Kit Hopkins: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Ballon

2018 | Drama, Historische film, Thriller

Duitsland 2018. Drama van Michael Herbig. Met o.a. Friedrich Mücke, Karoline Schuch, David Kross, Alicia von Rittberg en Thomas Kretschmann.

In 1979 deden twee bevriende gezinnen, met de Stasi op de hielen, een poging in een zelfgemaakte luchtballon van Oost- naar West-Duitsland te vluchten. Of ze daarin slaagden is te zien in deze Duitse verfilming van de geschiedenis, die niet bepaald volgens het principe ‘weniger ist mehr’ is gemaakt: regisseur Herbig laat geen middel onbenut om het drama te benadrukken en de spanning op te voeren. Dat is wat vermoeiend, maar het werkt wel: gaandeweg wordt de film steeds meeslepender. In 1982 werd het verhaal al eens verfilmd door Disney, onder de titel Night Crossing.

Gefangen - Der Fall K.

2018 | Misdaad, Drama

Duitsland 2018. Misdaad van Hans Steinbichler. Met o.a. Julia Koschitz, Jan Josef Liefers, Hans Maria Darnov, Lilly Forgach en Thomas Limpinsel.

TV-drama gebaseerd op feiten, over de wonderlijke zaak van Duitser Gustl Mollath (1956). Dit heerschap werd begin deze eeuw door zijn ex-vrouw beschuldigd van mishandeling en algehele gekte. Hij werd hiervoor jarenlang opgesloten in een psychiatrische inrichting. Maar zijn beschuldigingen van haar financiële zwendel bleken niet ongegrond, en de psychologen die hem afserveerden hadden de man nooit ontmoet. De filmmakers zetten Mollath neer als tegelijkertijd eerbaar figuur en fantast wat de juiste dosis ambivalentie rond de toestand etaleert. Ingehouden geschreven en gespeeld portret, met de waarheid als ingedommelde bijrijder.

Geld macht Sexy

2003 | Drama, Thriller, Actiefilm

Duitsland 2003. Drama van Anne Høegh Krohn. Met o.a. Nina Proll, Peter Lohmeyer, Jophi Ries, Filip Peeters en Martin Kiefer.

TV-drama gebaseerd op feiten, over de wonderlijke zaak van Duitser Gustl Mollath (1956). Dit heerschap werd begin deze eeuw door zijn ex-vrouw beschuldigd van mishandeling en algehele gekte. Hij werd hiervoor jarenlang opgesloten in een psychiatrische inrichting. Maar zijn beschuldigingen van haar financiële zwendel bleken niet ongegrond, en de psychologen die hem afserveerden hadden de man nooit ontmoet. De filmmakers zetten Mollath neer als tegelijkertijd eerbaar figuur en fantast wat de juiste dosis ambivalentie rond de toestand etaleert. Ingehouden geschreven en gespeeld portret, met de waarheid als ingedommelde bijrijder.