Hélène de Luze: montage.
Er zijn 5 films gevonden.

Hasards ou coincidences

1998 | Drama, Komedie, Romantiek

Frankrijk​/​​Canada 1998. Drama van Claude Lelouch. Met o.a. Alessandra Martines, Laurent Hilaire, Pierre Arditi, Marc Hollogne en Véronique Moreau.

Fantast Lelouch is nog nooit betrapt op sympathie voor de inhoud en ook in deze film is vorm de aanjager. Romantisch is het wel, tenminste als je van reizen houdt en van Martines waar de camera als een krolse kat omheen draait. In haar vierde rol op rij voor Lelouch gaat ze met haar nieuwste aanbidder - met een camcorder als derde oog - naar Canada, Mexico, de VS en Zuid-Europa op zoek naar onder andere ijsberen, duikers en ijshockeyers. Pierre William Glenn, een Franse topfotograaf, is verantwoordelijk voor de schitterende cameravoering.

Hommes, femmes, mode d'emploi

1996 | Drama, Komedie

Frankrijk 1996. Drama van Claude Lelouch. Met o.a. Anouk Aimée, Bernard Tapie, Alessandra Martines, Fabrice Luchini en Pierre Arditi.

Boeiende komedie van Claude 'Une homme et une femme' Lelouche over verschillende soorten relaties, van pas ontluikende kalverliefde tot een vrouw die op haar tachtigste voor het eerst trouwt. In 1996 op het filmfestival van Venetië genomineerd voor een Gouden Leeuw. Lelouche, die in 1962 zijn eerste film regisseerde, maakte ook onder meer Les uns et les autres (1981). (IdH/VPRO Gids)

Tout ça...pour ça!

1993 | Komedie

Frankrijk 1993. Komedie van Claude Lelouch. Met o.a. Marie-Sophie L., Fabrice Luchini, Vincent Lindon, Alessandra Martines en Gérard Darmon.

Na het floppen van zijn BELLE HISTOIRE maakte Lelouch deze sprankelende komedie, over de vorm van afleiding die mannen en vrouwen al bezighoudt zo lang als de mensheid bestaat: hoe elkaar te ontmoeten en zonder al te veel ophef weer van elkaar af te komen. Lelouch legt een voor zijn doen ongebruikelijke verbale en visuele durf aan den dag. Deze dynamische, frisse, provocerende en humoristische film is een uitgelaten en vrolijke belevenis, vooral dankzij het verbale delirium van Luchini, een verrukkelijke nieuweling in de filmfamilie van Lelouch. De andere openbaring van deze film is Marie-Sophie L., die haar gebruikelijke rollen als huilerig provinciaaltje achter zich heeft gelaten, om hier bloeiend, uitdagend, gedurfd en vol humor voor den dag te komen. Films van Lelouch zijn meeslepend òf irritant. Deze keer hebben we met een goede Lelouch van doen. Camerawerk van Philippe Pavans de Cecatty.

La belle histoire

1992 | Avonturenfilm, Romantiek, Drama, Komedie

Frankrijk 1992. Avonturenfilm van Claude Lelouch. Met o.a. Béatrice Dalle, Vincent Lindon, Marie-Sophie L., Patrick Chesnais en Gérard Darmon.

Lelouch houdt ervan om het lot van verschillende personages door elkaar te hutselen en vervolgens toe te kijken hoe het leven ermee omspringt. Met Jesus de zigeuner, Odona, Marie-Madeleine uit de jaren 1990, Simon de smeris, Pierre de kunstkenner, Marie de jonge onderwijzeres en nog vele anderen, gaat de cineast terug in de tijd om het grote avontuur te vertellen van een op het eerste gezicht ontbrande liefde: twee duizend jaar beproeving voor één seconde eeuwigheid. Hij doet dit met de handige en naïeve bekwaamheid die hem eigen is, vol dichterlijke vervoering t.o.v. het leven, met een intieme blik op zijn personages, terwijl hij trouw blijft aan het onuitputtelijke thema van de liefde, waar de mens allerlei toeren mee uithaalt. Maar voor het vertonen van oppervlakkige woorden en ontoegankelijke, steeds weer herhaalde scènes, is meer dan drie uur toch wat teveel van het goede. Het scenario is van de regisseur en camerawerk van Jean Yves Le Mener.

Il y a des jours ... et des lunes

1990 | Drama

Frankrijk 1990. Drama van Claude Lelouch. Met o.a. Annie Girardot, Patrick Chesnais, Vincent Lindon en Gérard Lanvin.

Lelouch houdt ervan om het lot van verschillende personages door elkaar te hutselen en vervolgens toe te kijken hoe het leven ermee omspringt. Met Jesus de zigeuner, Odona, Marie-Madeleine uit de jaren 1990, Simon de smeris, Pierre de kunstkenner, Marie de jonge onderwijzeres en nog vele anderen, gaat de cineast terug in de tijd om het grote avontuur te vertellen van een op het eerste gezicht ontbrande liefde: twee duizend jaar beproeving voor één seconde eeuwigheid. Hij doet dit met de handige en naïeve bekwaamheid die hem eigen is, vol dichterlijke vervoering t.o.v. het leven, met een intieme blik op zijn personages, terwijl hij trouw blijft aan het onuitputtelijke thema van de liefde, waar de mens allerlei toeren mee uithaalt. Maar voor het vertonen van oppervlakkige woorden en ontoegankelijke, steeds weer herhaalde scènes, is meer dan drie uur toch wat teveel van het goede. Het scenario is van de regisseur en camerawerk van Jean Yves Le Mener.