Bernard Woringer: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Julie Lescaut : Délit de justice

1999 | Misdaad

België​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland 1999. Misdaad van Daniel Janneau. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Alexis Desseaux en Jean-Paul Rouve.

Les Cordier, juge et flic : Bébé en cavale

1995 | Drama, Misdaad

België​/​​Frankrijk 1995. Drama van Pierre Joassin. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Antonella Lualdi en Tansou.

Muriel Kermen (Spinoza), veroordeeld voor moord op haar vader, wordt met ziekenwagen naar gevangenis overgebracht. In haar armen draagt zij haar pasgeboren baby. Plots trekt zij een wapen, maakt zich meester van de ziekenwagen, vastbesloten zich te wreken op Wagner (Sergue), de politiecommissaris die haar twee jaar eerder tot schuldbekentenis dwong. Commissaire Charles Cordier (Mondy) leidt het onderzoek terwijl zijn zoon onderzoeksrechter Bruno Cordier (Madinier), die de zaak destijds inleidde, zich bedreigd voelt. Hoewel suspense meestal aanwezig blijft, slagen vader en zoon Cordier er niet in een aantal incoherenties van verhaal, geschreven door Effem en G[KA1]erard Sergue (die Wagner speelt), te verbergen.

Les Cordier, juge et flic : L'argent des passes

1994 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1994. Drama van Alain Bonnot. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Antonella Lualdi en Pierre Cassignard.

De jonge Vincent (Cassignard) overvalt een pooier en steelt de opbrengst van diens `zaakjes`. Terwijl hij tracht te vluchten wordt hij in het been geschoten. Hij springt in een voorbijrijdende wagen en gijzelt een vrouw en haar dochtertje. Myriam (Valandrey), journaliste en dochter van Commissaris Cordier (Mondy) ziet hier een `hot item` en verbergt zich in het huis van de gegijzelde. Vincent en zijn slachtoffers arriveren kort na haar. Ze wordt betrapt en ook gegijzeld. De hele zaak is in handen van Commissaris Wagner (Sergue), maar wanneer de Cordiers ontdekken dat Myriam erbij betrokken is, bemoeien ze zich er toch mee. Voorspelbare routine-policier die ook aandacht besteedt aan het priv[KA1]e-leven van Commissaris Charles Cordier en zijn zoon, onderzoeksrechter Bruno Cordier (Madinier). Lualdi, als Lucia, de vrouw van Charles, heeft deze keer wat meer te doen dan haar gewoonlijke decoratieve rol. Het scenario werd neergepend door Alain Ray en achter de camera stond Roland Bernard.

Héloïse

1991 | Komedie, Oorlogsfilm

Frankrijk 1991. Komedie van Pierre Tchernia. Met o.a. Michel Serrault, Françoise Arnoul, Roger Carel, Pierre Doris en Jean Rougerie.

Parijs, tijdens het oorlogsjaar 1943. Martin (Serrault) is fotograaf en samen met zijn vrouw Denise (Arnoul) tracht hij het hoofd boven water te houden zonder met de nazi-bezetter in aanraking te komen. Op een avond op klokslag acht merkt hij tot zijn ontsteltenis dat hij een vrouw is geworden. En zo gaat het verder: overdag is hij Martin en vanaf acht uur is hij H[KA1]elo[KA3]ise. Gemakkelijke humor met seksistische trekjes, zonder dat de film echt ondeugend wordt. De straten van Parijs zijn duidelijk (ansichtkaarten)decors wat een merkwaardige sfeer cre[KA3]eert. Dat Serrault best een kitscherig aantrekkelijke vrouw kan spelen bewees hij in de reeks LA CAGE AUX FOLLES (1978) van Edouard Molinaro en nu herhaalt hij zijn rol weer eens. Het scenario is van regisseur Tchernia naar de roman van Marcel Aymé. Het camerawerk is van Jean-Paul Rabié.

Anne, jour après jour

1990 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1990. Komedie van Bernard Toublanc-Michel. Met o.a. Sophie Barjac, Patrick Vienne, Bernard Woringer en Geoffroy Caray.

Zouteloze, onbeduidende fotoroman waaraan geen einde komt en die lijkt op eerdere films van deze tv-regisseur. Het leven van Anne wordt inderdaad van dag tot dag gevolgd alsof dat interessant zou zijn! Gekunstelde personages en situaties in een steriele omgeving. Omdat het verhaal ook nog wordt opgediend in plakjes van vijftien minuten, is het gewoon onverteerbaar. Een zeldzaam waardeloos produkt van deze regisseur. Alleen geschikt voor kleinburgerlijke tv-avondjes.

Le bluffeur

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Georges Folgoas. Met o.a. Hélène Manesse, Michèle Luttac, Kathie Kriegel, Bernard Woringer en Olivia Dutron.

Een erg oppervlakkige regie van een klucht van Marc Camoletti maar zeker niet zijn eerste poging. Het tot op de draad versleten thema grijpt terug op de allereerste toneelstukken over de klassieke, bedrogen echtgenoot die uit wraak een maîtresse neemt. Toch trapt het publiek er weer in want enerzijds is er sprake van best aardige dialogen en van grappige, werkelijk absurde verwikkelingen en anderzijds is er vooral Lefebvre aan wie het betrekkelijke succes van dit geheel te danken is.

Mon cher sujet

1988 | Drama

Zwitserland​/​​Frankrijk 1988. Drama van Anne-Marie Miéville. Met o.a. Gaële Le Roi, Anny Romand, Hélène Roussel, Yves Neff en Bernard Woringer.

Een schildering van drie vrouwen, de grootmoeder van zestig, de moeder van veertig en de dochter van twintig jaar. De regisseuse heeft zich vooral geconcentreerd op de bitterzoete ontleding van drie eenzame zielen. De film doet denken aan het werk van Ingmar Bergman. Het slot is voor velerlei uitleg vatbaar en laat de toeschouwer in onzekerheid over de toekomst van het drietal. Het zelfstandige speelfilmdebuut van Miéville, na eerdere samenwerking met Jean-Luc Godard.

Monkeys, Go Home!

1967 | Familiefilm

Verenigde Staten 1967. Familiefilm van Andrew V. McLaglen. Met o.a. Maurice Chevalier, Dean Jones, Yvette Mimieux, Bernard Woringer en Clement Harari.

Een Disney-niemendalletje over een man die een olijven-gaard in Frankrijk erft en apen traint om de oogst binnen te halen. Flinterdun; louter voor kinderen. Zwnaezang van Chevalier. Scenario van Maurice Tombragel naar het boek The Monkeys van G.K. Wilkinson. Camerawerk van William Snyder.

Les Trois mousquetaires

1961 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Frankrijk 1961. Avonturenfilm van Bernard Borderie. Met o.a. Gérard Barray, Georges Descrières, Jacques Toja, Bernard Woringer en Mylène Demongeot.

Deze zoveelste filmversie van het overbekende verhaal van Alexandre Dumas heeft verve en dynamiek in de actiescènes, maar blijft onder de maat in dramatiek en romantiek. Demongeot is een teleurstellende weinig geraffineerde Milady. Het scenario is van regisseur Borderie en Jean-Bernard Luc. Het camerawerk is van Armand Thirard. Ook bekend als LES FERRETS DE LA REINE en LA VENGEANCE DE MILADY.