Patricia Collinge: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Teresa

1951 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1951. Drama van Fred Zinnemann. Met o.a. John Ericson, Pier Angeli, Patricia Collinge, Richard Bishop en Peggy Ann Garner.

Een intrigerend, maar oppervlakkig verhaal over oorlogsveteraan Ericson die naar de V.S. terugkeert met een Italiaans bruidje en geconfronteerd wordt met vooroordelen. Het debuut van Rod Steiger in een rol als psychiater. Stewart Stern schreef het scenario, en William J. Miller bemande de camera.

Casanova Brown

1944 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1944. Komedie van Sam Wood. Met o.a. Gary Cooper, Teresa Wright, Frank Morgan, Anita Louise en Isabel Elsom.

Casanova `Cass` Brown (Cooper) heeft zich van Isabelle (Wright) laten scheiden; maar nu is ze zwanger; onderhoudende kleine komedie waarin de sterren beter zijn dan het gegeven. Scenario van Nunnally Johnson naar het theaterstuk Bachelor Father van Floyd Dell en Thomas Mitchell. Camerawerk van John F. Seitz.

Tender Comrade

1943 | Komedie, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1943. Komedie van Edward Dmytryk. Met o.a. Ginger Rogers, Robert Ryan, Ruth Hussey, Patricia Collinge en Mady Christians.

Tijdens de oorlog viel niemand over het verhaal van scenarist Dalton Trumbo en Edward Dmytryk over vrouwen die bij afwezigheid van hun mannen (immers in oorlog) in communeverband proberen de zware tijden te overleven. Integendeel, Tender comrade was een succes. Helemaal niet gek ook, met twee aantrekkelijke sterren. Rogers, als de nobele patriottische Jo, en Ryan, als soldaat overzee. Maar na WO II werden Trumbo en Dmytryk, voornamelijk vanwege vermeende communistische idealen in deze film, een jaar gevangen gezet. Tegenwoordig val je eerder over het houterige melodrama van enkele prekerige dialogen dan over politieke inhoud.

Shadow of a Doubt

1943 | Thriller, Film noir, Mysterie

Verenigde Staten 1943. Thriller van Alfred Hitchcock. Met o.a. Joseph Cotten, Teresa Wright, Macdonald Carey, Patricia Collinge en Henry Travers.

Nagelbijter opgenomen in Santa Rosa, kleinsteeds Californië-waar-nooit-iets-gebeurt, was een van Hitch' favorieten in zijn eigen catalogus. Vernuftig scenario, waaraan dramaturg Thornton Wilder meeschreef, is een donker-licht-spiegelspel tussen een joviale oom en zijn nichtje. Allebei heten ze Charlie: het nichtje een avontuurhongerige jongedame, de oom een wereldwijze charmeur die ineens op bezoek komt. Gaandeweg vermoedt zij dat hij een verzameling skeletten in de kast heeft. Zorgvuldige opbouw, bloedspannende apotheose, donkere onderstroming. In zijn cameo, als kaartspeler in de trein, heeft Hitch een goede hand inclusief de schoppenaas.