Yannick Le Poulain: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Pyjama pour six

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Georges Folgoas. Met o.a. Yannick Le Poulain, Maurice Rich, Henry Guybet, Kathie Kriegel en Marlys Morvan.

Een echtgenoot nodigt zijn minnares uit op zijn verjaardag in zijn buitenhuis, waar hij met zijn vrouw verblijft. Deze laatste weet niets van deze liefdesrelatie, en in plaats van daar gebruik van te maken, nodigt hij nog een vriend uit, die zich moet laten doorgaan voor de minnaar van die minnares. Een echte klucht, in elkaar geflanst door een in dit genre produktief auteur, uiteraard opgebouwd rond het thema van de misverstand. Het valt niet te ontkennen, dat de toneelschrijver over vakmanschap beschikt, maar het is allemaal al zo vaak vertoond, en enkele grappige antwoorden zijn nu eenmaal niet genoeg, te meer daar alles van begin tot eind aardig platvloers is verfilmd, tegen de achtergrond van een enkel decor.

Commissaire Moulin, police judiciaire : Fausses notes

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Jean Kerchbron. Met o.a. Yves Rénier, Olga Georges-Picot, François Maistre en Yannick Le Poulain.

Commissaris Moulin (Rénier) wordt door een jonge vrouwelijke psychiatrische arts ingeschakeld om onderzoek te doen naar de raadselachtige dood van haar vader. Deze zou volgens het officiële onderzoek zelfmoord gepleegd hebben, maar zij gelooft daar niets van. Puike alledaagse film voor het grote publiek, zoals altijd fatsoenlijk in elkaar gedraaid.

La bonne adresse

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Georges Folgoas. Met o.a. Yannick Le Poulain, Betty Champeval, Véronique Toussaint, Ginette Garcin en Luis Rego.

De opnamen van een klucht van Marc Camoletti. Verschillende zeer uiteenlopende personen ontmoeten elkaar via de kleine advertenties. Ze zitten allemaal met een bepaald probleem dat ze opgelost willen zien. Hij was ooit een groot komisch acteur maar tegenwoordig houdt hij zich bezig met erotisch getint boulevardvermaak. Het feit dat de spelers het publiek in hun greep weten te houden, doet noch de banaliteit van de tekst noch het totale gebrek aan vondsten in de regie vergeten.