Hito Jaulmes: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Alcyon

1990 | Drama, Historische film

Frankrijk 1990. Drama van Fabrice Cazeneuve. Met o.a. François Négret, Hito Jaulmes, Rock Lebovici, Raoul Billerey en Martine Sarcey.

Het verhaal speelt zich af in het begin van deze eeuw op een eiland waar zich een strafinrichting voor kinderen en adolescenten bevindt. Er breekt een opstand uit met brand in het vooruitzicht en de jochies nemen de benen. Er volgt een mensenjacht, georganiseerd door de bewakers, maar de eilandbewoners staan niet allemaal aan hun kant. Een realistische film ge[KA3]inspireerd op THE MOST DANGEROUS GAME (1932), maar daar houdt de vergelijking dan ook op. Op basis van een middelmatig scenario is de televisieregisseur erin geslaagd een uitstekende karakter- en gedragsstudie te maken met jonge acteurs die inderdaad bijzonder innemend zijn, terwijl hij tegelijkertijd met veel succes de fotogenieke omgeving vastlegt. Naar een boek van Pierre Herbart.

Une vie comme je veux

1988 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1988. Drama van Jean-Jacques Goron. Met o.a. Miou-Miou, Pierre Arditi, Vincent Lindon, Jean-Marc Thibault en Hito Jaulmes.

Laurence (Miou-Miou), 38 jaar, leidt een burgerbestaantje met haar twee kinderen en haar echtgenoot die afgevaardigde is, en voor wie de politiek alles is. Zij voelt zich in de steek gelaten en ontevreden met haar baantje van `ghost-writer` op een uitegeverij tot op het moment dat zij Arthur (Lindon) ontmoet, een verleidelijke jongeman die tien jaar jonger is dan zij. Uiteraard het eeuwige verhaaltje van de klassieke liefdesrelatie en de driehoeksverhouding. Deze televisieregisseur brengt in een dergelijk thema niets nieuws aan en stelt zich tevreden met het zich ondergeschikt maken aan de acteurs die - gelukkig maar - overtuigend en geloofwaardig zijn in een vrij gewoon scenario.

Pause café, pause tendresse 3 : L'argent de la drogue

1988 | Drama

Frankrijk 1988. Drama van Serge Leroy. Met o.a. Véronique Jannot, Bernard Le Coq, Myriam Boyer, Annick Alane en Isabelle De Botton.

Pierrot (Thuillier) komt vrij na een lange gevangenisstraf. Hij is blij om zijn vriendin Marie-Jo (Blanco) terug te zien, maar zijn blijdschap slaat vlug om in ontgoocheling als hij werk gaat zoeken. Op de arbeidsmarkt is weinig plaats voor iemand met een strafblad die bovendien nog ongeschoold is ook. Zelfs de beste intenties kunnen niet helpen. Pierrot is jong, verliefd en wil leven, maar dat is niet eenvoudig. Enkel de misdaad biedt nog een uitweg. Marie-Jo doet beroep op maatschappelijke werkster Jo[KA3]elle Calvet (Jannot), temeer daar ze vreest dat Pierrot met zelfmoordplannen rondloopt. Joëlle is weer redder in nood in deze wedloop tegen de tijd en tegen de dood. Het wordt allemaal eerder sentimenteel voorgesteld, maar liefhebbers van het genre komen niet bedrogen uit. Georges Coulonges bewerkte zijn eigen roman en Jean-Paul Schwartz filmde er de beelden bij.

Douce France

1985 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Duitsland 1985. Drama van François Chardeaux. Met o.a. Barbara Rudnik, Andréa Ferréol en Hito Jaulmes.

De film is een bewerking van de novelle van Michel del Castillo met een ironische titel. Het verhaal draait om een door de nazis bezet dorp, waar een Duitse jodin een nieuw leven probeert op te bouwen, verkleed als Elzasserin. De passies laaien op om haar heen, evenals jaloezie en de aanklachten tegen haar: zij moet dan ook bij de Bevrijding voor iedereen boeten. Als nieuwkomer met weinig geld met vrijwel onbekende acteurs en ondanks het moeilijke onderwerp, is het de regisseur toch gelukt om een intelligente en roerende film te maken zonder te vervallen in melodrama.

La Scarlatine

1983 | Komedie

Frankrijk 1983. Komedie van Gabriel Aghion. Met o.a. Brigitte Fossey, Stéphane Audran, Christophe Malavoy en Hito Jaulmes.

Rampzalige debuutfilm van Aghion, ex-assitent van o.a. Laurent Heyneman en Gérard Vergez. Wie probeert in het hysterische gestuntel een intrige te vinden houdt er in het beste geval stekende hoofdpijn aan over. De rode draad schijnt te zijn dat in een bepaalde familie alle vrouwen raar doen, maar de film is zo uitgewerkt dat je er alle kanten mee uit kunt. Behalve de goeie.