Alessandra Panaro: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

La Madama

1975 | Komedie, Misdaad

Italië 1975. Komedie van Duccio Tessari. Met o.a. Christian De Sica, Tom Skeritt, Carole André, Lorella de Luca en Ettore Manni.

'Madama' is bargoens voor politieman-in-burger, in dit geval een jongeman die zich door zijn familieband met zijn superieur zelfstandig op zo aangenaam mogelijke karweien laat sturen, waarbij de niet zo vlotte carabinieri en zijn zelfingenomenheid riskant voor hem zouden kunnen worden, als niet een FBI-agent tussenbeide kwam. Deze komische politiefilm is matig onderhoudend, ook omdat de veronderstelde charme van De Sica jr. niet overtuigend is. De uit Hollywood geïmporteerde Skeritt loopt er wat verloren bij.

Trenta Winchester per El Diabolo

1965 | Western

Italië 1965. Western van Gianfranco Baldanello. Met o.a. Carl Möhner, Alessandra Panaro en Isarco Ravaioli.

In deze zeer magere spaghetti-western nemen twee revolverhelden het op tegen de bende van El Diabolo die het grensgebied tussen de VS en Mexico onveilig maakt. Er vallen genoeg doden, als je daar van houdt.

Die Pyramide des Sonnengottes

1965 | Avonturenfilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1965. Avonturenfilm van Robert Siodmak. Met o.a. Lex Barker, Michèle Girardon, Rik Battaglia, Hans Nielsen en Gérard Barray.

Vervolg op Der Schatz der Azteken (1965). De Duitse wetenschapper Sternau (Barker) kent het geheim van de oude Aztekenschat. Femme fatale Josefa (Girardon), die elke smerige streek uit het boek kent, probeert gesteund door de meedogenloze rebellenleider van de Mexicaanse burgeroorlog (Battaglia) hem het geheim te ontfutselen. De misdaad loont echter niet. Een matige verfilming van een roman van Karl May.

Sandok, il Maciste delle giunglia

1964 | Avonturenfilm

Italië 1964. Avonturenfilm van Umberto Lenzi. Met o.a. Sean Flynn, Alessandra Panaro, Marie Versini, Mimmo Palmara en Artudo Dominici.

India tijdens het Britse kolonialisme wordt geteisterd door moordenaars van de sekte van de Witte Olifant. Jonge officier weet gegijzelden te bevrijden en te ontdekken wie het hoofd van de sekte is. Deze doorsnee exotische avonturen rond Errol Flynns zoon zijn tamelijk onderhoudend. (De verwijzing naar Maciste in de titel is alleen misleidend inhaken op de toenmalige succesreeks en slaat nergens op).

Ercole contro Molock

1963 | Avonturenfilm, Fantasy

Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten 1963. Avonturenfilm van Giorgio Ferroni. Met o.a. Gordon Scott, Alessandra Panaro, Rosalba Neri, Michel Lemoine en Nerio Bernardi.

De wrede koningin van Mykenos laat haar zoon Moloch als god aanbidden waarbij talrijke slaven aan zijn cultus geofferd worden. De prins van Tirontos voegt zich bij de slaven en weet zo de favoriet van de koningin te worden, zodat hij aan het hof een revolutie kan voorbereiden die met de steun van de bevolking van Tirontos slaagt. Het scenario heeft een reeks van spectaculaire en al dan niet bedoeld komische vondsten die de film boven de middelmaat van het genre uittillen. Om op de succesreeks in te haken, neemt de prinselijke held als slaaf de schuilnaam Hercules (Ercole) aan. Scenario van Arrigo Equini, Remigio Del Grosso en de regisseur. Camerawerk van Augusto Tiezzi.

Ulisse contro Ercole

1962 | Avonturenfilm

Italië​/​​Frankrijk 1962. Avonturenfilm van Mario Caiano. Met o.a. Michael Lane, Georges Marchal, Alessandra Panaro, Gianni Santuccio en Dominique Boschero.

Ulyssus heeft zich niet aan de wetten van de Olympus gehouden, zodat Hercules de opdracht krijgt hem gevangen te nemen en als slaaf te verkopen. Talrijke ontberingen samen doen hen echter vriendschap sluiten. Avonturen als in een stripverhaal zonder onderling verband met monsters, cyclopen, vogelmannen houden spanning en amusement gaande, ook wanneer effecten en trucages veel minder spectaculair zijn dan de makers zelf menen. Scenario van de regisseur.

El Hijo del Capitan Blood

1962 | Avonturenfilm

Spanje​/​​Italië​/​​Verenigde Staten 1962. Avonturenfilm van Tullio Demicheli. Met o.a. Sean Flynn, Ann Todd, Alessandra Panaro en John Kitzmiller.

Alleen van enig belang omdat Errol Flynns vijfentwintigjarige zoon de rol speelt van de zoon van de man die Errol in CAPTAIN BLOOD (1935) uitbeeldde en omdat Ann Todd schittert als de moeder van de jongen (Olivia de Havillands rol in de oorspronkelijke film). Verder lopende band-werk. Sean verdween, na nog een paar films te hebben gemaakt, in Vietnam, en er werd nooit meer iets van hem gehoord. Opgenomen in Spanje, naar het script van de Amerikaan Casey Robinson.

Totò, Peppino e le fanatiche

1958 | Drama

Italië 1958. Drama van Mario Mattoli. Met o.a. Totò, Peppino De Filippo, Alessandra Panaro, Johnny Dorelli en Aroldo Tieri.

Twee patiënten die voor herstel in een zenuwinrichting verblijven, worden opgehaald door familieleden. Ze moeten deelnemen in een opvoering die hun behoorlijk van de kaart zal brengen, maar op het allerlaatste ogenblik worden ze op tijd ervoor behoed door de leden van een vermaard orkest. Na de voorstelling, verkleed als clowns, belanden ze in de binnenstad en veroorzaken een complete puinhoop. De directeur van de inrichting realiseert zich echter dat het niet zijn ontsnapte patiënten zijn die gek zijn, maar hun familieleden. Een puike sociale satire.

Poveri milionari

1958 | Komedie

Italië 1958. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Maurizio Arena, Alessandra Panaro, Renato Salvatori, Sylva Koscina en Lorella DeLuca.

De vrienden Romolo (Salvatori) en Salvatore (Arena) zijn eindelijk getrouwd met twee zusjes. Met zijn vieren gaan ze op huwelijksreis. Door een reeks onbelangrijke gebeurtenissen moeten de jonggehuwden hun terugreis afzeggen. In Rome krijgt Salvatore ruzie met zijn vrouw. Hij rent het huis uit, komt onder een auto en verliest zijn geheugen. Vriend Romolo en de beide vrouwen helpen hem zijn geheugen weer terug te vinden. Deze niet onaardige film is het vervolg op regisseur Risi's POVERI MA BELLI uit 1956.

Avventura a Capri

1958 | Komedie, Romantiek

Italië 1958. Komedie van Giuseppe Lipartiti. Met o.a. Maurizio Arena, Alessandra Panaro, Nino Taranto, Leopoldo Trieste en Walter Santesso.

Het prachtige eiland Capri dient als achtergrond voor deze genoeglijke geschiedenis over de zowel droevige als grappige liefdesverwikkelingen van een aantal vakantiegangers. Sympathieke karakters. Enkele mooie opnamen van het prachtige eiland doen veel.

Si le roi savait ça

1957 | Avonturenfilm, Komedie, Historische film

Frankrijk​/​​Italië 1957. Avonturenfilm van Caro Canaille. Met o.a. Jean Danet, Magali Noël, Roberto Risso, Mireille Granelli en Henri Vilbert.

Een luitenant in Napoleons leger rekent op de onweerstaanbaarheid van zijn uniform, maar legt het in de hofmakerij af tegen een ander die hij uit wraak als soldaat laat recruteren. Als deze zich dan ook nog als held ontpopt, probeert de rivaal hem landverraad in de schoenen te schuiven. Deze eenmalige regiepoging van een journaliste mist de dynamiek voor onderhoudend avontuur en verwart snaakse humor met platvloersheden. De in theorie sterke rolbezetting probeert er nog wat van te maken - tegen beter weten in.

Poveri ma belli

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Marisa Allasio, Renato Salvatori, Maurizio Arena, Ettore Manni en Lorella de Luca.

Twee jeugdvrienden uit een Romeinse volksbuurt worden beiden verliefd op een meisje dat slagvaardig tegen hun grootspraak is opgewassen. Rivaliteit betekent het einde van de vriendschap, totdat blijkt dat het meisje al een verloofde heeft. Opeens krijgen ze oog voor elkaars zusters die ze door hun gezamenlijk opgroeien nooit echt hadden opgemerkt. Deze eenvoudige komedie wordt oorspronkelijk door het volkse temperament - dat zonder overdrijving wordt geëtaleerd en dat de jeugdige cast -voor zolang het duurde - een nationale sexsymboolstatus bezorgde.

La trovatella di Pompei

1956 | Drama

Italië 1956. Drama van Giacomo Gentilomo. Met o.a. Alessandra Panaro, Massimo Girotti en Carlo Giustini.

Maria (Panaro) wordt beschuldigd van een moord die zij niet heeft gepleegd. Ze ontdekt tot haar verrassing dat ze de onwettige dochter van de procureur-generaal van de republiek is, die de vervolging ondersteunt. Met zo'n intrige had dit natuurlijk een goed melodrama kunnen worden, of zelfs een grootse komedie. Maar de film is verschrikkelijk saai en het verhaal tot banale proporties teruggebracht. Ergo, hij is onbedoeld lachwekkend waar hij serieus had moeten zijn.