Vladimir Fogel: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Dom na Trubnoi

1928 | Komedie

USSR 1928. Komedie van Boris Barnet. Met o.a. Vera Maretskaya, Vladimir Fogel, Anna Sudakevich, Yelena Tyapkina en Sergei Komarov.

In deze satirische komedie over de bewoners van een huis, staat een dienstmeisje, dat wordt uitgebuit door haar baas centraal. Als zij lid wordt van de vakbond, breken er betere tijden aan. Acteur/regisseur Barnet heeft een vijftiental komedies op zijn naam staan, een genre dat naast de lyrische, revolutionaire werken in de jaren twintig nauwelijks aandacht kreeg. Opmerkelijk aan deze satire op het eigentijdse leven in Moskou is dat er vijf bekwame scenarioschrijvers aan het scenario te pas moesten komen. Bijwijlen is de film een parodie op de films van Eisenstein en Poedovkin.

Tretja Mesjtsjanskaja

1927 |

USSR 1927. Abram Room. Met o.a. Nikolai Batalov, Loedmilla Semjonova en Vladimir Fogel.

Een satire over de sociale gevolgen van de woningnood in de twintiger jaren. Een echtpaar nodigt een vriend uit bij hen te komen wonen in hun [KA1]e[KA1]enkamer woning. Aanvankelijk slaapt hij op de sofa, maar als spoedig wordt zijn plaats ingenomen door de (inmiddels ex-)echtgenoot. Uiteindelijk verlaat de vrouw het huis om de ontstane problemen te ontvluchten. Deze gedetailleerde film in naturalistische stijl is vrijwel op één locatie opgenomen. Het is één van de beste satires uit en over de N.E.P.-periode en behoort tot Rooms beste films.

Devoesjka s korobkoi

1927 | Komedie

USSR 1927. Komedie van Boris Barnet. Met o.a. Anna Sten, Vladimir Fogel, Serafima Birman en Paval Pol.

Een komedie over een naaister, werkzaam in een hoedenfabriek, die weigert zich over te geven aan haar gevoelens of af te wijken van haar principe voor de verleidingen van het geld. De eerste film die Barnet alleen regisseerde wordt als een van de fraaiste voorbeelden beschouwd van de sociale satire uit de N.E.P.- periode, Lenins Nieuwe Economische Politiek die de Sovjetbevolking grotere vrijheden toestond. Barnet stond-evenals Poedovkin en Eisenstein - sterk onder invloed van Koelesjovs theorieën en behoorde ook tot diens avant-gardebeweging.

Po zakonoe

1926 |

USSR 1926. Lev Koelesjov. Met o.a. Alexandra Khokhlova, Sergei Komarov, Vladimir Fogel, Piotr Galadjev en Porfiri Podobed.

Naar Jack Londons The Unexpected verhaalt de film over drie goudzoekers - man, vrouw en een gevangene - die door hoog water geïsoleerd raken in een hut, waar 'in naam van koningin Victoria' een macaber doodvonnis wordt voltrokken. Deze allegorie op de hypocrisie van het kapitalistische en kleinburgerlijke leven is een van de goedkoopste films ooit in de Sovjet-Unie gemaakt en wordt als Koelesjovs beste film beschouwd. Ondanks de avant-gardistische stijl is het één der best ontvangen Sovjet-films in het buitenland.

Miss Mend

1926 | Avonturenfilm, Komedie

USSR 1926. Avonturenfilm van Boris Barnet en Fedor Ozep. Met o.a. Natalia Glan, Igor Ilinsky, Vladimir Fogel, Boris Barnet en Sergei Komarov.

Een debuutfilm van de Koelesjov-leerling en acteur Barnet. In deze avonturenkomedie die zich afspeelt in de USA, worden de misdaden van een kapitalistische schurk door drie linkse journalisten en hun vriendin (Miss Mend) aan de kaak gesteld. De film was zeer succesvol bij het publiek. Barnets komedies hebben hem de bijnaam de 'Russische Chaplin' gegeven.

Loetsj Smerti

1925 | Mysterie

USSR 1925. Mysterie van Lev Koelesjov. Met o.a. Sergei Komarov, Porfiri Podobed, Vladimir Fogel, Alexandra Khokhlova en Piotr Galadzhev.

Een spionagedrama over een kapitalistische poging de plannen voor een nieuw geheim Sovjet-wapen te stelen. Deze succesvolle film werd door de toenmalige Sovjet-critici ideologisch ontoereikend bevonden. De rol van regisseur/acteur Poedovkin kostte hem bijna het leven. De film is wel eens beschouwd als een weerspiegeling van Koelesjovs imitatie van de Amerikaanse filmtechniek.