Petr V clav: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Paralelní svety

2001 |

Nederland​/​​Frankrijk​/​​Tsjechië 2001. Petr V clav. Met o.a. Lenka Vlasáková, Karel Roden en Martina Smuková.

Met visuele elegantie wekken regisseur Václav (Marian) en cameraman Stepán Kucera (Návrat idiota) een sfeer op die past bij de bleke doch beschaafde omgeving waarin Krystof (Roden) leeft. Deze succesvolle architect geraakt in huwelijksproblemen omdat hij moeite heeft met bepaalde elementen in zijn werk, en omdat zijn vrouw (Vlasáková) veeleisend en labiel is. Paralelní svety is flink Tsjechisch, maar in zijn wens om Antonioni te ademen soms niet te pruimen intellectualistisch. (IdH/VPRO Gids)

Praha ocima

1998 |

Tsjechië 1998. Vladimir Mich lek, Petr V clav, Martin Sulík, Michaela Pavlatov  en Artemio Benki.

Met visuele elegantie wekken regisseur Václav (Marian) en cameraman Stepán Kucera (Návrat idiota) een sfeer op die past bij de bleke doch beschaafde omgeving waarin Krystof (Roden) leeft. Deze succesvolle architect geraakt in huwelijksproblemen omdat hij moeite heeft met bepaalde elementen in zijn werk, en omdat zijn vrouw (Vlasáková) veeleisend en labiel is. Paralelní svety is flink Tsjechisch, maar in zijn wens om Antonioni te ademen soms niet te pruimen intellectualistisch. (IdH/VPRO Gids)

Marian

1996 | Drama, Experimenteel

Tsjechië​/​​Frankrijk 1996. Drama van Petr Václav en Petr V clav. Met o.a. Stefan Ferko, Milan Cifra, Radek Holub, Jaroslava Vysloužilová en Ludmilla Kroková.

'Ik wilde tonen hoe ongelukkige kinderen tot criminelen gemaakt worden,' zei debuterend regisseur Václav in een interview. Hoewel Václav in flashbacks toont dat de knappe zigeunerjongen Marian (gespeeld door Ferko en op latere leeftijd door Cifra) tot steeds meer geweld en criminaliteit vervalt, wordt het 'hoe' niet duidelijk. Ja, we zien de ijzige en vaak onrechtvaardige discipline in tehuizen en de gevangenis. Maar we zien ook kansen voor de jongen om uit de vicieuze cirkel te geraken, kansen die hij niet grijpt. Vanwege een wilde zigeunerziel? We komen niet achter de beleving van Marian en dat belemmert medeleven. Deze stijlvolle winnaar van de Zilveren Luipaard van Locarno blijft hierom een semi-deprimerende semi-documentaire. (IdH/VPRO Gids)