Robert Paige: cast.
Er zijn 32 films gevonden.

The Marriage-Go-Round

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van Walter Lang. Met o.a. Susan Hayward, James Mason, Julie Newmar, Robert Paige en June Clayworth.

De filmversie van Leslie Stevens' sjeuïg toneelstuk over het huwelijk: Mason is een professor die valt op Newmar, die vrije liefde voorstaat. Aardig, maar niet echt pakkend.

Drama Classics: Lady Of The Orchids

1954 | Drama

Verenigde Staten 1954. Drama van Roy Kellino. Met o.a. Lilli Palmer, John Howard, Robert Paige, Phyllis Stanley en John Hoyt.

Palmer is gehuwd met rijke zakenman Howard die haar echter verwaarloost. Haar ontgoocheling is enorm wanneer hij op haar verjaardag naar een zakendiner moet. Ze belt dan maar Paige op, een vreemde die ze in een restaurant ontmoette, en gaat samen met hem uit. Op de terugweg hebben ze een ongeval en Palmer verdwijnt ongemerkt om schandaal te vermijden. De volgende dag leest ze in de krant dat bij het ongeval een dode viel en dat Paige gearresteerd werd wegens doodslag. Vergezocht maar uitstekend gespeeld en verteld drama over een vrouw die voor een dilemma staat. Spreekt ze is de carrière van haar man afgelopen, zwijgt ze wordt een onschuldige veroordeeld. Thelma Robinson schreef het scenario en aan de camera stond George E. Diskant.

Drama Classics: Lovely Day

1953 | Komedie

Verenigde Staten 1953. Komedie van Peter Godfrey. Met o.a. Ann Sheridan, Robert Paige, Sandy Descher, Tom Powers en Scatman Crothers.

Die avond komt Paige's baas bij hen eten. De man staat bekend om zijn stiptheid, dus heeft Sheridan geen seconde te verliezen wil ze alles tijdig in orde hebben. Maar met een kortsluiting begint alles verkeerd te lopen. In haar haast let ze er niet op dat de keukenklok op electriciteit werkt. Bovendien eist ook haar dochtertje tijd op en laat haar hulp voor die avond het afweten. Die stuurt haar man, Crothers, een verzorger van boksers. De avond lijkt op een regelrechte ramp af te stevenen. Stiptheid en het maken van een dagindeling wordt hier scherp op de korrel genomen. In de eerste plaats moet je in je leven tijd maken voor andere mensen. Het scenario van Peter Godfrey brengt dit allemaal eerder oppervlakkig, maar het spontane spel van Sheridan en van Descher, haar filmdochter, maakt veel goed. Fotografie van Frederick Gately.

Abbott and Costello Go to Mars

1953 | Komedie, Sciencefiction

Verenigde Staten 1953. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Robert Paige, Martha Hyer en Jack Tebler.

Verhaal zonder fantasie waarin Bud en Lou met een ontsnapte gangster door de ruimte reizen en op een planeet landen, die sterk op de aarde lijkt.

The Green Promise

1949 | Drama

Verenigde Staten 1949. Drama van William D. Russell. Met o.a. Marguerite Chapman, Walter Brennan, Robert Paige en Natalie Wood.

Een boeiend verhaal zonder al te veel opsmuk over een boerengezin met vier kinderen dat probeert een bestaan op te bouwen en te leven van wat het land oplevert. Een eerlijk portret over volharding en beproevingen. Goed spel van Brennan; Wood in een klein rolletje.

Blonde Ice

1948 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1948. Misdaad van Jack Bernard. Met o.a. Leslie Brooks, Robert Paige, Russ Vincent, Michael Whalen en James Griffith.

De scrupuleuze journaliste van een roddelrubriek trouwt een rijkaard om zijn geld, die zij vervolgens koelbloedig om zeep helpt. Als weduwe 'troost' ze zich vlotjes met een gefortuneerde politicus die zij ook de das om doet. Ze wordt dan het slachtoffer van chantage en ze raakt ook verstrikt in het net van een psychiater. De ijskoude heldin moordt dan één keer te veel. Charmante film noir à la Wilders DOUBLE INDEMNITY gebaseerd op het boek Once too often van Elwyn Whitman Chambers, die altijd boeit. Camerawerk van George Robinson.

The Red Stallion

1947 | Western

Verenigde Staten 1947. Western van Lesley Selander. Met o.a. Robert Paige, Noreen Nash, Ted Donaldson, Jane Darwell en Ray Collins.

Robert Kent en Wilbur Crane schreven dit verhaal over een jongen, Donaldson, en zijn liefde voor paarden. Hij en een paard worden hele goede vrienden, en als derde is er ook nog een hond. De mooie natuuropnamen van George Kelley illustreren het verhaal over de dreiging, dat de ranch waar de jongen woont verkocht moet worden. Het paard wordt door de jongen tot een racepaard gemaakt, en van verkopen is dan geen sprake meer. Prachtig zijn de scènes waarin het paard de vijand, een beer, bevecht. De eerste helft van de film komt moeizaam op gang maar de tweede helft heeft voldoende actie. Een familie-western zoals er in die tijd vele gemaakt werden.

The Flame

1947 | Romantiek, Misdaad

Verenigde Staten 1947. Romantiek van John H. Auer. Met o.a. Vera Ralston, John Carroll, Robert Paige, Broderick Crawford en Henry Travers.

Verhaal volgens een vast recept van een vrouw, die verliefd wordt op haar oorspronkelijk bedoelde slachtoffer van chantage.

Tangier

1946 | Romantiek, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1946. Romantiek van George Waggner. Met o.a. Maria Montez, Preston Foster, Sabu, Robert Paige en Louise Allbritton.

Een kreupel scenario met de wraakzuchtige Montez als danseres in Tanger, en dan ook nog zonder kleuren.

Shady Lady

1945 | Musical, Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1945. Musical van George Waggner. Met o.a. Charles Coburn, Robert Paige, Ginny Simms, Alan Curtis en Martha O'Driscoll.

Een wisselvallig mengsel van muziek en drama in dit misdaadverhaal, maar de geniale Coburn redt alles tenslotte voor iedereen.

Her Primitive Man

1944 | Komedie

Verenigde Staten 1944. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Robert Paige, Louise Allbritton, Robert Benchley en Edward Everett Horton.

Een derderangsfilm met Paige die net doet alsof hij een inboorling is, om de liefde van antropologe Allbritton te winnen.

Can't Help Singing

1944 | Musical

Verenigde Staten 1944. Musical van Frank Ryan en Fran Ryan. Met o.a. Deanna Durbin, Robert Paige, Akim Tamiroff, Ray Collins en Thomas Gomez.

Durbin gaat naar het westen om haar rondzwervende geliefde te vinden; in weerwil van een goede rolbezetting en Jerome Kerns liedjes, stelt het niet veel voor.

Son of Dracula

1943 | Horror

Verenigde Staten 1943. Horror van Robert Siodmak. Met o.a. Robert Paige, Louise Allbritton, Evelyn Ankers, Frank Craven en J. Edward Bromberg.

In de voetstappen van de oude heer terroriseert graaf Alucard (achterstevoren gespeld) een dorpje, met name de vrouwelijke bewoonsters. Beter dan doorsneehorror.

Frontier Badmen

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Ford Beebe en William McGann. Met o.a. Robert Paige, Diana Barrymore, Leo Carillo, Andy Devine en Noah Beery jr.

Robert Paige en Noah Beery komen na een lange tocht uit Texas met hun kudde aan in Kansas, om vast te stellen dat Gomez de plaatselijke tiran is die alles en iedereen naar zijn hand zet met zijn revolverhelden, onder wie de sadistische Chaney. Zij besluiten tegengas te geven. Goede western, door Ford Beebe ook geproduceerd, door Gerald Geraghty en Morgan Cox geschreven en met camerawerk van William Sickner.

Chum Hiya

1943 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1943. Komedie van Harold Young. Met o.a. Ritz Brothers, Jane Frazee, Robert Paige, June Clyde en Edmund MacDonald.

Artiesten komen terecht in een stadje in opkomst en beginnen daar een restaurant. Een zwakke musicalkomedie als je het zo wilt noemen.

Chum Hi'ya

1943 |

1943. Harold Young. Met o.a. Jane Frazee, June Clyde, Ritz Brothers en Robert Paige.

Artiesten komen terecht in een stadje in opkomst en beginnen daar een restaurant. Een zwakke musicalkomedie als je het zo wilt noemen.

A Cowboy in Manhattan

1943 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1943. Komedie van Frank Woodruff. Met o.a. Robert Paige, Frances Langford, Walter Catlett, Leon Errol en Joe Sawyer.

Om de ster van een musical te imponeren doet een liedjesschrijver (Paige) zich voor als een steenrijke cowboy. Doorsnee film van Universal, een herverfilming van YOU'RE A SWEETHEART uit 1937.

You're Telling Me

1942 | Komedie

Verenigde Staten 1942. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Hugh Herbert, Jane Frazee, Robert Paige, Richard Davies en Anne Gwynne.

Een moeizame klucht waarin blunderende Hugh een baan krijgt als advertentieacquisiteur bij een radiostation en daarbij ook optreedt als huwelijksmakelaar.

Get Hep to Love

1942 | Drama, Musical

Verenigde Staten 1942. Drama van Charles Lamont. Met o.a. Gloria Jean, Donald O'Connor, Jane Frazee en Robert Paige.

Zwakke musical, waarin het vroegrijpe zangeresje Jean ervandoor gaat, op zoek naar een gelukkiger thuis en een zangcarrière.

Don't Get Personal

1942 | Muziek, Komedie

Verenigde Staten 1942. Muziek van Charles Lamont. Met o.a. Robert Paige, Jane Frazee, Hugh Herbert, Mischa Auer en Ernest Truex.

Sympathieke, zij het alledaagse, komedie met zang, uitgebracht door Universal; een fabrikant in augurken verkeert met radio-sterren. De liedjes zijn voor de film geschreven door Jack Brooks en Norman Berens.

The Monster and the Girl

1941 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1941. Horror van Stuart Heisler. Met o.a. Ellen Drew, Robert Paige, Paul Lukas, Joseph Calleia en George Zucco.

Deze ongebruikelijke B-film begint met gangsters die Drew tot een leven van prostitutie dwingen, en wijzigt dan de koers in de richting van een horrorfilm met de introductie van Zucco, die de hersenen van Drews overleden broer transplanteert in een gorilla! Het prostitutie-segment is duidelijk origineler behandeld dan de affaire met de krankzinnige geleerde.

San Antonio Rose

1941 | Muziek, Musical, Komedie

Verenigde Staten 1941. Muziek van Charles Lamont. Met o.a. Jane Frazee, Robert Paige, Eve Arden, Lon Chaney jr en Shemp Howard.

Goede acteurs in een romantische komedie over rivaliteit tussen artiesten in een nachtclub en dus geen western, zoals de titel zou doen vermoeden.

Melody Lane

1941 | Muziek, Musical, Komedie

Verenigde Staten 1941. Muziek van Charles Lamount. Met o.a. Baby Sandy, Leon Errol, Anne Gwynne, Robert Paige en Louis da Pron.

Iedereen komt in de problemen als een radiopresentator ten onrechte beschuldigd wordt van het kidnappen van een nichtje van het hoofd van een zanggroepje. Een amusant verhaal van Jack Brooks en Norman Berens.

Hellzapoppin'

1941 | Komedie

1941. Komedie van H.C. Potter. Met o.a. Jane Frazee, Shemp Howard, Hugh Herbert, Martha Raye en Mischa Auer.

Iedereen komt in de problemen als een radiopresentator ten onrechte beschuldigd wordt van het kidnappen van een nichtje van het hoofd van een zanggroepje. Een amusant verhaal van Jack Brooks en Norman Berens.

Hellzapoppin

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van H.C. Potter. Met o.a. Ole Olsen, Chic Johnson, Martha Raye, Mischa Auer en Jane Frazee.

Cook Jr. legt het ontwerp van een nieuw scenario voor aan twee producenten. Het is het verhaal van een jonge schrijver die een show wil ensceneren. Eén van de meest krankzinnige, films ooit verwezenlijkt. Niets is onmogelijk, de ene gag volgt bliksemsnel op de andere. De hele showgeschiedenis gaat door de tredmolen en wat eruit komt, tart alle logica, maar bezit zeer veel entertainmentswaarde. Olsen en Johnson, afkomstig uit de veaudeville, leiden de dans, maar alle personages, van Auer en Raye tot Herbert en Cook Jr. laten hun kunsten zien. De film komt nog steeds niet verouderd over en doorstaat probleemloos diverse visies. Dikwijls geïmiteerd, nooit geëvenaard. Het scenario van Nat Perrin is gebaseerd op de Broadway-show van Olsen en Johnson. Elwood Bredell hanteerde de camera.

Golden Gloves

1940 | Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1940. Sportfilm van Edward Dmytryk. Met o.a. Richard Denning, Jeanne Cagney, Robert Ryan, Robert Paige en J. Carroll Naish.

Goed gespeelde boksfilm, waarin Ryan zijn filmdebuut maakte. Het verhaal vertelt over een held in de amateurbokswereld, die, ondanks het feit dat heimelijk een prof bij hem in de ring plaatsneemt, zegeviert.

Dancing on a Dime

1940 | Musical

Verenigde Staten 1940. Musical van Joseph Santley. Met o.a. Grace McDonald, Robert Paige, Virginia Dale en Peter Lind Hayes.

Doorsneemusical met een vage intrige waarin McDonald en de zijnen wat dansen en zingen kunnen zoals 'I Hear Music'. Niet slecht.

Homicide Bureau

1939 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1939. Drama van C. C. Coleman Jr. en C.c. Coleman Jr.. Met o.a. Bruce Cabot, Rita Hayworth, Robert Paige, Marc Lawrence en Richard Fiske.

Cabot speelt een onverschrokken rechercheur die voortdurend overhoop ligt met zijn superieuren in deze saaie B-film. Rita's rol als laboratorium-technicus is klein en onbeduidend.

Flying G-Men

1939 | Actiefilm

Verenigde Staten 1939. Actiefilm van Ray Taylor en James W. Horne. Met o.a. Robert Paige, Robert Fiske, James Craig, Lorna Gray en Sammy McKim.

Serial in vijftien hoofdstukken. Spionnen slaan hun slag, dus vliegtuigen verongelukken en plannen verdwijnen. Paige, Fiske en Craig gaan op onderzoek uit. De eerste vermomd zich als de Black Falcon, dat geeft hem meer speelruimte door anonimiteit. Na de nodige problemen wordt Murray ontmaskerd als de spionnenbaas. Hij houdt Gray gevangen. Routine-actie-serial met Benjamin Kline als cameraman en een scenario van Robert E. Kent, Basil Dickey en Sherman Lowe. Dat alles voor Columbia.

Who Killed Gail Preston?

1938 | Misdaad

Verenigde Staten 1938. Misdaad van Leon Barsha. Met o.a. Don Terry, Rita Hayworth, Robert Paige, Wyn Cahoon en Gene Morgan.

Een bescheiden detectivefilm met erg goed spel en een nachtclubmoord als gegeven.

There's Always a Woman

1938 | Thriller

Verenigde Staten 1938. Thriller van Alexander Hall. Met o.a. Joan Blondell, Melvyn Douglas, Mary Astor, Frances Drake en Jerome Cowan.

Een prima combinatie van mysterie en komedie. Officier van justitie Douglas en zijn speurders-echtgenote proberen dezelfde misdaad op te lossen.

Cain and Mabel

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Marion Davies, Clark Gable, Allen Jenkins, Roscoe Karns en Walter Catlett.

Prijzige musical met Marion Davies (1897-1961) in de hoofdrol als een serveerster die het bijna maakt als zangeres op Broadway. Om haar carrière uit het slop te halen fabriceert haar manager een mediaoffensief rond de vermeende relatie van zijn ster met profbokser Larry Cain (Clark Gable). Helaas kunnen de twee elkaar niet uitstaan, getuige het niet aflatende verbale spervuur van - middelmatig geformuleerde - venijnigheden. De matte opvoering wordt aangedikt met wanstaltige decors, de grootste ooit toentertijd. Davies, de protegé van mediamagnaat William Randolph Hearst, was in de herfst van haar carrière en maakte een jaar later haar laatste film.