Louise Martini

Acteur

Louise Martini is acteur.
Er zijn 20 films gevonden.

Zwei Affären und noch mehr Kinder

2002 | Drama

Duitsland/Oostenrijk 2002. Drama van Wolfram Paulus. Met o.a. Udo Wachveitl, Sissy Höfferer, Hans Sigl, Marion Mitterhammer en Louise Martini.

De 42-jarige Hubert Haller (Wachtveitl) is inmiddels zeventien jaar met de 38-jarige Rosemarie (H[KA3]offerer) getrouwd. De jongste zoon, een peuter, is nog niet echt zindelijk, de twee oudere jongens zitten al op de middelbare school. Martin (Polak), de oudste, wil zijn eerste liefde ontmaagden en zijn oma (Martini) schiet hem daarbij te hulp, omdat ze zich verwaarloosd voelt door Hubert en Rosemarie. Omdat het huwelijk van Hubert en Rosemarie een sleur is geworden, zoekt Rosemarie troost bij een soort goeroe, die niets meer en niets minder is dan een zwendelaar. Ondertussen neemt de band tussen Monica Brunner (Mitterhammer) en Hubert veel te serieuze vormen aan. Verder wil Hubert inschrijven op een productie, die het bedrijf volgens zijn compagnon Hans (Silberschneider) niet aankan. Kortom allemaal onbelangrijke gebeurtenissen die het leven van een familie tot een grote chaos dreigen te maken. Het scenario van Klaus Pieber is tamelijk onbenullig. Een tv-film met de inhoud van een sitcom met bijpassend spel. Het camerawerk is van Helmut Wimmer. Stereo; 16:9.

Papa, ich hol' dich raus

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Helmut Zierl, Christine Neubauer, Ivo Möller, Bernhard Bettermann en Tilo Prückner.

Lukas Madach (M[KA3]oller) is elf. Hij woont samen met zijn vader Christian (Zierl), zonder zijn moeder. Als vader een oude vlam van vroeger, Katharina Angerer (Neubauer) mee naar huis brengt, wordt Lukas jaloers en zorgt voor de nodige problemen. Ondertussen blijkt vaders compagnon vermoord te zijn, en valt de verdenking op Christian, die door de politie in voorlopige hechtenis wordt genomen. Lukas wil zijn vader uit de gevangenis halen, maar dat mislukt. Hij heeft geen keuze dan die onuitstaanbare Katharina in vertrouwen te nemen, omdat zijn grootmoeder Elfi (Martini) hem verbiedt zich nog langer met de zaak bezig te houden. En dan blijkt die Katharina veel aardiger te zijn dan Lukas ooit gedacht had en samen komen zij op een spoor, waar Kommissar Hanke uiteindelijk wel raad mee weet. Wie niet op de logica van het scenario van TATORT-regisseur Griesmayr let, krijgt een onderhoudend film voorgeschoteld met redelijke spelprestaties, al is drie uur wel lang. Naar een idee van Michael Mossner en Ronald Mühlfellner. Camerawerk van Jörg Seidl. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Liebe mich bis in den Tod

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Michael Keusch. Met o.a. Christine Neubauer, Claude-Oliver Rudolph, Sabine von Maydell, Dietrich Adam en Karl-Michael Vogler.

Lydia Arndt (Neubauer) is 31. Ze is een goed betaalde arts in de kliniek van Professor Bensen (Adam), die haar niet ongenegen is. Ze woont nog thuis. Als ze bereid is met Bensen tussen de lakens te glijden, is haar kostje gekocht: promotie en een huwelijksaanzoek. Vechtsporter Uwe Fedder wordt in een ontredderde toestand in de kliniek opgenomen en Lydia houdt zich met zijn genezing bezig. Achter de vervaarlijk uitziende, primitieve metaalarbeider, gaat een zacht en sympathiek karakter schuil. Lydia verkiest de spierbundel boven de gladjakkerige medicus. Als dat duidelijk wordt, reageert haar omgeving onthutst. Bensen voelt zich door haar vernederd, ontslaat haar en troost zich met Lydia`s vriendin Anita Hermann (Von Maydell). Ondertussen wordt bij Uwe een hersenbeschadiging geconstateerd. Bensen weigert een reddende schedeldakoperatie te doen. Anita en Lydia smokkelen Uwe het ziekenhuis uit, maar de knappe hersenchirurg dr. Scalfone (Schaad) constateert dat het te laat is. Lydia staat voor een moreel dilemma, maar ze laat haar verloofde niet in de steek; ook niet in zijn moeilijkste uren, want hij zal sterven. Een competente rolverdeling en een vaardige regisseur zijn de speelbal geworden van een zeperig scenario van medehoofdrol Rudolph, die zijn script waarschijnlijk veel beter had kunnen laten uitwerken door een professionele schrijver. Nu moet men constateren dat de Britten, soms met mindere middelen, beslist toch superieur zijn als het op een dergelijk huilerig, realistisch drama aankomt. Camerawerk van Edward Klosinski.

Das Traumschiff - Namibia

1998 | Drama, Romantiek

Duitsland 1998. Drama van Michael Steinke. Met o.a. Heide Keller, Horst Naumann, Louise Martini, Günther Maria Halmer en Gerit Kling.

Je houdt het niet voor mogelijk. Als hoogtepunt voor deze tweede tv-film rond de Duitse [KL]Love Boat[KLE]-achtige serie kon scenarioschrijfster Marlies Ewald, die een grote ervaring met soap heeft, niets beters bedenken dan de kapitein Heinz Hansen (Weiss) aan boord te laten trouwen met ook al niet zo jonge Hilde Wohlfahrt (Markus). De brave bruidegom wil dan na zijn huwelijk meteen met pensioen gaan en het droomschip voorgoed achterlaten. Opgeruimd staat netjes. Het is duidelijk dat de 'rolverdeling' vooral genoten heeft van het lekkere weer en het copieuze eten aan boord van de ms Berlin. Tweede aflevering in de reeks. Het camerawerk is van Dieter Sasse, Holger Greiß en Andreas Tams.

Schmetterlingsgefühle

1997 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1997. Komedie van Peter Patzak en Peter Pazak. Met o.a. Hannelore Elsner, Sissy Höfferer, Judy Winter, Louise Martini en Dieter Laser.

Marie-Luise Wendt (Elsner) is een succesvolle strafpleitster. Ze is 46 en een aardige verschijning. De tijd is te snel aan haar voorbij gegaan en ze heeft vergeten een man te trouwen. De eenzaamheid verbergt zij met een zekere hooghartigheid. Ze laat zich door vrienden overhalen om een cursus golfen te gaan doen in een luxueus hotel in Oostenrijk. Theresa Bayer (H[KA3]offerer) is een volslanke huisvrouw, getrouwd, heeft een dochter en een onbenullig baantje voor halve dagen. Ze speelt in de loterij en vult allerlei stomme prijsvragen in, in de hoop ooit een droom te winnen - en dat gebeurt (dus): golfen in voornoemd Oostenrijks hotel. Zowel Marie-Luise als Theresa ontdekken dat de gasten grotendeels gevormd worden door echtparen. De enige loslopende mannen zijn de barpianist Vladimir (Kukura) en golfinstructeur August (Pissecker). De heren zijn zich van hun voordeel bewust en buiten de situatie uit, maar beide dames, wier pad zich natuurlijk kruist, staan hun mannetje. Het scenario van Christine Grän vliegt niet al te hoog en loopt niet over van originaliteit, maar hoofdrollen Elsner en Höffner doen het goed en spelen hun mannelijke tegenstanders gemakkelijk van de buis. Camerawerk van Frank Brühne.

Die Stunden vor Morgengrauen

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Wolf Gremm. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Susanne Lothar, Gunter Berger, Louise Martini en April Hailer.

Het echtpaar Luise en Martin hebben drie kinderen van negen, zeven en een baby van zes maanden. Het kleintje huilt 's nachts veel en drijft het moedertje soms tot wanhoop waardoor ze 's nachts met de zuigeling naar de waskelder gaat, zodat de rest van de familie niet wakker wordt. Het huis is groot. Ze nemen Vera Brand in huis als huurster. Deze ongetrouwde vrouw is lerares klassieke talen.

Die Gerichtsreporterin - Totengeld

1994 | Mysterie, Misdaad, Thriller, Drama

Duitsland 1994. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich, Holger Handtke en Bob Hirsch.

Rechtbankverslaggeefster Claudia Bender (Kling) krijgt een telefoontje van haar tante Jutta (Martini), die haar tipt over een ongelooflijke gebeurtenis: een dame van 72 jaar (Breitschopf) zou het lijk van haar overleden man in de kelder hebben bewaard om van zijn volle pensioen te kunnen blijven genieten. De geschiedenis is uitgekomen en nu moet zij zich voor de rechter verantwoorden. De zoon beschuldigt zijn moeder van moord. Claudia gaat uitzoeken of de beklaagde een monster is of niet. Ze komt tot de conclusie dat achter iedere rechtszaak wel een speling van het (nood)lot schuilgaat. Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 3. Stereo.

Vier Frauen sind einfach zuviel

1992 | Komedie

Duitsland/Oostenrijk 1992. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gusti Wolf, Louise Martini, Nicolin Kunz, Dietrich Siegl en Benedikt Gmeiner.

De veertien-jarige Gmeiner woont in Wenen samen met zijn overgrootmoeder, grootmoeder, moeder en jongere zusje in een etagewoning. De bemoedering maakt hem half-gek en na een mislukte kalverliefde besluit hij de benen te nemen naar zijn vader - ooit zelf een schoolverlater - die op een afgelegen boerderij in Tirol woont. Grootmoeder en zus volgen hem, maar dan gaat het hele span terug en worden ze allemaal na een aantal turbulente omzwervingen herenigd. Een oppervlakkige komedie van scenario-schrijfster Christine Nöstlinger met een aantal grappige momenten. Jörg Seidl zorgde voor de plaatjes.

Vier Frauen sind einfach zu viel

1992 |

Duitsland 1992. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Nicolin Kunz, Louise Martini en Gust Wolf.

De 14-jarige Tommi woont samen met zijn zusje, moeder, oma en overgrootmoeder in één huis. Vier vrouwen is net iets te veel van het goede, vindt hij, dus besluit hij naar vaderlief te verkassen

Santa Lucia

1986 |

Oostenrijk 1986. Peter Pazak. Met o.a. Eva Pilz, Louise Martini en Maria Engelstorfer.

De 14-jarige Tommi woont samen met zijn zusje, moeder, oma en overgrootmoeder in één huis. Vier vrouwen is net iets te veel van het goede, vindt hij, dus besluit hij naar vaderlief te verkassen

Novembermond

1985 | Drama, Romantiek, Oorlogsfilm

Frankrijk/Duitsland 1985. Drama van Alexandra von Grote. Met o.a. Gabriele Osburg, Christiane Millet, Danièle Delorme, Stephane Garcin en Bruno Pradal.

De film vertelt het verhaal van het jonge joodse meisje November. Wanneer de onderdrukking door de nazi's in Duitsland begint, emigreert ze naar Frankrijk, maar in de bezettingstijd wordt ze ook daar vervolgd. Met hulp van haar vriendin Ferial kan ze tot het eind van de oorlog onderduiken, maar dan wordt Ferial toch nog het slachtoffer van het fanatisme van de Duitsers.

Balthasar im Stau

1978 | Komedie

Duitsland 1978. Komedie van Rudolf Jugert. Met o.a. Heinz Rühmann, Cornelia Froboess, Louise Martini, Harald Dietl en Inge Wolffberg.

Een collectie van vier verhalen over taxi-chauffeur Balthasar. In DENISE IM 5. RENNEN zit hij in Parijs en heeft hij juist ruzie met zijn geliefde. In een krant ziet hij dat bij de paardenwedrennen een paard meedoet dat 'Denise' heet en hij zet al zijn geld op dit kansloze dier. De Britse taxi- chauffeur en stationschef Balthasar brengt in TEA FOR TWO alles in gereedheid voor de koninklijke trein die, volgens jaarlijkse traditie, voorbij zal rijden. Maar dit jaar stopt hij voor de eerste keer. In Amsterdam moet hij de hoogzwangere Froboess door de stad naar het ziekenhuis brengen op het ogenblik dat Ajax een belangrijke wedstrijd gaat spelen in BALTHASAR IM STAU en tenslotte verleidt hij in WIE WAR'S MIT SHAKESPEARE? een stel Amerikaanse toeristen om de nacht door te brengen in het spookkasteel van zijn voorvaderen in Stratford-on-Avon. Een lach en een traan waarbij Rühmann als Balthasar alle gelegenheid krijgt om zijn vele, uiteenlopende talenten te demonstreren. Geschreven door John Watkins, Werner Jörg Lüddecke en Tony Bilbow. Achter de camera stond Gero Erhardt.

Tatort - Himmelblau mit Silberstreifen

1977 | Mysterie

Duitsland 1977. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Klaus Herm, Günther Strack en Claudia Wedekind.

Kommissar Lutz (Schumacher) wordt bij zijn zevende zaak geconfronteerd met de moord op Paul Seifert, die door zijn broer Erwin (Herm) levenloos in zijn grote bungalow gevonden was. De safe is opengebroken, maar Lutz denkt niet aan roofmoord, omdat de dader binnengelaten moet zijn door het slachtoffer, of over een sleutel beschikt moet hebben. Er zijn maar twee personen die een sleutel hebben: Erwin en de huishoudster Kollmann (Martini). Erwins fotozaak loopt slecht en zijn huwelijk staat op springen. Paul had nogal wat geld en Erwin is zijn erfgenaam. Hoewel alles in de richting van Erwin wijst, twijfelen de kijker en Lutz aan zijn schuld. Oberinspektor Marek (Eckhard) kruist het pad van Lutz en zo ontstaat de oplossing. Meer een psychologische sfeertekening van het leven in de jaren 1970 in de provincie in Zuid-Duitsland dan een beklijvend misdaadverhaal. Het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering nummer 71.

Arme klauen nicht

1974 | Misdaad

Duitsland 1974. Misdaad van Claus Peter Witt. Met o.a. Gerd Ballus, Margot Philipp, Ilona Grübel, Friedrich Schütter en Louise Martini.

Een ex-politieman (Baltus) die tijdens de actieve dienst gewond raakte, is supermarkt-detective geworden. De eerste die hij op diefstal betrapt is de vrouw (Martini) van een invloedrijk man en tot zijn ontsteltenis verscheurt zijn baas het proces- verbaal. Dat er kennelijk met twee maten wordt gemeten frustreert hem. Als hij haar nogmaals pakt, schakelt hij de politie in. Bij een poging tot een arrestatie wordt zijn collega het ziekenhuis ingeslagen. Hij wil van de gelegenheid gebruik maken om het werk te reorganiseren, maar de directie wil er niet van horen. Het enige wat je in deze misdaadfilm 'leert' zijn de technieken van huisdetectives en voor de rest is het afzien wat er gebeurt als je een dag lang doorbrengt op één plaats in een supermarkt. Bovendien zullen de privé-problemen van de supermarktspeurder de kijker koud laten. Deze tv-film bevat weinig spanning en is tamelijk humorloos. Het scenario is van Bernt Rhotert en Wolfgang Kirchner naar diens verhaal. Het camerawerk is van Martin Bosboom.

Die Wohngenossin

1972 | Drama, Komedie

Duitsland 1972. Drama van Nicos Perakis. Met o.a. Martin Lüttge, Giulia Follina, Lina Carstens, Peter Moland en Louise Martini.

Een losbollig meisje komt terecht in het huis van de jonge, geslaagde architect Otto. Ze wordt zo bevangen door het mooie huis dat ze haar antikapitalistische rugzakideologie snel vergeet en bezit neemt van het huis, terwijl Otto juist haar rol overneemt. Beiden zijn toch tevreden. Leuke scènes in een nuttig gedachtenspel, waarin Perakis zichzelf bewijst als een ironisch-kritische beschouwer van maatschappelijke emancipatievormen.

Deep End

1970 | Drama, Komedie, Romantiek

Duitsland/Verenigd Koninkrijk 1970. Drama van Jerzy Skolimowski. Met o.a. Jane Asher, John Moulder-Brown, Diana Dors, Karl Michael Vogler en Christopher Sandford.

Een puber wordt verliefd op een oudere vrouw met wie hij in een badhuis werkt, maar zijn liefde wordt niet beantwoord. Pas wanneer de vrouw door een ongelukkige val om het leven komt, kan de jongen zijn fantasieën realiseren. Een soms grappige, soms aangrijpende, maar voortdurend boeiende film met opmerkelijke visuele details. Scenario van de regisseur, Jerzy Gruza en Boleslaw Sulik. Camerawerk van Charlie Steinberger.

Professor Columbus/Laten we lief zijn voor elkaar

1969 |

1969. Rainer Erler. Met o.a. Louise Martini, Ankie van Amstel, Rudolf Platte en Jeroen Krabbé.

Een puber wordt verliefd op een oudere vrouw met wie hij in een badhuis werkt, maar zijn liefde wordt niet beantwoord. Pas wanneer de vrouw door een ongelukkige val om het leven komt, kan de jongen zijn fantasieën realiseren. Een soms grappige, soms aangrijpende, maar voortdurend boeiende film met opmerkelijke visuele details. Scenario van de regisseur, Jerzy Gruza en Boleslaw Sulik. Camerawerk van Charlie Steinberger.

Professor Columbus

1968 | Historische film, Komedie

Duitsland 1968. Historische film van Rainer Erler. Met o.a. Rudolf Platte, Jeroen Krabbé, Ankie van Amstel, Louise Martini en Maria Singer.

Langdradige film over een Duitse intellectueel die zijn boot vol Amsterdamse hippies laadt om er vrolijke tijden mee tegemoet te varen.

Die Endlose Nacht

1963 | Drama

Duitsland 1963. Drama van Will Tremper. Met o.a. Harald Leipnitz, Louise Martini, Karin Hübner, Alexandra Stewart en Hannelore Elsner.

Dichte mist op een vliegveld. De wachtende passagiers moeten zich maar zien te redden. Zeer geijkte stof, maar verrassend origineel behandeld.

Man ist nur zweimal jung

1958 | Komedie

Oostenrijk 1958. Komedie van Helmut Weiss. Met o.a. Wolf Albach-Retty, Winnie Markus, Heidi Brühl, Margit Saad en Susi Nicoletti.

Architect Peter Grafenegger (Albach-Retty) uit Wenen is de vijftig gepasseerd. Om zichzelf te bewijzen maakt hij een heel bescheiden zijsprongetje met zangeresje Louise Wanda (Martini). Zijn charmante vrouw Marthe (Markus) ziet dit met lede ogen aan, maar ook zij is geen frisse blom meer. Ze is bereid haar overspelige gade te vergeven totdat het haar te gek wordt. Ze zet hem voor het blok en surprise, surprise... Peter kiest voor zijn trouwe Marthe! Oubollige komedie naar de toneelklucht van Otto F. Beer en Peter Preses door Wolf Neumeister vlijtig bewerkt tot scenario, inclusief de zwart-wit clich[KA1]es en de archetypetjes (in de bijrollen). Het camerawerk is van Elio Carniel.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Louise Martini op televisie komt.

Reageer