Marianne Wünscher: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Polizeiruf 110: Im Kreis

1987 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland 1987. Misdaad van Peter Vogel. Met o.a. Klaus Gendries, Peter Borgelt, Hans Teuscher, Diana Gaede en Marianne Wünscher.

In de tweede helft van de jaren 1980 kwamen peperdure alarmsystemen ook in de DDR in zwang, hoewel het eigenlijk niet nodig was, omdat iedereen immers alles had wat zijn hartje begeerde. Evenwel in winkels, waar westerse elektronica, geluidsapparatuur, tv`s enz. verkocht werden, moeten installaties aangebracht worden om eigenmachtig optredende lieden, die de schaarse goederen tot zich willen nemen, het moeilijk te maken. Ingmar Lesser (Teuscher) brengt die installaties aan en daarop volgt steevast een inbraak. Het ligt voor de hand voor Hauptmann Fuchs (Borgelt) en Oberleutnant Reger (Gendries), om Lesser aan de tand te voelen. Lesser beweert van niets te weten, maar bij een eenvoudige huiszoeking (zonder tussenkomst van de officier van justitie) komt achter de houten wand van Lessers woonkamer gestolen goed te voorschijn. Hauptmann Fuchs is genuanceerd genoeg om na te gaan of Lesser er soms niet is bijgelapt door anderen. Minutieus gespeur voor hem en Oberleutnant Reger begint, maar Fuchs' intuitie bedroog hem niet. Werd redelijk goed bekeken in een land dat drie jaar later niet meer zou bestaan. Het scenario is van Lothar Dutombé en regisseur Vogel. Aflevering 109.

Polizeiruf 110: Das habe ich nicht gewollt

1986 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland 1986. Misdaad van Peter Hagen. Met o.a. Lutz Riemann, Andreas Schmidt-Schaller, Marianne Wünscher, Marion van de Kamp en Gudrun Ritter.

Zowel Klara Euler (W[KA3]unscher) als Martha Curth (Van de Kamp) zijn vrouwen van een zekere leeftijd. Martha is afkomstig uit de bourgeoisie, ze is nooit iets tekort gekomen. Ze verdient redelijk de kost als fotografe en heeft het nodige geld weggelegd. Ze is het gewend dat niemand haar tegenspreekt. Klara woont in haar huis als huishoudster. Ze is het tegenovergestelde van Martha. Bovendien wordt ze onderdrukt door Martha, die haar als voetveeg behandelt. Het komt tot een uitbarsting, die tragisch eindigt. Oberleutnant Zimmermann (Riemann), een socialistische reus, en zijn hippe ondergeschikte Leutnant Grawe (Schmidt-Schaller) leggen de kijker uit wat er fout is met Martha's opvattingen over de waarde van de mens en de moraal. Om Martha extra onsympathiek te maken leent ze geld aan mensen tegen een woekerrente. Foei, dat kapitalisme. De DDR-burger geloofde steeds minder in deze ethische lessen en keek daarom steeds minder, al zagen de afleveringen er rijker en minder grauw uit. Het was echter te laat. Aflevering 108.

Polizeiruf 110: Der Unfall

1982 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland​/​​Duitsland 1982. Misdaad van Manfred Mosblech. Met o.a. Peter Borgelt, Hildegard Alex, Gunter Schoß, Barbara Dittus en Dietmar Richter-Reinick.

Ook in de DDR was doorrijden na een ongeluk een ernstig verkeersmisdrijf. Een doorn in het oog van vadertje Honecker, die vond dat de kijkers maar eens een lesje moesten leren. G[KA3]unter Perlbach (Scho[KL29]) rijdt met zijn blauwe Wartburg een kind aan (veel erger dan een volwassene!), raakt in paniek en vlucht. Hauptmann Fuchs (Borgelt), die op dit moment kennelijk geen zwaardere misdrijven hoeft te bestrijden, gaat de zaak onderzoeken, die aanvankelijk onoplosbaar lijkt. Ook de Vopo heeft het niet druk, want in de hele DDR controleren ze binnen een paar uur alle blauwe Wartburgs. Dat konden ze gemakkelijk doen, want zoveel auto`s reden er niet rond. Ondertussen weet de kijker dat het beentje van het slachtoffertje geamputeerd is en dat de dader een slecht huwelijk heeft. Perlbach houdt wel van zijn dochtertje dat net zo oud is als het jongetje in het ziekenhuis. Zijn vrouw Brigitte (Alex) is naar haar ouders op een waddeneilandje in de Oostzee gegaan, waar Günther ook heen gaat. Dit maakte het aanvankelijk voor Hauptmann Fuchs zo moeilijk om hem te vatten, want de auto was heel snel gevonden. Iedereen weet dat in het scenario van regisseur Mosblech en Eberhard Görner een paar draaien en wendingen zitten, waardoor Hauptmann Fuchs de dader in de kraag kan vatten. Brigitte Perlbach was uiteraard niet erg trots op haar man en zij stort haar hart uit bij Hauptmann Fuchs en is vol zelfverwijt. Ondertussen blijkt de dader slechter dan we denken - dat komt mooi uit, want we mogen geen meelij met hem krijgen. Desondanks een aardige milieuschildering van het vrije vissersleven in het subplot. Het thema sprak de mensen erg aan, want er werd intensief gekeken. Alex is een kolossaal wijf met zwart haar en blauwe ogen. De spelprestaties zijn redelijk. Aflevering 80.

Polizeiruf 110: Alibi für eine Nacht

1977 | Misdaad

Oost Duitsland 1977. Misdaad van Hans-Joachim Hildebrandt. Met o.a. Peter Borgelt, Sigrid Göhler, Jürgen Frohriep, Anne-Kathrein Kretschmar en Alfred Rücker.

In de eerste huwelijksnacht raakt een man zwaar gewond door de ontploffing van een ketel. Zijn vrouw denkt dat het een ongeluk is, maar Oberleutnant Fuchs (Borgelt) voelt aan dat er misdaad in het spel is. Uit een nader onderzoek blijkt dat hij te maken heeft met gestoorde familieverhoudingen en dat iemand de dader dekt. Fuchs blijft met hulp van zijn medewerkers net zolang puzzelen totdat hij het geval kan klaren. Onopwindend, maar redelijk bekeken in eigen land toen de film voor het eerst werd uitgezonden in de zomer van dat jaar. Het scenario is van regisseur Hildebrandt. Aflevering 48.

Liebesfallen

1975 | Komedie

Oost Duitsland 1975. Komedie van Werner Wallroth. Met o.a. Fred Delmare, Marianne Wünscher, Heidemarie Wenzel, Nina Hagen en Dieter Wien.

Een komisch bedoeld vierluik over liefdesperikelen.

Effi Briest

1970 | Drama, Romantiek

Oost Duitsland 1970. Drama van Wolfgang Luderer. Met o.a. Angelica Domröse, Horst Schulze, Dietrich Körner, Gerhard Bienert en Inge Keller.

Het boek van Fontane over het treurige lot van de overspelige Briest was reeds verfilmd door Gr[KA3]undgens in 1939 en Jugert (ROSEN IM HERBST) in 1955. Later zou Fassbinder nog zijn versie maken. Deze Oostduitse verfilming kan niet in de schaduw staan van de eerst- en laatstgenoemde. Scenario van regisseur Luderer. Camerawerk van Günter Marczinkowsky.