Massimo De Lorenzo: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Peggio di così si muore

1995 | Komedie, Fantasy

Frankrijk​/​​Italië​/​​Spanje 1995. Komedie van Marcello Cesena. Met o.a. Carla Signoris, Maurizio Crozza, Ugo Dighero, Mauro Pirovani en Marcello Cesena.

Na de terugkeer van hun huwelijksreis naar Brazili[KA3]e nemen Anna (Signoris) en Carlo (Crozza) op het vliegveld de verkeerde koffer mee. Hij bevat het niet onaardige bedrag van vijfhonderd miljoen lire (ongeveer tweehonderdvijfentwintigduizend euro). Ondanks de protesten van Carlo wil Anna het geld houden. Ze kopen een huis en tijdens de house-warmingsparty ontvangen ze een geschenk... hun eigen koffer. Ze krijgen twee weken de tijd om het geld terug te bezorgen. De twee gangsters die de boodschap overbrengen, laten merken dat het menens is. Doldwaze, zwarte komedie waarbij de twee hoofdpersonages door allerlei verwikkelingen zelfs met een spook opgescheept zitten! Een filmstijl die doet denken aan Richard Lester in zijn beste kolderperiode en er worden heel wat knipoogjes naar Alfred Hitchcock opgediend in een verhaal, waarvan je de afloop onmogelijk kan raden. Cesena en Ugo Dighero schreven het luchtige scenario. Fotografie van Regis Blondeau. Dolby S.R. Digital.

De Generazione

1994 | Horror, Sciencefiction, Fantasy

Italië 1994. Horror van Pier Giorgio Bellocchio, Marco Manetti, Antonio Manetti, Andrea Maula en Alberto Taraglio. Met o.a. Stefano Abbati, Francesca Antonelli, Asia Argento, Luigi Basagaluppi en Paolo Bellizzomi.

Een compilatie van tien korte films gemaakt door jonge, debuterende cineasten, die allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen hebben: ze houden van de goeie oude Amerikaanse B-horror-films. In ARRIVANO I NOSTRI (Our Guys Are Coming) van Bellocchio krijgen we een TERMINATOR met een italiaans sausje overgoten (Scen.: Bellocchio en Alessandro Valori/Foto: Dante Dalla Torre). CONSEGNA LA DOMICILIO (House Delivery) van de Manetti-broertjes toont ons wat er gebeurt als een loopjongen door de stress in een monster verandert (Scen.: M&A Manetti, Simone Paragnani/Foto: Patrizio Patrizi). JUST ANOTHER VAMPIRE STORY van Maura handelt over de nachtelijke ontmoetingen van een homoseksuele aan alcohol verslaafde vampier (Scen.: Maula, M & A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een klein meisje is alleen thuis en bekijkt een nachtelijke griezelfilm op het kleine scherm in LA TV FA MALE AL BAMBINI ? (Is TV Bad For Children?) van Taraglio (Scen.: Taraglio, Luca Benedetti/Foto: Giuseppe Schifano). VUOTO A RENDERE (Return Empty) van Infascelli toont ons een doodgewone man met een gezin, een goede job en... een nummer op zijn arm (Scen.: Infascelli, David Nerattini/Foto: Federico Slatter). Argento, dochter van de beroemde Dario, debuteert met PROSPETTIVE (Outlook), waarin ze ons een blik gunt in haar droomwereld (Scen.: Argento/Foto: Gianni Mammolotti). Antonelli toont in CATENE (Chains) wat je moet doen wanneer je meisje je bedriegt en je vrienden je bloed doen koken (Scen.: Antonelli/Foto: Alessandro Pesci). Hoe een taxi-chauffeur kan reageren wanneer hij een onzichtbare klant krijgt, zien we in INDIA-21 van Prandstaller (Scen.: Prandstaller, Luca D`Ascianio/Foto: Alessandro Pesci). Dromen kunnen gevaarlijk zijn, althans volgens Fiorini in FINALMENTE INSIEME (Finally Together) (Scen.: Fiorini/Foto: Gianni Mammolotti). En ten slotte vraagt Valori zich af waarom men zo gek is om verliefd te worden in SQUEAK ! (Scen.: Valori, M&A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een onevenwichtige reeks korte films waarin wel enkele veelbelovende talenten voor de dag komen, maar die als geen homogeen geheel vormen. Van pure gruwel tot surrealistische en absurde ironie. Sommige van de regisseurs acteren in de films van hun collega's.

Il ladro di bambini

1992 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​Duitsland 1992. Drama van Gianni Amelio. Met o.a. Enrico Lo Verso, Valentina Scalici, Giuseppe Ieracitano, Florence Darel en Marina Golovine.

Een bijna volmaakte film in de stijl van het naoorlogse neorealisme. Een jongetje (Ieracitano) weet dat Rosetta, zijn zusje van elf (Scalici), door hun moeder al jaren tot prostitutie wordt gedwongen. Hij gaat naar de politie en een jonge carabiniere (Lo Verso) krijgt opdracht de kinderen naar een weeshuis in Bologna te brengen. Als ze daar niet geaccepteerd worden, ziet Lo Verso zich gedwongen de kinderen ergens anders onder te brengen. De drie sluiten vriendschap op hun tocht, die een strijd wordt tussen mensen-van-goede-wil en kille, harteloze instanties.