Norman Kerry: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Ex-Flame

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van Victor Halperin. Met o.a. Neil Hamilton, Judith Garris, Louis Armstrong, Marian Nixon en Norman Kerry.

Melodrama met aan-uit, uit-aan liefdes en jazz. Bekende werk.

The Unknown

1927 | Horror

Verenigde Staten 1927. Horror van Tod Browning. Met o.a. Joan Crawford, Norman Kerry, Nick de Ruiz, John George en Frank Lanning.

Alonzo (Chaney) is een man die alles kan doen met zijn voeten en de ster is van een sensationeel nummer met messen in het circus. Hij werpt ze met zijn voeten en zijn armen zijn achter zijn lichaam vastgemaakt. Nadat hij door de directeur van het circus mishandeld wordt, vermoordt hij de man en verspeelt de liefde van diens dochter, die tevens Alonzo's assistente is. Chaney speelt de krankzinnige Alonzo met zoveel overtuiging dat de film de moeite van het aanzien meer dan waard is. Het scenario is van Waldemar Young. Het camerawerk is van Merritt Gerstad.

Annie Laurie

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van John S. Robertson. Met o.a. Lillian Gish, Norman Kerry, Creighton Hale, David Torrence en Russell Simpson.

Een minder succesvolle rol van Gish, die hierin verwikkeld raakt in Schotse familievetes. Kostuumfilm gebaseerd op een verhaal van Josephine Lovett.

The Barrier

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van George William Hill. Met o.a. Norman Kerry, Henry B. Walthall, Lionel Barrymore, Marceline Day en George Cooper.

Dit is een goede verfilming van het boek van Rex Beach uit 1908. Day is het meisje dat door Walthall wordt meegenomen nadat haar vader, Barrymore, zijn vrouw ernstig mishandelde. Het meisje groeit op en weet niets van haar afkomst. Zij krijgt een verhouding met officier Kerry maar dan komt Barrymore boven water. Hij vertelt wie ze is. In de dramatische climax krijgen ze elkaar toch; Barrymore vindt de dood. Het was Barrymore's eerst film voor MGM, de studio waar hij daarna 27 jaar lang zou blijven, tot aan zijn dood in 1954. Het camerawerk was van Max Fabian en Ira Morgan, de laatste zou later voor diverse maatschappijen werken en o.a. Charles Starrett-westerns doen.

Phantom of the Opera

1925 | Romantiek, Horror, Zwijgende film, Drama

Verenigde Staten 1925. Romantiek van Rupert Julian en Edward Sedgwick. Met o.a. Lon Chaney, Mary Philbin, Norman Kerry, Snitz Edwards en Gibson Gowland.

Eerste en nog steeds meest aangrijpende verfilming van de klassieker van Gaston Leroux, met een geniale Lon Chaney in de titelrol. Dankzij hem werd het meer een somber melodrama over een afgewezen liefde dan een gruwelijk sprookje. Chaney, ontsnapt van Duivelseiland, leeft in de catacomben onder de Parijse Opera. Wanneer hij de jonge Philbin hoort zingen, raakt hij betoverd door haar eerlijke en zuivere stem. Hij ontvoert haar, maar wekt alleen maar haar afkeer vanwege zijn uiterlijk. Haar verloofde Kerry en politieman Carewe zullen haar redden. Het scenario van Elliot J. Clawson is redelijk trouw aan de roman, met weglating van alle neventhema's. De film werd in 1930 opnieuw onder handen genomen door Edward Sedgwick, die het gemaskerd bal, oorspronkelijk gefilmd in tweekleuren Technicolor, herstelde zoals Julian het bedoeld had. Hij liet tevens een soundtrack samenstellen met muziek van Gabriel Thibaudeau en enkele gezongen stukken. Voor het prachtige camerawerk tekende Charles Van Anger. Verschillende keren opnieuw verfilmd.

The Hunchback of Notre Dame

1923 | Zwijgende film, Horror, Drama

Verenigde Staten 1923. Zwijgende film van Wallace Worsley. Met o.a. Lon Chaney, Patsy Ruth Miller, Norman Kerry, Ernest Torrence en Tully Marshall.

Lon Chaney was een prima acteur, maar had ook een andere troef die hem een voorsprong gaf op zijn collega's toen het ging om het verkrijgen van de rol als Quasimodo in The Hunchback of Notre Dame: hij kon zichzelf geweldig goed schminken. De make-up maakte die film - zeker voor die tijd - extra spannend. En zijn spel zorgde ervoor dat het publiek medelijden voelde voor zijn personage. De film werd een gigantisch succes en leverde aan de kassa het enorme bedrag van drie miljoen dollar op. Chaney maakte twee jaar later het al even sterke The Phantom of the Opera.

Toton, The Apache

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van Frank Borzage. Met o.a. Olive Thomas, Norman Kerry, Jack Perrin en Francis McDonald.

Hoewel een doorsnee-western, gemaakt naar een verhaal van Catherine Carr met camerawerk van Jack MacKenzie en regie van Borzage, die ook pas een jaar tevoren in dit vak was gestart, is dit het filmdebuut van Perrin. Lyman Wakefield Perrin werd in 1896 geboren en zou één van de belangrijkste westernidolen uit de jaren twintig worden. Zijn sterstatus zou tot 1936 standhouden, daarna speelde hij tientallen B-rollen en rolletjes tot 1962. In december 1967 overleed hij. Dit was voorlopig zijn enige film. Hij nam in WOI dienst bij de onderzeebootafdeling van de Amerikaanse marine. In 1919 zette hij zijn carrière voort.

The Little American

1917 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1917. Drama van Cecil B. DeMille. Met o.a. Mary Pickford, Wallace Beery, Ben Alexander, Jack Holt en Raymond Hatton.

Een militaire propagandafilm uit de WO I nu gedateerd, maar interessant als tijdsdocument, en vanwege de goede spelers.