Robert McKim: cast.
Er zijn 27 films gevonden.

The Denver Dude

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Blanche Mehaffey, Robert McKim, George Summerville en Glenn Tryon.

Een geldloper komt niet aan met de centen van Truesdell. Hoot gaat erachteraan, weet het geld te vinden en maakt korte metten met de outlaws. Carl Krusada en William Lester bewerkten Earle Snells routine-verhaal. Harry Neumann deed het camerawerk.

The strong man

1926 |

Verenigde Staten 1926. Frank Capra. Met o.a. Robert McKim, Arthur Thalasso, Priscilla Bonner, Brooks Benedict en Gertrude Astor.

Een geldloper komt niet aan met de centen van Truesdell. Hoot gaat erachteraan, weet het geld te vinden en maakt korte metten met de outlaws. Carl Krusada en William Lester bewerkten Earle Snells routine-verhaal. Harry Neumann deed het camerawerk.

The Tough Guy

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van David Kirkland. Met o.a. Fred Thomson, Lola Todd, Robert McKim, William Courtright en Billy Butts.

Dit was een western zoals de fans wilden dat ze rond Thomson gemaakt werden. De ster helpt de dominee (Thomson was zelf een domineeszoon en was enige jaren dominee geweest) om gestolen geld terug te vinden. Hij wint de hand van diens dochter, helpt weesjongen Butts, bevrijdt de jongen als hij ontvoerd wordt en dan blijkt deze ook nog het verloren broertje van Todd te zijn. Kortom, een gelukkige familie, wier rust is bevochten door de held. Buckleigh Fritz Oxford bewerkte het verhaal van Frank Clifton, met Ross Fisher achter de camera en Alfred Werker als assistent-regisseur.

The Dead Line

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bob Custer, Nita Cavalier, Robert McKim, Tom Bay en Marianna Moya.

In de woestijn vindt Bob een stervende mijnwerker die hem de ligging van zijn mijn weet te vertellen. Bob gaat achter de moordenaar aan. Barr Cross was de scenarist en Arthur Reeves de cameraman.

Tex

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Tom Gibson. Met o.a. Ruth Mix, Robert McKim, Gladden James en Francelia Billington.

Trieste western. Ruth Mix was de dochter van Tom, die het met haar beslissing te gaan filmen totaal oneens was. Het resultaat: dit product van Ward Lascelle. Een puinproductie, zoals alles wat de man deed. Veel films zou ze niet maken: halverwege de jaren dertig nog een western-reeks met Rex Bell en Buzz Barton, maar daarmee hield het wel ongeveer op. Ze leefde van 1907-1977; zonder haar vader had niemand ooit van haar gehoord. Ook triest omdat Billington in deze western te zien is. De weduwe van Lester Cuneo pleegde zelfmoord omdat uitgerekend Lascelle een aantal slechte producties met hem maakte, waardoor zijn carrière vernietigd werd.

A Regular Scout

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van David Kirkland. Met o.a. Fred Thomson, Olive Hasbrouck, William Courtright, T. Roy Barnes en Margaret Seddon.

Het optreden van padvinders (Boy Scouts) in westerns was vroeger niets ongewoons. Verscheidene western-idolen hebben er gebruik van gemaakt; het werd ook gezien als sympathiek en het waren toch vooral de jongens die dweepten met hun Fred, Tom, Buck of Hoot en Ken? De padvinders, Thomson en diens paard Silver King weten samen Hasbrouck te bevrijden uit de handen van een stel outlaws, die het hebben voorzien op de ranch van haar en haar moeder. Kirkland bewerkte het verhaal van Buckleigh Fritz Oxford. Ross Fisher deed het camerawerk.

Spook Ranch

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Hoot Gibson, Ed Cowles, Tote Du Crow, Helen Ferguson en Robert McKim.

Sheriff Rice maakt Gibson hulpsheriff en geeft hem de opdracht een spookhuis nader te onderzoeken. Hij komt er al spoedig achter dat McKim de bandiet is die misbruik van de gelegenheid maakt: hij wil een goudschat in handen krijgen. Edward Sedgwick (tot kort daarvoor Hoots vaste regisseur) en Raymond Schrock schreven het verhaal, dat door Schrock daarna bewerkt werd. Harry Neumann stond achter de camera.

North of Nome

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Raymond K. Johnston. Met o.a. Robert McKim, Gladys Johnston, Robert North Bradbury, Howard Webster en William Dills.

Een western-drama uit Alaska rond de vreemdeling Bradbury (de bekende regisseur) die, gezocht door de justitie, in de sneeuwvelden door Johnston gevonden en verzorgd wordt. Pa en helper willen hem uitleveren, maar de dochter is tegen, tot ze denkt dat hij haar vader heeft vermoord. De man blijkt niet vermoord en de naam van de ware 'schuldige' komt aan het licht. Liefde kan dan mooi zijn. Harvey Gates schreef al deze narigheid.

The Galloping Ace

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Margaret Morris, Robert McKim, Frank Rice en Julia Brown.

Terug uit WOI kan Jack Hoxie zijn oude baan niet meer terugkrijgen. Hij neemt dienst op de ranch van Margaret Morris en komt achter de nare praktijken van McKim, die poogt de ranch in te pikken. Jacques Jaccard leverde het verhaal, Isadore Bernstein bewerkte het en Merritt Gerstad deed het camerawerk.

Ride For Your Life

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Laura La Plante, Harry Todd, Robert McKim en Howard Truesdell.

De schurk in deze western, McKim, maakt Gibson zijn ranch en spaarcentjes afhandig. Maar hij weet beide terug te krijgen en daarnaast ook nog een levensgezellin te vinden in La Plante, die hem al in een half dozijn films het ja-woord gegeven had. Humes, de bandiet die La Plante bedreigt, wordt door Gibson neergeschoten. Korte tijd later kreeg hij van Universal zijn eigen serie kortewesterns om dan te promoveren naar volwaardige westerns waarin hij de held was.

The Spoilers

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Milton Sills, Anna Q. Nilsson, Barbara Bedford, Robert Edeson en Ford Sterling.

Fred Kennedy Myton en Elliot Clawson & Hope Loring bewerkten voor deze herverfilming het boek van Rex Beach Milton. Sills en Noah Beery zijn nu tegenstanders: Sills als de man die orde en recht wil in het onherbergzame Alaska, en de bandiet Beery die zich daartegen verzet. John Stumar en Dwight Warren deden het camerawerk.

Dead Game

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Robert McKim, Harry Carter, Laura La Plante en William Welsh.

Sedgwick schreef deze western zelf. Hoot houdt de postkoets aan om La Plante, zijn geliefde, te ontvoeren omdat zij gedwongen wordt met schurk McKim te trouwen. Die slaagt erin haar weer terug te vinden maar Hoot komt op tijd om het huwelijk te voorkomen. Charles Kaufman was de cameraman. Sedgwick was een broer van de actrices Josie en Eileen. Hij leefde van 1892 tot 1953 en begon als acteur in 1915. In 1921 maakte hij zijn regiedebuut. Hij werd [KA1]overbekend door zijn komedies (o.a. met Buster Keaton) uit de jaren dertig, na een lange reeks westerns met o.a. Hoot en Tom Mix.

The Mysterious Rider

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Benjamin B. Hampton. Met o.a. Robert McKim, Claire Adams, Carl Gantvoort, James Mason en Walt Whitman.

De eerste van vier verfilmingen van het boek van Zane Grey, dat in dit jaar was uitgekomen. Alles draait om de liefde van Adams voor ranch-voorman Gantvoort. Maar uit dankbaarheid jegens haar pleegvader Whitman is ze bereid met diens zoon Mason te trouwen. Die knaap deugt evenwel niet; hij probeert zelfs het vee van zijn eigen vader te stelen. Gelukkig grijpt de mysterieuze rijder Hell Bent Wade McKim in, zodat er vrij baan komt voor de echte liefde. Gus Peterson en F.H. Sturges deden het camerawerk.

Man of the Forest

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Onbekend. Met o.a. Carl Gantvoort, Claire Adams, Robert McKim, Jean Hersholt en Harry Lorraine.

De eerste verfilming van de gelijknamige, in 1920 verschenen roman van Zane Grey. Harry Lorraine, een rancher, is ziek en heeft hulp nodig. Hij doet daarvoor een beroep op zijn nichten Clair Adams en Charlotte Pierce, alsmede op zijn vriend Carl Gantvoort. Tussen hem en Adams ontstaat een romantische verhouding, die abrupt wordt afgebroken als de schurk Robert McKim Gantvoort vals weet te beschuldigen. Als hij daarna probeert Lorraine te vergiftigen, valt hij echter door de mand. Herverfilmd in 1933.

The Silver Horde

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Frank Lloyd. Met o.a. Curtis Cooksey, Myrtle Stedman, Robert McKim, Betty Blythe en Frederick Stanton.

Rex Beach produceerde zelf de eerste verfilming van zijn in 1909 uitgekomen boek, dat hij liet bewerken door Lawrence Trimble en J.E. Nash. Camerawerk van William Foster. Actie, concurrentie tussen visserijbedrijven en romantiek in Alaska. Het boek was een succes, de film ook en daarom werd het verhaal 10 jaar later opnieuw verfilmd.

The Mark of Zorro

1920 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1920. Avonturenfilm van Fred Niblo en Ted Reed. Met o.a. Marguerite de La Motte, Noah Beery sr, Charles Hill Mailes, Claire McDowell en Robert McKim.

Een van de eerste cape-en-degenfilms met de legendarische acrobaat Fairbanks. Indrukwekkende decors en een bekend verhaal. Puur vertier. Gouverneur Alavarado en Kapitein Ramon terroriseren de bevolking, vooral de Indianen en de geestelijken. De enige die daartegen in opstand komt is de gemaskerde held die zich Zorro noemt en altijd een Z-teken achterlaat. Niemand vermoedt dat achter dat masker de dandy-achtige Don Diego schuilgaat in wie iedereen een lafaard ziet.

Riders of the Dawn

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Jack Conway. Met o.a. Roy Stewart, Claire Adams, Marc Robbins, Jopseph J. Dowling en Robert McKim.

William Clifford en L.V. Jefferson bewerkten de roman The Dessert of Wheat van Zane Grey voor deze onderhoudende western met held Stewart. Stewart was populair en de romans van Grey liepen als een trein, dus de combinatie leverde geld op. het is een van de weinige verhalen van Grey die maar één keer verfilmd zijn, waarschijnlijk door onbekendheid. Harry Vallejo was de cameraman.

Wagon Tracks

1919 | Western

Verenigde Staten 1919. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. William S. Hart, Jane Novak, Robert McKim, Leo Pierson en Bertholde Sprotte.

Een gids, Hart, is onderweg met een serie huifkarren. Gedurende de rit door de woestijn komt het tot een dramatische climax als Hart van McKim en Bacon wil weten wie van hen zijn broer heeft neergeschoten. C. Gardner Sullivan schreef het script en Joe August zorgde weer voor de beelden voor deze zeer populaire Hart-western.

Blue Blazes Rawden

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Maude George, Gertrude Claire, Robert McKim en Robert Gordon.

Hart is een outlaw, zoals zo vaak in zijn westerns. Hij gaat een partijtje kaart spelen met een andere outlaw: hij wint en de ander trekt zijn revolver. Zo komt, door Hart, een meisje om. Haar moeder en broer komen in het stadje aan. Hart verbergt dat hij haar heeft doodgeschoten, ook al was het per ongeluk. Hij wordt getroffen door de emoties van de moeder (Claire). Haar zoon (Gordon) komt achter de waarheid en wil Hart om zeep helpen. Fijne, sobere western met schitterend camerawerk van Joe August en een goed scenario van J.G. Hawks.

The Silent Man

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Vola Vale, Robert McKim, Harold Goodwin en J.P. Lockney.

Een goudzoeker, Hart, slaat zowaar zijn grote slag. Dat laat hij in de stad registreren, en dan beginnen zijn problemen. Anderen willen graag zijn ontdekking in hun zak steken, dus moet hij opgeruimd worden. Charles Kenyon schreef het script. Joe August was met Hart meegegaan naar Paramount als cameraman omdat Hart dat graag wilde. Lambert Hillyer functioneerde als assistent-regisseur.

The Return of Draw Egan

1916 | Western

Verenigde Staten 1916. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Louise Glaum, Margery Wilson, Robert McKim en J.P. Lockney.

Een bandiet, Hart, ontsnapt met McKim aan een omsingeling. Ze gaan ieder hun weg. In een stadje ziet men in Hart een sterke man en men vraagt hem sheriff te worden. Hij weet orde en rust te brengen tot McKim boven water komt en dan komt de confrontatie met het voor de burgers onbekende verleden van Hart. C. Gardner Sullivan schreef het script en Joe August nam op.

The Primal Lure

1916 | Western

Verenigde Staten 1916. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Margery Wilson, Robert McKim, Jerome Storm en Joe Goodboy.

Deze minder goede Hart-western leed vooral onder een matig scenario, dat dan ook niet van C. Gardner Sullivan was maar van een zekere J.G. Hawks, naar een verhaal van Vingie Roe. In Canada leidt Hart een handelspost. Hij ziet Wilson voor dief aan, terwijl ze van hem houdt. Indianen willen hem ook nog offeren in de hoop dat hun God hen dan wil verlossen van de pest. Wilson weet hem te redden.

The Devil's Double

1916 | Western

Verenigde Staten 1916. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Enid Markey, Robert McKim en Thomas Kurihara.

J.G. Hawks schreef deze eigenaardige western. De schilder McKim en zijn vrouw Markey komen in een westernstadje. McKim wil Hart als model voor Lucifer. Ondertussen doet hij niet anders dan zijn vrouw de grofste beledigingen naar het hoofd smijten. Tot Hart er op een dag genoeg van heeft. Het is een westerndrama geworden maar wel met een happyend. Eens te meer kon Hart tonen een groot acteur te zijn. Joe August deed het camerawerk.

The Captive God

1916 | Western, Historische film, Drama

Verenigde Staten 1916. Western van Charles Swickard. Met o.a. William S. Hart, Enid Markey, Dorothy Dalton, Robert McKim en P. D. Tabler.

Meer een historisch drama dan een western - maar wel een goede film met een hele goede rol van Hart. Clyde DeVinna deed het camerawerk en Monte Katterjohn schreef het verhaal. Een blank jochie, dat in de 16e eeuw aan de Mexicaanse kust verschijnt, wordt door de Tehuans-Indianen als een God gezien, omdat ze nog nooit een blanke hebben gezien. Groot geworden gaat Hart een relatie met priesteres Dalton aan. Zij is zijn liefde onwaardig. Spanning komt er wanneer de stam door de krijgers van de Azteken-keizer Montezuma (McKim) wordt aangevallen, hetgeen uiteindelijk leidt tot de gevangenneming van Hart.

Hell's Hinges

1916 | Western

Verenigde Staten 1916. Western van William S. Hart en Charles Swickard. Met o.a. William S. Hart, Clara Williams, Jack Standing, Louise Glaum en Alfred Hollingsworth.

Deze klassieke western heeft een psychologische ondergrond. C. Gardner Sullivan schreef het boeiende scenario over dominee Standing, een zwakkeling die naar een westernstadje komt in de hoop daar iets nuttigs te kunnen doen. Hij wordt overal tegengewerkt. De climax is perfect, alles gaat in rook op en Hart houdt grote opruiming onder het tuig. Cameraman Joe August deed fantastisch werk en de film werd voor Hart de absolute doorbraak: hij was de leidende westernster geworden. Hij zou een legende worden in alle landen waar zijn films vertoond werden. Deze film was het debuut van Gilbert.

Between Men

1916 | Western

Verenigde Staten 1916. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Enid Markey, House Peters, J. Barney Sherry en Bert Wesner.

Peters wil Sherry's dochter, Markey trouwen, maar pa wil geen druk op zijn dochter uitoefenen. Uit wraak wil Peters de man aan de beurs kapot krijgen: als er geldnood is zal hij zijn dochter wel tot het huwelijk dwingen. Dan komt Sherry een notitie tegen tussen zijn paperassen over Hart, een man die hij eens heeft geholpen. Hij doet een beroep op Hart. C. Gardner Sullivan schreef het goede scenario van deze western, die perfect in beeld werd gebracht door Joe August.

The Disciple

1915 | Western

Verenigde Staten 1915. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Dorothy Dalton, Thelma Salter, Robert McKim en Charles K. French.

Na THE DARKENING TRAIL maakten Hart en producent Thomas Ince nog zeven westerns van 20m voor Mutual. Daarna begonnen ze met deze film bij Triangle Film. Dat betekende dat Hart bij Mutual drie hoofdfilms en 19 korte westerns maakte. In deze door Barret McCormick en Ince geschreven western is Hart een geestelijke die met vrouw en kind in een stadje aankomt om er het woord Gods te brengen. De sheriff steunt hem maar er lopen ook enige elementen die hem het leven pogen zuur te maken. Eén van hen weet zelfs zijn vrouw te verleiden. Als de vrouw op het ziekbed van hun kind tot inkeer komt laat Hart zien wat het betekent christen te zijn. Een sterke western, met voor de eerste maal Joe August achter de camera, de man die Hart er in de toekomst het liefst zou zien. Het was het filmdebuut van Hersholt.