Irene Worth: cast.
Er zijn 17 films gevonden.

Onegin

1999 | Drama, Historische film

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1999. Drama van Martha Fiennes. Met o.a. Ralph Fiennes, Liv Tyler, Toby Stephens, Lena Headey en Martin Donovan.

De Russische schrijver Alexander S. Poesjkin was slechts 24 jaar oud toen hij de eerste hoofdstukken schreef van 'Jewgénij Onégin', het werk dat hem onsterfelijk zou maken. Zeven jaren werkte hij aan de roman die in afwisselend speelse en weemoedige verzen het leven schetst van de rusteloze en door verveling gekwelde hoofdpersoon Onégin tegen de achtergrond van de Russische adel in de jaren twintig van de 19de eeuw. Acteur Ralph Fiennes was ongeveer even oud toen hij werd geraakt door Poesjkins verzen. Eind jaren negentig was hij eindelijk in de gelegenheid om zijn tragische held te portretteren. Een krachttoer die Fiennes met zijn getormenteerde uitstraling uitstekend volbracht. De uiterst gracieuze Liv Tyler werd ingehuurd als Onégins muze Tatjana, ondanks het feit dat haar personage volgens het bronmateriaal 'niet kon bogen op frisse schoonheid'. Poesjkins lyrische natuur- en cultuurbeschrijvingen werden geregisseerd door Martha Fiennes, de zus van Ralph, die voorheen haar brood verdiende met videoclips. De muziek is van broer Magnus.

Just the Ticket

1999 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1999. Romantiek van Richard Wenk. Met o.a. Andy Garcia, Richard Bradford, Laura Harris, Andre Blake en Elizabeth Ashley.

Richard Wenks New Yorkse straatkomedie is te gelikt om te wedijveren met het werk van John Cassavetes - zijn streven - maar hoofdrolspeler en coproducent Andy Garcia maakt een hoop goed met zijn hyperenthousiaste vertolking van een illegale kaartjesverkoper. Met de komst van de paus hoopt hij zijn definitieve slag te slaan en liefje Andy MacDowell voor zich te winnen. Maar er zijn kapers op de kust. En nieuwsgierige buurvrouwen, honden met krabkappen, voormalige boksers, gokkers, agenten, insectenverdelgers en junkies.

Neil Simon's Lost In Yonkers

1993 | Komedie, Drama, Experimenteel

Verenigde Staten 1993. Komedie van Martha Coolidge. Met o.a. Richard Dreyfuss, Mercedes Ruehl, Irene Worth, Brad Stoll en Mike Damus.

Yonkers, New York, 1944. Twee tieners, Jay (Stoll) en Arty (Damus) moeten bij hun grootmoeder (Worth) en hun tante Bella (Ruehl) gaan wonen. De jongens zijn niet zo erg blij, want oma Irene is niet zo aardig. Zij is een dominerend mens, die vindt dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen, maar hun excentrieke tante Bella komt gelukkig tussen beiden.

The Shell Seekers

1989 | Drama

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1989. Drama van Waris Hussein. Met o.a. Angela Lansbury, Patricia Hodge, Anne Carterat, Christopher Bowen en Sam Wanamaker.

Lansbury maakt als stijfkoppige 63-jarige weduwe na een lichte hartaanval de balans op van haar leven. Zij reist naar Ibiza, gaat helemaal anders leven en laat zich door haar kinderen betuttelen. Zij vindt gemoedsrust die zij op haar drie kinderen overbrengt. Knappe acteerprestaties maar een veel te sentimentele finale. Naar het boek van Rosemunde Pilcher, bewerkt door John Pielmeier.

Forbidden Alliance

1985 |

1985. Anthony Page. Met o.a. Amanda Cannings, Irene Worth, Peter Vaughan, Jürgen Prochnow en Jacqueline Bisset.

Lansbury maakt als stijfkoppige 63-jarige weduwe na een lichte hartaanval de balans op van haar leven. Zij reist naar Ibiza, gaat helemaal anders leven en laat zich door haar kinderen betuttelen. Zij vindt gemoedsrust die zij op haar drie kinderen overbrengt. Knappe acteerprestaties maar een veel te sentimentele finale. Naar het boek van Rosemunde Pilcher, bewerkt door John Pielmeier.

Forbidden

1985 | Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1985. Oorlogsfilm van Anthony Page. Met o.a. Jacqueline Bisset, Jürgen Prochnow, Irene Worth, Peter Vaughan en Amanda Cannings.

Jonge gravin Bisset wordt in 1939 verliefd op een joods schrijver Prochnow die samen met zijn moeder, de weduwe van een gerespecteerd rechter, na de Reichskristnallnacht, in Berlijn is achtergebleven. Bisset weet dat haar verhouding riskant is, maar ze laat hem als ze zwanger is, in haar in de woning onderduiken. Prochnow's moeder wordt opgepakt en gedeporteerd naar Theresienstadt. Als hij een keer naar buiten gaat, wordt hij om zijn haarkleur aangegeven. Hij ontkomt echter. De baby wordt geboren, maar overlijdt, en als de Russen Berlijn veroveren, hangt hun leven aan een zijden draadje. Vooral een goede rol van Prochnow, maar het geheel is wat aan de trage kant. Naar de waargebeurde ervaringen van dierenarts Maria Gräfin Maltzahn, die in de laatste jaren van de oorlog de joodse schrijver Hans Hirschel bij zich verborg. Scenario van regisseur Hastings en Leonard Gross, die zijn eigen boek The Last Jews in Berlin bewerkte. Wolfgang Treu stond achter de camera en de prent werd in Amerika uitgebracht op de tv, waardoor Bisset daar haar tv-debuut maakte.

Fast Forward

1985 | Familiefilm, Musical

Verenigde Staten 1985. Familiefilm van Sidney Poitier. Met o.a. John Scott Clough, Don Franklin, Tamara Mark, Tracy Silver en Cindy McGee.

Zes meisjes en twee jongens vormen samen een zang- en dansgroep, 'The Adventurous Eight' genaamd. De film toont hun weg naar de top. Maar of we dit werk van Poitier wel als een film moeten beschouwen is de grote vraag. Het is eerder een aaneenschakeling van video-clips in pure disco-stijl en ook al presteren de dansers zeer goed, als film is het niet veel zaaks. Het scenario van Richard Wesley, naar een verhaal van Timothy March, is verschrikkelijk naïef. Het was de bedoeling entertainment te brengen in zijn puurste vorm: weinig verhaal, veel muziek, zang en dans. Op deze fundamenten waren ook de musicals met Astaire en Rogers gebaseerd, maar die hadden toch nog een minimale inhoud en grote ontspanningswaarde, wat hier totaal ontbreekt. Camera was in handen van Matthew F. Leonetti.

Separate Tables

1984 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1984. Drama van John Schlesinger. Met o.a. Julie Christie, Alan Bates, Claire Bloom, Irene Worth en Liz Smith.

Twee drama's die zich afspelen in een elegant gasthuis in Bournemouth. Een model-op-haar-retour zet het huis op stelten, ten koste van de vaste gasten en wel speciaal om een journalist aan de drank, die haar ex-man blijkt te zijn. Het tweede verhaal gaat over een pseudo majoor die de vreedzame omgeving verstoort - en met name de gevoelens van een verlegen gast - als hij schuldig bevonden wordt aan een klein seksueel misdrijf. Opwindende bewerking van Terence Rattigan's gevierde stuk, prachtig geregisseerd door John Schlesinger. Julie Christie en vooral Alan Bates zijn buitengewoon in hun dubbelrollen. Het camerawerk is van Gary Penny.

Deathtrap

1982 | Komedie, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1982. Komedie van Sidney Lumet. Met o.a. Michael Caine, Christopher Reeve, Dyan Cannon, Irene Worth en Henry Jones.

De veelvuldig verfilmde schrijver Ira Levin schreef ook het toneelstuk Deathtrap, dat tussen 1978 en 1982 bijna 1800 keer werd opgevoerd op Broadway. Uiteraard werd ook dit stuk verfilmd. Sidney Bruhl (Caine) is een uitgebluste toneelauteur. Hij kan zijn gebrek aan inspiratie niet meer verbergen. Een van zijn studenten, Reeve, overhandigt hem een ijzersterk script. Een buitenkansje! Bruhl bedenkt een ingewikkeld plan om de student te vermoorden en diens stuk in te pikken. Maar de uitvoering valt nog niet mee. Caine en Reeve hebben volop de kans zich uit te leven in deze speelse moordkomedie.

Eyewitness

1981 | Thriller

Verenigde Staten 1981. Thriller van Peter Yates. Met o.a. William Hurt, Sigourney Weaver, Christopher Plummer, James Woods en Irene Worth.

Vietnam-veteraan Hurt heeft betere tijden gekend. Tegen zijn zin werkt hij als nachtwaker in een kantoorgebouw. Tijdens een van zijn rondes ontdekt hij het lijk van een vermoorde Vietnamese zakenman. Om indruk te maken op tv-journaliste Weaver, voor wie hij grote bewondering heeft, beweert hij meer te weten over deze moord. Door dit verzinsel, opent hij zelf de jacht op zijn eigen persoon. Met veel gevoel voor detail gedraaide thriller, waarin handig gebruik wordt gemaakt van sociale en raciale tegenstellingen om de spanning op te drijven. Scenarist Steve Tesich speelt werkelijk met zijn personages en zet ons voortdurend op het verkeerde been. Matthew F. Leonetti tekende voor de fotografie. Ook bekend als THE JANITOR en SUDDEN TERROR.

Rich Kids

1979 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1979. Drama van Robert M. Young. Met o.a. Trini Alvarado, Jeremy Levy, John Lithgow, Kathryn Walker en Terry Kiser.

Franny (Alvarado) en Jamie (Levy) zijn kinderen uit de betere kringen in New York die met elkaar bevriend raken wanneer haar ouders gaan scheiden. De uitwerking van het gebroken huwelijk is het centrale gegeven in dit schoolvoorbeeld van goed acteerspel, terwijl er tevens goed gebruik wordt gemaakt van New Yorkse locaties. Geproduceerd door Robert Altman. Scenario van Judith Ross. Het camerawerk is van Ralf D. Bode.

Nicholas and Alexandra

1971 | Historische film, Drama, Biografie

Verenigd Koninkrijk 1971. Historische film van Franklin J. Schaffner. Met o.a. Michael Jayston, Janet Suzman, Tom Baker, Harry Andrews en Irene Worth.

Beste aankleding, beste decors en beste kostuums: de Oscarbeheerders waren duidelijk gevoelig voor pracht en praal. Maar Nicholas and Alexandra is behalve een bonte kostuumfilm vooral een superbe interpretatie van de ondergang van de laatste regerende Romanovs, de familie die eeuwenlang heerste over het immense Russische rijk totdat de Bolsjewieken in 1917 de macht overnamen. Regisseur Schaffner, maker van onder meer de epische films Papillon en Patton, kreeg met ruim drie uur speeltijd de gelegenheid om zowel de persoonlijke tragedie als de maatschappelijke onrust tot in de puntjes uit te werken.

King Lear

1971 | Historische film

Verenigd Koninkrijk 1971. Historische film van Peter Brook. Met o.a. Paul Scofield, Irene Worth, Jack MacGowran, Alan Webb en Cyril Cusack.

Shakespeares tragedie is voor niet-ingewijden zwaar, maar is sterk en de moeite waard.

Il dominatore dei sette mari

1962 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Italië 1962. Avonturenfilm van Rudolph Maté en Primo Zeglio. Met o.a. Rod Taylor, Keith Michell, Edy Vessel, Terence Hill en Primo Zeglio.

Door suprematie op zee staat Engeland in de 16e eeuw sterk tegenover Spanje en koningin Elizabeth hoopt eigenlijk dat de piraten van Sir Francis Drake de Spaanse vloot zullen beroven en daarmee haar schatkist zullen spekken. Deze doorsnee piratenfilm werd met vaart, maar zonder oorspronkelijkheid gemaakt. Het spel van Worth als Elizabeth was een betere film waard. Scenario van Filippo Sanjust. Camerawerk van Giulio Gianni. Ook bekend als IL DOMINATORE DEI SETTE MARI.

The Scapegoat

1959 | Thriller, Drama, Horror, Fantasy

Verenigd Koninkrijk 1959. Thriller van Robert Hamer. Met o.a. Alec Guinness, Bette Davis, Nicole Maurey, Irene Worth en Peter Bull.

Tijdens een reisje in Frankrijk wordt de Britse toerist Guinness benaderd door een aristocraat die als twee druppels water op hem lijkt (inderdaad eveneens een rol van Guinness). Deze stelt hem voor van identiteit te verwisselen, waarin de naïeve Brit stapt, niet vermoedend dat zijn dubbelganger van plan is een moord te plegen. Middelmatige bewerking door Gore Vidal en regisseur Hamer van de uitstekende roman van Daphne du Maurier. Het is gewoonweg ondenkbaar dat Guinness kan doorgaan voor een Franse edelman en nog erger is het gesteld met Davis als diens moeder, een Franse gravin. De film heeft duidelijk ook veel te lijden van diverse hermontages. Fotografie is van Paul Beeson.

The Secret People

1951 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1951. Drama van Thorold Dickinson. Met o.a. Valentina Cortese, Serge Reggiani, Audrey Hepburn, Megs Jenkins en Irene Worth.

Een bekwame bezetting brengt leven in het standaardverhaal over intriges in vooroorlogs Londen.

One Night with You

1949 | Muziek

Verenigd Koninkrijk 1949. Muziek van Terence Young. Met o.a. Christopher Lee, Nino Martini, Patricia Roc, Bonar Colleano en Hugh Wakefield.

Drie scenario-schrijvers breken zich het hoofd over de oplossing voor een script over een beroemde tenor (Martini), die overhaast is geëngageerd door hun filmproducent. Dan begint het echte verhaal, waarin een mooi meisje vast komt te zitten op een station in het gezelschap van een medepassagier, een zanger. Dit gekunstelde verhaal geeft Martini mogelijkheden om te zingen. Meer mag niet worden verlangd.