Mareike Carrière

Acteur

Mareike Carrière is acteur.
Er zijn 22 films gevonden.

Meine Tochter und der Millionär

2009 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2009. Komedie van Stephan Meyer. Met o.a. Jan Fedder, Anja Knauer, Mareike Carrière en Ulrich Noethen.

Vuilnisman Hannes begeleidt zijn mooie dochter Annika naar Hamburg-Blankenese waar hij moet kennismaken met zijn toekomstige schoonzoon Alexander. Daar blijkt dat de jongen miljonair is en een woedende Annika maakt het uit. Hannes weet echter dat ze van elkaar houden en probeert alles om hen weer bij elkaar te brengen.

Pommery und Leichenschmaus

2005 |

Duitsland 2005. Manfred Stelzer. Met o.a. Karl Kranzkowski, Mareike Carrière en Horst Krause.

Moeder Ruth heeft de hele familie bijeengeroepen. Na tien jaar heeft ze geen zin meer de grafkosten van de urn van haar man Horst te betalen, dus wat te doen met de urn? Het duurt niet lang voor iedereen ruzie heeft met iedereen en plotseling valt de urn kapot. Maar wat blijkt? De urn is leeg en waar is de as van Horst?

Pommery und Hochzeitstorte

2005 | Drama, Komedie

Duitsland 2005. Drama van Manfred Stelzer. Met o.a. Mareike Carrière, Karl Kranzkowski, Armin Rohde, Pierre Besson en Katharina Thalbach.

Nieuwe belevenissen van de chaoten uit POMMERY UND PUTENBRUST (2002). Moeder Ruth (Schorn) heeft trouwplannen. Ze heeft een schrijver (Naujoks) met een landhuis aan de haak geslagen (of werd zij versierd?). Haar kinderen Luise (Carri[KA2]ere), Frieder (Rohde) en Jasmin (Hassmann) worden met hun aanhang uitgenodigd voor het feest in het door god verlaten gehucht Oderbruch om te ontdekken dat er niets is voorbereid. Er moet aan het huis nog het nodige geklust worden en de a.s. bruidegom is nog jonger dan de kinderen van Ruth. Het liefst zouden ze hun boeltje weer pakken, maar ja het is hun moeder... Oh, jee hoe moet dit aflopen? Uitsluitend voor de kijkers die intens genoten hebben van de eerste film. Het scenario is van regisseur Stelzer en Mathias Klaschka. Het camerawerk is van Tomas Erhart.

Pommery und Putenbrust

2002 | Drama, Familiefilm

Duitsland 2002. Drama van Manfred Stelzer. Met o.a. Mareike Carrière, Karl Kranzkowski, Armin Rohde, Katharina Thalbach en Eva Haßmann.

Elk jaar gaat lerares Luise Fischbach met haar gezin met de kerst skiën. Deze keer is alles anders. Om de familiebanden wat aan te halen, besluit ze haar moeder, broer en zus met aanhang uit te nodigen voor een groot familie-kerstfeest. Dit feest loopt echter niet zo glad als verwacht.

Die Katzenfrau

2002 | Thriller

Duitsland 2002. Thriller van Martin Enlen. Met o.a. Ulrich Reinthaller, Simon Schwarz, Sonsee Ahray Floetmann, Deborah Kaufmann en Mareike Carrière.

Leo Andresen (Reinthaller) uit M[KA3]unchen is leraar ethiek; een promotie is hem in het vooruitzicht gesteld en hij is net verhuisd naar een mooiere en betere woning met zijn vrouw Hannah (Floetmann) en hun baby. De promotie moet goedgekeurd worden door de minister van onderwijs van Beieren (Carri[KA2]ere), die aanwezig zal zijn bij een voordracht die hij in Verona in Itali[KA3]e zal houden. Hij ontmoet er Elsa (Marozs[KA1]an), de knappe reisleidster, en ze beleven een wilde nacht. Leo laat de rest sloffen en keert gebroken terug naar M[KA3]unchen. De rector, Thomas Reuter (Mendl) die zijn vriend is, wil hem dekken. Leo bekent aan Hanna zijn zijsprong, maar als Elsa voor de deur staat, moet Leo kiezen tussen het brave bestaan van een burgermannetje met een zekere toekomst of de avontuurlijke romantiek in latijns Europa. Meer onthullen zou het plezier bederven. Bij het schrijven van het scenario moet Peter Probst aan talloze Amerikaanse films gedacht hebben die hem zijn voorgegaan. De rollen zijn niet slecht, maar het houdt niet over. Het camerawerk is van Gerhard Schirlo.

Charlotte Link: Der Verehrer

2002 | Drama

Duitsland 2002. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Ursula Buschhorn, Florian Fitz, Bernhard Schir, Edda Leesch en Mareike Carrière.

Het niet al te originele scenario is van regisseuse Damek en Evelyn Holst naar een dikke damesroman van Charlotte Link met wel heel veel toevallige gebeurtenissen. Juist als Leona (Buschhorn), de goed betaalde redactrice bij een uitgeverij, het huis uit haar dromen gevonden meent te hebben, sterft een vrouw (Leesch) in haar armen, die van de derde etage van een gebouw geduwd moet zijn. Alsof al deze emoties nog niet genoeg zijn, doet Leona`s man Wolfgang (Fitz) er `s avonds nog een schepje bovenop: hij zegt dat hij verliefd is op Nicole (Ten Damme) en haar gaat verlaten. Door het noodlottige ongeval leert Leona de broer van het slachtoffer kennen, Robert (Schir). Ze vindt hem charmant en gaat hem verleiden om Wolfgang een lesje te leren in de hoop dat hij zich bedenkt. Leona ontdekt bijna te laat dat Robert ziekelijk jaloers is. Wolfgang die de situatie gelukkig doorziet, stelt alles in het werk om Leona uit de klauwen van de gestoorde Robert te halen. Uiteraard loopt deze 'fatal attraction' nog net goed af. Het spel is redelijk. Het camerawerk is van Zivko Dalar.

Das Mädchen aus der Fremde

2001 | Drama

Duitsland/Zwitserland 2001. Drama van Peter Reichenbach. Met o.a. Mareike Carrière, Christian Kohlund, Miriam Stein, Stefan Gubser en Hans Schenker.

Neda (Stein) is een vluchtelingetje uit Kosovo, dat in een ziekenhuis in Zwitserland alleen achterblijft als haar begeleidster, een oudere vrouw, er sterft. Chefarts Robert Wagner (Kohlund) besluit dat Neda `ziek` is en daarom een tijdje moet blijven zodat voorkomen wordt dat zij onmiddellijk het land uit gezet wordt. Later wil de directeur van het ziekenhuis Fischer (Schenker) dat Neda in een tehuis wordt opgenomen, waarop Wagner haar mee naar huis neemt. Aanvankelijk wil Wagners vrouw Luisa (Carrière) die nimmer kinderen kon krijgen, niets van Neda weten, maar zij hecht zich algauw aan het stille meisje. Als de harteloze Fischer ontdekt dat Neda niet in een kindertehuis zit, ontslaat hij Wagner wegens insubordinatie en waarschuwt de autoriteiten, maar iedereen keert zich tegen Fischer. Dan komt Neda's verdrietige moeder op de tv die wanhopig naar haar dochtertje zoekt. De Wagners moeten nu een beslissing nemen die hen niet onberoerd laat en zwaar op hun geweten drukt. Het scenario van Christa Capal en regisseur Reichenbach is dik melo dat grenst aan het sentimentele, maar dat dankzij de behoorlijke rolverdeling en het vlotte regietempo boven water wordt gehouden. Het camerawerk is van Peter Indergand.

A passing angel

2000 |

Zwitserland/Duitsland 2000. Peter Reichenbach. Met o.a. Stefan Gubser, Miriam Stein, Mareike Carrière en Christian Kohlund.

Neda, een vluchtelingetje uit de door oorlog verscheurde Balkan, wordt haar geboorteland uitgesmokkeld. De ziekenhuisarts Robert Wagner besluit zich haar lot aan te trekken en haar tijdelijk bij hem in huis onder te brengen. Zijn vrouw Luisa verzet zich echter hevig tegen zijn plannen. Voor haar staat Neda haar carrièrekansen teveel in de weg

Das Mädchen aus der Fremde

1999 |

Duitsland 1999. Peter Indergand. Met o.a. Miriam Stein, Christian Kohlund en Mareike Carrière.

De kleine Neda komt met een illegaal vluchtelingentransport uit Kosovo in Zwitserland. In het ziekenhuis sterft haar enige begeleidster en de arts Robert Wagner probeert te voorkomen dat Neda uitgewezen wordt

Schuldig auf Verdacht

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Petra Haffter. Met o.a. Peter Sattmann, Mareike Carrière, Regula Grauwiller, Vera Tschechowa en Hansa Czypionka.

Het echtpaar Sattmann-Carrière ziet het niet meer zitten. Hun huwelijk stelt nauwelijks nog wat voor. Carrière krijgt het hoederecht over hun vijfjarig zoontje. Maar het is een doorn in haar oog dat het knaapje twee week-ends per maand bezoekrecht krijgt bij zijn vader. Zij beschuldigt haar man ervan hun kind seksueel te misbruiken. De aantijging is onterecht maar de gevolgen zijn niet te overzien. Een thema dat door Amerikaanse tv-films al tientallen keren en tot op het bot is behandeld, krijgt hier een Duitse versie, geschreven door Krystian Martinek, Neithardt Riedel en Volker Ullmann. Voor de fotografie zorgde Michael Heiter en de muziek is van Frank Langer.

Pardaillan

1996 | Avonturenfilm, Actiefilm, Komedie

Frankrijk 1996. Avonturenfilm van Edouard Niermans. Met o.a. Jean-Luc Bideau, Guillaume Canet, Garance Clavel, François Berléand en Marcel Bozonnet.

De adellijke Pardaillan (Bideau) en zijn avontuurlijke zoon Jean (Canet) leven onder armoedige omstandigheden in Parijs rond 1750. Het is een tijd, waarin corruptie en misdaad hoogtij vieren. Jean staat steeds paraat om het onrecht te bestrijden. Zijn hoofd slaat op hol als hij de mooie Lo[KA3]ise (Clavel) ontmoet, maar zijn geluk is van korte duur, want zij verdwijnt zonder een spoor achter te laten. Tot zijn grote verbazing ontdekt hij dat zijn vader achter deze verdwijning zit en hij laat niets onverlet om haar terug te vinden. Een wanhopige poging om de ontspannende Franse mantel-en-degen-films uit de jaren 1950 te doen herleven, maar het resultaat is slechts een flauw afkooksel. Bideau wordt nooit een personage dat je aanspreekt en van wie je houdt, terwijl Canet is in de verste verte niet lijkt op Jean Marais, de grote Franse ster van dit genre. Het scenario van Michel Leviant, Sarah Leviant, Niermans en Michel Zevaco sleept zich bovendien voort met de snelheid van een gewond schildpad. Het was de bedoeling een tv-serie te maken rond het personage van Pardaillan, maar het bleef bij deze eenmalige productie. Opgenomen in Tsjechië door cameraman Guillaume Schiffman.

L´avvocato delle donne

1996 |

Italië/Duitsland 1996. Antonia Frazzi, Andrea, Andrea Frazzi en Andrea en Antonio Frazzi. Met o.a. Mareike Carrière, Rüdiger Joswig en Mariangela Melato.

Irene Salvi neemt de verdediging op zich van juwelier Adriana, die de minnares van haar man doodgeschoten zou hebben. Het onderzoek naar de zaak brengt Irene en officier van justitie Sandro Gruber op het spoor van georganiseerde Bulgaarse mensenhandel

L'avvocato delle donne VI

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Carolina Salome en Lorenzo Gioielli.

Irene (Melato) heeft weer eens een cli[KA3]ente die behoorlijk in de klem zit. Adriana Fieschi (Weisgerber), de stinkend jaloerse echtgenote van Vittorio (Malco), een gefortuneerde juwelier, wordt ervan beschuldigd, Marika (Malipeiro), de minnares van haar man te hebben doodgeschoten. Adriana heeft toegegeven dat zij Marika geld had geboden om definitief op te krassen. De vermoorde is met een pistool van hetzelfde kaliber als Adriana`s priv[KA1]ewapen koud gemaakt. Dergelijke indirecte bewijzen zijn onvoldoende om iemand vast te houden. Irene gaat eerst raad inwinnen bij haar vriend Sandro Gruber (Joswig), de openbare aanklager. Ook was er een getuige die beweerde dat Marika gesignaleerd was in het rosse milieu. Sandro is juist bezig met een grote zaak van mensensmokkel uit Bulgarije. Het lijk dat van Marika zou zijn, was moeilijk te identificeren, maar het spoor leidde naar Adriana, omdat er een kostbaar sieraad op gevonden werd dat uit Vittorio's zaak kwam. Sandro is echter overtuigd van een Bulgaarse connectie. Als Irene dit met de rechter wil bespreken, wordt Sandro neergeknald en raakt in een coma. Ze is zo geschokt dat ze Adriana eventjes vergeet. Alles komt natuurlijk aan het einde weer goed. Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci tracht eigentijds te doen door aan de oppervlakte de vrouwenhandel en de prostitutie uit Oost-Europa aan te snijden, die na de val van het communisme en door de Joegoslavische burgeroorlogen opbloeiden tot een ware plaag. Dit onderwerp is met name in Duitse misdaadfilms voor de tv vaker en veel beter gedaan. Verder zit het scenario slordig in elkaar wat van de film een flauwe vertoning heeft gemaakt. Het camerawerk is van Franco Lecca. Laatste aflevering in een serie van zes.

L'avvocato delle donne V

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Als Irene (Melato) de vijftig-jarige werkster Rosina Dazzi (Indovina) wegens moord op haar man verdedigt, meent ze snel vrijspraak te verkijgen, maar de openbare aanklaagster Siena (Scalondro) wordt ziek en Sandro Gruber (Joswig) gaat haar vervangen. Sandro heeft de nodige bewijzen tegen Rosina gevonden, waardoor Irene onder zware druk raakt. Ook hun goede relatie gaat eronder lijden, hoewel Sandro zich blijft bekommeren om de agorafobie van Lorenzo (Rodriguez). Terwijl de kijkers in spanning worden gehouden over het eventuele verbreken van de verhouding tussen Sandro en Irene, hebben Patrizia Fassio en Domenico Matteucci die het scenario schreven, de weinig originele oplossing bedacht van de verzachtende omstandigheden, waaruit blijkt dat Rosina`s man hun tien-jarige dochter Claudia (Papi) misbruikte. Daarmee werden de kool en de geit gespaard. Het spel van de rolverdeling in deze voorlaatste aflevering is niet meer en niet minder dan in de vorigen. Het camerawerk is van Franco Lecca.

L'avvocato delle donne IV

1996 | Drama

Italië/Duitsland 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

De achttien-jarige Cinzia (Sacchi) beweert in de ondergrondse verkracht te zijn door een trio straatmuzikanten tijdens de spits. Tamelijk ongeloofwaardig, temeer het drietal via advocaat Reggi (Valgoy) die een notoire vrouwenhater is, laat weten over een waterdichte alibi te beschikken. Met behulp van video-opnames en het amulet van een der beklaagden, Vittorio Casorati (Zagaria), kan advocate Irene Salvi (Melato) de zaak bewijzen. In deze vierde aflevering van het zestal komen niet alleen Salvi`s ziekelijke zoon Lorenzo (Rodriguez) en aanklager Sandro Gruber (Joswig) dichter tot elkaar (via het internet!), maar ook Irene en Sandro als hij wegens het overlijden van zijn moeder naar Bolzano moet. Irene reist hem achterna en blijft een nachtje, terwijl aan de kijkers nu Sandro's Duits klinkende achternaam duidelijk is: Bolzano ligt in de Italiaanse Tirol, niet ver van de Oostenrijkse grens en de Brennerpas. Het scenario is voor deze keer van Marina Garroni, Giovanni Lombardo Radice en Ugo Liberatore. Het camerawerk is van Franco Lecca. Door zijn bijna onmogelijke uitgangspunt, aardiger dan de vorige aflevering.

L'avvocato delle donne III

1996 | Drama

Italië/Duitsland 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Irene Salvi (Melato) moet Laura Nobili (Ranzi) verdedigen in het proces tegen haar man Alberto (Wertm[KA3]uller), die zij wegens mishandeling had aangegeven bij de politie. Een hopeloze zaak voor Irene, want Laura kan niet van tabletten afblijven en Alberto is professor aan de universiteit en heeft een onkreukbare reputatie. Wat het nog erger maakt, is dat Alberto wordt verdedigd door Irene`s eigen vader (Moschin), een geducht strafpleiter met wie zij al lange tijd gebrouilleerd is. Bovendien gaat Irene`s zoon Lorenzo (Rodriguez) ook nog eens sukkelen met zijn gezondheid, maar gelukkig reikt openbare aanklager Sandro Gruber (Joswig) de helpende hand met de juiste adviezen. Zou het wat worden tussen Irene en Sandro? We moeten nog een drietal afleveringen; wie, weet! Het scenario van Marina Garroni, Giovanni Lombardo Radice en Ugo Liberatore lijkt iets meer pit te bevatten dan het vorige deel dat overigens niet van hen afkomstig was. Helaas heeft dit trio de verleiding niet kunnen weerstaan om bij de kijker onder de gordel te stoten met goedkoop sentiment. Het camerawerk is van Franco Lecca.

L'avvocato delle donne II

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Als de elf-jarige Nadia (Pantaleo) spoorloos is, beschuldigt men algauw haar 22-jarige zus Barbara (Mondello), omdat zij een strafblad heeft wegens drugsmisbruik. Irene Salvi (Melato) wordt haar als advocaat pro deo toegewezen. Irene denkt niet dat Barbara iets te maken heeft met de verdwijning van haar zusje. Irene`s onderzoek wordt bemoeilijkt door problemen met haar zoon Lorenzo (Rodriguez) en het feit dat ze naar een milieucongres in Perugia moet, waar ze officier van justitie Sandro Gruber (Joswig) tegenkomt. Sandro is verheugd haar te zien en geeft Irene de nodige nuttige adviezen. Irene`s eerste gedachte over de onschuld van Barbara was juist, want Nadia`s moeder (Modugno) stelde haar dochtertje `ter beschikking` aan rijke bankier Fiocchi (Zucchi), waarbij Nadia een ongelukkige val in een rivier maakte. Ja, ja... Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci zit vol met ergerlijke soaptoestanden en gekunstelde situaties om de negentig minuten vol te krijgen en de kijker weet van meet af aan dat degene die door Irene Salvi verdedigd wordt, onschuldig is - het is overigens in andere advocatenseries niet veel anders. De rolverdeling doet onder de omstandigheden zijn best. Het camerawerk is van Franco Lecca. Tweede aflevering in een serie van zes.

L'avvocato delle donne I

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

De eerste aflevering van een zes-delige advocatenserie met de 45-jarige alleenstaande Irene Salvi (Melato), moeder van de veertien-jarige, ziekelijke Lorenzo (Rodriguez) als strafpleitster uit Rome in de hoofdrol. In deze aflevering behartigt zij de belangen van Caterina Mariani (Pozzi) die voor een kleine esthetische ingreep behandeld zou worden, maar door een fatale vergissing van behandelende chirurg Riccardo Sforza (Carri[KA2]ere) geen kinderen meer kan krijgen. Er komt heel wat onwelriekends naar de oppervlakte als Irene de zaak gaat behandelen. Het ziet er eventjes naar uit dat ze het proces zal verliezen. Gelukkig staat de charmante openbare aanklager Sandro Gruber (Joswig) aan haar zijde, hetgeen voor een tv-film uit Latijns Europa een soort nieuwtje is. In verdere delen komen Sandro en Irene steeds dichter tot elkaar en we hopen dat ze gaan trouwen. Ons geduld wordt heel lang op de proef gesteld, al krijgen we in deel drie wel een soort voorproefje. Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci vermengt meer melo dan misdaad, maar de rolprent is in zijn geheel mooi om naar te kijken. Verwacht geen hoogstandjes. Het camerawerk is van Franco Lecca.

Zugzwang

1989 | Drama

Duitsland 1989. Drama van Mathieu Carrière. Met o.a. Michael Marwitz, Viktoria Tennant, María Barranco, Stuart Wilson en Clayton George.

Een pianist zonder succes, raakt verslaafd aan gokken. Het debuut van de bekende toneelspeler Mathieu Carrière als filmregisseur heeft een spannende film opgeleverd, waarin op indrukwekkende wijze de innerlijke strijd en het verval van de pianist in beeld wordt gebracht. ook bekend als FOOL'S MATE.

Maihime

1989 | Drama, Romantiek, Historische film

Japan/Duitsland 1989. Drama van Masahiro Shinoda. Met o.a. Hironi Go, Lisa Wolf, Brigitte Grothum, Haruko Kato en Mareike Carrière.

Een jonge Japanse militaire arts (Go) krijgt in 1885 een beurs om zijn kennis te verbreden in het Westen en hij gaat onder het wakend oog van de militaire attach[KA1]e studeren in Berlijn bij de vermaarde professor Robert Koch (Hoppe). Daar ontmoet Oost West in de vorm van hartstocht, romantiek en armoede, die hem doen besluiten het leger te verlaten en met een westerse vrouw (het danseresje, Wolf) te gaan samenleven totdat hij na veertien jaar terugkeert naar zijn vaderland, omdat hij een aanbod heeft gekregen dat hij niet kon weigeren. Mooi kijkspel dankzij de internationale produktie en dito vertolking. Gebaseerd op het autobiografische verhaal van Ogai Mori door Hans Borgelt, Tsutomu en regisseur Shinoda tot scenario bewerkt. De fotografie is van Jürgen Jürges.

Yerma

1984 | Drama

Hongarije/Duitsland/Canada 1984. Drama van Imre Gyöngyössy en Barna Kabay. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Mathieu Carrière, Titusz Kovacs, Mareike Carrière en Martin Halm.

Een stemmige drama over een Andalusiche vrouw, Yerma (Landgrabe) wier kinderloosheid een obsessie wordt als blijkt dat haar man (Kovacs) het onverschillig laat. Als zij probeert van zijn goede vriend Juan (Carrière) een kind te krijgen verkiest deze de loyalitieit van de vriendschap boven de verleiding. Naar het gelijknamige boek van de Spaanse dichter Frederico Garcia Lorca uit 1934 en in Spanje gefilmd.

Taugenichts

1978 | Drama, Historische film

Duitsland 1978. Drama van Bernhard Sinkel. Met o.a. Jacques Breuer, Eva Maria Meineke, Sybil Schreiber, Matthias Habich en Mareike Carrière.

Een onevenwichtige verfilming van Joseph von Eichendorffs alleraardigste novelle Aus dem Leben eines Taugenichts waarvoor het publiek nu ook weer niet zó nadrukkelijk hoefde weg te blijven. Het scenario is van regisseur Sinkel en Alf Brustellin. Het camerawerk is van Dietrich Lohmann.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Mareike Carrière op televisie komt.

Reageer