Denis d' Inès: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Andrea Chenier

1955 | Historische film, Romantiek, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1955. Historische film van Clemente Fracassi. Met o.a. Michel Auclair, Antonella Lualdi, Raf Vallone, Rina Morelli en Catherine Valnay.

Een vreedzame revolutionair wordt in het Parijs van 1789 verliefd op de dochter van een aristocraat en haalt zich de jaloezie van de ook op haar verliefde bediende op de hals. De laatste slaagt erin de rivaal bij de revolutie verdacht te maken en te laten arresteren. Het smeken van het meisje brengt hem te laat tot inkeer, maar hij weet haar in de Bastille te brengen waar ze samen met haar minnaar op het schavot eindigt. De in opera-verfilmingen gespecialiseerde regisseur Fracassi inspireert zich opnieuw op libretto, maar laat de zang vervallen. De inzet van de acteurs behoedt de voortdurende pathos van belachelijkheid.

Madame du Barry

1954 | Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1954. Historische film van Christian-Jaque. Met o.a. Martine Carol, André Luguet, Daniel Ivernel, Gianna Maria Canale en Massimo Serato.

De biografie van de favoriete van koning Lodewijk XV die als verkoopster begint en via een bordeel en een huwelijk met een berooide aristocraat zich een plaats aan het hof verovert, maar uiteindelijk verbannen wordt en sterft op het schavot. Een ongeïnspireerd prentenboek rondom Carol, die niet tegen de dramatische eisen van de latere ontwikkelingen van haar personage is opgewassen. Goed spel in bijrollen, vooral van Luguet als bejaarde koning.

D'Homme à hommes

1948 | Biografie

Frankrijk 1948. Biografie van Christian-Jaque. Met o.a. Jean-Louis Barrault, Bernard Blier, Hélène Perdrière, Louis Seigner en Berthe Bovy.

Biografie van Henri Dunant die door de aanblik van de oorlogsslachtoffers bij de slag van Solférino het idee krijgt voor de boven-nationale organisatie voor gewondenzorg. Ondanks onbegrip, tegenwerking en corruptie slaagt hij erin het Rode Kruis op te richten. Levenslang doorzetten is weinig spectaculaire filmstof en omdat zowel de regie als het acteren van Barrault innerlijke bezieling mist, pakt de film uit als een lange en eentonige geïllustreerde les. Tegen feitelijke strekking in werken de oorlogsscènes daardoor als welkome verademing.