Markus Fischer: regie, scenario, productie en muziek.
Er zijn 20 films gevonden.

Marmorera

2007 | Thriller, Mysterie

Zwitserland 2007. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Anatole Taubman, Mavie Hörbiger en Eva Dewaele.

Ich werde immer bei euch sein

2004 | Mysterie, Misdaad

Duitsland 2004. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Katharina Böhm, Jamie Schuricht, Francis Fulton-Smith, Axel Milberg en Heidrun Gärtner.

Fräulein Phyllis

2004 | Komedie, Drama

Oostenrijk 2004. Komedie van Clemence M. Schönborn. Met o.a. Sophie Rois, Bernhard Schütz en Hertha Schell.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Too Soon for Sorry

2001 |

Duitsland​/​​Oostenrijk 2001. Katharina Weingartner.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

L + R

2000 |

Oostenrijk 2000. Edgar Honetschläger.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Todesengel

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Cosma Shiva Hagen, Margot G[KA11]odr[KA11]os, Claudia Michelsen, Ygal Gleim en Florian Lichti.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Tatort: Die Trittbrettfahrer

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Anna Loos, Klaus J. Behrendt en Dietmar Bär.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Zucker für die Bestie

1998 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1998. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Christiane Paul, Rolf Hoppe, Gudrun Landgrebe, Marcus Signer en Alexander Radszun.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Tatort - Streng geheimer Auftrag

1998 | Mysterie

Duitsland 1998. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Jürgen Schornagel, Ueli Jäggi en Ludwig Boettger.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Rot wie das Blut

1998 | Actiefilm, Misdaad

Duitsland 1998. Actiefilm van Markus Fischer. Met o.a. André Eisermann, Stefanie Stappenbeck, Ludwig Boettger, Marcus Signer en Annekatrin Bürger.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Zucker fr die Bestie

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Rolf Hoppe, Christiane Paul en Matthias Habich.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Tatort - Die Abrechnung

1996 | Mysterie

Zwitserland​/​​Duitsland 1996. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Laszlo I. Kish, Ernst C. Sigrist, Albert Freuler, Claudine Wilde en Ulrich Mühe.

Phyllis (Rois) is kindvrouw en femme fatale in een. Ze is veertig, woont nog bij haar moeder (Schell) en gedraagt zich als een opstandige tiener. Ze moet eens goed verkracht worden, zegt moederlief. Phyllis heeft een relatie met een soapacteur (Schütz), wiens leven ze zorgeloos overhoop gooit. Fräulein Phyllis had een beklemmend psychologisch drama kunnen worden, maar de Oostenrijkse scenarist-regisseur Schönborn koos voor het genre zwarte komedie. De speelsheid moest Rois inbrengen. Zij werpt een scala aan komische acteertechnieken in de strijd, maar vindt onvoldoende steun in teksten en situaties. Hiermee is Fräulein Phyllis een dapper doch wankel project van een onervaren filmmaker geworden.

Im Rausch der Liebe

1996 | Romantiek, Drama

Duitsland 1996. Romantiek van Markus Fischer. Met o.a. Philipp Stengele, Nina Bagusat, Rolf Hoppe, Ueli Jäggi en Babett Arens.

De zeventienjarige Jan zit wegens diefstal in de gevangenis waar hij keer op keer te maken krijgt met seksuele intimidatie door de bewakers. Op een dag ziet hij kans te ontsnappen. Hij gaat naar de zestienjarige Lucia op wie hij verliefd is. Ze is de dochter van het parlementslid Keiser, die zijn dochter het liefst naar een internaat wil sturen. Wanneer Keiser ontdekt dat Jan ontsnapt is, alarmeert hij de politie. Jan moet opnieuw vluchten, maar deze keer gaat Lucia met hem mee...

Verbotene Zone

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Barbara Auer, Ernst Sigrist, Ueli Jäggi, Christian Tasche en Lauretta Hickmann.

De knappe, donkerharige Larissa (Auer), die lid is van de milieubeweging Network Peace, komt op het spoor van een illegaal plutoniumtransport, niet door de maffia, maar door een respectable Duitse wapenfabriek. Samen met oorlogscorrespondent/cameraman Juan (Sigrist) gaat ze op onderzoek. Met als bewijs metingen van radioactiviteit rond de fabriek gaat Larissa naar Marion (Hickman), die de plaatselijke voorzitster van de beweging is. In plaats van tot actie over te gaan besluit Marion iemand uit de politiek in te schakelen. Daarop gaan Larissa en Juan in het holst van de nacht inbreken in de fabriek. Een thriller zonder actie of spanning. Je wacht tevergeefs op een climax. De film sleurt zich anderhalf uur voort, waarschijnlijk op zoek naar een regisseur. Greenpeace heeft zeker geen boodschap aan het scenario van Gareth Jones, een Engelsman, wiens werk in het Duits werd bewerkt door Norbert Ehry. Het camerawerk is van Jörg Schmidt-Reitwein.

Blut an der Wiege

1994 | Drama, Thriller

Duitsland 1994. Drama van Markus Fischer. Met o.a. Rita Lengyel, Gabriel Barylli, Wilfried Hochholdinger, Carmen Hanlon en Rainer Pigulla.

David Berger is getrouwd. Zijn vrouw Edith is zwanger en zijn maîtresse Lisa Schneider is ook van hem in verwachting. Lisa wil dat David van Edith gaat scheiden, maar hij wil niet. Inplaats daarvan probeert hij Lisa om te praten zich te laten cureteren, maar ze wil het niet - Lisa heeft zich al twee keer laten aborteren wegens vorige relaties.

Tatort - Himmel und Erde

1993 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1993. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Udo Wachtveitl, Miroslav Nemec, Susanne Lothar, Detlef Kügow en Stefan Witschi.

Nina (Lothar) staat aan het hoofd van een stelletje oplichters. Haar bende heeft een waterdicht systeem ontwikkeld om argeloze lieden om de tuin te leiden. Zelfs commissaris Ivo Batic (Nemec) laat zich bijna inpakken door het charisma van Nina. In de finale zegeviert echter het recht. Een nauwelijks overtuigende krimi die gekenmerkt wordt door te weinig fantasie en te weinig vaart, terwijl hij nooit echt spannend wordt. Het scenario is van Ljubisa Ristic. Het camerawerk is van Jörg Schmidt-Reitwein. Zevende zaak van Batic en Leitmayr, aflevering 284.

Kaltes Fieber

1992 | Thriller, Actiefilm

Duitsland 1992. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Barbara-Magdalena Ahren, Urs Remond, Corinna Laeng, Ueli Jaeggi en Souad Ahardane.

Bij een bomaanslag op het vliegveld van Rome vallen acht doden, waaronder de vriendin van piloot Remond. Drie van de vier daders worden gedood en eentje ontkomt. Remond besluit de moeder van de vierde dader, Ahren, in Tanger op te zoeken in de hoop dat zij hem naar zijn schuilplaats zal voeren. Daartoe versiert hij Ahren en zijn vlieger gaat op. Deze op video (Beta SP) geproduceerde tv-film is gebaseerd op de strip V comme vengeance van Jacques Loustal en Tito Topin.

Brandnacht

1992 | Mysterie, Thriller

Zwitserland​/​​Duitsland 1992. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Bruno Ganz, Barbara Auer, Rolf Hoppe, Ueli Jäggi en Gunter Malzacher.

De jonge Zogg zit in de gevangenis voor verkrachting en moord van een jonge vrouw in het Zwitserse dorpje Emmenthal. Hij is onschuldig en roept de hulp in van zijn vroegere leger-luitenant Ganz. Deze komt uit Berlijn om de zaak op te helderen, maar in het dorp stoot hij op een muur van stilte en vijandigheid. Een bewijs van hoe van een uitstekend roman een oppervlakkige film gemaakt kan worden, ondanks goede acteerprestaties. De film lijkt keer op keer op gang te geraken om dan weer opnieuw plat te vallen. Rosemarie Fendel en Fischer bewerkten de roman van Sam Jaun en we raden aan de film te laten voor wat hij is en het boek te lezen. Fotografie van Jörg Schmidt-Reitwein. Stereo.

Tatort - Kameraden

1990 | Mysterie

Zwitserland​/​​Duitsland 1990. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Andrea Zogg, Ursula Andermatt, Peter Freiburghaus, Marcus Singer en Albert Freuler.

De politie kan een goed georganiseerde bende skinheads, die in Bern bij een handgemeen een Afrikaanse jongen doodslaat, niet pakken. Andermatt, als studente en vriendin van de jongen, besluit de skinheads op eigen houtje te achtervolgen. De daders draaien de rollen om en zij wordt onder druk gezet. Gelukkig is er inspecteur Carlucci (Zogg) die Andermatt te hulp komt. Het scenario is van regisseur Fischer.

Zimmer 36

1988 | Thriller

Zwitserland 1988. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Babett Arens, Peter Cieslinski, Ann-Marie Blanc, Volker Prechtel en Christiane Krüger.

Journalist Cieslinski onderzoekt waarom een man in een hotel, waar kamers per uur worden verhuurd, zelfmoord pleegde. Een echte film noir, weliswaar vol clichés, obligate scènes en geforceerd spel, maar schitterend opgenomen in zwart/wit. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Jörg Schmidt-Reitwein.