Leon Flamholc: productie, camera en montage.
Er zijn 4 films gevonden.

House of the Tiger King

2004 | Documentaire

Zweden 2004. Documentaire van David Flamholc.

David Flamholc volgde de Britse reisauteur Tahir Shah in de jungle van Peru. House of Tiger King was omstreden omdat niet duidelijk was welke scènes nagespeeld waren en welke echt.

Sherdil

1999 | Familiefilm

Zweden 1999. Familiefilm van Gita Mallik en Gita Malik. Met o.a. Hanna Alström, Sebastian Hulthen, Ford Peterson, Björn Granath en Agniezska Kosón.

David Flamholc volgde de Britse reisauteur Tahir Shah in de jungle van Peru. House of Tiger King was omstreden omdat niet duidelijk was welke scènes nagespeeld waren en welke echt.

The Glass-blower's Children

1998 | Familiefilm, Fantasy

Zweden​/​​Denemarken​/​​Noorwegen 1998. Familiefilm van Anders Grönros. Met o.a. Oliver P. Peldius, Jasmine Heikura, Stellan Skarsgård, Pernilla August en Lena Granhagen.

Een vreemd land rond 1820. Albert (Skarsg[KA9]ard) is glasblazer. Zijn vrouw heet Sofia (August) en ze hebben twee kinderen, Klas (Peldius) en Klara (Heikura). Albert houdt van zijn werk en maakt glazen voorwerpen die hij zelf mooi vindt, maar door weinig mensen gewaardeerd en dus gekocht worden. Albert heeft derhalve grote moeite om het hoofd boven water te houden. Ergens, in een ander deel van het land wonen de Meester (Berggren) en de Meesteres (Klinga) in een mysterieus kasteel. De Meesteres zou graag kinderen willen hebben. Dus trekt Meester het land in op zoek naar een jongen en een meisje. Hij kidnapt Klas en Klara, die hij meeneemt naar het kasteel en wist hun geheugen. Ondertussen gaan vader en moeder naar hen op zoek. Regisseur Grönros kreeg nadat hij naar tevredenheid het boek Agnes Cecilia verfilmd had van schrijfster Maria Gripe toestemming om haar boek uit de titel, dat in twintig talen vertaald werd en een moderne klassieker is geworden, te bewerken voor het grote witte doek. De productie werd geplaagd door allerlei rampen en regisseur Grönros gaf op een bepaald moment bijna de pijp aan Maarten. De film is te lang, te eng voor jonge kinderen, het verhaal is meer geschikt voor volwassenen die jong van geest zijn, en de verschillen tussen de echte wereld en de fantasiewereld zijn te groot en zeer onevenwichtig. Zo'n typische film die gehuldigd wordt door literair geaarde critici, terwijl kinderen er het geduld niet voor kunnen opbrengen omdat hen teveel ontgaat. De kostuums van Lotta Petterson zijn prachtig en het camerawerk van Philip Ogaard is zeer goed. Een fraaie mislukking.

Lithivm

1998 | Thriller

Zweden 1998. Thriller van David Flamholc. Met o.a. Agnieszka Kosón, Fredrik Dolk, Johan Widerberg, Pierre Boutros en Yvonne Lombard.

Een vreemd land rond 1820. Albert (Skarsg[KA9]ard) is glasblazer. Zijn vrouw heet Sofia (August) en ze hebben twee kinderen, Klas (Peldius) en Klara (Heikura). Albert houdt van zijn werk en maakt glazen voorwerpen die hij zelf mooi vindt, maar door weinig mensen gewaardeerd en dus gekocht worden. Albert heeft derhalve grote moeite om het hoofd boven water te houden. Ergens, in een ander deel van het land wonen de Meester (Berggren) en de Meesteres (Klinga) in een mysterieus kasteel. De Meesteres zou graag kinderen willen hebben. Dus trekt Meester het land in op zoek naar een jongen en een meisje. Hij kidnapt Klas en Klara, die hij meeneemt naar het kasteel en wist hun geheugen. Ondertussen gaan vader en moeder naar hen op zoek. Regisseur Grönros kreeg nadat hij naar tevredenheid het boek Agnes Cecilia verfilmd had van schrijfster Maria Gripe toestemming om haar boek uit de titel, dat in twintig talen vertaald werd en een moderne klassieker is geworden, te bewerken voor het grote witte doek. De productie werd geplaagd door allerlei rampen en regisseur Grönros gaf op een bepaald moment bijna de pijp aan Maarten. De film is te lang, te eng voor jonge kinderen, het verhaal is meer geschikt voor volwassenen die jong van geest zijn, en de verschillen tussen de echte wereld en de fantasiewereld zijn te groot en zeer onevenwichtig. Zo'n typische film die gehuldigd wordt door literair geaarde critici, terwijl kinderen er het geduld niet voor kunnen opbrengen omdat hen teveel ontgaat. De kostuums van Lotta Petterson zijn prachtig en het camerawerk van Philip Ogaard is zeer goed. Een fraaie mislukking.