Lis Verhoeven: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Kaltes Gold

1992 | Misdaad

Duitsland 1992. Misdaad van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Anke Sevenich, Udo Schenk, Andrea L'Arronge en Hans Peter Hallwachs.

Nadat ze een ongeluk heeft gehad, vindt de politie een fortuin aan goudstaven in de auto van tandarts Sevenich. Ze komt juist terug uit Zwitserland, dus wordt ze gearresteerd op beschuldiging van goudsmokkel. Niemand merkt de wagen op die haar schaduwt. Advocaat Jean Abel (Halmer) is bereid haar te verdedigen en hij neemt de zorg over haar dochtertje op zich. Ook al gedraagt de jonge vrouw zich uiterst eigenaardig, toch is hij van haar onschuld overtuigd, hoezeer de bewijzen tegen haar zich ook opstapelen. Alledaagse krimi, zonder al te veel inspiratie in beeld gebracht. Acteursprestaties zijn behoorlijk, maar het scenario van Fred Breinersdorfer behandelt het onderwerp op de meest traditionele, clichématige manier. Fotografie van Rolf Paulerberg.

Anwalt Abel - Kaltes Gold

1992 | Misdaad, Drama

Duitsland 1992. Misdaad van Günther Maria Halmer. Met o.a. Andrea L'Arronge, Anke Sevenich, Udo Schenk, Han-Peter Hallwachs en Ferdinand Zander.

In Duitsland betaalt men BTW op goud dat verhandeld wordt. In het aangrenzende Zwitserland niet. Bij een verkeersongeval aan de stadsgrens van de Beierse hoofdstad M[KA3]unchen wordt in de auto van tandarts Sabine Schneider (Sevenich) een hoeveelheid goud gevonden. Onmiddellijk trekt men de conclusie dat Sabine de belasting ontduikt en men sluit haar in. Het is weekend en de toegewezen advocaat is Abel (Halmer). Hij gelooft niet dat Sabine fraudeert. Abels assistente Jane (L`Arronge) ontfermt zich over Sabine`s dochtertje. Terwijl de officier van justitie de nodige indirecte bewijzen verzameld heeft (hoge schulden, mislukte zaken van Sabine`s man, waarmee ze in een echtscheidingsprocedure verwikkeld is), probeert Abel haar onschuld te bewijzen. Hij ontdekt dat Sabine erin geluisd is en moet een reisje naar Zwitserland ondernemen om van de rijke financier Okto (Hallwachs) de waarheid los te krijgen. Niet zonder gevaar en risico's, maar wie door Abel verdedigd wordt komt er altijd uit. Het scenario van Fred Breinersdorfer zit goed in elkaar. Een prettige aflevering, die zeker niet teleurstelt. Het camerawerk is van Rolf Paulerberg.

Tatort - Der Mann auf dem Hochsitz

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Erich Neureuther. Met o.a. Nicole Heesters, Peter Nassauer, Jörg Fallheier, Stefan Orlac en Lis Verhoeven.

In haar eerste zaak wordt wordt Kriminal-Oberkommissarin Buchm[KA3]uller (Heesters) geconfronteerd met een aangifte van moord door Friedrich L[KA3]obert (Orlac). Hij beweert dat iemand hem probeerde naar het leven te staan, toen hij zijn uitkijkpost voor de jacht wilde bestijgen. Buchm[KA3]uller heeft zo haar twijfels en denkt aan een mislukte zelfmoordpoging, maar concludeert tenslotte, dat Turiddu (Malfa) het slachtoffer van een poging tot doodslag van Löbert was. Buchmüller, die bij de politie van Mainz werkt, zou nog een tweetal gevallen oplossen, alvorens zij overgeplaatst zou worden en niet meer in TATORT is te zien. Aflevering 84. Het scenario is van Richard Hey.

Bedaure, falsch verbunden

1962 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1962. Thriller van Met o.a. Harald Leipnitz, Ingrid Andree, Lis Verhoeven, Siegfried Lowitz en P. Walter Jacob.

Bewerking voor de tv van de misdaadroman van Allan Ullmann en Lucille Fletcher met een scenario van Helmuth Pigge. Fletcher bewerkte het boek aanvankelijk tot een hoorspel dat zo`n succes had dat Anatole Litvak in 1948 de zeer geslaagde film SORRY WRONG NUMBER met Barbara Stanwyck en Burt Lancaster draaide. Een vrouw (Andree) die een aanzienlijk fortuin ge[KA3]erfd heeft, is ernstig ziek en neemt de telefoon op. Hoewel er verkeerd verbonden is, hoort zij toevallig een gesprek over een moord die nog moet gebeuren. Wat later trekt ze de conclusie dat zij het toekomstige slachtoffer is, en dat haar man (Leipnitz) bezig is deze euvele daad voor te bereiden. De film is eerder interessant voor historisch geörienteerde toneel- en tv-liefhebbers, die hiermee zo'n bewijs geleverd krijgen, hoe de tv de schouwburg voor een massapubliek probeerde over te nemen, voor het aanbreken van het tijdperk van duur geproduceerde tv-films, die dan weer een frontale aanval probeerden uit te voeren op bioscoopfilms. Het spel van Lowitz en Leipnitz is goed, maar Andree kan natuurlijk niet tippen aan Stanwyck in de Hollywoodfilm.