Ilse Werner (1921-2005): cast.
Er zijn 29 films gevonden.

Tatort - Bittere Mandeln

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Renée Soutendijk en Jana Hora.

Alles wegen Robert De Niro

1996 | Muziek, Romantiek, Komedie, Experimenteel

Duitsland 1996. Muziek van Helmut Förnbacher. Met o.a. Angelika Milster, Götz Alsmann, Markus Paßlick, Ludwig Goetz en Rudi Marhold.

Gebrilde Lothar Alzheim werkt overdag in de supermarkt en 's avonds speelt hij met zijn big-band in achterafzaaltjes. Hij droomt van de grote doorbraak. Lothar bedenkt een list: blonde cassière Mechthild Specht. Zij heeft een oogje op de donkerharige, modieus gekapte Lothar. Ze wordt echter een succes en de band een cult. Maar dan moet Lothar nog even zijn sluwe ideetje onder tafel zien te schuiven...

Die Hallo-Sisters

1990 | Muziek

Duitsland 1990. Muziek van Ottokar Kunze. Met o.a. Gisela May, Ilse Werner, Harald Juhnke, Tuncel Kurtiz en P. Krüger.

Twee zangeressen ontmoeten, dertig jaar na hun glorietijd als zangduo, een oude vriend. Gedrieën gaan ze werken aan de come-back van de 'Hallo-Sisters'. Een roerend weerzien met vroegere filmsterren.

In meinem Herzen Schatz

1989 | Biografie, Documentaire

Duitsland 1989. Biografie van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Hans Albers, Ulrich Tukur, Ilse Werner, Bernhard Weber en Anette Kremer.

Een gefilmd portret van Hans Albers, de grote Duitse filmster van weleer, dat bestaat uit oud beeld- en geluidmateriaal, gelardeerd met gesprekken met mensen die hem gekend hebben.

Griff nach den Sternen

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Erik Schumann, Liselotte Pulver, Paul Henckels, Gustav Knuth en Ilse Werner.

Helmuth Käutner werkte mee aan het scenario van deze draak over een jongleur die aan lager wal raakt als blijkt dat zijn zoontje het vak niet van hem wil leren. Alleen voor Pulver-fans.

Ännchen von Tharau

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Wolfgang Schleif. Met o.a. Ilse Werner, Klaus-Ulrich Krause, Heinz Engelmann, Helmuth Schneider en Albert Florath.

Werner is een vluchtelinge uit Oost-Pruisen, die nu ergens in een groen dal tussen de Rijn en de Main de kost verdient als serveerster. Ze heeft een lieve zestien-jarige pleegzoon (Krause) die ze op haar vlucht in een ontredderde toestand had meegenomen, nadat zijn moeder net gestorven was. Op een dag is het kermis in het dorp en een gast (Engelmann) die bij de botsautootjes werkt, blijkt de vader van de jongen te zijn. Zo ontstaat er deels een nieuwe en deels een herenigde familie, die nog lang en gelukkig leefde. Een zwijmerige Heimat-film, vol oeverloos ge- oudehoedendoos, waarvan de idyllische landschapsfotografie de enige verdienste is.

Der Vogelhändler

1953 | Muziek

Duitsland 1953. Muziek van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Gerhard Riedmann, Eva Probst, Wolf Albach Retty, Ilse Werner en Erni Mangold.

De vogelhandelaar Adam houdt van de mooie Christel. Omdat ze zo vlug mogelijk zouden willen trouwen stelt Christel hem voor om opzichter te worden bij vorst Leopold. Christel weet dat de vorst een zwak heeft voor mooie vrouwen en gaat zelf naar het kasteel om een goed woordje te doen voor Adam. De vorst is echter afwezig en Christel ontmoet de hofsecretaris Weps. Een goede verfilming van Carl Zellers operette.

Königin einer Nacht

1951 | Muziek

Duitsland 1951. Muziek van Kurt Hoffmann. Met o.a. Ilse Werner, Hans Holt, Georg Thomalla, Jeanette Schultze en Ethel Reschke.

Een hertog wordt geacht een hem onbekende prinses te trouwen maar voelt daar niet veel voor, totdat blijkt dat hij het goed met haar kan vinden. Een nauwelijks boeiende verfilming van de gelijknamige operette van Will Meisel. Het scenario is van Just Scheu, Ernst Nebuth en Hanns Helmut Fischer. Het camerawerk is van Bruno Stephan.

König einer Nacht

1951 | Komedie, Drama

Duitsland 1951. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Georg Thomalla, Hans Holt en Ilse Werner.

Een hertog wordt geacht een hem onbekende prinses te trouwen maar voelt daar niet veel voor, totdat blijkt dat hij het goed met haar kan vinden. Een nauwelijks boeiende verfilming van de gelijknamige operette van Will Meisel. Het scenario is van Just Scheu, Ernst Nebuth en Hanns Helmut Fischer. Het camerawerk is van Bruno Stephan.

...Mutter sein dagegen sehr!

1951 | Komedie, Familiefilm, Muziek

Duitsland 1951. Komedie van Victor Tourjansky. Met o.a. Ilse Werner, Paul Klinger, Paul Kemp, Erika von Thellmann en Marina von Ditmar.

Een eenzame weduwe adopteert drie kinderen uit een weeshuis. Wanneer zij een advocaat leert kennen en van hem gaat houden, proberen de deugnieten hem het huis uit te pesten. Maar tenslotte vormen ze met z'n allen een gelukkige familie. En als ze niet gestorven zijn... Deze oppervlakkige komedie laat een gelukkige sprookjeswereld zien.

Gute Nacht, Mary

1950 | Komedie, Fantasy

Duitsland 1950. Komedie van Helmut Weiss. Met o.a. Curd Jürgens, Ilse Werner, Susanne von Almassy, Paul Dahlke en Hubert von Meyerinck.

Een gescheiden echtgenote brengt haar ex-man, die opnieuw getrouwd is, in zijn huwelijksnacht uit jaloezie in een netelige situatie, maar troost zich dan met de vriend van haar ex. Een boulevardkomedie met aardige invallen, die niet echt geestig is. Ook bekend als DIE GESTÖRTE HOCHZEITSNACHT.

Die gestörte Hochzeitsnacht

1950 | Komedie

Duitsland 1950. Komedie van Johannes Riemann. Met o.a. Louis Gravuere, Camilla Horn, Theo Lingen, Adele Sandrock en Ilse Werner.

Een goed gespeelde niet al te originele dijenkletser over een ex-vrouw, die de huwelijksnacht komt verpesten van haar hertrouwde ex-echtgenoot. Eind goed al goed: ze troost zich met een vriend van haar voormalige man. Ook bekend als GUTE NACHT, MARY.

Die gestörte Hochzeitsnacht

1950 | Komedie

Duitsland 1950. Komedie van Helmut Weiss. Met o.a. Susanne von Almassy, Ilse Werner en Curd Jürgens.

Een goed gespeelde niet al te originele dijenkletser over een ex-vrouw, die de huwelijksnacht komt verpesten van haar hertrouwde ex-echtgenoot. Eind goed al goed: ze troost zich met een vriend van haar voormalige man. Ook bekend als GUTE NACHT, MARY.

Geheimnisvolle Tiefe

1949 | Drama

Duitsland 1949. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Paul Hubschmid, Ilse Werner, Elfe Gerhart en Stefan Skodler.

Een geleerde gaat op in zijn werk. Zijn vrouw laat zich verleiden door een rijke fabrikant die de geleerde probeerde een voet dwars te zetten. De vrouw gaat naar manlief terug. Beiden gaan grotten bekijken in de Pyreneeën en komen daarbij om. Lusten wij nog peulen? En dat van de beroemde Pabst.

Große Freiheit Nr. 7

1944 | Drama, Musical, Romantiek

Duitsland 1944. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hans Albers, Ilse Werner, Hilde Hildebrand, Hans Söhnker en Gustav Knuth.

De matrozen L[KA3]uders, Knuth en K[KA3]autner lopen met hun klipper Hamburg binnen, en proberen een oude makker over te halen weer met hen op een boot aan te monsteren, maar de `jongen` (Hans Albers natuurlijk) is betrokken in allerlei liefdesgeschiedenissen. Er zit een prachtig liedje in: `Beim erstenmal da tut`s noch Weh`, maar ook voor de rest heeft `der Otto-Otto` (zoals zijn bijnaam bij het publiek luidde) een schitterende rol. Goebbels verbood deze film echter, die oorspronkelijk 'La Paloma' zou gaan heten. Hij mocht wel in het door de nazi's bezette buitenland vertoond worden. In 1945 ging hij na enige coupures in 'première' in het vrije Duitsland. Scenario van de regisseur en Richard Nicolas. Camerawerk van Werner Krien.

Münchhausen

1943 | Avonturenfilm, Fantasy, Komedie

Duitsland 1943. Avonturenfilm van Josef von Báky. Met o.a. Hans Albers, Brigitte Horney, Ilse Werner, Ferdinand Marian en Käthe Haack.

Ambitieus gefilmd, kleurrijk sprookje over de leugenachtige Baron von Münchhausen werd op Goebbels' instigatie gemaakt ter gelegenheid van het vijfentwintigjarig bestaan van de Duitse UFA-studio. Scenario werd geschreven door Erich Kästner, onder het pseudoniem Berthold Bürger, maar zijn/die naam is niet in de credits opgenomen. De Agfa-kleuren zijn fabuleus en de film werd met succes in de jaren 1950-1960 en in 1978 opnieuw in de bioscopen uitgebracht in een gerestaureerde versie van ca. 100 minuten. In 1991 restaureerde het ZDF de film met behulp van een goed bewaarde kopie uit het toenmalige Oost-Berlijn, waardoor de rolprent ruim 12 minuten langer werd.

Wir machen Musik

1942 | Muziek, Komedie

Duitsland 1942. Muziek van Helmut Käutner. Met o.a. Viktor de Kowa, Ilse Werner, Georg Thomalla, Edith Oss en Grethe Weiser.

Een operacomponist en een lid van een damesbandje hebben tot hun eigen verbazing groot succes met hun revue. Schlagers: 'Wir machen Musik' en 'Mein Herz hat heut Premiere'. Scenario van regisseur Käutner. Camerawerk van Jan Roth.

Hochzeit auf Bärenhof

1942 | Drama

Duitsland 1942. Drama van Carl Froelich. Met o.a. Heinrich George, Ilse Werner, Paul Wegener, Lina Carstens en Ernst von Klipstein.

Roswitha von Krakow geeft de al oudere baron Hanke haar ja-woord hoewel ze in het geheim verliefd is op Lothar von Pütz. Op de dag van de verloving komt de baron daar achter en trekt hij zich terug. Een niet zo erg fijnzinnige bewerking van de novelle van Hermann Sudermann. Vanwege George toch het aanzien waard.

U-Boote westwärts!

1941 | Oorlogsfilm

Duitsland 1941. Oorlogsfilm van Günther Rittau. Met o.a. Ilse Werner, Herbert Wilk, Joachim Brennecke, Heinz Engelmann en Josef Sieber.

Voor de zoveelste keer de stof van het onderzeebotendrama, ditmaal vakkundiger geënsceneerd dan in MORGENROT, maar met uiterst kwalijke propagandistische ondertonen. Regisseur Rittau was cameraman bij Langs NIBELUNGEN en METROPOLIS.

Die Schwedische Nachtigall

1941 | Biografie

Duitsland 1941. Biografie van Peter Paul Brauer. Met o.a. Ilse Werner, Joachim Gottschalk, Karl Ludwig Diehl en Aribert Wäscher.

De beroemde Zweedse zangeres Jenny Lind ziet in dat ze de Deense sprookjesverteller, Hans Christian Andersen, niet aan zich mag binden. Een schitterende rol van Gottschalk als Andersen. Het was zijn laatste film; in november 1941 pleegde hij, samen met zijn joodse vrouw, zelfmoord omdat Goebbels eiste dat hij zich van haar liet scheiden.

Wunschkonzert

1940 | Komedie, Muziek

Duitsland 1940. Komedie van Eduard von Borsody. Met o.a. Ilse Werner, Carl Raddatz, Ida Wüst, Heinz Goedecke en Hans Adalbert Schlettow.

Werner wordt verliefd op vliegenier Raddatz, die echter op geheime missie wordt gezonden, namelijk het platbombarderen van het weerloze Guernica, maar dat vermeldde deze film uiteraard niet. Later ontmoeten zij elkaar weer, maar opnieuw loopt het mis omdat hij vermoedelijk Rotterdam moet bombarderen. Dit waren de onschuldige films die van de lopende UFA-banden rolden. 23 Miljoen Duitsers zagen de film.

Bal paré

1940 | Drama

Duitsland 1940. Drama van Karl Ritter. Met o.a. Ilse Werner, Paul Hartmann, Hannes Stelzer en Käthe Haack.

Een jongeman, die verliefd wordt op een balletdanseres, ontdekt dat zijn vader haar financieel ondersteunt en legt dat verkeerd uit. Tussen al zijn nazi-propagandafilms door regisseerde Ritter deze romantische geschiedenis.

Ihr erstes Erlebnis

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Josef von Báky. Met o.a. Ilse Werner, Johannes Riemann, Volker von Collande en Charlott Daudert.

Een jonge leerlinge van de kunstacademie wordt hartstochtelijk verliefd op een oudere leraar die na een innerlijke tweestrijd besluit bij zijn vrouw te blijven. Intelligent en smaakvol geregisseerd met Werner en Von Collande in hen op het lijf geschreven rollen.

Fräulein

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Ilse Werner, Erik Frey, Mady Rahl en Karl Schönböck.

Door de jaloerse dochter des huizes komt een gedienstige in een kwaad daglicht te staan, zodat deze zich genoodzaakt ziet haar koffers te pakken. Gevoelig spel van Werner onder de attente regie van Waschneck.

Drei Väter um Anna

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Ilse Werner, Hans Stüwe, Theodor Danegger, Beppo Brem en Käthe Haack.

Drie mannen schuiven elkaar het vaderschap van een inmiddels volwassen dochter in de schoenen. Een niet bepaald fijnzinnige komedie, die het van de aardige typeringen en de fraaie buitenopnamen moet hebben.

Bel Ami

1939 | Muziek, Komedie, Drama

Duitsland 1939. Muziek van Willi Forst. Met o.a. Willi Forst, Johannes Riemann, Olga Tschechowa, Ilse Werner en Hilde Hildebrand.

Guy de Maupassant`s roman, spelend in Parijs omstreeks 1880 (Duitse titel van het boek: 'Der Schöne Georg') krijgt van Forst een wrang einde: de op vrouwtjes beluste avonturier wordt tenslotte een deugdzaam burgermannetje, en daarmee kon de film bij Goebbels en de zijnen door de beugel, al werd De Maupassants vrolijke satire er deerlijk door verkracht. Liedje: 'Du hast Glück bei den Frau'n, bel ami' van Theo Mackeben. Parijs lijkt hier trouwens verdacht veel op het film-Wenen waar anti- nazi Forst zo mee vertrouwd was.

Frau Sixta

1938 | Drama

Duitsland 1938. Drama van Gustav Ucicky. Met o.a. Franziska Kinz, Ilse Werner, Gustav Fröhlich, Eduard Köck en Heidemarie Hatheyer.

Film naar de gelijknamige roman van de Zwiterse schrijver van streekromans, Ernst Zahn. De nog altijd attractieve weduwe Sixta (Kinz) woont alleen op een afgelegen boerderij. Haar leven krijgt weer perspectief als cavalerie-officier Markus (Fr[KA3]ohlich) haar pad kruist. Maar als dochter Otti (Werner) op bezoek komt, palmt ze Markus in. Mevrouw Sixta ziet van haar geliefde af ten behoeve van haar dochter. Een knappe heimatfilm in een schitterend landschap. Voor Ilse Werner was het de grote doorbraak, maar Franziska Kinz in de titelrol leverde de beste acteerprestatie.

Finale

1938 | Drama

Oostenrijk 1938. Drama van Géza von Bolváry. Met o.a. Käthe von Nagy, Ilse Werner, Lucie Englisch, Elfriede Datzig en Hans Holt.

Vier vrouwelijke werkstudenten delen lief en leed totdat er problemen komen. Een mooie rol van Moser als de pedel die de meisjes financieel ondersteunt. Ook bekend onder de titel DIE UNRUHIGEN MÄDCHEN.

Das Leben kann so schön sein

1938 | Drama

Duitsland 1938. Drama van Rolf Hansen. Met o.a. Ilse Werner, Rudi Godden, Hedwig Bleibtreu en Will Dohm.

Nora, die in verwachting is, valt na een ruzie met haar man Hannes van de trap en belandt in het ziekenhuis. Nadat de film eind 1938 al in Wenen was vertoond, werd hij verboden omdat Hitler een woede-aanval had gekregen vanwege de realistische schildering van de woningnood. In 1950 werd de film onder de titel EINE FRAU FŸRS LEBEN uitgebracht.