Robin Pearson Rose: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

A Place for Annie

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van John Gray. Met o.a. Sissy Spacek, Marie-Louise Parker, S. Epatha Merkeson, Jack Noseworthy en Joan Plowright.

Een baby, genaamd Annie, blijkt bij de geboorte seropositief te zijn. Spacek in de rol van een gescheiden verpleegster die uit medelijden het kennelijk in de steek gelaten kind adopteert. Moeder Parker is een AIDS-slachtoffer uit de lage sociale klasse.

Lucy and Desi: Before the Laughter

1991 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1991. Biografie van Charles Jarrott. Met o.a. Frances Fisher, Maurice Benard, Robin Pearson Rose, John Wheeler en Bette Ford.

De camera`s staan op het punt in actie te komen voor de eerste I LOVE LUCY-show, door Lucille Ball (Fisher) gemaakt om haar echtgenoot, orkestleider Desi Arnaz (Bernard), meer bij zich te kunnen hebben. Beiden overdenken ze hun stormachtige huwelijk, waarbij hij het niet al te nauw nam met de huwelijkstrouw. Biografische film over het duo dat met hun show geschiedenis maakte. Spijtig genoeg doet de film dat niet, want hij trapt in zowat elke valstrik eigen aan bio-films van Hollywood-halfgoden. Alles wordt zo mooi gepolijst en oppervlakkig voorgesteld, zelfs de grootste ellende. Totaal onrealistisch scenario van William Luce en Cynthia A. Cherbak zorgt voor de nodige humor en dramatiek, maar mist elke diepgang. Dochter Lucie Arnaz probeerde tevergeefs de uitzending van deze film te verhinderen. Fotografie van Reed Smoot.

In the Best Interest of the Child

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van David Greene. Met o.a. Meg Tilly, Ed Begley jr, Michele Greene, Michael O'Keefe en Marta Woodward.

Tilly's huwelijk is op de klippen gelopen en zij meent dat haar ex-man, die er ook recht op heeft om hun vijf-jarig dochtertje te mogen zien, het kind seksueel misbruikt. Protesteren bij de rechtbank helpt niet om officieel gedaan te krijgen dat hij het kind niet meer mag zien, en dan stelt zij een daad door met met het kind te vluchten. Ze komt terecht in het opsporingsregister. Een hartverscheurend verhaal over het onrecht dat de bureaucratie mensen kan aandoen.

Ghost Dad

1990 | Komedie, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 1990. Komedie van Sidney Poitier. Met o.a. Bill Cosby, Kimberly Russell, Denise Nicholas, Ian Bannen en Christine Ebersole.

Zwarte megasterren Poitier achter- en Cosby voor de camera in deze mislukte bovennatuurlijke komedie over 'verantwoord ouderschap'. Cosby als alleenstaande vader van drie kinderen keert na een dodelijk verkeersongeval als een geest terug om zijn kinderen te helpen. Déjà vu. Naar een verhaal van Brent Maddock en S.S. Wilson, die met Chris Reese het scenario schreven.

The Last Resort

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van Zane Busby. Met o.a. Charles Grodin, Robin Pearson Rose, John Ashton, Ellen Blake en Megan Mulally.

Grodin, net werkeloos, besluit opeens met zijn gezin naar een vakantieoord à la Club Méditerranée te gaan, waar voorspelbaar komische situaties ontstaan. Een aardige maar dubieuze komedie met goede momenten. Het regiedebuut van Busby, die ook te zien is als babysitter van de Club. Ook onder de titel CLUB SANDWICH.

Last Resort

1986 |

1986. Zane Buzby. Met o.a. Christopher James, Megan Mullally, Ellen Blake, Robin Pearson Rose en Jon Lovitz.

Grodin, net werkeloos, besluit opeens met zijn gezin naar een vakantieoord à la Club Méditerranée te gaan, waar voorspelbaar komische situaties ontstaan. Een aardige maar dubieuze komedie met goede momenten. Het regiedebuut van Busby, die ook te zien is als babysitter van de Club. Ook onder de titel CLUB SANDWICH.

An Enemy of the People

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van George Schaefer. Met o.a. Steve McQueen, Charles Durning, Bibi Andersson, Richard Bradford en Robin Pearson Rose.

Bebaarde geleerde McQueen trotseert gemeente door stelling te nemen tegen watervervuiling in Arthur Millers bewerking van het toneelstuk van Ibsen. Integere, moeizame poging was voor McQueen een daad uit liefde, maar het is te begrijpen dat dit jarenlang op de plank bleef liggen en slechts beperkt werd uitgebracht. Toch nog altijd beter dan de overige films uit McQueens laatste periode.