Fred Bertelmann: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Lieder klingen am Lago Maggiore

1962 | Drama

Duitsland​/​​Zwitserland 1962. Drama van Hans Grimm. Met o.a. Fred Bertelmann, Antje Geerk en Oliver Grimm.

Schlagerzanger Eric Kersten verliest zijn vrouw bij een auto-ongeluk. Hij trekt zich terug uit de muziek en vestigt zich met zijn zoontje bij het Lago Maggiore om anoniem aan de slag te gaan als schilder. Erics producer wil hem weer op het podium hebben en stuurt Eva, een vrouw die op Erics overleden echtgenote lijkt, op hem af.

Meine Nichte tut das nicht

1960 | Muziek

Oostenrijk 1960. Muziek van Franz Josef Gottlieb. Met o.a. Cornelia Froboess, Peter Weck, Fred Bertelmann, Margit Nünke en Rex Gildo.

Zie: Schlagerfilms.

Wenn das mein großer Bruder wüßte

1959 |

Oostenrijk 1959. Erik Ode. Met o.a. Margit Saad, Fred Bertelmann en Cornelia Froboess.

Zie: Schlagerfilms.

Gitarren klingen leise durch die Nacht

1959 | Musical, Romantische komedie

Oostenrijk 1959. Musical van Hans Deppe. Met o.a. Fred Bertelmann, Margit Nünke, Vivi Bach en Walter Gross.

Een zanger krijgt ruzie met z'n geliefde, omdat ze jaloers is op zijn vrouwelijke fans. Nadat hij alleen naar Sicilië is geweest, vallen ze toch weer in elkaars armen. Weinig boeiend verfilmd, maar de natuur- en zangopnamen zijn wel aardig.

Geliebte Bestie

1959 | Drama, Musical

Oostenrijk 1959. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Gerhard Riedmann, Margit Nünke, Willy Birgel, Fred Bertelmann en Mady Rahl.

Een film over het dagelijkse leven in het circus, inclusief leeuwen- en tijgernummers met een bloedige afloop, een scherpschutter, die per ongeluk tijdens een optreden zijn partner doodt, een melancholische clown, zelfmoord in de garderobe, en voor die tijd een losse seksuele moraal, enz.

Das blaue Meer und du

1959 | Komedie, Muziek

Duitsland 1959. Komedie van Thomas Engel. Met o.a. Fred Bertelmann, Karin Dor, Renate Ewert, Hans Nielsen en Chris Howland.

De mooie Helga en haar Franse vriendin Suzy willen naar Joegoslavië liften, maar Helga's vader ziet dat niet zitten. Omdat hij het ze niet kan verbieden, stuurt hij een 'babysitter' achter hen aan, die hen onderweg moet oppikken. De drie kunnen het goed met elkaar vinden.

Der Lachende Vagabund

1958 | Komedie, Musical, Muziek

Duitsland 1958. Komedie van Thomas Engel. Met o.a. Fred Bertelmann, Susanne Cramer, Hans Nielsen, Cornelia Froboess en Ursula Herking.

Een zanger trekt er op uit om z'n liefdesverdriet te vergeten en beleeft samen met de oom van de betreffende dame de nodige avonturen. Het magere verhaaltje loopt als een rood draadje door deze middelmatige revuefilm. Conny speelt de rol van 'Blue Jeans Baby'. Het scenario is van Fritz Böttger en Per Schwenzen. Het camerawerk is van Heinz Hölscher.

Wenn Frauen schwindeln

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Erik Schumann, Fita Benkhoff, Boy Gobert en Peer Schmidt.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.