Matthias Emcke: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Solace

2015 | Thriller, Mysterie

Verenigde Staten 2015. Thriller van Afonso Poyart. Met o.a. Anthony Hopkins, Colin Farrell, Abbie Cornish en Jeffrey Dean Morgan.

Anthony Hopkins en Colin Farrell kruisen de paranormale degens in deze mislukte thriller over de helderziende seriemoordenaar Ambrose en de helderziende Clancy, die de FBI helpt om hem te pakken te krijgen. Regisseur Afonso Poyart brengt het toch al niet bijster originele verhaal als een dubbele aflevering van een matige televisieserie. Visueel doet de film gedateerd aan en de actie stelt zwaar teleur. Het prima acteerwerk van Hopkins en Farrell kan dan vervolgens niets meer redden.

Till Human Voices Wake Us

2002 | Drama

Australië 2002. Drama van Michael Petroni. Met o.a. Guy Pearce, Helena Bonham Carter, Frank Gallacher en Brooke Harman.

Op weg naar de begrafenis van zijn vader ontmoet de psycholoog Sam (Guy Pearce) de mysterieuze Ruby (Helena Bonham Carter), die kort daarop in het niets lijkt te zijn verdwenen. Deze scène is het startschot van een Australisch drama waarin de jonge Sam kampt met een jeugdtrauma. De symboliek is dik aangezet, evenals de verwijzingen naar de poëzie van T.S. Elliot. Dieptepunt: Ruby, die aan amnesia lijdt, zoekt haar identiteit tijdens een potje scrabble. Wat blijkt? De letters 'Ruby me' vormen een anagram van 'bury me'. Een echt drama, kortom.

Slap Her, She's French!

2002 | Komedie

Verenigde Staten​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 2002. Komedie van Melanie Mayron. Met o.a. Piper Perabo, Jane McGregor, Trent Ford, Brandon Smith en Jesse James.

Een populair barbiemeisje (McGregor) krijgt ongemeen sluwe concurrentie van een Franse uitwisselingsstudente (Perabo) in een met kortzichtige Texanen bevolkt stadje. Gewapend met een kokette baret, een aandoenlijke pruillip en een sensueel accent is de 'slakken etende, Bordeaux lurkende, Amerikaans buitenlands beleid afkeurende, hoerige slet met ongeschoren benen' (aldus haar rivaal) vastbesloten om het populairste meisje van school te worden. Slap her... she's French bewandelt het platgetreden pad van de high school-komedie maar banaal wordt het nergens. Enkele spitsvondigheden in de marge (taalgrapjes, filmverwijzingen, drankzuchtige moeder, belezen broertje) zijn zelfs ronduit geestig. Ook bekend als She Gets What She Wants.

Judas Kiss

1998 | Misdaad, Komedie, Thriller, Drama

Verenigde Staten 1998. Misdaad van Sebastian Gutierrez. Met o.a. Emma Thompson, Alan Rickman, Carla Gugino, Hal Holbrook en Til Schweiger.

Debuut van Gutierrez levert non-stop kijkplezier. Althans, voor liefhebbers van neo noir met een flinke scheut Tarantino en een toefje Oliver Stone. Ontvoering loopt meesterlijk uit de hand als een vermoorde omstander, de vrouw van een invloedrijke senator blijkt te zijn. Ritmisch kidnapverhaal gelardeerd met verraad, geweld en seks. De plot kent heel wat onwaarschijnlijkheden, maar het zijn de losse scènes, de dialogen, het tempo, de humor en het spel van de acteurs die van de film zo'n aanstekelijk geheel maken.

Life During Wartime

1997 | Komedie, Misdaad, Mysterie, Drama

Verenigde Staten 1997. Komedie van Evan Dunsky. Met o.a. David Arquette, Stanley Tucci, Kate Capshaw, Mary McCormack en Ryan Reynolds.

In deze zwartgallige komedie is hij opnieuw soeverein, als alarminstallatie-verkoper Heinrich Grigoris ('You don't have to sell fear. It sells itself'). Heinrich neemt Tommy (David Arquette) aan en die slaagt erin op zijn eerste werkdag een installatie te verkopen en met de klant (Kate Capshaw) te seksen. De relatie met de oudere vrouw verloopt prima, maar tussen Tommy en de schimmige Heinrich ontstaat steeds meer animositeit. Het snuggere verhaal van deze film, naar het toneelstuk van Keith Reddin, wordt met vaste hand uitgespeeld.

Tödliche Lüge

1993 | Thriller

Duitsland 1993. Thriller van Ate de Jong. Met o.a. Barbara Auer, Hannes Jaenicke, Lisa Karlström, Leonard Lansink en Volker Prechtel.

Claudia Fischer (Auer) heeft een praatshow, waarbij zij haar gasten het masker afneemt en ze figuurlijk uitkleedt ten gunste van haar kijkcijfers. Ze gaat geraffineerd te werk om door te dringen tot de diepste roerselen van de zielen van haar slachtoffers. De bedriegster wordt echter op haar beurt bedrogen door de regisseur, die haar weer exploiteert. Een psychopathische moordenaar (Jaenicke) komt achter haar geheim (wie de vader van haar kind is) en probeert haar te vellen in een talkshow. Het scenario van Peter Probst bevat geen originele invallen en Nederlander De Jong laat met zijn ongeïnspireerde regie de competente cast maar aanrommelen. De productie en het camerawerk van Charly Steinberger zijn best in orde maar dat levert geen boeiend drama op.