Colin MacCabe: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Lee Marvin

1998 | Documentaire, Biografie

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1998. Documentaire van John Boorman. Met o.a. John Boorman, William Hurt, Jim Jarmusch, Harry Wilmer en Robert Filkosky.

Gilwe-eui younghwa

1995 | Documentaire

Verenigd Koninkrijk​/​​Zuid-Korea 1995. Documentaire van Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Cinema de lágrimas

1995 | Drama

Mexico​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Brazilië 1995. Drama van Nelson Pereira dos Santos. Met o.a. Raul Cortez, André Barros, Christiane Torloni, Patrick Tannus en Cosme Alves Netto.

Ter gelegenheid van honderd jaar film produceerde het BFI een internationale documentaire reeks. Voor de bijdrage over Latijns Amerika werd een beroep gedaan op de Braziliaanse regisseur Pereira dos Santos, die zijn aandeel opvatte als een fictiefilm. Rodrigo (Cortez), een bekende Braziliaanse toneelregisseur, wordt gevraagd door jonge filmstudent Yves (Barros) om mee te werken aan zijn scriptie over de geschiedenis van de Zuidamerikaanse film. In het filmmuseum van Rio de Janeiro bekijken ze fragmenten uit films van o.a. Luis Buñuel, Alexandre Galindo, Emílio Fernández, Tito Davison en Glauber Rocha. Als Rodrigo, die homo is, opdringerig wordt, geeft Yves de pijp aan Maarten. Pereira dos Santos koos voor de vorm van het melodrama, omdat hij meent dat dit genre typerend is voor de Zuidamerikaanse film. Het resultaat is best leuk, maar wie niet bekend is met de film uit Brazilië, Mexico en Argentinië wordt er niet wijzer door. De stem van de filmoperateur is van Jorge Luis Hidalgo. Het scenario is van regisseur Pereira dos Santos en Silvia Oroz naar de studie Melodrama: O Cinema de lágrimas da América Latina van Oroz. Het camerawerk is van Walter Carvalho. Stereo.