Valerie Curtin: cast en scenario.
Er zijn 9 films gevonden.

Toys

1992 | Fantasy, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1992. Fantasy van Barry Levinson. Met o.a. Robin Williams, Michael Gambon, Joan Cusack, Robin Wright en LL Cool J.

'We maken geen oorlogsspeelgoed, want oorlog is het domein van de kleine penis,' aldus trotse mafkees Leslie (Williams). Toch gaat zijn militaristische oom (Gambon) op oorlogspad met pa's wonderlijke speelgoedfabriek, met radiografisch bestuurde onbemande jachtvliegtuigjes - inmiddels beter bekend als drones - als geheim einddoel. De gekkigheid is soms ietwat vermoeiend maar de getalenteerde acteurs en muziek van onder meer Tori Amos slepen de kijkers door de luwten. De decorbouwers hoopten op een Oscar voor de fantastische bouwsels maar de grandeur van Howards End maakte meer indruk.

Down And Out In Beverly Hills

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van Paul Mazursky. Met o.a. Nick Nolte, Richard Dreyfuss, Bette Midler, Little Richard en Tracy Nelson.

Een nogal geforceerde satire met Nolte als een landloper die bijna verdrinkt in het zwembad van Beverly Hills nouveau-riche Dreyfuss en door hem in de logeerkamer wordt ondergebracht. Vervolgens wordt hij gebruikt als geheim wapen in de huwelijksconflicten met de door zonnebanken, psychiaters en yoga- goeroes danig in de war gebrachte Bette Midler. Een leuk idee, dat door Mazursky tot de laatste druppel wordt uitgemolken en naar het einde toe stilaan begint te irriteren. Later omgewerkt tot een tv-serie. Het is in feite een herverfilming van BOUDU SAUVÉ DES EAUX van Jean Renoir uit 1932. Scenario van de regisseur en Leon Capetanos, naar een toneelstuk van René Fauchois. Camerawerk van Donald McAlpine.

Maxie

1985 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1985. Komedie van Paul Aaron. Met o.a. Glenn Close, Mandy Patinkin, Ruth Gordon, Barnard Hughes en Valerie Curtin.

Close en Patinkin hokken samen in een oud appartement in Victoriaanse stijl in San Francisco, waar ze net zijn gaan wonen. Als Close het behang van de muur trekt, stuit zij op gekras op de muur van een zekere Maxie (Close in een dubbelrol, behalve in het stuk zwijgende film waar je Carole Lombard ziet), een vorige bewoonster, die rond 1925 op gewelddadige wijze om het leven kwam. Maxie's geest neemt bezit van de eigentijdse Close en gaat op wraak uit. Een onleuke komedie met een zeer sleetse formule.

Big Trouble

1985 | Misdaad, Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1985. Misdaad van John Cassavetes. Met o.a. Peter Falk, Alan Arkin, Beverly D'Angelo, Charles Durning en Robert Stack.

Zorgelijke verzekeringsagent Arkin heeft geld nodig om de studie van zijn drie zoons te kunnen betalen. De smakelijke D`Angelo betrekt hem in een complot om haar gekke man (Falk) uit de weg te ruimen. Nogal dom allemaal. Het leukste is nog de drank met sardine-geur. Om de spelers uit THE IN-LAWS weer bij elkaar te brengen garandeert nog geen goede productie. Het heeft maar een haar gescheeld of de film had de bioscoop niet gehaald.

Why Would I Lie?

1980 | Drama

Verenigde Staten 1980. Drama van Larry Peerce. Met o.a. Treat Williams, Lisa Eichhorn, Gabriel Swann, Susan Heldfond en Valerie Curtin.

Dwaze en prullerige film over dwangmatige leugenaar Williams. Hij probeert zoontje Swann met ex-misdadigster Eichhorn (zijn moeder) te herenigen. De film is daarnaast ook nog verfoeilijk reactionair: de r[KA3]incarnatie van het kwaad (Heldfond) is een één-dimensionale, manipulerende, mannenhatende feministe.

A Christmas Without Snow

1980 | Drama

Verenigde Staten 1980. Drama van John Korty. Met o.a. Michael Learned, John Houseman, Ramon Bieri, James Cromwell en Beah Richards.

Hartverwarmend verhaal, geschreven door Korty, over hoe een recentelijk gescheiden vrouw te maken krijgt met het leven van medeleden van het kerkkoor en de moeite die zij hebben, om te voldoen aan de eisen van hun dirigent, een perfectionist.

...And Justice for All

1979 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1979. Drama van Norman Jewison. Met o.a. Al Pacino, Jack Warden, John Forsythe, Lee Strasberg en Jeffrey Tambor.

De jonge, idealistische advocaat Pacino krijgt het regelmatig aan de stok met de conservatieve rechter Forsythe, die in de verdachten steeds het uitschot ziet van de maatschappij. Tot de rechter zelf op het beklaagdenbankje komt wegens verkrachting van een jong meisje. Forsythe raakt in paniek en vraagt Pacino hem te verdedigen. Aanvankelijk weigert hij, maar dan bedenkt hij zich en stelt zijn voorwaarden. Bedoeld als een satire op de corruptie binnen het Amerikaanse rechtssysteem ontspoort de film echter tot een chaotisch, hysterisch, en sentimenteel gerechtsdrama. Uitstekende prestaties van Pacino en Forsythe redden de film van de ondergang, wat zeker niet te danken is aan het slordige scenario van Valerie Curtin en Barry Levinson. Verzorgde fotografie van Frank Holgate.

A Different Story

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van Paul Aaron. Met o.a. Perry King, Meg Foster, Valerie Curtin, Peter Donat en Richard Bull.

King en Foster, beiden homoseksueel, trouwen om te voorkomen dat hij wordt gedeporteerd en zij worden dan verliefd op elkaar. Klinkt verschrikkelijk, maar de eerste helft is verrassend goed, doch in latere scènes zakt de film weg door gemeenplaatsen. Foster is geweldig.

Alice Doesn't Live Here Anymore

1974 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1974. Drama van Martin Scorsese. Met o.a. Ellen Burstyn, Kris Kristofferson, Alfred Lutter III, Diane Ladd en Jodie Foster.

Het grote voorbeeld van Alice (Burstyn) is zangeres Alice Faye, maar pas na de dood van haar tirannieke man, als ze al flink in de dertig is, probeert ze haar droom van een carrière als de hare waar te maken. Ze verkoopt haar bezittingen en trekt met haar elfjarige zoon naar Monterey. Haar odyssee over het platteland van de VS, met zijn stoffige stadjes vol snackbars en drugstores, levert een boeiende en ontroerende tragikomische film op. Schitterend spel van Burstyn, die voor haar prestatie een Oscar kreeg, en van Kristofferson, als de goed menende kerel die haar liefde tracht te winnen. Een door en door Amerikaanse film, die echter ontegenzeglijk een internationale impact heeft. Een vroege maar al zeer karakteristieke film van Scorsese, met een complexe, overdadig barokke stijl en een brutaal gebruik van menselijke emoties. Knap scenario van Robert Getchell, in beeld gebracht door Kent L. Wakeford. Later omgewerkt tot komische tv-serie.