Lizzie Borden: regie, scenario en productie.
Er zijn 4 films gevonden.

Erotique

1994 | Komedie, Romantiek

Duitsland​/​​Brazilië​/​​Hongkong SAR van China​/​​Verenigde Staten 1994. Komedie van Lizzie Borden, Clara Law, Monika Treut en Ana Maria Magalhães. Met o.a. Kamala Lopez-Dawson, Bryan Cranston, Liane Curtis, Kayla Allen en Sunshine Bainbridge.

Vier regisseuses vertellen elk een `sexy` verhaal. In LET`S TALK ABOUT LOVE van de Amerikaanse Borden verdient Rosie (Lopez- Dawson) de kost bij een sekslijn. Ze ontmoet tenslotte een klant (Cranston) die haar opgeilt en ontdekt dat hij een sekstherapeut is. In TABOO PARLOR van de Duitse Treut wordt het zwoele verhaal verteld van een lesbisch stelletje, Claire (Barnes) en Jukia (S[KL23]eberg), die macho Franz (Kern) te grazen nemen voor een one night stand. Het derde verhaal WONTON SOUP van Law voert ons naar Hong Kong waar de Australische Chinees Adrian (Lounibos) en zijn vriendin Ann (Man) uit Hong Kong mijlen moeten overbruggen om tot elkaar te komen. In het vierde segment FINAL CALL van Magalh[KA6]aes gaat een jonge vrouw (Ohana) per trein van de Braziliaanse provincie naar Rio de Janeiro om er een vliegtuig naar New York te nemen. Onderweg proberen twee mannen haar aan te randen, maar ze wordt gered door een fotograaf met wie ze dan een affaire heeft. Dit laatste schuifje werd niet mee gemonteerd in de officiële op het filmfestival van Cannes gepresenteerde versie. Alleen in Brazilië kwam de film integraal uit. Zoals altijd het geval is met korte films bijeen gebracht in één grote bioscoopfilm, variëert de kwaliteit enorm en vreemd genoeg is het minst erotische deel van Law het aangrijpendst. Voor het overige een mooie maar tamelijk zinloze vingeroefening van het kwartet getalenteerde filmmaaksters. De titel slaat op de club van Franz in de derde episode. Het scenario is van Susie Bright en regisseuse Borden voor LET'S TALK ABOUT LOVE, van regisseuse Treut voor TABOO PARLOR, van Eddie Ling-Ching voor WONTON SOUP en van Eloí Calage en regisseuse Magalhães voor FINAL CALL. Het camerawerk is respectievelijk van Larry Banks, Elfi Mikesch en Arthur Wong. Dolby.

Love Crimes

1992 | Romantiek, Thriller

Verenigde Staten 1992. Romantiek van Lizzie Borden en Lizzy Borden. Met o.a. Sean Young, Patrick Bergin, Arnetta Walker, Ron Orbach en James Read.

Avant-garde producent/regisseuse Borden onderzoekt in deze film de complexe verlangens, het gedrag en de fantasie[KA3]en van vrouwen op seksueel gebied. Een vrouwelijke rechter-commissaris (Young), seksueel gefrustreerd door een jeugdtrauma, is geobsedeerd door een vrouwenverleider, die zich voordoet als fotograaf. Ze probeert hem achter slot en grendel te krijgen, maar de jager wordt gejaagde. Een intelligente film, de emoties van de beide hoofdpersonen zijn zeer goed invoelbaar. Er bestaat ook een z.g. director's cut voor de puriteinse Amerikaanse markt: die is 12m langer en legt meer uit; vooraanstaande Amerikaanse critici vinden die versie beter... Scenario van Allen Moyle. Camerawerk van Jack Green.

Working Girls

1986 | Drama

Verenigde Staten 1986. Drama van Lizzie Borden. Met o.a. Louise Smith, Ellen McElduff, Amanda Goodwin, Marusia Zach en Janne Peters.

Een rake en fraaie schildering van het leven in een Newyorks bordeel. De seks is niet zozeer erotisch als wel grappig en zakelijk, en het beroep wordt voorgesteld als een economisch alternatief voor andere traditionele 'vrouwenberoepen'. Een eersteklas film.

Born in Flames

1983 | Sciencefiction, Drama, Fantasy

Verenigde Staten 1983. Sciencefiction van Lizzie Borden. Met o.a. Honey, Jeanne Satterfield, Adele Bertei, Becky Johnston en Pat Murphy.

Tien jaar na een revolutie, die de Amerikaanse verzorgingsstaat tot een feit heeft gemaakt, is een aantal vrouwen in toenemende mate ontevreden over hun nog steeds ondergeschikte positie. Dit leidt ten slotte tot harde acties, waarbij het World Trade Center in New York wordt opgeblazen. Een vrouwenfilm, die door zijn chaotische opbouw iedere mogelijkheid tot identificatie mist en aldus zijn doel voorbijschiet.