Rafael E. Portas: regie.
Er zijn 11 films gevonden.

El Charro inmortal

1955 | Documentaire

Mexico 1955. Documentaire van Rafael E. Portas.

Documentaire samengesteld uit verschillende passages uit films met Jorge Negrete, met de hele Mexicaanse film jet-set uit die tijd. Eén lange reeks liedjes.

Con todo el corazón

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Domingo Soler, Joaquín Cordero, Andrés Soler en Irma Torres.

Een priester keert terug in zijn dorp om op de landerijen van zijn overleden broer een kindertehuis te bouwen. Een huilerige, onsamenhangende en gruwelijke film.

Para que la cuña apriete

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Rafael E. Portas. Met o.a. Domingo Soler, Lilia del Valle, Queta Lavat en Dagoberto Rodríguez.

Een weduwnaar met een zoon wordt verliefd op een knap meisje en vraagt haar ten huwelijk; zij zegt ja, maar zodra zij de zoon van haar toekomstige man leert kennen, wordt zij verliefd op hem. Een verwarrend verfilmd zedenstuk zonder grote waarde.

Al caer la tarde

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Pedro Armendáriz, Carmen Montejo en Queta Lavat.

Een rijke grondbezitter vergrijpt zich aan een jong meisje; uit wraak verkracht haar broer op zijn beurt de dochter van de rijkaard. Er zijn zowaar een paar leuke scènes in deze achterlijke film.

El Jinete fantasma

1946 | Western

Mexico 1946. Western van Rafael E. Portas. Met o.a. Dagoberto Rodríguez, Esther Luquín en Gilberto González.

De trouweloze vriend van een burgemeester begaat een hele reeks misdaden. Het ontbreekt de film aan alle eigenschappen van het genre; rommel dus.

Sol y sombra

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Luis Procuna, Antonio Moreno en Josefina Romagnoli.

Een gepensioneerd stierenvechter laat een ietwat losbollige novillero als matador optreden. Grenzeloos zot.

Tu mujer es la mía

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Rafael E. Portas. Met o.a. Joaquín Pardavé, Manolita Saval en Julián Soler.

Een man vindt een 'nudoscoop' uit, een apparaat dat het mogelijk maakt blote vrouwen te zien. Een opmerkelijke maar geen echt prijzenswaardige film, die van het voyeurisme van de kijker een anekdote maakt.

Un Domingo en la tarde

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Lorenzo Garza, Carmen Hermosillo, Miguel Arenas en Alfredo Varela.

Een jongen wil hoe dan ook stierenvechter worden. Matig melodrama gesitueerd in de wereld van de stierenvechters.

Adiós Nicanor

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Emilio Fernández, Carmen Molina, Ernesto Cortázar en Elvia Salcedo.

De kleindochter van de eigenaar van een ranch is verliefd op de meesterknecht die op het punt staat te trouwen, maar door zijn verloofde in de steek wordt gelaten. Van alle films waarin Emilio Fernández heeft gespeeld is deze produktie de beste reclame voor de rol die de 'Indiaan' in de Mexicaanse film het volgende decennium zou vertolken.

Suprema ley

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Andrés Soler, Gloria Morel, Aurora Cortés en Jorge Vélez.

Alberto verliest met poker en pleegt zelfmoord voor het bed waarin zijn geliefde slaapt. Zij wordt op verdenking van moord gearresteerd. Een gefrustreerde en frustrerende film. Leuk om te zien zijn echter de stripteases (natuurlijk niet helemaal bloot), omdat dit voor een Mexicaanse film zeer ongebruikelijk is.

Bohemios

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Julián Soler, Amelia de Ilisa, Alejandro Ciangherotti en Luis G. Roldán.

Een in ongenade gevallen schilder en pianiste leren elkaar kennen en worden verliefd op elkaar. Ze gaan samenwonen en als het succes hen toelacht, begint de ellende. Onbetekenend melodrama.