Peter Ehrlich: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Polizeiruf 110 - Hetzjagd

1998 | Misdaad

Duitsland 1998. Misdaad van Ute Wieland. Met o.a. Angelica Domröse, Bernd Gnann, Stefan Reck, Erich Bar en Peter Ehrlich.

Ein Herz für Laura

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Robert Atzorn, Gerit Kling, Karin Eickelbaum, Andrea L'Arronge en Peter Ehrlich.

Robert Reber (Atzorn) is reporter voor het boulevardblad Blatt; Laura F[KA3]arber (Kling) is de rijke erfgename van een groot vermogen, die aan hartproblemen lijdt. Een transplantatie is noodzakelijk, maar een donorhart is niet te vinden en bovendien is de lijst van wachtenden lang.

Die Gerichtsreporterin - Zeugen in Uniform

1994 | Misdaad, Drama

Duitsland 1994. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich, Holger Handtke en Bob Hirsch.

Twee smerissen worden van racisme beschuldigd, maar het korps sluit de rijen om hen te beschermen. Rechtbankverslaggeefster Claudia Bender (Kling) vindt dat haar broer (Reichel), die een collega van de beschuldigden is, moet getuigen. Haar broer heeft er weinig zin in, want hij vreest voor represailles en het einde van zijn carri[KA2]ere. Oude wijn in nieuwe (Duitse) zakken. Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 4. Stereo.

Die Gerichtsreporterin - Totengeld

1994 | Mysterie, Misdaad, Thriller, Drama

Duitsland 1994. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich, Holger Handtke en Bob Hirsch.

Rechtbankverslaggeefster Claudia Bender (Kling) krijgt een telefoontje van haar tante Jutta (Martini), die haar tipt over een ongelooflijke gebeurtenis: een dame van 72 jaar (Breitschopf) zou het lijk van haar overleden man in de kelder hebben bewaard om van zijn volle pensioen te kunnen blijven genieten. De geschiedenis is uitgekomen en nu moet zij zich voor de rechter verantwoorden. De zoon beschuldigt zijn moeder van moord. Claudia gaat uitzoeken of de beklaagde een monster is of niet. Ze komt tot de conclusie dat achter iedere rechtszaak wel een speling van het (nood)lot schuilgaat. Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 3. Stereo.

Die Gerichtsreporterin - Selbstjustiz

1994 | Drama, Misdaad

Duitsland 1994. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Diana Körner, Eva Renzi, Peter Ehrlich en Ulrich Faulhaber.

Pilootaflevering van rechtbank-serie met Claudia Bender (Kling) als de titelpersonage, aanvankelijk redactrice bij de `Bremer Kurier`, waar zij verantwoordelijk is voor de rubriek met het lokale nieuws. Haar collega Peter Stallert (Handtke), die er steeds op uit is om over belangrijke personalities te schrijven, heeft net een stukje gemaakt over het proces van een jonge vrouw, die door haar baas werd verkracht. Claudia meent dat zo`n delicaat onderwerp veel beter door een vrouw geschreven had kunnen worden en weet hoofdredacteur Alfred Stanitzki (Faulhaber) over te halen dat zij het verloop van de zaak voor de rechtbank mag gaan volgen en verslaan. Claudia ontpopt zich in deze eerste aflevering en de volgende afleveringen als een geëngageerde journaliste met een fijne neus voor recht en onrecht. Het scenario is van Peter Zingler naar een idee van Martin Buchhorn. Het camerawerk is van Klaus Peter Weber.

Die Gerichtsreporterin - Notwehr

1994 | Misdaad, Drama

Duitsland 1994. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich, Holger Handtke en Bob Hirsch.

Aantrekkelijke rechtbankverslaggeefster Claudia Bender (Kling) ontmoet opnieuw de charmante advocaat Dr. Klaus Dachs (Rühaak), die privé ook in haar geïnteresseerd is. Ze volgt een rechtszaak, terwijl hij aan een andere werkt. Ze komen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie dat Vrouwe Justitia soms recht spreekt wat krom is en partijdig kan zijn. Dachs verdedigt een man die bij een gevecht in een bar betrokken was, en ontdekt dat de rechter iets tegen cafébezoekers heeft. Claudia verslaat het proces tegen een voormalige rechter die is beschuldigd van doodslag van een 'potentiële' inbreker en merkt dat collega's elkaar de hand boven het hoofd houden. Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 5. Stereo.

Die Gerichtsreporterin - Mutterfreuden

1994 | Misdaad, Drama

Duitsland 1994. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich, Holger Handtke en Sieman Rühaak.

Rechtbankverslaggeefster Claudia Bender (Kling) vat sympathie op voor een jonge vrouw (Hoger), die is beschuldigd van kinderroof, maar zij bewaart halsstarrig het stilzwijgen. Het rammelende dossier van de openbare aanklager, dat de verdachte in staat beschuldiging stelt, is voor Claudia de gedroomde gelegenheid om zelf op onderzoek uit te gaan. Een goede rol van Kling, die afkomstig is van het toneel en de grotere zus van de veel bekendere Anja. Trouwens Hoger komt ook uit een toneelspelersfamilie: mamma Hoger, Hannelore, is heel bekend als Kommissarin Bella Block (van de gelijknamige serie). Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 2. Stereo.

Die Gerichtsreporterin - Knackis Tod

1994 | Romantiek, Drama

Duitsland 1994. Romantiek van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Gerit Kling, Sieman Rühaak, Ulrich Faulhaber, Peter Ehrlich en Holger Handke.

Journaliste Claudia Bender (Kling) beleeft een hartstochtelijke romance met advocaat Dr. Klaus Bender (R[KA3]uhaak). Hij woont in Hamburg en zij in Bremen. Ze kunnen elkaar daarom maar zelden ontmoeten omdat Claudia de handen vol heeft met een proces, waarbij iemand zich in een cel heeft opgehangen. Claudia wil graag weten waarom de arme drommel (uit de titel) zelfmoord beging. Claudia moet vooral worstelen met tijdnood, want Hamburg is niet naast de deur. Moeizaam einde van een korte serie, waarin een charmante verslaggeefster steeds op zoek is naar de naakte waarheid. Het op ware feiten geïnspireerde scenario is van Peter Zingler. Het camerawerk is van Klaus-Peter Weber. Aflevering 6. Stereo.

Deutschlandlied

1994 | Oorlogsfilm, Historische film

Duitsland 1994. Oorlogsfilm van Tom Toelle. Met o.a. Ulli Philipp, Matthias Habich, Katja Riemann, Heino Ferch en Suzanne von Borsody.

In mei 1945 is ook in K[KA3]onigsbruck (in Duitsland) de oorlog voorbij, maar voor de inwoners ervan breken verwarrende tijden aan: afrekeningen, zwarte handel en boze herinneringen die men beter maar niet kan hebben. Anna Mahlmann (Philipp) verloor haar man in de oorlog en staat er met haar dochtertje Betty (Brendler) alleen voor. Geleidelijk aan wennen ze aan de Amerikaanse bezetting. Anna probeert als naaister aan de kost te komen maar heeft het moeilijk. De kleine geschenkjes van de zwarte G.I. George (Ramsey) zijn dan ook meer dan welkom. Tussen George en Betty groeit een romance, die geheim moet blijven. De problemen komen in een stroomversnelling wanneer George de MP achter zich aan krijgt. Interessante, lange tv-film, die meestal in drie delen wordt uitgezonden, met een scenario van Peter Märthesheimer, Pea Fröhlich en regisseur Toelle, die op realistische wijze de 'bevrijding' laat zien door Duitse ogen. Camerawerk van Ingo Hamer.

Zürich-Transit

1992 | Thriller, Fantasy

Duitsland 1992. Thriller van Hilde Bechert. Met o.a. Dieter Kirchlechner, Monika Schwarz, Gise Uhlen, Peter Ehrlich en Axel Milberg.

Deze tv-film is an sich een curiositeit: het betreft een episode uit de roman Mein Name sei Gantenbein van Max Frisch; het is het enige wat hij met de achterliggende gedachte van een verfilming schreef; rond 1966 vertilden regisseur Erwin Leiser en Bernhard Wicki zich eraan, maar deze poging over een zakenman die vlak voor zijn aankomst in Zurich in het vliegtuig in de krant leest dat zijn huis is afgebrand en dat hij bij een verkeersongeluk is omgekomen, is geslaagd. Een boze droom die werkelijkheid wordt en ongekende mogelijkheden schept. Het camerwerk is van Gerhard Lechner.

Derrick: Koldaus letzte Reise

1987 | Mysterie

Duitsland 1987. Mysterie van Franz-Peter Wirth. Met o.a. Horst Tappert, Fritz Wepper, Willy Schäfer, Peter Ehrlich en Liane Hielscher.

Zwakke misdaadverhaaltje rond een twintig jaar eerder gearresteerde en gedetineerde crimineel die is vrijgelaten en die inspecteur Derrick en de zijnen aardig wat hoofdbrekens bezorgt maar niet voldoende om Tappert-Derrick van de wijs te brengen.

Tatort - Mord ist kein Geschäft

1983 | Mysterie

Duitsland 1983. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Despina Pajanou, Hartmut Reck en Peter Ehrlich.

G[KA3]unther Happel wordt levenloos in de bossen in zijn camper gevonden door een landbouwer. Als Lutz (Schumacher) met Wagner (Strecker) poolshoogte komt nemen, stuiten zij op Kehl (Lakenmacher) die juist in zijn opvallende sportwagen op weg is naar Happel. Kehl zou lid zijn van een bende die restaurateurs en kleine ondernemers afperst en hij is `geldloper`. Een uitbater van een Grieks restaurant en een Turkse ondernemer ([KA3]Ulgen) pikken het niet langer, en proberen hun collega`s te mobiliseren tegen Sakowski (Ehrlich), die het hoofd van de afpersorganisatie is. Het merendeel zwijgt uit angst en Lutz komt niet verder. Sakowski neemt echter contact op met Lutz, want Happel inde voor zijn 'bedrijf' de 'verzekeringspremies' en hij heeft geen belang bij moord. Op de achtergrond bevindt zich een machtsstrijd. Het geroutineerde scenario van Felix Huby is echter heel realistisch en hij laat Lutz en Wagner behendig manoeuvreren door het gangsterland rondom Mercedes-Town Stuttgart. Let op Pajanou als Aischa; zij zou tien jaar later haar eigen commissarissen-serie DOPPELTER EINSATZ krijgen bij RTL TELEVISION en samen met haar blonde collega in Hamburg explosieve zaken oplossen. Dertiende zaak van Lutz, aflevering 144.

Berlinger - Ein deutsches Abenteuer

1975 | Drama, Avonturenfilm

Duitsland 1975. Drama van Bernhard Sinkel en Alf Brustellin. Met o.a. Martin Benrath, Hannelore Elsner, Tilo Prücker, Lina Carstens en Martin Lüttge.

Harold Robbins-verhaal op de Duitse manier: de zogenaamde levensgeschiedenis van een fabrikantenzoon die jaren na de oorlog een oude schoolvriend, een gewezen nazi, tegenkomt die als senator de grond van de oude fabriek opkoopt. Een film met veel fantasie, maar niet helemaal het niveau van LINA BRAAKE. Het camerawerk is van Dietrich Lohmann.

Die Moral der Ruth Halbfass

1972 | Thriller, Drama

Duitsland 1972. Thriller van Volker Schlöndorff. Met o.a. Senta Berger, Helmut Griem, Margarethe von Trotta, Peter Ehrlich en Marian Seidowsky.

Een rijke vrouw die een affaire heeft met de tekenleraar van haar dochter, schiet haar man neer die dit overleeft, waarna de vrouw levenslang krijgt. Een cynische idylle in voortreffelijke Schlöndorff-stijl.

Nicht nur zur Weihnachtszeit

1970 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1970. Drama van Vojtech Jasny. Met o.a. Edith Heerdegen, René Deltgen, Peter Ehrlich, Rolf Becker en Edeltraut Elsner.

Bij het aftuigen van de kerstboom barst tante Heerdegen in een onbedaarlijk geschrei uit, dat alleen nog maar gestopt kan worden door het opnieuw optuigen van de groene denneboom. Naar Heinrich Bölls boze en bijtende satire op de kritiekloze massa, die slaafs de burgerlijk-maatschappelijke conventies opvolgt. Dit tv-spel spreekt zeker niet iedereen aan. De kostuums werden verzorgd door Helga Pinnow, de decors zijn van Gerd Kraus en het camerawerk is van Jaroslav Kucera.

Er kann's nicht lassen

1962 | Komedie, Mysterie, Thriller

Duitsland 1962. Komedie van Axel von Ambesser. Met o.a. Heinz Rühmann, Rudolf Forster, Grit Boettcher, Ruth-Maria Kubitschek en Siegfried Wischnewski.

Heinz Rühmann opnieuw (na Das Schwarze Schaf) als 'Father Brown', de beroemde priester-speurder uit G.K. Chestertons detectiveverhalen. Rühmann vindt in een onderaards gewelf een sedert lange tijd verdwenen oude meester van de Hollander Van Dyck. De knorrige bisschop is zoals gebruikelijk ontstemd over de zijpaden, die Father Brown bewandelt en wil hem als missiepater naar Afrika sturen.