Pierre Koulak: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Antoine Rives, le juge du terrorisme : L'affaire Kamel Benami

1993 | Thriller

Frankrijk 1993. Thriller van Philippe Lefebvre. Met o.a. Jacques Weber, Jean-Pierre Bisson, Michel Galabru, Jean-Pierre Kalfon en Nathalie Roussel.

Er wordt actief onderhandeld over de ruil van een Iraanse terrorist tegen Franse gijzelaars in Libanon. De onderhandelingen mislukken echter en de uitwisseling gaat niet door. Enkele dagen later ontploft een bom in een winkel aan de Champs-Elys[KA1]ees. Volgens onderzoeksrechter Antoine Rives (Weber) staan beide zaken met elkaar in verband. Een degelijke in elkaar gestoken film over het onderzoek, gebaseerd op ware feiten. Weber legt in zijn titelrol een gevoel van zowel menselijkheid als rechtvaardigheid. Het scenario van Lefèbvre, Yves Ellena en Norbert Saada biedt een onthullende blik achter de schermen van de strijd tegen het terrorisme. Het camerawerk is van François Lartigue. Aflevering 3 van het eerste seizoen, nummer 3 van 6.

Les grands moyens

1975 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1975. Komedie van Hubert Cornfield. Met o.a. Hélène Dieudonné, Yvette Maurech, Andrée De Beaumont, Roger Carel en Fernand Sardou.

Een oude moeder, getuige van de moord op haar zoon en zijn vrouw, besluit met de hulp van haar twee zusters het recht in eigen hand te nemen en de moordenaars één voor één uit te schakelen. Plezierig verhaaltje, opgefleurd door zwarte humor.

A tout casser

1967 | Actiefilm, Misdaad, Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1967. Actiefilm van John Berry. Met o.a. Eddie Constantine, Johnny Hallyday, Michel Serrault, Catherine Allégret en Annabella Incontrera.

Enkele jongeren hebben vlakbij Parijs een dancing geopend. Ze doorkruisen daarmee de plannen van een gangster die een grote overval heeft voorbereid en lastige pottekijkers daarbij niet kan gebruiken. Een Amerikaanse avonturier komt de jongens te hulp en weet met hen de gangsterbende op te rollen. Deze film is zorgvuldiger en met meer middelen gemaakt dan de latere Eddie-films. Helaas verloopt het allemaal wat traag waardoor het accent vooral op de grappen en de gangster-parodie van Serrault komt te liggen.