Neal Miller: regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Bicentennial Man

1999 | Sciencefiction, Romantisch drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1999. Sciencefiction van Chris Columbus. Met o.a. Robin Williams, Embeth Davidtz, Sam Neill, Oliver Platt en Kiersten Warren.

Deze science fiction-film van Columbus (Home Alone) werd gepromoot als een kinderkomedie en is als zodanig beoordeeld. Maar Bicentennial Man is niet echt grappig en niet speciaal op kinderen afgestemd. Het op Asimov-proza gebaseerde verhaal zit eerder in de hoek van A.I. (2001). Williams speelt de huishoudrobot Andrew, die onverwacht menselijke trekken vertoont zoals creativiteit en nieuwsgierigheid. Andrews epische zoektocht, over meerdere menselijke generaties, naar ontplooiing en liefde is het onderwerp. Het eerste uur is die queeste onder invloed van verwennende speciale effecten, schmink en goed acteerwerk nog onderhoudend. Helaas wint Bicentennial Man daarna aan Hollywood-sentiment en verliest daarmee aan kracht.

Under the Biltmore Clock

1985 | Drama

Verenigde Staten 1985. Drama van Neal Miller. Met o.a. Lenny von Dohlen, Barnard Hughes, Sean Young, Mark Hulsey en Wayne Kneeland.

De knappe Young is vastbesloten een rijke man aan de haak te slaan. Wanneer ze Von Dohlen ontmoet, komt al haar vrouwelijke sluwheid boven om hem voor zich te winnen. Dat wordt door zijn familie niet in dank afgenomen. Satirische kijk op de Amerikaanse jet-set rond 1920, met schitterend getekende typetjes en sarcastisch weergegeven karikaturen. Young is knap in de hoofdrol, maar ook de bijrolspelers zijn onvergetelijk. Ilene Cooper en Miller vertaalden al het sarcasme uit F. Scott Fitzgerald`s [KL]Myra Meets His Family[KLE] (een titel die de lading dekt) in hun verfijnd, vermakelijk scenario. Mooi, nostalgisch camerawerk van Jeff Jurr.

The Roommate

1984 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1984. Komedie van Nell Cox. Met o.a. Lance Guest, Barry Miller, Elaine Wilkes, Melissa Ford en David Bachman.

Een leuke, intelligente combinatie van blijspel en drama over twee volkomen verschillende studenten, de rechtse bal Guest en de politiek bewuste Miller, die in 1952 een studentenkamer delen. Scherpe observaties - ondanks de onvolledige uitwerking van de rol van Miller. Goed tijdsbeeld. Een verademing om eens een film te zien over studenten die ook werkelijk studeren. Naar een verhaal van John Updike.