Harry Warren: cast en muziek.
Er zijn 31 films gevonden.

Wyatt Earp: Return To Tombstone

1994 | Western

Verenigde Staten 1994. Western van Frank McDonald en Paul Landres. Met o.a. Hugh O'Brian, Bruce Boxleitner, Paul Brinegar, Harry Carey jr en Bo Hopkins.

Arizona 1914. Zo`n 35 jaar na zijn legendarische vuurgevecht in de O.K. Corral komt de oude Marshall Wyatt Earp (O`Brian) de omgeving nog eens verkennen. In Tombstone maakt hij kennis met de nieuwe sheriff Sam Darling (Boxleitner). Hij peinst over de gebeurtenissen die geleid hebben tot het fatale vuurgevecht.

Women & Men: Return To Kansas City

1991 | Drama, Sportfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1991. Drama van Walter Bernstein. Met o.a. Matt Dillon, Kyra Sedgwick, Jerry Stiller, Kevin Rooney en Michael C. Russo.

Derderangsbokser Dillon woont met vrouw (Sedgwick) en baby in New York, waar hij zijn gezin door bokswedstrijden met moeite kan onderhouden. Zij is een meisje van het provinciale Kansas City en droomt van een leven in de jet-set. Bovendien heeft ze heimwee naar haar geboortestad en haar familie, maar hij heeft het geld niet voor de treinreis. Zijn manager biedt hem duizend dollars voor een gevecht met een kanshebber voor de wereldtitel. Hij vindt dat hij er nog niet rijp voor is, maar zij denkt enkel aan het geld. Achter elke grote man staat een nog grotere vrouw wordt wel eens beweerd. De afloop van de geschiedenis wordt niet getoond, maar indien Dillon die wedstrijd zou winnen zou hij met een slag een bokser van wereldniveau zijn. Maar je moet natuurlijk in jezelf geloven. Irwin Shaw schreef het verhaal dat door Bernstein zelf werd geadapteerd. Nostalgische fotografie van Dick Quinlan.

Frankenstein Created Woman

1967 | Sciencefiction, Horror

Verenigd Koninkrijk 1967. Sciencefiction van Terence Fisher. Met o.a. Peter Cushing, Susan Denberg, Robert Morris, Barry Warren en Thorley Walters.

In het vervolg op EVIL OF FRANKENSTEIN. probeert Dr. Frankenstein (Cushing) de ziel van een pas (en ook onschuldig) ge[KA3]executeerde man in het lichaam van een gehavende geliefde (Denberg) te stoppen. Alles gaat mis, inclusief het scenario. Werd gevolgd door FRANKENSTEIN MUST BE DESTROYED!

Devil Ship Pirates

1964 | Horror, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1964. Horror van Don Sharp. Met o.a. Christopher Lee, Andrew Kier, Michael Ripper, John Cairney en Duncan Lamont.

Tijdens de strijd tegen de Britten raakt het Spaanse piratenschip 'Diabolo' zwaar beschadigd. De kapitein, Lee, gaat voor anker aan de Engelse kust, gijzelt Pyne en vertelt de bevolking dat de Britten de strijd verloren hebben. Hij eist hun medewerking om zijn schip te herstellen. Keir organiseert het verzet hiertegen. Een uitstapje naar zee voor het produktiehuis Hammer, die een vlotte piratenfilm afleverde met onderhoudende actie. De acteurs, met aan kop een lekker sadistische Lee, spelen ongedwongen mee. Uitstekende, pretentieloze avonturenfilm met enkele gruwelijke scènes. Jimmy Sangster schreef het scenario en Michael Reed verzorgde de fotografie. Gedraaid in Megascope.

Kiss of the Vampire

1962 | Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1962. Horror van Don Sharp. Met o.a. Clifford Evans, Edward De Souza, Noel Willman, Jennifer Daniel en Barry Warren.

Beieren, begin 1900. Een pas getrouwd Brits stel, Marianne (Daniel) en Gerald Harcourt (De Souza) wordt naar het kasteel van Dr. Ravna (Willman) gelokt. Dr. Ravna ontpopt zich als vampier, die uit is op het bloed van de schone Marianne. Professor Zimmer, een alchemist (Evans) wiens dochter zo om het leven is gekomen, bindt de strijd aan met de prins der duisternis. Intelligente vernieuwing van het Dracula-thema, een transfusie met vers bloed, waarmee griezelproducent Hammer het leven van zijn vampieren- repertoire heeft getracht te verlengen tot de jongste dag. De goede regie van Sharp en het sterke scenario van John Elder (alias producent Anthony Hinds) maken deze film tot een boeiende kijkervaring voor de liefhebbers van het genre, die bovendien getrakteerd worden op een indrukwekkende finale. Gefilmd door Alan Hume. Hoed je voor de opnieuw gemonteerde Amerikaanse tv- versie, getiteld KISS OF EVIL, die verschillende hoogtepunten mist!

Rock-a-Bye Baby

1958 | Komedie

Verenigde Staten 1958. Komedie van Frank Tashlin. Met o.a. Reginald Gardiner, Salvatore Baccaloni, Connie Stevens, Marilyn Maxwell en Jerry Lewis.

Clayton Pools´ (Lewis) oude geliefde (Maxwell) heeft het zo druk met haar filmcarrière dat ze geen tijd meer heeft om op haar drieling te passen. Terwijl mama naar Egypte afreist voor de opnames van White Virgin of the Nile (wat een paar aardige dansnummers oplevert) mag Lewis voor nanny spelen. De gags liggen voor de hand: bij het overvloedig talken van de babybilletjes raakt de drieling bijna definitief uit zicht, de luierwas heeft veel weg van een landschaps-Christo en het troosten van het drietal geeft Lewis de kans om z´n mimiek bij te schaven. Maar de liedjes zijn aardig, de bijrollen goed bezet (met Gardiner als uitschieter) en de slapstick-scène met de brandslang (die overigens met het verhaal weinig te maken heeft) is van grote klasse.

An Affair to Remember

1957 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1957. Komedie van Leo McCarey. Met o.a. Cary Grant, Deborah Kerr, Cathleen Nesbitt, Neva Patterson en Richard Denning.

Aan boord van een cruiseschip wordt een playboy verliefd op de vriendin van een steenrijke man. Ze besluiten elkaar na de cruise in New York te ontmoeten en te trouwen. Maar op weg naar de afspraak raakt de vrouw gewond bij een ongeluk, en het huwelijk lijkt uiterst onzeker. Sprankelende komedie in de eerste helft zakt daarna wat in als het melodrama de overhand neemt.

The Birds and the Bees

1956 | Komedie

Verenigde Staten 1956. Komedie van Norman Taurog. Met o.a. George Gobel, Mitzi Gaynor, David Niven en Reginald Gardiner.

Op terugreis naar huis van een wetenschappelijk congres in Afrika, ontmoet miljonairszoon Gobel de aantrekkelijke Gaynor, op wie hij hals over kop verliefd wordt. Hij ontdekt echter dat ze, samen met haar vader Niven en diens 'partner' Gardiner een bende valsspelers vormt. Ervan overtuigd dat het meisje op zijn geld uit is, begint de jongeman allerlei liefdesavontuurtjes te fantaseren. Een remake maken van THE LADY EVE is onbegonnen werk. Men heeft een Preston Sturges nodig om deze mengeling van slapstick en emotionele toestanden tot een goed einde te brengen. De acteurs doen hun best maar slagen er niet in om het vergezochte verhaal aanvaardbaar te maken. Het toneelstuk van Monckton Hoffe werd deze keer bewerkt door Sidney Sheldon, die tevens gebruik maakte van het scenario van Sturges. Achter de camera nam Daniel L. Fapp plaats. Gefilmd in Vista Vision.

The Belle of New York

1952 | Musical, Historische film, Komedie

Verenigde Staten 1952. Musical van Charles Walters. Met o.a. Fred Astaire, Vera-Ellen, Marjorie Main, Keenan Wynn en Alice Pearce.

Luie playboy Astaire wordt verliefd op heilsoldate Vera- Ellen. De verfilming van de oude musical van Johnny Mercer en Harry Warren is eerder oninteressant en onbeduidende toevoegingen maken het er niet beter op. In feite draait het om de danspasjes van Astaire en Vera-Ellen en ze doen dat samen heel aardig. Door de kritiek destijds de grond ingeboord en een ramp aan de kassa's. Astaire doet wat van hem verwacht wordt en dat kan niet van zijn tegenspeelster gezegd worden: ooit noemde regisseur Walters Vera-Ellen een der beste filmdansgodinnen van het witte doek, maar na het draaien van deze film had hij het uitsluitend nog maar over 'een bewegende massa stopverf'. Gesitueerd rond 1890. Robert Planck verzorgde het camerawerk. Het scenario is van Robert O'Brien en Irving Ellison.

Just for You

1952 | Drama, Musical

Verenigde Staten 1952. Drama van Elliott Nugent. Met o.a. Bing Crosby, Jane Wyman, Ethel Barrymore, Natalie Wood en Cora Witherspoon.

Een pittige musical over de producent Crosby die maar niet kan opschieten met zijn opgroeiende kinderen, totdat Wyman het hem leert.

Texas Carnival

1951 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1951. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Esther Williams, Red Skelton, Ann Miller, Keenan Wynn en Howard Keel.

Skelton laat Williams veelvuldig in een watertank duiken op jaarmarkten en kermissen om het zout in de pap te verdienen. Williams heeft daar genoeg van en midden in de woestijn wil ze hem verlaten. Juist op dat moment worden de badende venus verwisseld met Texaanse miljonair Wynn en zijn zuster Raymond. Deze komische MGM-productie die in de V.S. als bijna-flop beschouwd wordt, sloeg in Europa wel aan. De spelers zijn goed, maar het verhaal is banaal. Camerawerk van Robert Planck. Het scenario is van Dorothy Kingsley en George Wells. De choreografie is van Hermes Pan.

The Barkleys of Broadway

1949 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1949. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Oscar Levant, Billie Burke en Gale Robbins.

Na tien jaar werden Astaire en Rogers nogmaals als duo opgevoerd voor deze typische MGM-musical, met choreografie van Hermes Pan. Ze vormen een danspaar dat om hun eeuwige ruzies bekend staat. De onvermijdelijke breuk komt uiteindelijk wanneer Rogers een aanlokkelijk voorstel krijgt van een Frans toneelauteur om ernstige rollen te gaan spelen. Het zwakke scenario van Betty Comden en Adolph Green wordt gecompenseerd door een reeks sterke zang- en dansnummers. Toch wordt de speelsheid van de vroegere RKO-producties met Astaire en Rogers niet geëvenaard. Songs van Ira Gershwin en Harry Warren. Oorspronkelijk was de vrouwelijke rol bedoeld voor Judy Garland, die echter door ziekte moest afhaken. Fotografie van Harry Stradling, die er een Oscarnominatie aan overhield.

My Dream Is Yours

1949 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1949. Komedie van Michael Curtiz en Friz Freleng. Met o.a. Jack Carson, Doris Day, Lee Bowman, Adolphe Menjou en Eve Arden.

Doug Blake (Carson) maakt Martha Gibson (Day) tot een bekende radiofiguur in deze muzikale komedie van standaard-gehalte; hoogtepunten zijn het droomfragment met Bugs Bunny en Edgar Kennedy als Day's oom. Het scenario is van Harry Kurnitz en Dane Lussier. Het camerawerk is van Ernest Haller en Wilfred M. Cline.

Summer Holiday

1948 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1948. Musical van Rouben Mamoulian. Met o.a. Mickey Rooney, Gloria DeHaven, Walter Huston, Frank Morgan en Butch Jenkins.

Middelmatige, muzikale bewerking van het toneelstuk van O'Neill Ah, Wilderness over een gevoelige jongeman die verliefd wordt. Dat de film in kleur is, is het belangrijkste pluspunt. Lag twee jaar op de plank voordat hij uitkwam. De choreografie is van Charles Walters. Scenario Frances Goodrich en camerawerk van Charles Schoenbaum.

Yolanda and the Thief

1945 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1945. Musical van Vincente Minnelli. Met o.a. Fred Astaire, Lucille Bremer, Frank Morgan, Mildred Natwick en Mary Nash.

Met haar diploma op zak verlaat een rijke erfgename (Bremer) het klooster in het paradijselijke Zuidamerikaanse staatje Patria waar ze haar schooltijd heeft doorgebracht. Ze wordt warm onthaald door familie en vrienden, maar het duurt niet lang of ze wordt geconfronteerd met de moeilijkheden van het dagelijkse leven. Ze smeekt haar beschermengel om te verschijnen. Dit gebed wordt afgeluisterd door twee kruimeldieven (Astaire en Morgan) die van de situatie en vooral van de naïviteit van het meisje gebruik maken om haar te laten geloven dat haar bede is verhoord. Vermakelijke fantasie met veel muziek en dans. De liedjes zijn van Harry Warren en Arthur Freed, en voor een swingende choreografie stond Eugene Loring borg. Knappe bijrollen van o.a. Natwick, Ames en Stoessel. Het scenario van Irving Brecher is gebaseerd op een verhaal van Jacques Thery en Ludwig Bemelmans. Feeërieke kleurenfotografie van Charles Rosher.

Diamond Horseshoe

1945 | Musical

Verenigde Staten 1945. Musical van George Seaton. Met o.a. Betty Grable, Dick Haymes, Phil Silvers, William Gaxton en Beatrice Kay.

Kleurrijke musical zich afspelend in Billy Rose's beroemde cabaret, met Grable die alle luxe opgeeft voor de student medicijnen Haymes. Liedje 'The More I See You'. Ook bekend als BILLY ROSE'S DIAMOND HORSESHOE.

Sweet Rosie O'Grady

1943 | Musical

Verenigde Staten 1943. Musical van Irving Cummings. Met o.a. Betty Grable, Robert Young, Adolphe Menjou, Reginald Gardiner en Virginia Grey.

Een aardige musical over een variété-artieste en een schandaaljournalist. Menjou steelt de film als redacteur van de Police Gazette.

Hello, Frisco, Hello

1943 | Musical

Verenigde Staten 1943. Musical van H. Bruce Humberstone en Bruce Humberstone. Met o.a. Alice Faye, John Payne, Jack Oakie, Lynn Bari en Laird Cregar.

Deze musical, die gesitueerd is aan de sjieke Barbary Coast nabij San Francisco gaat over de impressario Payne en zijn vrouwelijke hoofdrol Faye, die de ene keer zwaar verliefd zijn op elkaar en dan elkaar weer niet kunnen luchten of zien. Zij is echter ambitieus en weet het tot ster te brengen. Een kostuumstuk, dat niet overhoudt maar toch met een Oscarwinnend liedje: 'You'll Never Know'. Achter de camera stond Charles Clarke.

Springtime in the Rockies

1942 | Musical

Verenigde Staten 1942. Musical van Irving Cummings. Met o.a. Betty Grable, Carmen Miranda, Cesar Romero, Charlotte Greenwood en Edward Everett Horton.

Een aantrekkelijke bezetting in deze showbizmusical, met muziek van Henry James en zijn orkest: 'I Had The Craziest Dream'.

Tin Pan Alley

1940 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1940. Musical van Walter Lang. Met o.a. Alice Faye, Betty Grable, Jack Oakie, John Payne en Esther Ralston.

Een voorspelbaar verhaal over liedjescomponisten die er pro beren te komen, opgevrolijkt door de Oscarwinnende muziek van Alfred Newman en kleurige nummers zoals 'The Sheik of Araby' met Gilbert als sultan. Oakie is in topvorm.

Down Argentine Way

1940 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1940. Musical van Irving Cummings. Met o.a. Don Ameche, Betty Grable, Carmen Miranda, Charlotte Greenwood en J.Carrol Naish.

Genietbare musical van 20th Century Fox, waarin Grable (die door deze film tot een ster werd gebombardeerd) verliefd wordt op een gladde Argentijnse paardenfokker (Ameche). Miranda schittert in haar eerste Amerikaanse film, waarin ze samen met haar eigen band een aantal aanstekelijke Braziliaanse nummers ten gehore brengt. Let op de Nicholas Brothers, die vuurwerk leveren met een speciaal nummer. De kleur van ouderwetse ansichtkaarten bepaalt het algehele beeld.

Sons O'Guns

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Met o.a. Joe E. Brown, Joan Blondell, Eric Blore, Winifred Shaw en Robert Barrat.

De sterren geven fleur aan deze vergezochte komedie, waarin Brown in dienst gaat, naar Frankrijk wordt gestuurd en Blondell hem daar als spion redt van het vuurpeloton. Scenario van Jerry Wald en Julius J. Epstein naar de gelijknamige Broadway-musical van Fred Thompson en Jack Donahue. Achter de camera stond Sol Polito.

Gold Diggers of 1937

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Dick Powell, Joan Blondell, Glenda Farrell, Victor Moore en Lee Dixon.

De derde GOLD DIGGERS-film heeft nauwelijks een verhaallijn. Het gaat over enkele vertegenwoordigers in verzekeringen die een Broadway-show financieel willen steunen. Gelukkig is choreograaf Busby Berkeley weer aanwezig om de film te redden door zijn sprookjesachtige balletten, die de toeschouwer keer op keer verbazen door de fantasie waarmee die man te werk gaat. Powell wordt weer bijgestaan door Blondell. Voor de deze keer minder sterke songs tekenden niet alleen Harry Warren en Al Dubin, maar ook Harold Arlen en E.Y. Harburg. Arthur Edeson hanteerde de camera. Met de volgende GOLD DIGGER IN PARIS (1938) zou de reeks afgesloten worden.

Cain and Mabel

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Marion Davies, Clark Gable, Allen Jenkins, Roscoe Karns en Walter Catlett.

Prijzige musical met Marion Davies (1897-1961) in de hoofdrol als een serveerster die het bijna maakt als zangeres op Broadway. Om haar carrière uit het slop te halen fabriceert haar manager een mediaoffensief rond de vermeende relatie van zijn ster met profbokser Larry Cain (Clark Gable). Helaas kunnen de twee elkaar niet uitstaan, getuige het niet aflatende verbale spervuur van - middelmatig geformuleerde - venijnigheden. De matte opvoering wordt aangedikt met wanstaltige decors, de grootste ooit toentertijd. Davies, de protegé van mediamagnaat William Randolph Hearst, was in de herfst van haar carrière en maakte een jaar later haar laatste film.

Gold Diggers of 1935

1935 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1935. Musical van Busby Berkeley. Met o.a. Dick Powell, Adolphe Menjou, Gloria Stuart, Alice Brady en Glenda Farrell.

Deze film, de opvolger van GOLD DIGGERS OF 1933, is alleen in de uitgebreide muzikale gedeelten genietbaar. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan de feilloze choreografie van regisseur Berkeley. Het nietszeggende scenario van Manuel Seff, Peter Milne en Robert Lord handelt over een rijke dame die in haar landhuis een Broadway-show wil laten opvoeren, maar het slachtoffer wordt van een bedrieger. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt gemaakt aan de muzikale nummers, met wederom songs van Harry Warren en Al Dubin, w.o. het met een Oscar bekroonde 'The Lullaby Of Broadway'. Powell voelt zich weer helemaal in zijn nopjes, deze maal met als partner Wini Shaw. Berkeley's verbeeldingskracht kent duidelijk geen grenzen. Schitterend camerawerk van George Barnes. Gevolgd door GOLD DIGGERS OF 1937.

Wonder Bar

1934 | Musical, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1934. Musical van Busby Berkeley en Lloyd Bacon. Met o.a. Al Jolson, Kay Francis, Dolores Del Rio, Dick Powell en Ricardo Cortez.

Een vreemd en soms erg smakeloos muzikaal drama dat zich afspeelt in een Parijse nachtclub, met moord, romantiek en een ongelooflijk muzikaal nummer: 'Goin' to Heaven on a Mule', dat bij tv-uitzending zeker wordt gecoupeerd. Het scenario is van Earl Baldwin. Het camerawerk is van Sol Polito.

Dames

1934 | Musical

Verenigde Staten 1934. Musical van Ray Enright. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Ruby Keeler, Zasu Pitts en Hugh Herbert.

Een Amerikaanse miljardair wil het morele verval van zijn land bestrijden. Samen met zijn neef richt hij een vereniging op ter Bescherming van de Amerikaanse zeden. Op de treinreis naar de eerste vergadering van de vereniging ontmoet de neef echter het knappe chorus-girl Blondell, die uitgerekend deel uitmaakt van de cast van de show die zijn oom wil stopzetten. Een mager scenario wordt goed gemaakt door de onvergetelijke choreografie van Busby Berkeley die al zijn fantasie inzet om van nummers als o.a. 'I Only Have Eyes For You' een feest voor oog en oor te maken. Delmer Daves schreef het niet veel ter zake doende scenario. De dansnummers werden magistraal gefilmd door Sid Hickox, George Barnes en Sol Polito.

Roman Scandals

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Frank Tuttle. Met o.a. Eddie Cantor, Ruth Etting, Gloria Stuart, David Manners en Verree Teasdale.

Een ouderwetse, verrukkelijke musicalproduktie met Cantor als een dromer in de hoofdrol, die door de tijd heen en weer zwerft tussen het moderne en het antieke Rome. In de grandioze nummers van Busby Berkely is een jong aankomend talent te zien, Lucille Ball.

Hard to Handle

1933 | Komedie

Verenigde Staten 1933. Komedie van Mervyn LeRoy. Met o.a. James Cagney, Mary Brian, Ruth Donnelly, Allen Jenkins en Emma Dunn.

Lefty Merrill (Cagney) verkoopt bijna alles met zijn handige babbel. Hij organiseert een dansmarathon, maar zijn partner gaat er met het geld vandoor. Het geld was bestemd als prijs voor de deelnemers, die woedend achter Lefty aanzitten. De wedstrijd werd gewonnen door Ruth Waters (Brian) op wie hij verliefd is. Haar moeder protesteert hiertegen (een betoverende Donnelly). Hij volgt haar van de west- naar de oostkust in de hoop haar hart te winnen. Cagney levert een prima spelprestatie in een pracht van een komische rol, vol energie en charismatisch zoals altijd. Het scenario van Wilson Mizner en Robert Lord, naar een verhaal van Houston Branch, levert tevens wat sociale kritiek. Fotografie van Barney McGill.

Gold Diggers of 1933

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Warren William, Joan Blondell, Aline MacMahon, Ruby Keeler en Dick Powell.

Keeler, Blondell en MacMahon, drie werkloze danseressen, vernemen dat Sparks op het punt staat een nieuwe Broadway-show te produceren. Er is echter een probleem: het geld is op. Tot hun grote verbazing wil de jonge componist Powell, die vaak zelf op zwart zaad zit, $ 15.000 investeren. Ongeveer op hetzelfde moment horen ze van een diefstal van $ 20.000 en een verband wordt gauw gelegd. Prententieloze muzikale komedie rond de financi[KA3]ele perikelen van een groep showmensen die een grootscheepse revue op de planken willen krijgen. Geen origineel scenario, geschreven door Erwin Gelsey, James Seymour, David Boehm en Ben Markson, naar een show van Avery Hopwood (reeds verfilmd in 1929 als GOLD DIGGERS OF BROADWAY). De film werd met zoveel spirit en humor gebracht, dat het een sprankelende filmbelevenis werd. Geniale choreografie van Busby Berkeley en prachtige kostuums van Orry- Kelly. Onvergetelijke songs van Harry Warren en Al Dubin, met hoogtepunten als 'We're In The Money' en 'Remember My Forgotten Man', oogstrelend in beeld gebracht door Sol Polito. Remake in 1951 onder de titel PAINTING THE CLOUDS WITH SUNSHINE. Gevolgd door GOLD DIGGERS OF 1935.

Forty-Second Street

1933 | Musical

Verenigde Staten 1933. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Warner Baxter, Ruby Keeler, George Brent, Bebe Daniels en Dick Powell.

Voor producent Baxter is deze kans een nieuw muziekspektakel op Broadway te brengen waarschijnlijk ook zijn laatste. Tijdens de grote depressie is hij alles kwijtgeraakt, dus nu is het erop of eronder. Tot overmaat van ramp verstuikt zijn vedette Daniels haar enkel. Het werkeloze chorus-meisje Keeler zal echter redding brengen.