Martin Kemp: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Sugar Town

1999 | Drama, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1999. Drama van Allison Anders en Kurt Voss. Met o.a. Jade Gordon, John Taylor, Michael Des Barres, Martin Kemp en Larry Klein.

Embrace Of The Vampire

1995 | Horror

Verenigde Staten 1995. Horror van Anne Goursaud. Met o.a. Martin Kemp, Alyssa Milano, Jennifer Tilly, Charlotte Lewis en Harrison Pruett.

Eerstejaars studente Charlotte (Milano) is sexy, aantrekkelijk en ongerept. Ze verliest haar onschuld door een bezeten nachtelijke minnaar (Kemp) die haar dromen binnendringt, haar omarmt en haar naar talloze hoogtepunten voert.

Desire

1995 | Thriller

Verenigde Staten 1995. Thriller van Rodney McDonald. Met o.a. Kate Hodge, Martin Kemp, Deborah Shelton en Robert Miranda.

VV.

Cyber Bandits

1995 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1995. Sciencefiction van Erik Fleming. Met o.a. Martin Kemp, Alexandra Paul, Adam Ant, Grace Jones en Henry Gibson.

In de nabije toekomst kan de menselijke geest gevat worden. Je kunt daardoor mensen steeds dezelfde nachtmerrie laten beleven in de Virtuele Realiteit (VR). Wie dit als enige kan doen, beschikt over grote macht en het is dan een heel koud kunstje om de wereldheerschappij te veroveren. Het computerprogramma voor VR is in het bezit van Morgan Wells (Hays); niet dat hij het nodig heeft, want hij is allang miljardair; hij wil echter meer. Zijn zwakke plek is zijn lustobject Rebecca Snow (Paul), die op een gegeven moment zat van hem krijgt en aan de haal gaat met de source-code, die ze vrijwel onzichtbaar laat tatoe[KA3]eren op de rug van Jack Morris (Kemp), een opvarende van het jacht van Wells. Ze smeren hem naar een idyllisch tropisch eiland, waar Wells het echter voor het zeggen heeft. Vervolgens worden Rebecca en Jack achterna gezeten door diens handlangers. Zouden ze het redden? De kleine weetjes over deze film zijn misschien leuker dan de rest: Kemp zat ooit in de niet onverdienstelijke popgroep Spandau Ballet, Grace Jones die door haar JAMES BOND-film heel bekend is geworden, speelt Masako Yokohama (jawel!) en producent Paul Colichman vulde zijn zakken voor het eerst als de grote haaiebaaierige manager van de getalenteerde popgroep The Police. Het scenario is van Winston Beard. Het camerawerk is van Denis Maloney. De verrassingsloze werktitel A SAILOR'S TATTOO werd na een mislukte release weer opgegraven als videotitel in de hoop de waarheid te verhullen.

Boca

1995 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1995. Drama van Walter Avancini, Sandra Wernick en Sandra Werneck. Met o.a. Rae Dawn Chong, Martin Kemp, Tarcisio Meira, Patrick De Oliveira en Martin Sheen.

In pijnlijke flashbacks verhaalt een Amerikaanse tv- verslaggeefster in Brazili[KA3]e van de afschuwelijke slachtpartijen onder duizenden dakloze kinderen in Rio de Janeiro door aan de politie geli[KA3]eerde doodseskaders. Ze wendt zich tot Boca (Meira), een charismatische maar gevaarlijke misdadiger met een Robin Hood-reputatie. De makers die samenwerken met de producent van erotische films Zalman King (RED SHOE DIARIES, WILD ORCHID), zijn duidelijk begaan met hun ijzingwekkende onderwerp (en dat is het, want dergelijke wreedheden gebeuren echt), maar ze passen de technieken van de seksfilm toe op dit sociale drama. Scènes vol hete passie, verleiding en schaars geklede carnavalsdansers worden op bedenkelijke wijze vervlochten met het thema van de mensenrechten. Naar een scenario van Ed Silverstein, met camerawerk van Pedro Farkas.

Ultimate Desire

1994 | Thriller

Verenigde Staten 1994. Thriller van Rodney McDonald. Met o.a. Martin Kemp, Kate Hodge, Robert Miranda, Deborah Shelton en Mary Stavin.

Parfumfabrikante Shelton brengt een nieuwe geur op de markt, Desire genaamd. Het is een commercieel succes, maar er zit een luchtje aan. De parfum trekt een enge seriemoordenaar aan die mooie vrouwen in een chique buurt van L.A. vermoordt en hen voor hun dood besproeit met de reukwater. Dat is slecht voor de commercie. Daarachter zit dan weer een gefrustreerde medewerker van Shelton. Goedkope mélange van seks en spanning. Lijkt meer dan het is. Kemp werd bekend als lid van de popgroep Spandau Ballet.

Murder Between Friends

1994 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1994. Thriller van Waris Hussein. Met o.a. Timothy Bushfield, Stephen Lang, Martin Kemp, Lisa Blount en O'Neal Compton.

Kerry Myers (Lang) belt de politie. Hij heeft zojuist zijn oude vriend William Fontanille (Kemp) zwaar verwond met een mes omdat Fontanille zijn vrouw vermoord heeft met een honkbal slaghout en zijn zoontje zwaar letsel heeft toegebracht. William Fontanille beweert op zijn beurt dat Kerry Myers de moordenaar is. Procureur John Thorn (Bushfield) gelooft Kerry Myers, maar kan toch niet verhinderen dat William Fontanille wegens gebrek aan bewijs wordt vrijgesproken. Dan stoot de officier van justitie Thorn op nieuwe elementen die een totaal andere licht op de zaak geven. Goed opgebouwde bewerking van een waargebeurde moordzaak die in 1984 heel wat stof deed opwaaien in New Orleans. Kemp is uitstekend in zijn rol van underdog William Fontanille. Philip Rosenberg bouwde zijn scenario spannend op naar een onverwachte climax (voor wie de afloop van de zaak niet kent). Robert Steadman was verantwoordelijk voor de fotografie.

The Girl Who Came Late

1993 | Romantiek, Komedie, Drama

Australië 1993. Romantiek van Kathy Mueller. Met o.a. Miranda Otto, Martin Kemp en Anne Looby.

Buitenissige film over de jonge Nell (Otto), die paarden interessanter en aardiger vindt dan kerels... totdat zij met haar oude VW-kever knalt op het peperdure, Italiaanse sportkarretje van sprookjesprins, miljonair-ondernemer Digby (Kemp). Nell die problemen krijgt met haar kampioensmerrie, gooit het leven van Digby volledig door de war, maar ook hier geldt: eind goed, al goed. Onschuldig vermaak, zonder pretenties voor de gehele familie, al nestelt de grootste cynicus van het gezin zich schoorvoetend met de nodige scepsis in de gemakkelijke, lederen fauteuil voor de kijkbuis.

Fleshtone

1993 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1993. Thriller van Harry Hurwitz. Met o.a. Martin Kemp, Lise Cutter en Tim Thomerson.

Redelijke onzinnige suspense over kunstenaar Kemp die ontdekt dat zijn telefoonsekspartner op beestachtige wijze vermoord is, met wie hij in hun perverse gesprekjes aan zijn gerief kwam. Vol gerede twijfel over zichzelf gaat hij op zoek naar de luistervink.

Aspen Extreme

1993 | Komedie, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1993. Komedie van Patrick Hasburgh en Patrick Hasburg. Met o.a. Paul Gross, Peter Berg, Finola Hughes, Teri Polo en William Ross.

T.J. Burke en Dexter Rutecki zijn het stadsleven beu. Ze nemen ontslag en begeven zich naar Aspen in de hoop er de twee dingen te vinden die (voor hen) het belangrijkste zijn in het leven: skiën en vrouwen. T.J. weet een baantje als skileraar te krijgen, maar Dexter valt uit de boot.

Waxwork II: Lost in Time

1992 | Fantasy, Horror

Verenigde Staten 1992. Fantasy van Anthony Hickox. Met o.a. Zach Galligan, Monika Schnarre, John Ireland, Bruce Campbell en Jim Metzler.

Het vervolg op WAXWORK is eenvoudigweg een mislukking, met romantische hoofdrollen van Galligan en Schnarre (zij vervangt Deborah Foreman), die vervolgd worden wegens gebeurtenissen uit de eerste film. Ze zijn op zoek naar tegenbewijzen in een andere dimensie waar goed vecht tegen kwaad in bloedige imitaties van en parodie[KA3]en op klassieke sc[KA2]enes uit FRANKENSTEIN, ALIEN, THE HAUNTING, NOSFERATU, alle zonder de context (en verschrikkingen) van het origineel. Het gevoel ontstaat, dat filmmaker Hickox dit eerbetoon aan de griezelfilm leverde, omdat hij zijn gedachten niet genoeg kon ordenen om fanmail te schrijven. Talloze kleine rollen, zoals van Gudunov, verschrikkelijk gekunsteld als een duivelse tovenaar, en Ireland in zijn laatste rol op het scherm als King Arthur.

The Girl Who Came Late

1991 | Komedie, Romantiek

Australië 1991. Komedie van Kathy Mueller. Met o.a. Miranda Otto, Martin Kemp, Anne Looby, Alister Smart en Gia Carides.

Een jonge vrouw werd in haar jeugd getraumatiseerd door vermeende incestueuze handelingen van haar vader in de paardenstal. Bijgevolg trekt ze in haar schulp als ze onder druk komt te staan. Een auto-ongeval op volwassen leeftijd brengt hierin verandering, als ze voor het eerst in haar leven verliefd wordt. Een vreemde film, die niet echt geslaagd is, wat vooral aan het kronkelige en ongeloofwaardige scenario ligt. Lijkt heel intrigrerend, maar er wordt niets waargemaakt.

The Krays

1990 | Biografie, Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1990. Biografie van Peter Medak. Met o.a. Billie Whitelaw, Tom Bell, Gary Kemp, Martin Kemp en Susan Fleetwood.

Meesterlijke film over de gangster-tweeling uit Oost-Londen, in de periode 1960-70 de koningen van de Engelse misdaad. Een scherpzinnig, intelligent scenario van Philip Ridley presenteert de feiten zo dat we een overtuigend portret te zien krijgen van de afschuwelijke, gewelddadige broers en hoe het allemaal zover is gekomen. Whitelaw is groots als de moeder in de door vrouwen gedomineerde familie, die de 'monsters' heeft voortgebracht. Ook andere rollen blijven je lang bij - met name Bell als de tragische, haatdragende oudere boef - maar het is toch vooral het creatieve gebruik van bekende gezichten in kleinere rollen, wat soms verrassende effecten geeft, dat blijft hangen. De omstreden bezetting van de hoofdrollen - de Kemp-tweeling werd gerecruteerd uit de popgroep Spandau Ballet - is een van de vele sterke punten van deze film gebleken. Medak laat zien dat hij volledig boven zijn materiaal staat, praktisch zonder fouten weet hij het moeilijke probleem op te lossen van het tonen van de glamour in de gewelddadige wereld van de Krays, zonder het publiek maar een ogenblik de kans te geven iets anders dan afschuw te voelen voor de tweeling. Camerawerk van Alex Thomson.