René Hofschneider

1960 Acteur

René Hofschneider (1960) is acteur.
Er zijn 16 films gevonden.

Mr. Nanny - Ein Mann für Mama

2006 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2006. Komedie van Oliver Dommenget. Met o.a. Linda de Mol, Florian Fitz, Amber Bongard, Christian Goebel en René Hofschneider.

Lissy Meister leidt, met haar drie kinderen en een veeleisende baan, een druk leven. Om zichzelf een beetje te ontlasten en ervoor te zorgen dat haar kinderen genoeg aandacht krijgen, huurt ze een kinderoppas in. Helaas blijkt de oppas niet te vertrouwen en er met Lissy's geld vandoor te gaan. Gelukkig stuurt het uitzendbureau een andere kinderoppas: de homoseksuele Benno Krüger. Benno lijkt een schot in de roos, maar is hij wel degene voor wie hij zich uitgeeft?

Inga Lindström - Die Farm am Mälarsee

2004 | Romantiek, Drama

Duitsland 2004. Romantiek van Karola Meeder. Met o.a. Florentine Lahme, Hardy Krüger jr, Janette Rauch, Katja Woywood en Karl-Heinz Vosgerau.

Ruim zeven miljoen kijksters en kijkers keken in Duitsland naar de drie stroperige, vooral trage romantische melo`s van Inga Lindstr[KA3]om, en dat betekende dat het volk krijgt wat het verdient: nog meer vervolgen! Textielontwerpster Eva Winklund (Lahme) vervangt in het idyllische dorpje Barkhult haar hoogzwangere vriendin Britta (B[KA3]ahr) in haar kunstnijverheidszaakje, waar o.a. zelfgebreide producten verkocht worden. Eva`s vaste vriend en werkgever Henning Westerberg (Herder) ziet haar met lede ogen vertrekken. Eva ontdekt dat Britta`s winkel wol tekort komt. Ze zoekt schapenfokker Gustav Axelsson (Vosgerau) op; hij is Britta`s wolleverancier. Gustav blijkt ziek te zijn. Eva zorgt ervoor dat hij met spoed in het ziekenhuis wordt opgenomen. Ze gaat voorlopig voor de schapen zorgen in afwachting van de komst van Gustavs dochter Monica (Woywood) en haar vriend David Lilienberg (Krüger jr), die in Stockholm wonen. Het tweetal dat binnenkort gaat trouwen, was van plan naar Chicago te gaan om allebei bij hetzelfde bedrijf te gaan werken, dus komt Gustavs probleem zeer ongelegen. David stelt voor dat Monica vast vooruit reist, terwijl hij voor de schapen gaat zorgen. Als Eva en David elkaar ontmoeten is het liefde op het eerste gezicht, maar beiden begrijpen dat het niets kan worden, gezien de verplichtingen, of soms toch? Spel en regie zijn dik in orde voor het onderwerp en het scenario van Christiane Sadlo steekt de werken van Rosamunde Pilcher naar de kroon. Het camerawerk van James Jacobs laat het Zweedse landschap op zijn voordeligst uitkomen.

Geheimnis der Karibik

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Karola Meeder. Met o.a. Christian Wolff, Henriette Richter-Röhl, Maria Bachmann, Angela Roy en René Hofschneider.

De zoektocht van Maya Merten (Richter-R[KA3]ohl) met haar pleegvader Holger Merten (Wolff) en diens assistente Dr. Ina Keller (Bachmann) naar haar lijflijke moeder tegen de exotische achtergrond van het Mexicaanse schiereiland Yucatan vormen de ingrediënten voor deze zeperige tv-film, die het vooral moet hebben van de fraaie beelden van Martin Stingl. Het saaie, onoriginele en trage scenario is van Ernst Kleemann naar een idee van Marina Wolff. Spelprestaties naar behoren, maar niet echt iets om even voor te gaan zitten of thuis te blijven. In een subplot is Ina verliefd op Holger, die weduwnaar is, en zij hoopt met hem het grote geluk te vinden en een ander plotje gaat over het opduiken van een Spaans galjoen gevuld met goud, de Santa Ana.

Ein Starkes Team - Kollege Mörder

2003 | Misdaad

Duitsland 2003. Misdaad van Peter F. Bringmann. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Jaecki Schwarz en Arnfried Lerche.

Een hero[KA3]inetransport van de politie op weg naar de verbrandingsoven, wordt overvallen. Het riekt naar een insiders- job. De daders zijn snel gepakt, maar die blijken bij de neus genomen te zijn. De hero[KA3]ine was n.l. vervangen door wit bakmeel. Iemand moet zich toegang verschaft hebben tot de kamer, waar de drugs bewaard werden. Nu moeten Verena (Maranow) en Otto (Martens) namens interne zaken de daders op het hoofdbureau in Berlijn zoeken. Weinig populair werk, want de collega`s beschouwen hen als nestbevuilers. Martin Hanke (Senst) van de afdeling inbraken wordt vlak erna vermoord. Men denkt onmiddellijk dat de dader de hero[KA3]inedief moet zijn, omdat Martin waarschijnlijk te veel wist. Ex-collega Jens Pohlmann (Graudus), een kankerpati[KA3]ent, wordt ook vermoord. Otto en Verena horen van zijn zus Claudia (Renneberg), die de vriendin was van Martin, dat Jens af en toe hero[KA3]ine kreeg van Martin om de hevige pijnen te verlichten. Claudia loert nu op een kans om Martin en Jens te wreken. Het recht in eigen hand nemen wordt haar bijna fataal, maar dankzij Otto en Verena loopt het goed af. De 24ste aflevering van het team met mannetjesputters is een wie- is-de-dader met dwaalsporen: is het rauwe collega Uwe Sakowski (Sarbacher), die droomt van een ranch in de USA of is het arrogante collega Laagemann (Hofschneider), die beweert geld in de lotto gewonnen te hebben? Is Inga Reise (Gusner) soms voor iemand door de knieën gegaan? Zij was de enige die toegang had tot de kamer waar de drugs bewaard werden. Het scenario van Birgit Grosz en Leo P. Ard is nogal routineus. Maranow en Martens zijn grandioos. Het camerawerk is van Michael Faust. Dolby, 16:9.

Das unbezähmbare Herz

2003 | Romantiek, Avonturenfilm, Historische film, Drama

Duitsland 2003. Romantiek van Karl Kases. Met o.a. Bettina Zimmermann, Stefan Jürgens, Sonja Kirchberger, Dietmar Schönherr en Miroslav Nemec.

Samen met haar zus Louise (Lindenmeyer) komt Ang[KA1]elique Labiche (Zimmermann) in dienst van de Comtesse de Beaumarchais (Tebbenhoff), die zojuist onderkomen geboden heeft aan de hertog van Orleans (Herzsprung) na een mislukte aanslag op koning Lodewijk de Vijftiende (Nemec). Louise wordt door de verraderlijke hertog aangerand en pleegt zelfmoord omdat de gebeurtenis haar in een diepe depressie stortte. De verbitterde Ang[KA1]elique staat machteloos en neemt ontslag. Ze belandt als dienstertje in een boerenherberg, waar de waard (Herrschmann) haar genadeloos uitbuit. Ze ontmoet hier de jonge edelman Jean- Baptiste de Savigny (J[KA3]urgens), die zij naar Parijs volgt. Diens sympathieke nicht, de markiezin de Clermont (Kirchberger), introduceert haar in de kringen des konings, waar Ang[KA1]elique de Comtesse de Beaumarchais weer tegenkomt. Samen met Jean- Baptiste verijdelt ze tijdig een complot tegen de koning en ontmaskert de Comtesse. Ang[KA1]elique en Jean-Baptiste gaan trouwen, maar dan ontdekt ze dat hij geld uitleent tegen woekerrente en dat hij de kinderen van zijn schuldenaars, die niet betalen kunnen, als slaven laat verhandelen. Hij speelt onder [KA1]e[KA1]en hoedje met de politiecommissaris van Parijs, die hem vermoordt tijdens de jacht als deze merkt dat Jean- Baptiste met deze misdadige mensenhandel wilde ophouden. Voor het gemak beschuldigt hij enige tijd Ang[KA1]elique haar man vermoord te hebben, omdat hij bang is dat zij haar mond voorbij zal praten als ze de ware toedracht ontdekt heeft. De enige, die haar nog kan redden is Edmond de Savigny (Hardt), de broer van Jean- Baptiste, die echter op het punt staat aan boord te gaan van een boot, die naar Amerika uitvaart. Een weelderig kostuumstuk, gebracht op een melodramatische, aan soap grenzende manier. De rolverdeling is afkomstig van de tv en en geliefd bij het publiek in eigen land. Het scenario van Brigitte Blobel zaagt van dik hout planken en bevat de nodige clichés, maar het is best onderhoudend. Het camerawerk is van David Sanderson. Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Stereo, 16:9.

D.I.K. - Jagd auf Virus X

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Andreas Senn. Met o.a. René Hofschneider, Jean-Pierre Bisson, Bettina Engelhardt en Pierre Besson.

Samen met haar zus Louise (Lindenmeyer) komt Ang[KA1]elique Labiche (Zimmermann) in dienst van de Comtesse de Beaumarchais (Tebbenhoff), die zojuist onderkomen geboden heeft aan de hertog van Orleans (Herzsprung) na een mislukte aanslag op koning Lodewijk de Vijftiende (Nemec). Louise wordt door de verraderlijke hertog aangerand en pleegt zelfmoord omdat de gebeurtenis haar in een diepe depressie stortte. De verbitterde Ang[KA1]elique staat machteloos en neemt ontslag. Ze belandt als dienstertje in een boerenherberg, waar de waard (Herrschmann) haar genadeloos uitbuit. Ze ontmoet hier de jonge edelman Jean- Baptiste de Savigny (J[KA3]urgens), die zij naar Parijs volgt. Diens sympathieke nicht, de markiezin de Clermont (Kirchberger), introduceert haar in de kringen des konings, waar Ang[KA1]elique de Comtesse de Beaumarchais weer tegenkomt. Samen met Jean- Baptiste verijdelt ze tijdig een complot tegen de koning en ontmaskert de Comtesse. Ang[KA1]elique en Jean-Baptiste gaan trouwen, maar dan ontdekt ze dat hij geld uitleent tegen woekerrente en dat hij de kinderen van zijn schuldenaars, die niet betalen kunnen, als slaven laat verhandelen. Hij speelt onder [KA1]e[KA1]en hoedje met de politiecommissaris van Parijs, die hem vermoordt tijdens de jacht als deze merkt dat Jean- Baptiste met deze misdadige mensenhandel wilde ophouden. Voor het gemak beschuldigt hij enige tijd Ang[KA1]elique haar man vermoord te hebben, omdat hij bang is dat zij haar mond voorbij zal praten als ze de ware toedracht ontdekt heeft. De enige, die haar nog kan redden is Edmond de Savigny (Hardt), de broer van Jean- Baptiste, die echter op het punt staat aan boord te gaan van een boot, die naar Amerika uitvaart. Een weelderig kostuumstuk, gebracht op een melodramatische, aan soap grenzende manier. De rolverdeling is afkomstig van de tv en en geliefd bij het publiek in eigen land. Het scenario van Brigitte Blobel zaagt van dik hout planken en bevat de nodige clichés, maar het is best onderhoudend. Het camerawerk is van David Sanderson. Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Stereo, 16:9.

Tatort - Schrott und Totschlag

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Ulrike Folkerts, Andreas Hoppe, René Hofschneider, Nina Hoger en Cara Wiedke.

Het scenario van Dorothee Sch[KA3]on is niet slecht, bevat aardige dialogen en behoorlijk wat humor. Ze haakt qua thema in op kinderverkrachters en schept daartoe eerst voorzichtig een psychologisch klimaat dat geleidelijk van goed naar slecht omslaat. Een zelfmoord van een twaalf-jarig zigeunermeisje zet Odenthal (Folkerts) aan het denken, maar ze heeft geen motieven en aanknopingspunten voor moord. De kijker weet wie de dader is en ziet hoe hij bij het laten verdwijnen van sporen een tweede moord begaat. Wederom heeft Odenthal geen aanknopingspunt totdat Mario Kopper (Hoppe) toch een spoor vindt. We zitten dan middenin een zuivere misdaadfilm, hebben alle sympathie voor de ziekelijke dader volledig verloren en vragen ons af hoe snel Odenthal en Mario hem in de kraag grijpen. We kijken niet eens op ons horloge om te zien of het al kwart voor tien is, want we weten uit ervaring dat het duo Odenthal-Kopper vlak voor het eindsignaal de zaak heeft opgelost. Goed gespeeld en goed in elkaar gezet, al staat een enkele draai en wending in verband met de speelduur van anderhalf uur. Folkerts ziet er robbedoesachtiger uit dan ooit door haar jongenskopje met brillcream en ze heeft een stoere ring op haar bovenarm laten tatoe[KA3]eren en de toekomst zal ons leren of het om hennep of om echte inkt gaat. Ze helpt Mario bij het zoeken van een appartement door zich voor te doen als een echtpaar; ze delen als broer en zus Odenthals flat en ze mogen om beurten in bad liggen. Mario krijgt de zenuwen als zijn dertig jaar oude Alfa Romeo door een grijper van de sloper gepakt wordt om de shredder in te gaan. De ruiten gaan eraan maar hij kan zijn oldtimer nog net redden voordat zijn rode wagentje tot een pakje metaal is samengeperst; hij ziet dan de clou voor de tweede moord. In de finale krijgt hij nog een keer de zenuwen als Lena zijn geliefde karretje met zwaailicht dwars door de ruiten van het zwembad rijdt (pikant detail: de achterruit is met plastik afgeplakt vanwege het shredderavontuur). Lena moet in deze film Mario's klassieke auto regelmatig aanduwen; hoewel ze dat met frisse tegenzin doet, staat zij natuurlijk haar mannetje. Het camerawerk is van Jürgen Carle. Aflevering 492.

Tatort: Schrott und Totschlag

2001 | Thriller

Duitsland 2001. Thriller van Jürgen Bretzinger. Met o.a. René Hofschneider, Andreas Hoppe, Ulrike Folkerts en Wolfgang Hepp.

Zwemleraar Bertram ontdekt zijn pedoseksuele gevoelens en kan deze niet langer onderdrukken sinds hij is ingetrokken bij zijn vriendin en haar 6-jarige dochtertje. Hij wil het kleine meisje sparen en zoekt op straat naar een slachtoffer, waarop hij de 12-jarige Giri ontvoerd. Het meisje kan ontsnappen en ziet af van aangifte. Als Giri de volgende dag de dader ziet lopen springt ze in paniek van een brug en overlijdt. Lena en Kopper leiden het onderzoek

Tatort - Trübe Wasser

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Thomas Freunder. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Walter Nickel, Annekathrin Bürger en Götz Schubert.

Ehrlicher (Sodann) en Kain (Lade) worden in de nabijheid van de roeivereniging bij het opgeviste lichaam van Paul Hahn (Mues) geroepen. Hij is verdronken nadat iemand hem zwaar verwond had. De twee speurders tasten in het duister over de moord en worden later met het zo goed als vergane lijk van Dieter K[KA3]unzel geconfronteerd. Iedereen had aangenomen dat Dieter vlak voor het vallen van de Muur, naar Amerika was uitgeweken en zijn zwangere vrouw had laten zitten. Bij stukjes en beetjes komen ze erachter dat Paul de beschermeling was sportleraar Bernd Matzke (Hofschneider), en dat Matzke samen met tandarts Jens Schwewe (Schubert), drankgrossier Josef Behrens (Schiller) en Künzel in een vier geroeid hadden. Ze gaan geloven in een verband tussen de twee moorden en hebben een chantagetheorie over een sinister geval uit de tijd van de Duitse hereniging. Wie eenmaal een moord begaan heeft, schrikt niet terug voor een tweede. Het scenario van Horst Freund en Thomas Wittenburg is geen echte uitschieter, maar om het verhaal tegen de achtergrond van de roeiclub op de Elster te laten spelen, is weer eens wat anders. Beide hoofdrollen zijn heel plezierig om naar te kijken en doen het goed. Behalve het trekken aan de riemen wordt er ook het nodige gefietst. Het camerawerk is van Philippe Cordey.

Doppelter Einsatz - Verhängnis

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Dennis Satin. Met o.a. Despina Pajanou, Petra Kleinert, Gerhard Garbers, Jockel Tschiersch en Jürgen Janza.

De vriendin van Max Seiler (Klawitter) loopt op alle dagen. Max verheugt zich op de bevalling. Dan wordt zijn pad gekruist door een zekere Ulrich Kemp (Hofschneider) die hem vertelt dat hij iemand vermoord heeft. Max raakt hiervan zodanig in de war dat hij contact opneemt met het smerissenduo Sabrina (Pajanou) en Ellen (Ludwig), die juist aan een vreemde moordzaak werken, waarbij een psychopaat in het spel moet zijn. Ondertussen vermoordt Kemp een jonge prostituée. Sabrina en Ellen slagen erin Kemp te arresteren en nu moet Max hem identificeren, maar voordat Kemp voor het voetlicht verschijnt, ontdekt Max dat hij zelf op een duistere manier betrokken is bij Kemps wandaden en verlaat het politiebureau. Uiteraard lossen onze dames het geval op en het blijkt dat Kemp, die uit jaloezie zijn overspelige vrouw en haar minnaar gedood had, de broer van Max is. Het scenario van Norbert Eberlein is helaas veel te kronkelig om echt boeiend te zijn en Pajanou en Ludwig maken er teveel een routineklus van.

Und das ist erst der Anfang

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Pierre Franckh. Met o.a. Pierre Franckh, René Hofschneider en Julia Richter.

De vriendin van Max Seiler (Klawitter) loopt op alle dagen. Max verheugt zich op de bevalling. Dan wordt zijn pad gekruist door een zekere Ulrich Kemp (Hofschneider) die hem vertelt dat hij iemand vermoord heeft. Max raakt hiervan zodanig in de war dat hij contact opneemt met het smerissenduo Sabrina (Pajanou) en Ellen (Ludwig), die juist aan een vreemde moordzaak werken, waarbij een psychopaat in het spel moet zijn. Ondertussen vermoordt Kemp een jonge prostituée. Sabrina en Ellen slagen erin Kemp te arresteren en nu moet Max hem identificeren, maar voordat Kemp voor het voetlicht verschijnt, ontdekt Max dat hij zelf op een duistere manier betrokken is bij Kemps wandaden en verlaat het politiebureau. Uiteraard lossen onze dames het geval op en het blijkt dat Kemp, die uit jaloezie zijn overspelige vrouw en haar minnaar gedood had, de broer van Max is. Het scenario van Norbert Eberlein is helaas veel te kronkelig om echt boeiend te zijn en Pajanou en Ludwig maken er teveel een routineklus van.

Liebesfeuer

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Hartmut Schoen. Met o.a. Jörg Schüttauf, Regula Grauwiller, Bruno Dalansky, Ulli Philipp en Markus Knüfken.

Tina (Grauwiller) wordt verliefd op Josef (Schüttauf). Hij is een buitenbeentje, die een roestige platbodem met passagiersaccomodatie heeft gerestaureerd en nu als een soort 'Kapitein Kok' pleziervaarten organiseert op de schitterende Bodensee. Tina wil met Josef in het huwelijksbootje stappen, maar het groepje vrienden en vriendinnen, waartoe ze hoort en haar ouders denken dat haar echtverbintenis is gedoemd om op de klippen te lopen. De vriendenkring huurt Josefs boot af voor een feest. Ze willen de boel flink op stelten te zetten met de bedoeling dat Tina de hoop zal laten varen, maar in werkelijkheid valt hun gedoe in het water. Hoewel Josef uit de koers is geraakt, blijkt Tina veel van hem te houden en wordt het voor hen toch nog een behouden vaart. Zwijmerig melodrama met een wat slap scenario van regisseur Schoen, wat opgetrokken wordt door een enthousiaste rolverdeling. Hans-Jörg Allgeier stond achter de camera.

Virtual Vampire

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Michael Busch. Met o.a. Inga Busch, Armin Dallapiccola, René Hofschneider en Rüdiger Kuhlbrodt.

Merz (Dallapiccola) heeft zijn vrouw bij een auto-ongeluk verloren; hij is labiel, aan de drank en zonder werk. Volgens Dr. August (Kuhlbrodt) zou Merz over occulte fotogenetische krachten beschikken en hij vraagt zijn collega Dr. Andres (Hofschneider) het geval te onderzoeken. Andres denkt dat het om een charlatan gaat en besluit hem aan de kaak te stellen, maar hij ontdekt dat er wellicht toch sprake is van paranomale verschijnselen. Om resultaten te verkrijgen moet Merz in een roes van alcohol gebracht worden en zich in een erotische omgeving bevinden - de onderzoekskamer van Andres is uiteraard onvoldoende. Het bewijs van de gaven van Merz wordt geleverd op polaroidfoto`s van May (Inga Busch), Andres` vriendin en fotografe; op de foto`s is May afgebeeld in een toemkomstige werksituatie in Tokio, maar ook in een erotische toestand. May raakt in verlegenheid en wil niets meer met het project te maken hebben, maar dan raakt Merz in een soort suicidiale coma als diens overleden vrouw hem oproept. May is de enige die Merz verlossen kan. Het scenario van regisseur Busch is zeer origineel, al is zijn film met zijn vrouw in de hoofdrol (wie krijg je anders zo gek?) tamelijk off-beat. Het is zijn tweede lange film na A WAY A LONE A LAST uit 1994. Camerawerk van Marcus Winterbauer. Voor fijnproevers.

Tut mir leid wegen gestern

1997 | Romantiek

Duitsland 1997. Romantiek van Anna Justice. Met o.a. Oliver Korittke, Katja Studt, Florian Lukas, René Hofschneider en Heidemarie Rohweder.

Lenny (Korittke) en Julia (Studt) zijn de 25 gepasseerd. Ze wonen samen maar de passie is al lang uit hun relatie verdwenen. Lenny is kunstenaar en denkt er niet aan een vaste baan te zoeken, terwijl de meer verantwoordelijke Julia haar rechtenstudie wil voltooien. Bovendien heeft ze al drie maanden lang een affaire met haar baas, jurist Bernd (Hofschneider). Het drama kan niet uitblijven: Julie neemt de pil niet regelmatig en stelt op een dag vast dat ze zwanger is. Ze weet niet wie van de twee de vader van het kind is. Meer is natuurlijk niet nodig om een crisis te veroorzaken in een relatie. Regisseuse Justice bewijst dat ze oog heeft voor details die haar personages kenmerken. Enkele schitterende regie-invallen en de best te pruimen vertolkingen van de hoofdpersonages maken van de film leuke ontspanning. Het scenario van Aglef Püschel brengt een aanvaardbaar beeld van de twens rond 1997. Fotografie is van Johannes Hollmann en Christoph Feller. Dolby Surround.

Im Zweifel für...

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Peter Adam. Met o.a. Witta Pohl, Hanns Zischler, Nadesha Brennicke, Beate Jensen en René Hofschneider.

Rechtbankverslaggeefster Carla van Esken (Pohl) volgt het proces van een jonge vader die ervan beschuldigd wordt zijn dochtertje van het balkon van een flatgebouw te hebben gegooid. Carla is verontwaardigd over de haatcampagne van een roddelblad tegen de verdachte. Een journalist van het sensatieblad (Sprenger) wil zich vervolgens wreken op Carla door een paar dingen uit haar verleden op te rakelen: zo zou haar vader niet door de nazi's zijn vermoord. Hij zou bovendien ondergedoken zijn en in Portugal wonen. Carla wordt nog verder belaagd. Haar kinderen raken zelfs verwond bij een aanslag. Zij komt erachter dat de aanslag was bedoeld voor haar en de officier van justitie. Ze neemt meteen maatregelen. Deze miniserie, die moderne Courths- Mahler toestanden bevat, werd oorspronkelijk in vier delen uitgezonden. Het scenario is van Ulrich des Mestre. Het camerawerk is van regisseur Adam en het ziet er voor een melodrama zeer goed uit.

Europa, Europa

1990 | Biografie, Oorlogsfilm, Drama

Duitsland/Frankrijk 1990. Biografie van Agnieszka Holland. Met o.a. Marco Hofschneider, Piotr Kozlowski, Klaus Abramowski, Michèle Gleizer en Andrzej Mastalerz.

Hier herleeft het waar gebeurde en ontstellende verhaal van de jonge Duitse jood Salmon P[KA1]erel, die in 1925 geboren werd. Na een samenloop van omstandigheden (hij sprak vloeiend Duits) geeft hij zich uit voor een Ari[KA3]er. Hij wordt door het regime als een held beschouwd en als beloning (!) naar een eliteschool van de Hitlerjugend gestuurd. Daar moet hij tot aan het einde van de oorlog zijn rol spelen als de volmaakte kleine nazi.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer René Hofschneider op televisie komt.

Reageer