Jan Hendriks

Regisseur, Acteur, Scenarist, Editor

Jan Hendriks is regisseur, acteur, scenarist en editor.
Er zijn 14 films gevonden.

In het huis van mijn vader

1998 | Drama, Documentaire

Nederland 1998. Drama van Fatima Jebli Ouazzani en Fatime Jebli Ouazzani.

In het huis van mijn vader vertelt het persoonlijke verhaal van de regisseuse. Ze is ongetrouwd en heeft geen kinderen. In de film vraagt ze zich af of ze de juiste keuzes heeft gemaakt. Daarvoor plaatst ze haar geschiedenis tegen de achtergrond van het traditionele Marokkaanse huwelijk. Hier wordt een tweede hoofdpersoon in de film geïntroduceerd. Naima is een Marokkaans meisje dat in Nederland is geboren, maar ervoor heeft gekozen om te trouwen volgens de Marokkaanse gewoonten. Zoals alle vrouwen moet Naima tijdens haar huwelijksnacht bloeden om te bewijzen dat zij nog maagd is.

4Tokens II - On the pretext of collecting folksongs

1996 | Muziek

Nederland 1996. Muziek van Jan Hendriks. Met o.a. Joop van Brakel, Sassan Sagharyachmai, Mirjam Bos, Ger Jager en Franka van Hoof.

In het huis van mijn vader vertelt het persoonlijke verhaal van de regisseuse. Ze is ongetrouwd en heeft geen kinderen. In de film vraagt ze zich af of ze de juiste keuzes heeft gemaakt. Daarvoor plaatst ze haar geschiedenis tegen de achtergrond van het traditionele Marokkaanse huwelijk. Hier wordt een tweede hoofdpersoon in de film geïntroduceerd. Naima is een Marokkaans meisje dat in Nederland is geboren, maar ervoor heeft gekozen om te trouwen volgens de Marokkaanse gewoonten. Zoals alle vrouwen moet Naima tijdens haar huwelijksnacht bloeden om te bewijzen dat zij nog maagd is.

Tabee Toean; Op Patrouille in Nederlands Indië

1995 | Documentaire

Nederland 1995. Documentaire van Tom Verheul. Met o.a. Wim Schot, Chris Paling, Gerrit Kersten, Bob van Engelenburg en Henk Pezy.

In het huis van mijn vader vertelt het persoonlijke verhaal van de regisseuse. Ze is ongetrouwd en heeft geen kinderen. In de film vraagt ze zich af of ze de juiste keuzes heeft gemaakt. Daarvoor plaatst ze haar geschiedenis tegen de achtergrond van het traditionele Marokkaanse huwelijk. Hier wordt een tweede hoofdpersoon in de film geïntroduceerd. Naima is een Marokkaans meisje dat in Nederland is geboren, maar ervoor heeft gekozen om te trouwen volgens de Marokkaanse gewoonten. Zoals alle vrouwen moet Naima tijdens haar huwelijksnacht bloeden om te bewijzen dat zij nog maagd is.

Metaal en melancholie

1994 | Documentaire

Nederland 1994. Documentaire van Heddy Honigmann. Met o.a. Victor Talledo, Sr. English, Mercedes Aquilar, Jorge Rodríguez Paz en Mario De la Vega.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Wagner's Ring

1992 | Documentaire

Nederland 1992. Documentaire van Frank Scheffer.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

De ontkenning

1992 | Documentaire

Nederland 1992. Documentaire van Tom Verheul.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

The Final Chorale

1991 | Documentaire

1991. Documentaire van Frank Scheffer.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Professor Pardon

1991 |

1991. Simone van Dusseldorp. Met o.a. Caroline Jong, Caroline Fuchs en P.J. de Roggeband.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Na het feest, zonder afscheid verdwenen

1990 |

Nederland 1990. Toni Boumans.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Het Geheugenhuis

1990 |

Nederland 1990. Simone van Dusseldorp. Met o.a. Karin Breemhaar en Guido van Gennep.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Time is music

1988 |

1988. Frank Scheffer.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Das war Buffalo Bill

1964 | Western

Italië/Frankrijk/Duitsland 1964. Western van J.W. Fordson. Met o.a. Ingeborg Schöner, Jan Hendriks en Gordon Scott.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Isle Of Sin

1960 |

1960. Johannes Kai. Met o.a. Erwin Strahl, Christiane Nielsen en Jan Hendriks.

De Nederlandse cineaste Honigmann trok naar Peru, niet voor een reisverslag maar om in Lima de gewone mens aan het woord te laten. En wie kan beter over land, stad, mensen, economie of politiek praten dan de taxi-chauffeur. De een na de ander komt aan de beurt. In doodgewone woorden, met doodgewone emoties. Een caleidoscoop van een samenleving. De gesprekken (of beter: de monologen) zijn pakkend in hun eenvoud. Of ze nu gaan over een onvergetelijk liefje van één nacht, over de verknochtheid aan een dertig jaar oude auto of over het steeds drukker wordende verkeer, je blijft geboeid kijken. Dit is cinéma-vérité op zijn best. Het scenario is van Honigmann en Peter Delpeut, terwijl Stef Tijdink de camera hanteerde. De muzikale achtergrond wordt geleverd door Peruaanse liedjes.

Insel der Amazonen

1960 | Actiefilm

Duitsland 1960. Actiefilm van Otto Meyer. Met o.a. Adrian Hoven, Ann Smyrner, Jan Hendriks, Dorothee Glöcklen en Beatrix Norden.

Gangsters gijzelen op een zuidelijk eiland een groep knappe studentes. Glamour en misdaad volgens het geijkte recept van 'Pappas Kino'.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Jan Hendriks op televisie komt.

Reageer