Rieks Hadders

Producer

Rieks Hadders is producer.
Er zijn 9 films gevonden.

Vive Elle

1998 | Drama

Nederland 1998. Drama van Miriam Kruishoop. Met o.a. Agathe De la Boulaye, Olivier Galfione, Eve Creac'h, Vera Stiphout en Sara Oudin.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Visit From Outer Space

1998 |

Nederland 1998. Sietske Tjallingii.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Sonata do mar

1998 |

Nederland 1998. Janica Draisma.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Rabies

1997 | Korte film

Nederland 1997. Korte film van Miriam Kruishoop. Met o.a. Alexandra Kallos, Eva Gonggrijp, Vera Stiphout en Olivier Galfione.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

44 Floors

1996 | Experimenteel

Nederland 1996. Experimenteel van Marian Batavier en Paul Ruven.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Zap

1994 |

Nederland 1994. Paul Ruven.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Witness

1994 | Korte film, Experimenteel

Nederland 1994. Korte film van Paul Ruven.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Shocking blue

1993 |

Nederland 1993. Paul Ruven. Met o.a. Joe Weston, William Sutton en Stacey Grace.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

Mélies in Color

1992 |

Nederland 1992. Paul Ruven.

Fransgesproken Nederlandse debuutfilm van Kruishoop met Franse acteurs over obsessieve angst van jonge vrouw om in de steek te worden gelaten. Agathe (De la Boulaye) is jong, mooi maar ongelukkig omdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Nu denkt zij dat niemand meer van haar houdt, ook haar twee beste vriendinnen Eve (Creac`h) en Alexandra (Kallos) niet. De rest is in de camera praten, een plot is er niet, er wordt wat gelachen, maar meestal gehuild, veel gepraat (te veel), naar muziek geluisterd en [KA1]e[KA1]en van de (gelukkiger) vriendinnen in bad vermoord. Jonge, 26-jarige Kruishoop, is 35 jaar te laat geboren. Zij filmt zoals Jean-Luc Godard dat deed eind jaren 1950, begin jaren 1960, zonder dramaturgie, met bewust slecht gekozen kaders. Waarom in het Frans? Omdat het minder lullig klinkt dan in het Nederlands? Voor laag budget in acht dagen in Parijs opgenomen. Dat merk je. Of dit kunst is? Of dit film is?

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Rieks Hadders op televisie komt.

Reageer