Ned Rifle: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Flirt

1995 | Komedie, Drama

Duitsland​/​​Verenigde Staten​/​​Japan 1995. Komedie van Hal Hartley. Met o.a. Bill Sage, Parker Posey, Martin Donovan, Dwight Ewell en Geno Lechner.

In New York wil Emily (Posey) een tijdelijke scheiding van haar vriend Bill (Sage). Ze vertrekt voor een paar maanden naar Parijs en wil weten of hij voor hen een toekomst ziet. Hij vraagt anderhalf uur bedenktijd.

Simple Men

1992 | Romantiek, Drama, Komedie

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1992. Romantiek van Hal Hartley. Met o.a. Robert John Burke, William Sage, Karen Sillas, Elina Löwensohn en Martin Donovan.

Burke en Sage gaan op zoek naar hun vader, die uit de gevangenis is ontsnapt, ooit een gevierde honkbalster, later een anarchist. Dat leidt tot een soort psychologische road-movie waarin de broers in de onderbuik van de V.S. terechtkomen, op Sillas botsen, een lieve moederfiguur die een hotelletje runt en waarop Burke hals overkop verliefd wordt. Sage van zijn kant valt voor Lowensohn een jonge, sexy Roemeense terroriste die aan epilepsie lijdt en die de minnares van hun vader blijkt te zijn. Ook deze derde film van scenarist-regisseur Hartley (na THE UNBELIEVABLE TRUTH en TRUST) komt gekunsteld over met gekke filosofische zinsneden, pop-art kleurtjes, droge en zwarte humor en weinig conventionele personages w.o. een depressieve sheriff en een non met boksersallures.

Surviving Desire

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van Hal Hartley. Met o.a. Martin Donovan, Mary B. Ward, George Feaster, Patricia Sullivan en Bob Gosse.

Een compilatie van drie korte films van Hartley. De eerste SURVIVING DESIRE brengt het verhaal van een jonge literatuurprof, die erg depressief is, tot hij verliefd wordt op een van zijn vrouwelijke studenten. Ze beleven een relatie vol twijfel en vooroordelen. Daarna volgt AMBITION, een soort handleiding over hoe te slagen in het professionele leven, met inbegrip van alle gevaren en compromissen. Het drieluik sluit af met THEORY OF ACHIEVEMENT, waarin enkele theoretici zich afvragen waarom hun ideeën niet altijd overeenkomen met de werkelijkheid. Het geheel is nogal onevenwichtig met een zwak begin en een wat sterker einde. De drie films hebben gemeen dat ze handelen over de relatie werkelijkheid/fantasie, soms humoristisch, soms zwaar op de hand, maar altijd sterk symbolisch geladen. Hartley schreef de scenario's en Michael Spiller bracht het in beeld.