Ryuhei Matsuda (1983): cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Karaoke Terror

2003 | Thriller, Horror

Japan 2003. Thriller van Tetsuo Shinohara. Met o.a. Ryuhei Matsuda, Kayoko Kishimoto, Ando Masanobu, Hiroyuki Ikeuchi en Arata Furuta.

Snijdt maatschappijsatire nog hout wanneer sociale structuren steeds abstracter worden of geheel verdampen? Antwoord: ook de satiricus past zich aan de postmoderniteit aan. Waarvan akte in deze originele komedie, waarin zich een moordspel ontspint tussen zes jongemannen van begin twintig en zes gescheiden vrouwen van eind dertig. De twee rivaliserende clans hebben één ding gemeen: hun dweperij met Nippon-popklassiekers uit de jaren zestig, oftewel de late Shôwa-periode (vrij vertaald betekent de oorspronkelijke titel 'Groot Shôwa-liedjesboek'). Shinohara's zwartgallig-amusante film is geen traktatie voor optimisten. De meer cynisch ingestelden zullen uit de mangaëske bizarrerieën beslist hun gniffels halen.

Blue Spring

2001 |

Japan 2001. Toshiyaki Toyoda.

Snijdt maatschappijsatire nog hout wanneer sociale structuren steeds abstracter worden of geheel verdampen? Antwoord: ook de satiricus past zich aan de postmoderniteit aan. Waarvan akte in deze originele komedie, waarin zich een moordspel ontspint tussen zes jongemannen van begin twintig en zes gescheiden vrouwen van eind dertig. De twee rivaliserende clans hebben één ding gemeen: hun dweperij met Nippon-popklassiekers uit de jaren zestig, oftewel de late Shôwa-periode (vrij vertaald betekent de oorspronkelijke titel 'Groot Shôwa-liedjesboek'). Shinohara's zwartgallig-amusante film is geen traktatie voor optimisten. De meer cynisch ingestelden zullen uit de mangaëske bizarrerieën beslist hun gniffels halen.

Gohatto

1999 | Drama, Avonturenfilm, Historische film

Japan​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1999. Drama van Nagisa Ôshima. Met o.a. Takeshi Kitano, Ryuhei Matsuda, Shinji Takeda, Tadanobu Asano en Shûji Yamaguchi.

Nieuweling Sozaburo Kano (Matsuda) zorgt voor problemen binnen een samoerai militie, een elite-politiegroep in de negentiende eeuw, als hij met zijn mooie gezicht menig mannenhart op hol laat slaan. De leiders (oa Kitano) besluiten dat Kano daarom op bezoek moet bij een geisha. Filmmaker Ôshima doorbreekt een taboe (Gohatto) met deze film door homoseksualiteit in beeld te brengen bij de krijgshaftige samoerai. Een groot pluspunt van de film zijn de prachtige beelden. Gohatto is de laatste film van Ôshima, die regelmatig met zijn films prijzen won op festivals (oa beste regisseur, filmfestival Cannes).