Abel Salazar: cast.
Er zijn 57 films gevonden.

El indomable

1965 | Western

Mexico 1965. Western van Rafael Baledón. Met o.a. Gastón Santos, Abel Salazar, Alma Delia Fuentes en José Gálvez.

Een pokerspeler zweert zijn vriend te zullen wreken die bij een ruzie is neergeschoten. Een overdreven melodramatische western met af en toe wat humor. Er zitten zeer complexe scènes in, die overigens de minst interessante zijn.

Pistolero del Oeste

1964 |

Mexico 1964. René Cardona. Met o.a. Abel Salazar, Rosa de Castilla, Luz María Aguilar en Conrado Cortés.

Een rijke grootgrondbezitter geeft opdracht een meisje te ontvoeren. Hij wil haar met zijn zoon laten trouwen, met de bedoeling twee ranches samen te voegen, maar de kidnappers vergissen zich en ontvoeren haar nichtje. Een ontspannen westernparodie.

Cucurrucucú paloma

1964 | Drama, Musical

Mexico 1964. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Lola Beltrán, Guillermo Murray, Juan Gallardo en Abel Salazar.

Een meisje verlaat haar moeder en haar dorp om in de grote stad carrière te maken als zangeres en haar moeder financieel te kunnen steunen. Een truttig en jankerig melodrama.

La Maldicion de a llororna

1962 | Horror

Mexico 1962. Horror van Raphael Baledon. Met o.a. Rosa Arenas, Abel Salazar, Rita Macede, Carlos Lopes Moctezuma en Henry Lucere.

Een vampierachtige vrouw tracht een reeds lang geleden overleden heks tot leven te wekken. Een film die voor dat tijdperk tot de betere Mexicaanse griezelfilms in zijn soort behoort, compleet met de obligate nachtmerrieachtige beelden, en dan gaat het verhaal uit als een nachtkaars. Wat er dan nog overblijft is gewoonweg idioot (er is bijvoorbeeld een zinloze flashback die gemonteerd is van ongebruikt materiaal van EL ESPEJO DE LA BRUJA en andere films die in het vergeetboek thuishoren).

El Ataúd del vampiro

1960 | Horror

Mexico 1960. Horror van Fernando Méndez. Met o.a. Germán Robles, Abel Salazar, Ariadna Welter en Alicia Montoya.

In dit vervolg op EL VAMPIRO zien we nieuwe onverwachte voorvallen van de vampierachtige graaf Lavud. De film is minder geslaagd dan zijn voorganger, maar nog altijd een van de béste Mexicaanse horrorfilms. German Robles wordt nu voorgoed vereenzelvigd met vampiersrollen.

Venganza apache

1959 | Western

Mexico 1959. Western van Fernando Méndez. Met o.a. Rafael Baledón, Abel Salazar, Mauricio Garcés en Guillermo Cramer.

Door toedoen van een blanke verrader moeten de gebroeders 'Diablo' onderhandelen met het indianenopperhoofd 'Toro Sentado' om het meisje waarop een van hen verliefd is vrij te krijgen. De derde en laatste western rond de 'Hermanos Diablo', en van veel betere kwaliteit dan zijn voorgangers. Het uitstekende camerawerk zorgt voor de actie en vitaliteit die in LOS HERMANOS DIABLO en EL RENEGADO BLANCO ontbraken.

Los Hermanos Diablo

1959 | Western

Mexico 1959. Western van Fernando Méndez en Chano Urueta. Met o.a. Rafael Baledón, Abel Salazar, Mauricio Garcés en David Reynoso.

Drie broers nemen een ranch die zij hebben geërfd in bezit. Zowel Indianen als een bende schurken hebben het erop voorzien. Eerste film uit een serie van drie waarin Amerikaanse cliche's worden geïmiteerd.

La Cabeza viviente

1959 | Horror

Mexico 1959. Horror van Chano Urueta. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Abel Salazar, Mauricio Garces, Germán Robles en Antonio Raxel.

Een eeuwenoude Azteek neemt wraak op de archeologen die de graftombe, waarin hij en het hoofd van zijn meester begraven lagen, hebben geschonden. Tamelijk zotte nonsens. Ook bekend als THE LIVING HEAD.

El Vampiro

1959 | Horror

Mexico 1959. Horror van Fernando Méndez. Met o.a. Germán Robles, Abel Salazar, Ariadna Welter en José Luis Jiménez.

In het sanatorium waar de heldin op krachten komt, ligt de vampier Graaf Lavud op de loer. Eén van de gouden titels van de Mexicaanse gruwelcinema die ook een zekere dosis poëzie bevat. Er werd ook nog een minder succesvol vervolg opgenomen: EL ATAÚD DEL VAMPIRO dat Robles in zijn rol als vampier bevestigde.

El Renegado blanco

1959 | Western

Mexico 1959. Western van Fernando Méndez. Met o.a. Mauricio Garcés, Abel Salazar, Rafael Baledón en Martha Roth.

De gebroeders 'Diablo' moeten het opnemen tegen een bende bandieten en worden daarbij geholpen door Buffalo Bill, op voorwaarde dat zij meewerken aan de erkenning dat het grote opperhoofd 'Toro Sentado' geen enkel Noordamerikaans regiment heeft aangevallen. De opvolger van LOS HERMANOS DIABLO; uitstekend gefilmd, in het bijzonder de actie-scènes, goed camerawerk van Raúl Martínez Solares.

Nacida para amar

1958 | Drama, Musical

Mexico 1958. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Ana María Peluffo, Wolf Rubinski, Aldo Monti, Cuco Sánchez en Abel Salazar.

Een beroemde zangeres doet haar psychiater haar leven van liefde en bedrog uit de doeken, omdat ze, aan het eind van haar carrière, heel eenzaam is. Een goede situering in de verschillende tijden waarin de film zich afspeelt, en met een ondertoon van spot, die de film bijna maakt tot wat hij probeert te zijn: een parodie op EL ULTIMO CUPLE.

El Hombre y el monstruo

1958 | Horror

Mexico 1958. Horror van Rafael Baledón. Met o.a. Enrique Rambal, Abel Salazar, Martha Roth en Ofelia Guilmáin.

Een pianist vermoordt een collega om diens partituur te bemachtigen. Maar terwijl hij het stuk op de piano speelt, verandert hij langzaam maar zeker in een beest. Een parafrase van Doctor Jekyll and Mister Hyde. Deze film is net zo belachelijk als de monster-make-up van hoofdrolspeler Rambal.

Tropicana

1956 | Musical

Cuba​/​​Mexico 1956. Musical van Juan J. Ortega. Met o.a. Evangelina Elizondo, Rafael Bertrand, Ana Bertha Lepe en Abel Salazar.

De eigenaar van een revue is op zoek naar de ideale vrouw als model voor een beeld voor in zijn tuin. De film was niet anders dan een voorwendsel voor een eindeloze reeks liedjes.

Lola torbellino

1956 | Musical

Spanje​/​​Mexico 1956. Musical van René Cardona. Met o.a. Lola Flores, Agustín Lara, Luis Aguilar en Abel Salazar.

Een Spaanse danseres werkt met een Mexicaanse componist samen. Een afgezaagde folkloristische film met muzikale optredens uit de beide co-producerende landen.

Serenata en México

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Rosita Quintana, Luis Aguilar, Abel Salazar en Nacho Contla.

Een verliefd zangduo gaat uit elkaar als het meisje een exclusief contract aangeboden krijgt. Een verhaal is nauwelijks te ontdekken tussen zoveel liedjes.

La Fuerza del deseo

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Armando Calvo, Rosario Granados, Ana Luisa Peluffo en Abel Salazar.

Een schildersmodel van eenvoudige komaf, werkzaam op een schildersacademie, wordt de minnares van een groot schilder, met de bedoeling om rijk te worden. Behalve de naakten is de film van geen betekenis. Overigens is het plagiaat van Of Human Bondage van Somerset Maugham.

Necesita un marido

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. María Antonieta Pons, Abel Salazar, Domingo Soler en Alejandro Ciangherotti.

Een meisje is in de steek gelaten door haar vriend, en laat een inbreker die rol maar op zich nemen. Een lamentabele versie van het werk Un marido a precio fijo van Luisa María Linares.

Mañana cuando amanezca

1954 | Oorlogsfilm, Drama

Spanje 1954. Oorlogsfilm van Javier Setó. Met o.a. Silvia Morgan, Abel Salazar, Manuel Monroy en Antonio Prieto.

Een man zit gevangen in een concentratiekamp. Een even afgezaagde als vervelende film.

La Visita que no tocó el timbre

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Miroslava, Abel Salazar, Manuel Fábregas en Annabelle Gutiérrez.

De wederwaardigheden van twee broers die een voor hun deur te vondeling gelegd kind adopteren. Naar het gelijknamige toneelstuk van Joaquín Calvo Sotelo. Volkomen ongeloofwaardig en overgeacteerd.

La Justicia del Coyote

1954 | Western

Spanje 1954. Western van Joaquín Luis Romero Marchent. Met o.a. Abel Salazar, Gloria Marín, Rafael Bardem en Gloria Monroy.

Een vervolg op EL COYOTE, ook van slechte kwaliteit.

El Coyote

1954 | Western

Spanje 1954. Western van Joaquín Luis Romero Marchent. Met o.a. Abel Salazar, Gloria Marín, Rafael Bardem en Manuel Monroy.

In het door de Amerikanen gedomineerde Californië verschijnt een vermomde voorvechter van het Mexicaanse volk: El Coyote. Dit is Romero Marchents verfilming van de avonturen van een zeer populair personage uit Spaanse pulpromans. Bovendien was de toekomstige regisseur Jesús Franco hulpregisseur en scenarioschrijver, echter met armzalig artistiek resultaat. Tegelijkertijd werd het vervolg opgenomen: LA JUSTICIA DEL COYOTE.

El Caso de la mujer asesinadita

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Jorge Mistral, Gloria Mar ín, Abel Salazar en Martha Roth.

Een stel arriveert bij het huis waar enige jaren tevoren een vrouw werd vermoord. Het huis blijkt echter bewoond te worden door een vrouw die beweert de eigenaresse te zijn. Betreurenswaardig slecht acteerwerk in deze op het gelijknamige werk van de Spanjaarden Miguel Mihura en Alvaro de Laiglesia gebaseerde film.

Quiéreme porque me muero

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Abel Salazar, Martha Roth, Andrés Soler en Arturo Martínez.

Als blijkt dat hij nog maar kort heeft te leven, besluit een winkelbediende om zoveel mogelijk van het leven te genieten, ook al moet hij daarvoor alle stommiteiten van de wereld begaan. Een uitzonderlijk slecht ritme.

Mi noche de bodas

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. María Antonieta Pons, Abel Salazar, Eduardo Fajardo en Consuelo Guerrero de Luna.

De circus-artieste Madame Dupont ontmoet in de trein een weduwe van wie zij zich het verleden voorstelt. Gebaseerd op LA VIDA EN UN HILO van Edgar Neville, en reeds in 1945 in Spanje verfilmd door de auteur zelf, met veel meer succes dan Díaz Morales. In deze film speelt de produktieve Spaanse acteur Eduardo Fajardo zijn eerste Mexicaanse rol.

Se le pasó la mano

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Martha Roth, Andrés Soler en Delia Magaña.

Een vermaarde ex-zangeres, thans bejaard, gaat naar een plastisch chirurg om weer jeugdig te worden en de man waarvan zij gescheiden is weer verliefd te maken. Interessante en sympathieke film.

No te ofendas, Beatriz

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een tegen hun wil verloofd stel doet alsof ze verliefd zijn om zijn carrière te redden. Een vermakelijke komedie met een paar goede scènes.

Ni pobres ni ricos

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Gloria Marín, Abel Salazar, Víctor Junco en Angel Garasa.

Op de verjaardag van haar huismeester laat een excentrieke miljonaire het personeel de rollen omkeren. Beklagenswaardig.

Nadie muere dos veces

1952 | Misdaad

Mexico 1952. Misdaad van Luis Spota. Met o.a. Abel Salazar, Luis Aguilar, Lilia del Valle en Ramón Gay.

Een zwerver is getuige van de moord van een rijke vrouw op haar minnaar, die zoveel op hem lijkt, dat hij besluit zich voor het slachtoffer uit te geven om zo de moordenares te kunnen chanteren. Het eerste werk van de journalist en scenario- schrijver Luis Spota, technisch gebrekkig en gebaseerd op een volkomen ongeloofwaardig, door hem zelf geschreven script.

Ella, Lucifer y yo

1952 | Komedie, Fantasy

Mexico 1952. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Abel Salazar, Sara Montiel, Carlos López Moctezuma en Dalia Iñiguez.

Lucifer belooft een man, in ruil voor zijn ziel, de liefde van de zangeres die hij begeert. Zoals in zoveel Mexicaanse films wordt hier blijk gegeven van minachting voor het genre en van een systematische verwaarlozing van de mogelijkheden.

Vuelva el sábado

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van René Cardona. Met o.a. María Elena Marqués, Abel Salazar, Oscar Pulido en Carolina Barret.

Om niet ontslagen te hoeven worden, wordt een verkoopster in een warenhuis geldinster; de klanten betalen hun schulden namelijk niet. Een zeer onevenwichtige komedie.

Por qué peca la mujer

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van René Cardona. Met o.a. Leticia Palma, Abel Salazar, Luis Aguilar en César del Campo.

Een verliefd stel gaat uit elkaar en beiden worden beroemd: zij als zangeres, hij als componist. Armetierig melodrama met veel te veel liedjes.

La Miel se fue de la luna

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een jongeman vermomt zich aan de vooravond van zijn huwelijk als een vriend om zich van zijn minnares te ontdoen. Smakeloos plagiaat van een van de episodes uit de film TALES OF MANHATTAN van Julien Duvivier (1942). In 1969 zou René Cardona jr. een nieuwe versie maken onder de titel DEPARTAMENTO DE SOLTERO.

La Duquesa del Tepetate

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Juan José Segura. Met o.a. Sara García, Abel Salazar, Gloria Lozano en José Torvay.

De dochter van een overleden hertog moet tegen haar wil trouwen, wil zij op haar 21e verjaardag recht hebben op de erfenis van haar vader. Een eindeloze opeenvolging van flauwe grappen onder begeleiding van de kreten van 'mariachi'-orkestjes.

Hay un niño en su futuro

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Gloria Marín, Abel Salazar, Víctor Junco en Andrés Soler.

Een meisje met een wat al te levendige verbeelding identificeert zich met de heldinnen van de romans die zij achter elkaar leest. Zij voelt zich genoodzaakt hun heldendaden na te doen. Aardig verhaal, waar de regisseur echter totaal geen vat op krijgt en dat dus teloor gaat.

Del can-can al mambo

1951 | Komedie, Musical

Mexico 1951. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Joaquín Pardavé, Rosita Fornés, Abel Salazar en Rosario Gutiérrez.

De direkteur van een meisjesschool wordt ontslagen als wordt ontdekt dat hij in een revue een mambo heeft gedanst. Uitermate zwakke film.

Canasta uruguaya

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van René Cardona. Met o.a. Alam Rosa Aguirre, Abel Salazar, Enrique Herrera en Jorge Reyez.

Een jonge provinciaalse bekwaamt zich in het pokerspel om de aandacht van haar geliefde op zich te vestigen en haar erfenis terug te krijgen. Volledig mislukte film.

Una Viuda sin sostén

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van René Cardona. Met o.a. Abel Salazar, Emilia Guiú, Oscar Pulido en Guillermo Calles.

Een meisje heeft er genoeg van dat haar vriend altijd met andere meisjes flirt en besluit te trouwen met een rijke grijsaard, die een hartverlamming krijgt als hij haar in de huwelijksnacht in haar ondergoed ziet. Ongelooflijk grof en prozaïsch.

Menores de edad

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Abel Salazar, Rosita Quintana, Emperatríz Carvajal en Miguel Manzano.

Een meisje wil zich als kind verkleden om in contact te komen met een presentator van kinderprogramma's. Haar moeder, een weduwe die opnieuw gaat trouwen, vindt het een goed idee, omdat zij dan jonger lijkt in de ogen van haar aanstaande echtgenoot. Eén opeenvolging van grimassen van de acteurs. Uitermate zwak.

Donde nacen los pobres

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Abel Salazar, Gloria Lozano, Amanda del Llano en José María Linares.

Een welgesteld meisje trouwt met een arme arbeider, ondanks het feit dat zij daarom onterfd wordt. Kort daarop krijgen zij een ziek kind. Vulgaire en vreselijk slechte imitatie van NOSOTROS LOS POBRES, die nogmaals tracht aan te tonen dat rijkdom ongelukkig en armoede gelukkig maakt.

Yo quiero ser mala

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van René Cardona. Met o.a. María Elena Marqués, Abel Salazar en Oscar Pulido.

Een eenvoudig circusartieste gaat op 't slechte pad als zij erachter komt dat haar vriend haar bedriegt met de ster van de voorstelling. Gespeend van iedere natuurlijkheid.

Yo quiero ser hombre

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van René Cardona. Met o.a. Sara García, Abel Salazar, Alma Rosa Aguirre en Delia Magaña.

Om met haar neef te kunnen trouwen vermomt een meisje zich als jongen om er aldus achter te komen van wat voor type meisjes hij houdt. Een film gemaakt zonder het minste gevoel voor ritme en met uitzonderlijk slechte acteurs in de hoofdrollen.

Dos pesos dejada

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Joaquín Pardavé. Met o.a. Joaquín Pardavé, Sara García, Abel Salazar en Alicia Caro.

De nonchalante, morsige Gabino wordt zeer tegen zijn wil uit de gevangenis ontslagen. Een vriend van hem slaagt erin werk voor hem te vinden. Helaas is deze film van het begin tot het eind ongeloofwaardig.

Café de chinos

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Carlos Orellana, Abel Salazar, Amanda del LLano en Gustavo Rojo.

De verloofde van een dief, door hem in de steek gelaten, krijgt een dochtertje in een Chinees café. De eigenaar van het café wil het meisje adopteren. De film is duidelijk met weinig geld en veel tegenzin gemaakt.

Tía Candela

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een wat mannelijk uitziende grootmoeder houdt haar kleinkinderen in het gareel. In deze slechte komedie speelt García weer dezelfde rol als in LOS TRES GARCIA.

Madre adorada

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van René Cardona. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Víctor Manuel Mendoza.

Een moeder moet haar twee zonen beschermen tegen de verleidingen van een verraderlijke, wereldse vrouw op wie beiden verliefd zijn. Het is een eenvoudige film, maar goed geregisseerd door Cardona, die dit keer geen enkele rol voor zijn rekening heeft genomen. De film doet meer dan eens denken aan LOS TRES GARCIA. Ook bekend als MI MADRE ADORADA en MAMA LOLITA.

La Panchita

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Marga López, Abel Salazar en Víctor Manuel Mendoza.

Na een aantal misverstanden en verwarringen kunnen twee geliefden eindelijk trouwen. Deze komedie is niet leuk en verloopt bovendien ontzettend traag.

El Pecado de Laura

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Julián Soler. Met o.a. Meche Barba, Abel Salazar en Arturo Martínez.

Een meisje dat aan grootheidswaanzin leidt, wordt verleid door een danser. Hoewel er in deze film wordt gedanst en gezongen, gaat de actie door de slechte regie ongemerkt voorbij. Erg opvallend is deze film dus niet.

Matrimonio sintético

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Emilia Guiú en Angel Garasa.

De duizend-en-één lotgevallen van een verzekeringsagent, die een erfenis heeft gekregen. Deze zeer middelmatige komedie is geïnspireerd op het soort films dat in die tijd in Amerika werd gemaakt.

Vuelven los García

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Sara García en Abel Salazar.

Een vervolg op LOS TRES GARCIAS en net zo belabberd. In deze film sterft de oma van de hoofdrolspelers.

Los Tres Garcías

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Sara García en Abel Salazar.

Drie neven staan onder de voogdij van hun energieke oma. Op een dag komt er een Noordamerikaanse toerist naar hun dorp in gezelschap van zijn dochter en dit leidt tot een zeer onbeduidende komedie.

El Principe del desierto

1946 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1946. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Abel Salazar, Malú Gatica en René Cardona.

De onmogelijke liefde tussen een Mexicaanse en een Arabische prins. Mexico moest zo nodig haar eigen Valentino hebben, om niet onder te doen voor andere landen. Een compleet belachelijke film.

Una Virgen moderna

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Lilia Michel, Abel Salazar en Sagra del Río.

Een zwanger meisje wordt door een onbekende van een poging tot zelfmoord gered. Te gekunsteld.

La Morena de mi copla

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Conchita Martínez, Abel Salazar en Alberto Galán.

Een mooi zigeunerinnetje wordt het hof gemaakt door twee mannen, een stierenvechter en een schilder. Zij kan niet kiezen. Stieregevechten, muziek en liefde: wat wil je nog meer?

Me ha besado un hombre

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Julián Soler. Met o.a. María Elena Marqués, Abel Salazar en Andrés Soler.

Na de Spaanse Burgeroorlog geeft een meisje zich uit voor haar broer, waardoor zij in allerlei moeilijke situaties verzeild raakt. Een zeer middelmatige film, met sterk homoseksuele tendenzen.

Como yo te quería

1944 | Muziek

Mexico 1944. Muziek van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Esther Luquín.

De duizend-en-een calamiteiten die een hospita moet doorstaan om haar huurders te helpen zich staande te houden. Voor het script van deze beroerde film heeft de regisseur gebruik gemaakt van de medewerking van de Spanjaard Carlos Martínez Baena, die daarvoor plagiaat pleegde op het hele werk van de gebroeders Alvarez Quintero.

Capullito de alhelí

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, María Elena Marqués en Abel Salazar.

Een plattelandsmeisje wordt verliefd op een industrieel uit de stad. Een buitengewoon matige komedie.

Cadetes de la naval

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Fernando Palacios. Met o.a. Ricardo Montalbán, Abel Salazar en Susana Cora.

De avonturen van twee marinecadetten die zich ontpoppen als helden. Zeldzaam slecht gefilmd. Opmerkelijke rol van de dichteres Pita Amor, met een grappige imitatie van María Félix die een rumba danst.