Adriana Lamar: cast.
Er zijn 24 films gevonden.

Rocambole

1946 | Avonturenfilm

Mexico 1946. Avonturenfilm van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

Parijs 1900. Rocambole ontsnapt uit de gevangenis om op zoek te gaan naar een schat. Tiende film van een ononderbroken serie die Pereda in zeer korte tijd maakte, en waarin zijn vrouw en hoofdrolspeelster Lamar, het leven liet.

Festín de buitres

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos López Moctezuma.

Een schilder raakt na de dood van zijn vader aan lager wal; zijn vriend, een bankier probeert hem te helpen door hem in huis te nemen, maar al spoedig doet het gerucht de ronde dat hij een verhouding heeft met zijn vrouw. De film werd met zoveel haast gemaakt dat hij nagenoeg onbegrijpelijk is, ondanks de overvloedige dialogen.

Usted tiene ojos de mujer fatal

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

Een meisje wordt verleid door haar huisbaas; vanaf dat moment probeert zij hem op alle mogelijke manieren voor zich te winnen. Naar de gelijknamige roman van Jardier Poncela, vlak en nietszeggend. Nog eens verfilmd in 1962.

Papá Lebonard

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda en Carlos Martínez Baena.

De zieke dochter van een rijke klokkenmaker dankt haar leven aan de goede zorgen van een vriendelijke arts op wie zij verliefd wordt. Een zeer middelmatige verfilming van de roman van Jean Aicard, die reeds in 1939 op het witte doek was gebracht door Jean de Limur met in de hoofdrollen Pierre Brasseur en Ruggero Ruggeri.

Flor de un día

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Elena D'Orgaz.

Een jonge edelman keert terug uit Amerika om te ontdekken dat zijn geliefde, het wachten beu, met een markies is getrouwd. Het toppunt van slaapverwekkende theatraliteit.

Espinas de una flor

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Elena D'Orgaz.

Een zeeman is verliefd op de dochter van een rijke potentaat. Maar zij moet trouwen met een andere man die op zijn beurt weer verliefd is op een andere vrouw. Opvolger van FLOR DE UN DIA van dezelfde regisseur, en niet minder slecht en ridicuul.

Bienaventurados los que creen

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Carlos Martínez Baem en Miguel Arenas.

Een voortreffelijk chirurg krijgt van zijn dochter de schuld van de dood van zijn kleinzoon tijdens een operatie. Onverteerbaar.

Arsenio Lupín

1945 | Misdaad

Mexico 1945. Misdaad van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

De beroemde dief Arsène Lupin berooft in Parijs de rijken om de armen te helpen. Sherlock Holmes' hulp wordt ingeroepen om hem te ontmaskeren. Zeer middelmatige detectivefilm.

Cuando escuches este vals

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van José Luis Bueno. Met o.a. Ana María Custodio, Tomás Perrín en Adriana Lamar.

Twist en hartstocht op een militaire academie. Middelmatige patriottistische avonturenfilm gemengd met wat spionage-elementen; slecht geacteerd en nog slechter gefilmd.

El Médico de las locas

1943 | Drama, Mysterie

Mexico 1943. Drama van Alfonso Patiño Gómez. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos López Moctezuma.

In een psychiatrisch ziekenhuis gebeuren vreemde dingen als gevolg van de vervalsing van een testament van een demente bejaarde vrouw. Onbegrijpelijk en absurd.

El Jorobado

1943 | Avonturenfilm

Mexico 1943. Avonturenfilm van Jaime Salvador. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín en Adriana Lamar.

Een hertog en een zwaardvechtertje binden de strijd aan met een gemene prins. Houterig geacteerd temidden van kitscherige decors. Ook bekend als ENRIQUE DE LAGARDERE.

El Herrero

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos Orellana.

Een jonge weduwe, straatarm, trouwt met een man van wie zij niet houdt. Gebaseerd op de gelijknamige roman van Jorge Ohnet. Statisch en houterig zoals er maar weinig zijn. Ook bekend als FELIPE DERBLAY.

Jesús de Nazaret

1942 |

Mexico 1942. José Díaz Morales. Met o.a. José Cibrián, Adriana Lamar en José Baviera.

Het verhaal en het lijden van Christus. In première gegaan tijdens de Stille Week voor Pasen. Een middelmatige, zeer slecht geregisseerde film.

Canto a las Américas

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda en Carlos Villarías.

Om te voorkomen dat een kassier in de gevangenis terechtkomt, besluiten twee jonge vrienden een musical te maken, die succes blijkt te hebben. Opmerkelijk is dat 36 van de in de totaal 82 minuten durende film wordt gevuld met een eindeloos aantal liedjes. Verschrikkelijk.

El Barbero prodigioso

1941 | Komedie

Mexico 1941. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Adriana Lamar, Domingo Soler en Irene de Bohuss.

De ongelooflijke gedaanteverandering van een dorpskapper in een superman die roem verwerft, rijkdom en vrouwen. Serieus gemaakt en geregisseerd. Deze film is gebasseerd op een theaterstuk waarvan de oorspronkelijke titel luidt El hombre que hizo un milagro. Erg amusant.

Los Olvidados de Dios

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Isabalita Blanch en Pedro Armendáriz.

Een arbeider wordt beschuldigd van de moord op de directeur van de fabriek waar hij werkt. Speciale vermelding verdient het ervaren spel van Armendáriz, Antonio Bravo en Alfonso Bedoya, die deel uitmaken van een groep dorpelingen.

México lindo

1938 | Drama, Musical

Mexico 1938. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Antonio R. Frausto en Leopoldo Beristain.

De wederwaardigheden van een paar voordat het debuteert in een musical. Het enige leuke zijn de Mexicaanse dansen, verder is het van geen enkel belang.

Mujeres de hoy

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Ramón Peon. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Victoria Blanco en Juan José Martínez Casado.

Aangespoord door een vriendin raakt een jonge vrouw verwikkeld in een schandaal. Als haar man er achter komt, besluit hij haar te verlaten. In deze complete flop heeft men getracht te bewijzen hoezeer de moraal van de Mexicaanse meisjes uit die tijd werd beïnvloed door de Amerikaanse opvoeding. Een belachelijke film.

Malditas sean las mujeres

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Leopoldo Ortín en Manuel Noriega.

Een onbemiddelde jongeman is verliefd op een aristocrate. Als hij er achter komt dat zij liever met een graaf trouwt, pleegt hij zelfmoord. Volstrekt walgelijk.

Irma la mala

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Juan José Martínez Casado en Victoria Blanco.

Een actrice die gelukkig is getrouwd met een advocaat raakt haar kind kwijt omdat zij in plaats van voor hem te zorgen naar feesten gaat. Een van de succesvolste produkties van de veranderlijke regisseur Sevilla en een van de weinige fatsoenlijke films in dit genre.

Esos hombres!

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Rolando Aguilar. Met o.a. Adriana Lamar, Arturo de Córdova, Marina Tamayo en Emma Roldán.

Azucena, een jonge gescheiden vrouw, probeert haar geliefde over te halen zijn loopbaan als advocaat op te geven. Hij bedriegt haar echter met een jong rijk meisje. Door de grijze, niet- aanwezige regie van Aguilar heeft deze film niets opmerkelijks, zelfs niets schilderachtigs.

Chucho el Roto

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Fernando Soler, Adriana Lamar, Leopoldo Ortín en Andrés Soler.

Een gewezen timmerman ontvoert het meisje dat is geboren uit een liefdesrelatie die hij jaren geleden heeft gehad met de dochter van een aristocraat. Als hij in de gevangenis terechtkomt sluit hij vriendschap met vier misdadigers. Deze film was de duurste produktie van zijn tijd, en was tevens het debuut van regisseur Soria.

Sagrario

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Julio Villarreal en María Luisa Zea.

Een moeder en haar dochtertje worden door een dokter in dienst genomen omdat haar man in de gevangenis zit. Na jaren verschijnt de ex-gevangene en ontdekt dat beiden verliefd zijn op de arts. De eerste produktie van de veelzijdige Juan Orol, die tevens een rol in de film vervult en die eerder bekendheid genoot als theateracteur, bokser, stierenvechter, baseballpitcher, etc.

La Llorona

1933 | Horror, Mysterie

Mexico 1933. Horror van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Virginia Zuri, Carlos Orellana en Adriana Lamar.

In de familie van een bekende medicus zijn op mysterieuze wijze enkele vierjarige kinderen verdwenen. Ram[KA1]on Pe[KA1]on, een Cubaanse regisseur, heeft met deze langdradige film een eigen versie van LA LLORONA (Het huilende spook) willen geven door gebruik te maken van een aantal abstracte scènes. Helaas werd de film daardoor alleen maar slechter.