Florian Panzner

1976 Acteur

Florian Panzner (1976) is acteur.
Er zijn 11 films gevonden.

Oma ist verknallt

2018 | Drama, Komedie

Duitsland 2018. Drama van Markus Herling. Met o.a. Florian Panzner, Hilde Dalik, Ruth Reinecke, Leopold Schmidt en Konstantin Schmidt.

Eine Sommerliebe zu dritt

2016 | Romantisch drama

Duitsland 2016. Romantisch drama van Nana Neul. Met o.a. Paula Kalenberg, Florian Panzner, Vladimir Korneev, Irm Hermann en Barbara Nüsse.

Het huwelijksgeluk van Jackie en Martin dreigt te worden verstoord door de Franse Serge die met Jackie begint te flirten.

Drei Väter sind besser als keiner

2016 | Komedie

Duitsland 2016. Komedie van Till Franzen. Met o.a. Julia Hartmann, Florian Panzner, Sammy O'Leary en Suzanne von Borsody.

Jasper wil eindelijk zijn vader leren kennen. Maar om die wens te vervullen, moet zijn moeder Maike eerst te weten zien te komen wie dat is. Drie mannen komen in aanmerking: een boer, een autosloper en een rokkenjager.

Die Frau hinter der Wand

2013 | Thriller

Duitsland 2013. Thriller van Grzegorz Muskala. Met o.a. Vincent Redetzki, Katharina Heyer, Florian Panzner, Petra Zieser en Almut Zilcher.

Verlegen student Martin (Redetzki) is dolblij als hij een eigen woning in Berlijn vindt. Dat de flat vol staat met verwaarloosde spullen en beschimmeld fruit schrikt hem niet af, evenmin als de mededeling dat de vorige bewoner op mysterieuze wijze is verdwenen. En als zijn beeldschone buurvrouw (Heyer) hem ook nog eens begint te verleiden kan hij zijn geluk helemaal niet op. Vermakelijke thriller met vleugjes invloeden van David Lynch en Alfred Hitchcock (inclusief douchescène à la Psycho). Actrice Heyer steelt de show als klassieke femme fatale.

Pink

2009 | Romantisch drama

Duitsland 2009. Romantisch drama van Rudolf Thome. Met o.a. Florian Panzner, Guntram Brattia en Hannah Herzsprung.

Dichteres Pink heeft eigenlijk alles wat ze zich maar kan wensen, behalve een echtgenoot. Ze heeft de keus tussen drie mannen, die allen verliefd zijn op haar. Maar nu nog de goede kiezen.

Falscher Bekenner

2005 | Drama

Duitsland/Denemarken 2005. Drama van Christoph Hochhäusler. Met o.a. Constantin von Jascheroff, Manfred Zapatka, Victoria Trautmansdorff, Devid Striesow en Florian Panzner.

De anti-ambitieuze Armin Steeb wringt zich lusteloos door post-schooldagen, zinloze sollicitatiegesprekken en bloedarmoedige ontmoetingen (seksueel of anderszins). Rebellie middels zonderlinge mini-acties, zoals het bekennen van een misdaad die hij niet heeft begaan, biedt uiteindelijk evenmin soelaas. Regisseur Hochhäusler schetst geen flatterend beeld van het bourgeoismilieu. Zijn grauwe adolescentendrama kruipt geniepig voort langs hetzelfde doelloze slingerpad waarlangs Armin zich voortsleept en dringt door tot sluimerpijnzones.

Unterwegs

2004 | Drama, Experimenteel

Duitsland 2004. Drama van Jan Krüger. Met o.a. Anabelle Lachatte, Florian Panzner, Leny Beyerling, Martin Kiefer en Iwona Domaszewicz.

Intrigerend drama. Een vrouw kampeert met haar dochtertje en vriend in Duitsland aan een meertje, maar de rust wordt verstoord door de komst van Marco. Deze raadselachtige jongeman maakt al snel deel uit van het gezelschap. Maar wat wil hij toch? In vele close-ups en blikwisselingen lijken we de personages te leren kennen, maar hun gedachten blijven onduidelijk. Krüger speelt meesterlijk met de verwarring die zowel het gezinnetje als de kijker ervaart en laat lang in het midden wat de komst van de indringer betekent. Winnaar van de VPRO Tiger Award 2004.

Tal der Ahnungslosen

2003 | Drama, Thriller

Duitsland 2003. Drama van Branwen Okpako. Met o.a. Nisma Cherrat, Kirsten Block, Angelica Domröse, Günter Kurze en Florian Panzner.

De Afro-Duitse Eva Meyer (Cherrat) loopt tegen de veertig. Ze werkt bij de politie in Frankfurt am Main en wordt overgeplaatst naar Dresden in de ex-DDR. Daar was ze opgegroeid in een weeshuis zonder dat ze ooit wist wie haar ouders waren. Ze maakt van de gelegenheid gebruik om naar haar eigen verleden te graven. Daarbij stuit ze algauw op dossiers van de Stasi. Geleidelijk ontvouwt zich het drama. Haar vader heette Shepard (Mawila) en was een Keniaanse student, die in de jaren 1960 in de DDR studeerde. Haar moeder Helga (Linden) was de toen nog jonge gade van universiteitsprofessor Hans Einzig (Brandrup). Na een slippertje van [KA1]e[KA1]en nacht raakte haar moeder zwanger en liet Hans afglijden naar een schandaal. De Stasi maakte dankbaar gebruik van de situatie door Hans als I.M. te laten spioneren op zijn collega`s en studenten. Het kind werd vakkundig weggemoffeld. Als Eva de waarheid heeft achterhaald, is ze geschokt en heeft ze niet meer de moed om zich met haar moeder te confronteren. In plaats daarvan stuurt ze haar het dossier. Ze had haar een tijdje van een afstand geobserveerd. Korte tijd later komt Maria Einzig (Block), Eva`s halfzuster, aangifte doen van de verdwijning van haar moeder. Het solide scenario is van de Engelse regisseuse Okpako, die in Berlijn is afgestudeerd. Hoewel hoodfrol Cherrat voor het eerst voor de camera staat, is ze geloofwaardig en is haar spel boeiend. De eerste helft van de film is vlot en vooral verrassend, maar verliest vaart in de tweede helft. In het subplot bloeit er een romantische relatie op met Eva`s collega Eugen Lowenherz (Panzner, die met de nodige routine speelt). Domrose als de oudere Helga is goed als vrouw die al haar hele leven een schuldcomplex met zich mee torst. Het camerawerk van Andreas Höfer past uitstekend bij de soms kille sfeer van de film. Vooral van belang voor kijkers in Duitsland, die het direct of indirect aan den lijve hebben ondervonden. Okpako maakt aanvankelijk documentaires en deze ervaring is merkbaar in de film. Gezien het onderwerp is dat niet ongunstig. Opgenomen in de serie Das kleine Fernsehspiel in de reeks Auf der Suche nach.... . Door vertoning op een festival heeft de film bioscoopstatus verkregen. Elektrofilm color, Dolby Digital.

Alltag

2003 | Drama, Misdaad

Duitsland 2003. Drama van Neco Celik. Met o.a. Florian Panzner, Neelesha BaVora, Kida Khodr Ramadan, Erham Emre en Augustin Kramann.

Deze rake milieuschildering speelt binnen een etmaal in de etnische smeltkroes van Berlijn, de wijk Kreuzberg, die vooral door Turken bevolkt wordt. Veit Bischoff (Panzner) houdt het hoofd boven water met een stomerijtje en zorgt voor zijn dementerende moeder (Westphal). Zijn broer Utz (Guenther) is verslaafd aan de drugs. Tegenover Veits zaakje bevindt zich het kantoortje van Makkabi (Kramann), waar je illegale weddenschappen kunt afsluiten. Jabbar (Emre) zal het binnenkort overnemen. Aliya (Bavora) is de knappe kassi[KA2]ere, die aan Jabbar beloofd is, maar heimelijk flirt met Veit. Veit wil zich aan dit wereldje ontworstelen en heeft geld weggelegd om naar Australi[KA3]e te vertrekken. Hij spreekt af met Aliya, die op het station klaar moet staan met haar koffertje, zodat ze samen kunnen vertrekken, maar Utz blijkt het spaargeld gevonden te hebben en omgezet in hero[KA3]ine. Aliya wacht tevergeefs. Ondertussen besluit Veit samen met Kida (Ramadam), een peddelaartje dat in een tehuis woont, Jabbar een hak te zetten omdat hij Kida de 12.000 euro, die hij gewonnen heeft, niet uitbetaalt. Aliya die teleurgesteld was teruggekeerd naar huis omdat Veit niet kwam opdagen, heeft zich uit wanhoop in de armen van de jaloerse Jabbar geworpen en is daardoor later getuige van de overval op Jabbar in de parkeergarage. Onder zijn masker herkent ze Veit en wil naderhand weten wat er aan precies de hand is. Jabbar volgt Aliya en steekt Veit neer, die het niet overleeft. Het scenario van regisseur Celik en Nadya Derado bevat een realistisch drama dat goed vertolkt wordt en laat zien hoe onverschillg de maatschappij is geworden, terwijl de cultuurkloof nog hoger is dan de omgehaalde Berlijnse muur. Het prangende beeld is daarom des te geloofwaardiger. Het camerawerk is van Peter Steuger.

Endstation: Tanke

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Nathalie Steinbart. Met o.a. Tamara Simunovic, Florian Panzner, Oliver Bröcker, Vadim Glowna en Horst-Günter Marx.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Der Tunnel

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Roland Suso Richter. Met o.a. Heino Ferch, Nicolette Krebitz, Sebastian Koch, Alexandra Maria Lara en Claudia Michelsen.

Geïnspireerd op het ware verhaal van Hasso Herschel vertelt Der Tunnel over de overgelopen Oost-Duitse topzwemmer Harry Melchior. Om zijn zuster Lotte ook uit Oost-Duitsland weg te halen begint Harry een tunnel te graven, die vanuit een oude fabriek in het westelijke deel van Berlijn onder De Muur door naar Oost-Berlijn moet leiden. Steeds meer mensen, die allen wel iemand willen 'redden' uit het oosten, raken betrokken bij het graven. Het project wordt almaar groter en onderhaviger aan verraad. Bizar genoeg, en eveneens waar gebeurd, co-financiert de Amerikaanse zender NBC de expeditie in ruil voor beeldmateriaal. Der Tunnel is begonnen als miniserie voor televisie, maar heeft zoveel weg van een Hollywoodfilm dat heruitgave in de bioscoop voor de hand lag. De gerespecteerde acteur Ferch ziet eruit als een Duitse Bruce Willis, de belichting is prachtig, de gefilmde dames zien er sensueel uit - zelfs besmeurd en in het donker - en er is genoeg intrige en actie om het tempo hoog te houden. Na Der Tunnel mocht regisseur Richter in het echte Hollywood aan de slag met The I Inside.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Florian Panzner op televisie komt.

Reageer