Max Herbrechter

Acteur

Max Herbrechter is acteur.
Er zijn 38 films gevonden.

Auftrag in Afrika

2010 | Drama

Duitsland 2010. Drama van Sigi Rothemund. Met o.a. Walter Sittler, Katharina Abt en Max Herbrechter.

De Duitse ambassadeur Sebastian Gerber ontmoet in Zambia zijn jeugdliefde Karen, die voor de organisatie 'Ärzte für Afrika' in een ziekenhuis met veel aidspatiënten werkt. Ze wacht al maanden tevergeefs op door de Duitse regering gesubsidieerde medicijnen en vraagt Sebastian om hulp. Samen komen ze een medicijnenschandaal op het spoor en raken in groot gevaar.

Einsatz in Hamburg - Superzahl: Mord

2005 | Misdaad

Duitsland 2005. Misdaad van Judith Kennel. Met o.a. Aglaia Szyszkowitz, Hannes Hellmann, Rainer Strecker, Max Herbrechter en Laura Detter.

De zesde zaak van Jenny Berlin (Szyszkowitz). Jenny komt in een lift met drie vreemde mensen vast te zitten. Een van hen, die achteraf Holm (Herbrechter) blijkt te heten, heeft het over de lotto. Er wordt over en weer over lottogetallen gepraat en er worden lottoformulieren ingevuld. Jenny doet niet mee en achteraf krijgt ze spijt: het blijkt de winnende combinatie te zijn. Drie uur later wordt het levenloze lichaam van Holm gevonden, maar zijn winnende lottobriefje is verdwenen. Jenny, Volker (Strecker) en Wolfer (Hellmann) moeten nu een moord ophelderen. Volgens Wolfer gaat het om een ordinaire roof uit hebzucht, maar Volker die zelf een verwoed lottospeler is, gelooft hier niet in. Hij meent dat er psychologische motieven in het spel zijn, zoals angst. Het scenario van Markus Fenner is origineel en het trio van de politie houdt de aandacht van de kijker beslist vast. Szyszkowitz kan zich moeiteloos meten aan haar succesvolle vrouwelijke collega's Iris Berben, Hannelore Hoger of Maria Furtwängler die allen een Kommissarin spelen. Het camerawerk is van Hanno Lentz.

Im Zweifel für die Liebe

2004 | Romantiek, Familiefilm, Komedie

Duitsland 2004. Romantiek van Johannes Fabrick. Met o.a. Elmar Wepper, Saskia Vester, Max Herbrechter, Dietrich Hollinderbäumer en Marieke Lindenmeyer.

Succesvolle advocaat in echtscheidingszaken Rainer Maria Beerlitz (Wepper) had zijn vrouw Sandra (Vester) ooit beloofd zijn beroep op te geven en zich te wijden aan de kookkunst in een hotel aan een palmenstrand en `s avonds met haar in de warme zee te duiken. Inmiddels zijn er zeventien jaar verstreken en ze hebben een bijna volwassen dochter Elena (Lindenmeyer). Rainer vult zijn zakken met de processen die hij voert, en Sandra`s droom is nooit in vervulling gegaan. Sandra gaat op zichzelf wonen en wil nu scheiden. Rainer gaat een kookcursus volgen, staat op het zijn job eraan te geven en gaat joggen. Tijdens een hartstochtelijke nacht met Sandra komen ze weer nader tot elkaar, maar Sandra heeft zich al heel zelfstandig gemaakt. Het banale scenario van Melanie Br[KA3]ugel is eigenlijk te mager en bevat daarom wat grappige subplotjes zoals de knorrige profkok (Kukura), schoonvader Dr. Kuckenburg (Hollinderb[KA3]aumer), die tevens Rainers baas is, alsmede de zeurderige cli[KA3]ent Werner Piech (Herbrechter), die bang is dat Rainer zijn belangen niet voldoende behartigt. De act van Elmar Wepper kennen we zo langzamerhand wel en hij speelt op een ongeloofwaardige manier iemand die tegen de vijftig loopt. Het camerawerk is van Peter Döttling.

Lottoschein ins Glück

2003 | Romantische komedie

Duitsland 2003. Romantische komedie van Dirk Regel. Met o.a. Mariele Millowitsch, Miroslav Nemec, Max Herbrechter, Max Riemelt en Marie-Lou Sellem.

Alleenstaande moeder wint de lotto, maar is het formulier kwijtgeraakt. Op het gebied van de liefde lijkt zij meer succes te hebben.

Ein Starkes Team - Kollege Mörder

2003 | Misdaad

Duitsland 2003. Misdaad van Peter F. Bringmann. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Jaecki Schwarz en Arnfried Lerche.

Een hero[KA3]inetransport van de politie op weg naar de verbrandingsoven, wordt overvallen. Het riekt naar een insiders- job. De daders zijn snel gepakt, maar die blijken bij de neus genomen te zijn. De hero[KA3]ine was n.l. vervangen door wit bakmeel. Iemand moet zich toegang verschaft hebben tot de kamer, waar de drugs bewaard werden. Nu moeten Verena (Maranow) en Otto (Martens) namens interne zaken de daders op het hoofdbureau in Berlijn zoeken. Weinig populair werk, want de collega`s beschouwen hen als nestbevuilers. Martin Hanke (Senst) van de afdeling inbraken wordt vlak erna vermoord. Men denkt onmiddellijk dat de dader de hero[KA3]inedief moet zijn, omdat Martin waarschijnlijk te veel wist. Ex-collega Jens Pohlmann (Graudus), een kankerpati[KA3]ent, wordt ook vermoord. Otto en Verena horen van zijn zus Claudia (Renneberg), die de vriendin was van Martin, dat Jens af en toe hero[KA3]ine kreeg van Martin om de hevige pijnen te verlichten. Claudia loert nu op een kans om Martin en Jens te wreken. Het recht in eigen hand nemen wordt haar bijna fataal, maar dankzij Otto en Verena loopt het goed af. De 24ste aflevering van het team met mannetjesputters is een wie- is-de-dader met dwaalsporen: is het rauwe collega Uwe Sakowski (Sarbacher), die droomt van een ranch in de USA of is het arrogante collega Laagemann (Hofschneider), die beweert geld in de lotto gewonnen te hebben? Is Inga Reise (Gusner) soms voor iemand door de knieën gegaan? Zij was de enige die toegang had tot de kamer waar de drugs bewaard werden. Het scenario van Birgit Grosz en Leo P. Ard is nogal routineus. Maranow en Martens zijn grandioos. Het camerawerk is van Michael Faust. Dolby, 16:9.

Sektion - Die Sprache der Toten

2002 | Misdaad

Duitsland 2002. Misdaad van Markus Bräutigam. Met o.a. Karin Giegerich, Tim Wilde, Bettina Zimmerman, Friederike Wagner en Max Herbrechter.

In Duitsland zag men dat de serie SILENT WITNESS met Amanda Burton als Sam Ryan, de patholoog-anatoom, die dubieuze misdaden oplost, een groot succes was. Redenen genoeg voor een eigen serie, al is het niet de eerste poging om een vrouwelijke schouwarts als speurneus misdaden te laten oplossen op de Duitse thuisbuis in een productie uit eigen land. Deze film is een pilot en de kijkers zullen uitmaken of het wat wordt. Hellen Mars (Giegerich) werkt voor het gerechtelijk laboratorium in Hamburg. De eerste dode die zij op haar ontleedtafel krijgt, is Andrea Holm, een transseksueel die tot voor kort nog een man was. In de rosse buurt van de havenstad aan de Elbe kwam ze als prostitu[KA1]ee aan de kost. Ze is vermoord met hamerslagen. Algauw komt men erachter dat ze de som van dertigduizend euro in contanten in haar woning bewaarde, die nu verdwenen is. Er zijn verdachten genoeg, waaronder Dora (Zapata), een `collega` en eveneens een transseksueel en haar jongere vriendje Yannis (G[KA3]unther) en Andrea`s vader, Gerd (Schm[KA3]olzer). Gerd wordt ingesloten en dan wordt Yannis op dezelfde wijze als Andrea vermoord. Commissaris Holger Stoltz (Wilde) lost de zaak op. De rolverdeling heeft de nodige ervaring voor de tv opgedaan. Aan hen ligt het niet. Het niet al te spannende en weinig verrassende scenario is van Markus Douglas Wissmann.

Aus lauter Liebe zu Dir

2002 | Romantische komedie

Duitsland 2002. Romantische komedie van Ariane Zeller. Met o.a. Claudine Wilde, Michael Roll, Max Herbrechter, Lina Rabea Mohr en Julius Jellinek.

Juliane (Wilde) heeft een schoonheidssalon met chique klanten. Haar vriend René (Roll) is galeriehouder. Hij exposeert dure schilderijen in haar salon, die de rijke mannen van Juliane's dure dames kunnen kopen. Het gaat dus heel goed met Juliane en René, want ze hebben alles wat hun hartje begeert. Dan ontmoet Juliane de ruige timmerman Johannes (Herbrechter) en meent dat haar relatie met René een uitzichtloze sleur is geworden. Het kost haar de salon en ze krijgt later toch mot met Johannes. De aan de grond zittende Juliane heeft evenwel een lumineus commercieel idee en de kijker wordt in spanning gehouden met wie ze dat gaat delen: Johannes of René. Het ongeloofwaardige scenario voor deze onbenullige liefdesleut is van Kerstin Österlin en Jessica Schellack naar een korte boeksynopsis van Lea Wilde die zich bedient van het pseudoniem Annegrit Arens. Het camerawerk is van Axel Henschel.

Tatort - Bienzle und der Todesschrei

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rüdiger Wandel, Rita Russek, Sophie von Kessel en Max Herbrechter.

De negentien-jarige Florian Merkl (Diemling) is door een trein overreden: hij zat vastgeketend aan de spoorrails, net even buiten Stuttgart. Bienzle (Steck) en zijn assistent G[KA3]achter (Wandel) tasten omtrent het motief voor de misdaad in het duister. Aan de hand van verklaringen van getuigen, die het slachtoffer gekend hebben, ontstaat er een beeld van een jongen die goed kon tekenen en schilderen, betrouwbaar was, maar moeilijk in de omgang en soms zeer agressief kon zijn. Hij was fan van de popgroep Death Metal. Zijn getrouwde klasselerares Manuela Reich (Von Kessel) was gefascineerd van zijn artistieke talent, viel voor zijn charme en dook met hem tussen de lakens, hetgeen niet onopgemerkt bleef voor haar echtgenoot Peter (Herbrechter). Een motief? Bienzle speurt verder en ontdekt dat Florian ook lid was van een hackersgroepje dat een rekening van een bank had gekraakt. Florian en zijn vriend Tim (Bl[KA3]umel) wilden ermee ophouden, maar leider Marc Stetter (Snetberger) wou er niet van horen. Ligt hier soms het motief? Samen met Hannelore Schmiedinger (Russek) gaat Bienzle een wandschildering van Florian analyseren. Terwijl Hannelore nog voor een nevenplot zorgt door haar arm te breken, vindt Bienzle met haar hulp de sleutel tot het geheim. Het scenario van regisseur Griesmayr is een geslaagde psychologische misdaadthriller. De rolverdeling leverde fraaie prestaties, waardoor deze film nog plezieriger is geworden. Het camerawerk is van Hans Jörg Allgeier. Deze tv- film was de eerste die in Duitsland digitaal werd opgenomen. Nog voordat de film werd uitgezonden, werden er delen vertoond op vakbeurzen in München, Amsterdam en Peking. In principe ziet de kijker geen verschil met de gebruikelijke 16mm. Aflevering 479.

Am Anfang war die Eifersucht

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Stephan Schwartz, Heidelinde Weis, Jonathan Beck en Hans-Peter Korff.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Tatort - Quartett im Leipzig

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär en Walter Nickel.

Aan het scenario van aflevering 458 ter gelegenheid van 30 jaar TATORT werkten drie specialisten: Hans-Werner Honert, Fred Breinersdorfer en Wolfgang Panzer; de eerst genoemde had op dat moment een drietal films als regisseur op zijn naam staan en de laatst genoemde een viertal, terwijl Breinersdorfer zijn sporen verdiende met het schrijven van draaiboeken voor talloze Duitse krimi`s. De regionale omroepen van Nord-Rhein-Westfalen (WDR) en Sachsen (MDR) wilden een aflevering die speelde tussen Oost en West, tussen wessis en ossis. Commissarissen Ehrlicher (Sodann) en Kain (Lade) werken aan de moord op ex-lid van een studentencorps, Dr. Maik Frei, die van achteren werd aangevallen. Hij was lid geweest van de studentenvereniging Votania, die onder het beschermheerschap staat van professor Kleist (Glowna), een gerenommeerde longarts uit Leipzig. Terwijl Ehrlicher en Kain in de romantische wijk Rosenthal (van het porcelein!) de zaak onderzoeken, worden Max Ballauf (Behrendt) en zijn collega Freddy Schenk (B[KA3]ar) geconfronteerd op het K[KA3]olner Hauptbahnhof met het stoffelijke overschot van Dr. Karl Kuhn uit Leipzig, die aan een vergiftiging is overleden in de Inter City tussen Leipzig en Keulen. Ze ontdekken dat Kuhn zijn broer een bezoek wilde afleggen en dat hij zijn laatste gesprek via zijn portable met Dr. Frei in Leipzig voerde. Het duurt niet lang of het tweetal ontdekt dat ook Kuhn een oud-lid was van Votania. Telefonisch contact met de collega`s in Leipzig verloopt stroef en ze krijgen de boodschap dat ieder op zijn eigen terrein resultaten moet zien te behalen. Max vindt dit maar niks, en impulsief als hij is, haalt hij Freddy over discreet in Leipzig te gaan snuffelen. Ehrlicher en Kain zijn echter niet van gisteren en Freddy`s incognito is alras bekend, waarop ze besluiten samen te gaan werken als Max zich bij hen voegt in de Saksische hoofdstad. Het kwartet ontdekt dat Frei en Kuhn wetenschappelijk medewerkers van professor Kleist waren en ze nemen aan dat er rivaliteit om Claudia Kleist (Hübchen), de dochter van de professor, in het spel was. Dieper gewroet in de lokalen van de vereniging Votania stuit op al te grote invloed van Professor Kleist en kadaverdiscipline naar Pruisisch recept. Gedenkwaardig is het hartelijke afscheid van beide teams aan de schnell-imbiß op het hypermoderne station van Leipzig. De allereerste TATORT, TAXI NACH LEIPZIG speelde ook al in Oost en West en liet toen een hoopvolle samenwerking zien tussen bier drinkende commissaris Trimmel uit Hamburg en zijn DDR-collega die hem tips gaf. Een genietbare aflevering, maar het scenario is niet super en toegeschreven op de Berlijnse Muur die nog steeds in de hoofden van de mensen bestaat, waardoor de vele kijkers buiten het Duitsland veel minder voeling hebben met deze aflevering.

Scheidung auf Rädern

2000 | Komedie

Duitsland 2000. Komedie van Christine Kabisch. Met o.a. Barbara Auer, Max Herbrechter, Joachim Dietmar Mues, Elke Winkens en Jakob Mann.

De 35-jarige Ute Ritter (Auer) wordt door haar trouweloze man toch nog verrast nadat zij met haar elf-jarige zoon Paul (Mann) de benen heeft genomen. De gezamenlijke inboedel is weg en blijft weg. Financieel trekt ze aan het kortste eind. De alimentatie die ze krijgt is minimaal. Haar wonden likkend in een benepen huurflatje krijgt ze een gouden idee: ze richt het verhuisbedrijfje Home Sweet Home op, dat voor vrouwen die op het punt staan te gaan scheiden, binnen de drie uur de gehele inboedel inpakt, weghaalt en aflevert op een adres, onbekend aan de echtgenoot. De meeste mannelijke slachtoffers zijn te verbouwereerd om actie te ondernemen en wie aangifte doet bij de politie, merkt dat hij met loden schoenen midden in een woestijn is aangeland. Ute, die zich soms als schutspatroon de `Heilige Johanna der Verhuizingen` voelt, ontmoet natuurlijk op een goede dag een iets jongere, maar goed uitziende man, Geret Jakoby (Herbrechter), die haar om haar diensten vraagt. Geret is beeldhouwer, dus er is het nodige te verslepen en zijn vrouw is onderneemster die met een legertje advocaten aankomt niet alleen om hem het mes op de keel zetten, maar ook nog de voogdij willen ontnemen over hun dochtertje. Ute kan deze klant moeilijk weigeren... Het ironische scenario is van Pamela Katz en bevat een aantal hele aardige vondsten, maar verder gaat deze vrolijke film om waarheden als koeien dat mannen toch niet zonder vrouwen kunnen (en omgekeerd) en dat op elke pot wel een deksel past. De kortgeknipte zwartharige, mollige Auer speelt ondanks het feit dat ze in werkelijkheid ietsjes ouder is dan haar rol de anderen toch een beetje weg. Goede bijrollen en je kunt best lachen. Het camerawerk van Florian Ballhaus is niet slecht. Een onderhoudende film.

Newenas weite Reise

2000 | Familiefilm, Avonturenfilm

Duitsland 2000. Familiefilm van Nenad Djapic. Met o.a. Victoria Borislavova Borisova, Florian Jaeger, Dieter Pfaff, Peter Franke en Igor Galo.

De veertien-jarige Jan (Jaeger) brengt de zomervakantie door op het vrachtschip van zijn oom Fiete (Franke), omdat zijn ouders moeten werken. Aanvankelijk was Jan teleurgesteld dat de geplande reis met zijn vader en moeder naar New York niet doorging, maar hij wordt dikke maatjes met de gemoedelijke scheepskok Kojak (Pfaff). Jan ontdekt een verstekelinge aan boord. Het is Newena (Borisova). Ze heeft haar ouders verloren in de Joegoslavische burgeroorlog en zoekt haar broertje, dat in een kindertehuis in Hamburg woont. Jan wil Newena best helpen, maar is onhandig. Hij wordt betrapt en van boord gezet. Doch Jan geeft niet op, en sluipt nu zelf als verstekeling aan boord, vastbesloten Newena te helpen. Een fijne, avontuurlijke kinderfilm, die leuk en spontaan gespeeld wordt. Het scenario van regisseur Djapic en Marc Eric Wessel houdt een boodschap in: ook weeskinderen hebben rechten als vluchteling. Djapic heeft zich goed verplaatst in de wereld van het kind en met flair geregisseerd. Zijn achternaam wordt officieel anders gespeld: Dyapik; alsof dat belangrijk is. Het camerawerk is van Anton Ranguelov Bakarski.

Einmal Himmel und retour

2000 | Komedie

Duitsland 2000. Komedie van Thomas Jacob. Met o.a. August Zirner, Christine Neubauer, Natalie Spinell, Cornelia Gröschel en Pamela Marquardt.

Britta Jacobsen (Neubauer) heeft zich altijd achter haar man Phil (Zirner) opgesteld onder het motto bereikt hij wat, dan gaat het mij ook goed. Terwijl Phil al zijn energie in zijn carri[KA2]ere heeft gestopt als hoofd van een marketingafdeling, heeft Britta voor hun drietal dochters en het huishouden gezorgd. Dan leert Phil de aantrekkelijke Laura Michaelis (Flemming) kennen en hij waant zich in de (zevende) hemel. Britta heeft het nakijken en de zorg voor de kinderen. Phil en Laura ontdekken na enige tijd, dat het hebben van de zaak, het einde van het vermaak is en dat ze ieder zich verschuilde achter zijn eigen problemen. Zo daalt Phil weer af uit den hoge, maar Britta die aanvankelijk in een hel was achtergebleven, ontdekt voor het eerst de ware liefde in haar leven. Haar oplichtende ster kan dan alleen nog maar stijgen om te gaan stralen en Phil heeft het nakijken. Het scenario van Henriette Piper is gebaseerd op een bestseller van de in Duitsland zeer succesvolle schrijfster van dikke romans Claudia Keller. Onder de regie van Jacob die gesteund werd door een competente rolverdeling is een onderhoudende tv-film ontstaan voor een groot publiek, dat voor het gootste deel uit vrouwen bestaat. Het camerawerk is van Meinolf Schmitz.

Die Verbrechen des Professor Capellari - Das Traumhaus

2000 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 2000. Misdaad van Klaus Emmerich. Met o.a. Friedrich von Thun, Karl Schönböck, Irm Hermann, Gilbert von Sohlern en Sissy Höfferer.

Zo handig als Capellari (Von Thun) in het oplossen van moordmysteries is, zo onhandig is hij met geldzaken. Niet dat hij met geld smijt zoals zijn vader Capellari senior (Sch[KA3]onb[KA3]ock), maar hij valt in handen van makelaar Felix Geiger (Lehmann) die zijn vermogen gaat beheren als hij het huis van zijn tante verkocht heeft. Na de moord op de voormalige eigenaresse van het huis dat Capellari wil kopen, wil hij de op hande zijnde transactie ongedaan maken, en vraagt hij Geiger zijn `geparkeerde` geld terug. Er blijken enige problemen te zijn, waardoor Capellari niet snel aan zijn tegoed kan komen. Als hij Geiger wil opzoeken, treft Capellari hem levenloos aan in zijn woning. Kommissarin Karola Geissler (H[KA3]offerer) vindt dat Capellari een duidelijk motief heeft. Capellari gaat op eigen houtje een onderzoek doen en stuit daarbij op Geigers verleidelijke bazin Ivana Zwirner (Malton) en de aalgladde Konsul Zwirner (Marischka). Hij ontdekt een hoop dat niet door de beugel kan, terwijl hij zelf onder druk staat, omdat huishoudster Hermine Feichtlbauer (Hermann) haar ontslag heeft aangekondigd. Het scenario van Rita Piel en regisseur Emmerich is een wie-is- de-dader-geschiedenis met de nodige dwaalsporen, die lang niet allen even origineel zijn. De mooie omgeving, de charmante Von Thun en de stereotiepe Höfferer zorgen ervoor dat je toch blijft kijken. De gastrol-van-deze-keer wordt door Malton heel fraai ingevuld. Het camerawerk is van Klaus Merkel.

Hamburg - Stadt in Angst

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Daniel Helfer. Met o.a. Julia Bremermann, Luc Feit, Michael Roll, Thierry van Werveke en Marco Girnth.

Het centrum van de stad Hamburg ligt rondom een prachtig, groot meer dat door een kanaal verbonden is met de rivier de Elbe. Het is een bezienswaardigheid en men kan er tochten met een rondvaartboot op maken. Er staan zelfs palmbomen langs een deel van de oever, terwijl de stad toch in het Noorden van Duitsland ligt. Plotseling duiken er lijken op uit het water en de politie begint te vermoeden dat er - net zo als dat in AMSTERDAMNED het geval is - een idiote, gestoorde duiker als seriemoordenaar aan het werk moet zijn, want de slachtoffers hebben totaal niets met elkaar te maken. Paniek kan elk moment uitbreken, omdat het jaarlijkse Alsterfeest binnenkort gaat beginnen. Het hoeft dan ook niemand te verbazen dat commissaris Sophie Flemming (Bremermann - what`s in a name!) zwaar onder druk staat om met resultaten te komen. De eerste tip krijgt zij van haar ex, Martin Engel (Roll), zelf een beroepsduiker. Het zou de labiele Jan Clemens (Van Werveke) zijn, die ook duiker is, maar zijn lijk wordt algauw uit het water opgevist. Na dit dwaalspoor valt de verdenking natuurlijk op Martin, die door zijn ex-vrouw goed op de hoogte is van iedere stap die de politie zet bij de opsporing van de moordende gek. Rafael Solá Ferrer schreef een buitengewoon clichématig scenario, dat op seriewerk lijkt en geen enkele verrassing biedt. De hoofdrollen doen hun plicht, maar de film, die binnen vier weken gedraaid werd, draagt toch de sporen van haast en budgetdiscipline. Het camerawerk is van David Slama en Hamburg is een stad om eens te bezoeken, nu de seriemoordenaar in zijn lurven gegrepen is. Ook bekend als EINSATZ MORD: KOMMISSARIN FLEMING UND EINE STADT IN ANGST.

Hamburg - Stadt im Angst

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Daniel Helfer. Met o.a. Max Herbrechter, Luc Feit, Michael Roll en Julia Bremermann.

Er heerst paniek in Hamburg. Een doorgedraaide seriemoordenaar die zijn slachtoffers in de rivier de Alster verdrinkt, is hiervan de oorzaak. Voornamelijk watersporters en zwemmers zijn het slachtoffer en de in duikpak vermomde moordenaar dumpt de lijken in prominente, publieke gelegenheden. Detective Sophie Fleming en haar assistent Sebastian moeten, onder druk van de pers en het toeristenbureau, de moordenaar snel vinden. Er staat een groots rivierfestival op het programma en slechte publiciteit is niet gewenst. Er is uiteindelijk slechts één man die de rivier door en door kent en hij wordt direct ingehuurd. Wanneer ook hij uit de weg wordt geruimd, zitten Sophie en Sebastian met de handen in het haar

Dr. Vogt - pätschäden

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Stephan Meyer. Met o.a. Sven-Eric Bechtolf, Friederike Tiefenbacher, Helmut Zierl, Antje Hagen en Max Herbrechter.

Goed nieuws voor Dr. Vogt: zijn vriendin-collega Nina Kramberg (Tiefenbacher) meldt hem dat hij vader wordt. Ook in het ziekenhuis zit het mee. Prof. Malbrandt (Zierl) heeft geneesmiddel ontwikkeld dat afweerkrachten versterkt. Hiermee hoopt Dr. Vogt ongeneeslijk kleine Marie (Tauck) te kunnen helpen. Een spectaculaire zelfmoord zet Hansa-ziekenhuis op stelten. Voor elk wat wils in deze aflevering van doktersdrama, geschreven door regisseur en Jürgen Dünnwald. Gedraaid in Hamburg en omgeving.

Die hohe Kunst des Seitensprungs

1998 | Komedie

Duitsland 1998. Komedie van Martin Gies. Met o.a. Max Herbrechter, Birge Schade, Petra Bernd, Jürgen Tonkel en Marie-Lou Sellem.

Schlagerzanger Frankie (Herbrecher) gaat al enige tijd vreemd met Mercedes (Sellem), de vrouw van zijn songwriter-producent Albert (Tonkel) en Frankie`s vrouw Bianca (Schade) doet het al jaren met Albert. Ze weten het echter niet van elkaar. Als Frankie op een dieptepunt in zijn carri[KA2]ere belandt, ligt het aan Albert die geen inspiratie meer heeft. Hier is wat voor te zeggen, want Albert houdt zich bezig met avant-gardistische muziek, die bestemd is voor fijne oren. De platenfirma zet hen onder druk: als er niet snel genoeg een meestamper komt, wordt het contract opgezegd. Albert moet voor een symposium over moderne, atonale muziek naar Bad Camberg in het Siebengebergte tussen Keulen en Frankfurt. Frankie wil Albert laten verleiden door de ordinaire Olga (Bernd), een weelderige, Russische buffetjuffrouw zodat hij `inspiratie` kan opdoen. Hij stuurt Olga naar Bad Camberg, maar zij blijkt een preutse tante met in haar kielzog een domme, jaloerse vriend, Potter (Koch). Toevallig gaat Mercedes als journaliste naar Bad Camberg en Bianca, die van niets weet, hoopt op een leuk weekendje met Albert omdat ze denkt dat Frankie aan het vissen is. De rest laat zich raden: ze komen elkaar allemaal tegen in het hotel, er wordt met deuren gesmeten, dikke smoezen worden verkocht, maar aan het eind is er weer een dikke hit en iedereen is weer tevreden. Het scenario voor deze tv-klucht is van Ecki Ziedrich. Het camerawerk is van Rüdiger Laske. Wie niets meer en niets minder dan een platte boulevardkomedie op de thuisbuis verwacht, komt aan zijn trekken. De waardering is voor die kijkers bedoeld, andere kijkers vinden film ronduit vervelend.

Polizeiruf 110: Gänseblümchen

1997 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1997. Misdaad van Ulrich Stark. Met o.a. Martin Lindow, Oliver Stritzel, Andrea Sawatzki, Inge Meysel en Henry Hübchen.

Kalle (Stritzel) wil met Gabi Bauer (Sawatzki) trouwen, maar voordat zij er serieus over kunnen praten, wordt zij vermoord. Zij was de secretaresse van burgemeester Huffer (M[KA3]uller). Hoewel de Kripo bijna zeker weet, dat dit het werk is van een seriemoordenaar die Sauerland onveilig maakt, denken dorpskoddebeiers Kalle en Sigi (Lindow) er heel anders over. Er zijn gemeenteraadsverkiezingen in Volpe en Huffer heeft een belangrijke uitdager, die hem weleens zou kunnen verslaan. Lage trucs zijn dan niet ongewoon omdat men denkt dat in de politiek ieder doel geheiligd is. Met de hulp van de schrandere Oma Kampnagel (Meysel) leren zij de heren uit de grote stad een lesje. Het scenario van Dirk Salomon en Thomas Wesskamp ligt voor de hand, maar wekt de sympathie voor de hermandad die je beste kameraad is en door hogerhand niet serieus genomen wordt. Vijf jaar later zien we Sawatzki als Kommissarin Charlotte Sänger in Frankfurt in de serie TATORT. Het camerawerk is van Manfred Ensinger en Jürgen Schoenemann. Aflevering 187.

Wer anhèlt stirbt

1996 |

Duitsland 1996. Alexander Ris en Olaf Keiser. Met o.a. Max Herbrechter, Nina Hoger en Corinna Harfouch.

Kalle (Stritzel) wil met Gabi Bauer (Sawatzki) trouwen, maar voordat zij er serieus over kunnen praten, wordt zij vermoord. Zij was de secretaresse van burgemeester Huffer (M[KA3]uller). Hoewel de Kripo bijna zeker weet, dat dit het werk is van een seriemoordenaar die Sauerland onveilig maakt, denken dorpskoddebeiers Kalle en Sigi (Lindow) er heel anders over. Er zijn gemeenteraadsverkiezingen in Volpe en Huffer heeft een belangrijke uitdager, die hem weleens zou kunnen verslaan. Lage trucs zijn dan niet ongewoon omdat men denkt dat in de politiek ieder doel geheiligd is. Met de hulp van de schrandere Oma Kampnagel (Meysel) leren zij de heren uit de grote stad een lesje. Het scenario van Dirk Salomon en Thomas Wesskamp ligt voor de hand, maar wekt de sympathie voor de hermandad die je beste kameraad is en door hogerhand niet serieus genomen wordt. Vijf jaar later zien we Sawatzki als Kommissarin Charlotte Sänger in Frankfurt in de serie TATORT. Het camerawerk is van Manfred Ensinger en Jürgen Schoenemann. Aflevering 187.

Wer anhält stirbt

1996 | Drama, Historische film

Duitsland 1996. Drama van Olaf Kaiser en Alexander Ris. Met o.a. Corinna Harfouch, Nina Hoger, Max Herbrechter, Michael Kind en Jürgen Mai.

Door een botsing tussen de auto's van een stel uit het Westen en een paar uit het Oosten, ontmoeten twee wessis en twee ossis elkaar. De vrouwen, die aanvankelijk bij de aan diggelen gereden auto's stonden te wachten, vluchten voor een loslopende hond en komen in onderaardse gangen terecht en de mannen, die hulp zijn gaan halen, op een legerplaats. De verschillen tussen Oost en West, die er nog steeds zijn, worden aan de hand van deze film duidelijk geschetst. Het spel, met name van Harfouch die zelf uit de voormalige DDR afkomstig is, is heel goed. Het is echter een film, die je qua onderwerp moet interesseren en waarvoor je het geduld moet opbrengen om de dialogen te volgen in het symbolische, maar schoolse kader. Opgenomen in de serie Das kleine Fernsehspiel in het kader van Grenzfälle - Vom Verschwinden der Berliner Mauer. Het scenario is van beide regisseurs. Het camerawerk is van Matthias Tschiedel.

Unschuldig verbrannt

1996 |

Duitsland 1996. Detlef Rönfeldt. Met o.a. Max Herbrechter, Roger Hanin en Dietz Werner Steck.

Door een botsing tussen de auto's van een stel uit het Westen en een paar uit het Oosten, ontmoeten twee wessis en twee ossis elkaar. De vrouwen, die aanvankelijk bij de aan diggelen gereden auto's stonden te wachten, vluchten voor een loslopende hond en komen in onderaardse gangen terecht en de mannen, die hulp zijn gaan halen, op een legerplaats. De verschillen tussen Oost en West, die er nog steeds zijn, worden aan de hand van deze film duidelijk geschetst. Het spel, met name van Harfouch die zelf uit de voormalige DDR afkomstig is, is heel goed. Het is echter een film, die je qua onderwerp moet interesseren en waarvoor je het geduld moet opbrengen om de dialogen te volgen in het symbolische, maar schoolse kader. Opgenomen in de serie Das kleine Fernsehspiel in het kader van Grenzfälle - Vom Verschwinden der Berliner Mauer. Het scenario is van beide regisseurs. Het camerawerk is van Matthias Tschiedel.

Noi siamo angeli V

1996 | Komedie, Actiefilm

Frankrijk/Duitsland/Italië 1996. Komedie van Roggero Deodato. Met o.a. Bud Spencer, Philip Michael Thomas, Max Herbrechter, Syd Brisbane en Mike Kirton.

Onze geestrijke helden pater Orso (Spencer) en pater Zacharias (Thomas) vinden heel toevallig een tas met valse dollars. Al snel komen ze erachter dat enorme hoeveelheden in het land circuleren als boos complot van President Aneto (Reai) die daarmee de V.S. wil chanteren. Aneto dreigt staatssecretaris Shultz (Nash) die net op bezoek is, om Amerika te laten overstromen met het valse geld waardoor er een kolossale geldontwaarding komt. Alles wat Shultz hoeft te doen, is een gigantisch krediet te verlenen van echte dollars. En of die tas dollars nog niet genoeg was voor onze heren in monnikspij: ze vinden - ook weer bij toeval - de drukplaten. Hierdoor krijgen Orso en Zack niet alleen de CIA achter zich aan, maar ook de geheime dienst van de bananenrepubliek, waarin ze ondergedoken zitten. Bij deze aflevering moet de kijker beslist niet naar enige logica zoeken of op geloofwaardigheid letten, ook niet als de would-be revolutionair Napoleon (Bedi) het vrome stel uit de penarie redt. Het is en blijft geheel pretentieloos formulewerk.

Noi siamo angeli IV

1996 | Komedie, Actiefilm

Duitsland/Frankrijk/Italië 1996. Komedie van Roggero Deodato. Met o.a. Bud Spencer, Philip Michael Thomas, Max Herbrechter, Syd Brisbane en Mike Kirton.

Het is weer eens (oogst)feest in San Rolando: moge de goden uit de hemel vallen. Wat er valt, is een vliegtuig met als overlevende van de crash de onuitstaanbare, arrogante miljonairszoon Wolfgang Galveston III (Taft) en zijn trouwe butler. Wolfgang biedt onze beide paters, Orso (Spencer) en Zack (Thomas) een goddelijk bedrag als zij hem weer veilg kunnen thuisbrengen bij zijn papa. Men heeft geen rekening gehouden met de gewetenloze Captain Delgado (Hess), die ze te vlug af is en die Wolfgang pakt om papa Galveston een gigantisch bedrag af te persen. Orso en Zack zetten zich met frisse tegenzin in voor de bevrijding van Wolfgang en de capitano blijkt een formidabele tegenstander, die onze paters bijna naar hun schepper weten te bevorderen. Gelukkig loopt het goed af. Scenario wederom van Laura Curelli. Puur formulewerk voor kijkers zonder eisen aan tv- drama.

Noi siamo angeli III

1996 | Komedie, Actiefilm

Italië/Duitsland/Frankrijk 1996. Komedie van Roggero Deodato. Met o.a. Bud Spencer, Philip Michael Thomas, Max Herbrechter, Alfie Wise en Syd Brisbane.

Laura Curelli schreef het jongensboekachtige scenario voor deze aflevering: afrekenen met schurken, die een schat zoeken en voor dat doel een jongen uit San Rolande van zijn vrijheid beroven omdat ze geloven dat hij de vindplaats weet. De als toeristen vermomde boeven onder aanvoering van de gemene Schot McQuade (Wise), verschansen zich met hun slachtoffer in de jungle. Pater Orso (Spencer) en pater Zack (Thomas) gooien het op een akkoordje met een wilde Indianenstam en stellen de bende van McQuade buiten gevecht. Uit dankbaarheid (waarom?) geven de Indianen de vindplaats prijs van een goudschat. De vreugde voor beide nep-paters is echter van korte duur, want luitenant Pedro confisceert de kostbaarheden in naam der wet. Onze geestelijken moeten weer terug naar het klooster, waar ze minstens nog een drietal avonturen moeten beleven voordat ze kunnen denken over een eventueel vertrek uit Midden-Amerika. Dat laatste wordt bepaald door de kijkcijfers van deze oubollige, A-Team- achtige tv-serie.

Noi siamo angeli II

1996 | Komedie, Actiefilm

Duitsland/Frankrijk/Italië 1996. Komedie van Roggero Deodato. Met o.a. Bud Spencer, Philip Michael Thomas, Max Herbrechter, Mark Macaulay en Syd Brisbane.

En die tv-serie die kwam er! Onze nietsnuttende mannetjesputters, Bob (Spencer) en Joe (Thomas) zijn het leven als onderduikers in monnikspij beu. Ze willen het klooster van San Rolando verlaten. Het geschikte moment is de drukke jaarmarkt waar ze hem ongemerkt kunnen drossen. Sagreste (Herbrecher), hun vriend met een technische knobbel, maakt een oud vliegtuigje weer luchtwaardig. Als ze willen vertrekken, komen de mannen van Don Medina, de plaatselijke grootgrondbezitter, de stad binnen om de kleine boeren nog verder onder druk te zetten, zodat hun heer ze nog meer kan uitbuiten. Ze hebben echter buiten de waard gerekend met onze krachtpatsers, die de bende mores leert. Don Medina laat onze helden uit wraak afranselen en ze al hun persoonlijke bezittingen afnemen. Napoleon (Bedi) roept daarop de revolutie uit. Het landgoed van Don Medina wordt belegerd en leeggehaald. De buit wordt onder de armen verdeeld, inclusief de schamele bezittingen van onze twee Zorro`s, die nu moeten blijven, waar ze zitten. In een volgende aflevering (er komen er nog vier) zullen ze hun volgende uitbraakpogingen ondernemen. Hoe het ook zij, dit is formulewerk en het blijft

Noi siamo angeli

1996 | Komedie, Actiefilm

Duitsland/Frankrijk/Italië 1996. Komedie van Ruggero Deodato. Met o.a. Renato Scarpa, Philip Michael Thomas, Bud Spencer, Max Herbrechter en Syd Brisbane.

De twee schurken Bob en Joe ontsnappen uit de gevangenis en geven zich tijdens hun vlucht uit voor monniken. Ze komen terecht in de afgelegen missiepost San Fernando en worden opgenomen bij de plaatselijke kloosterorde. De rust is echter maar van korte duur, want er wordt een meisje uit het dorp ontvoerd en Bob en Joe besluiten er achteraan te gaan

Maître Da Costa : En désespoir de cause

1996 | Misdaad

Duitsland/Frankrijk 1996. Misdaad van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Roger Hanin, Dietz Werner Steck, George Claisse, Michel Creton en Jacques Duby.

Meester Da Costa (Hanin) krijgt onverwacht bezoek van een oude vriend. Deze zoekt hem op betreffende zijn dochter Francine. Het meisje moest enkele dagen geleden vanuit Duitsland terug thuis komen, maar enkel haar bagage arriveerde. Van het meisje niet het minste spoor. Op dat ogenblik vindt de Duitse politie het verkoolde lichaam van een jong meisje in de buurt van een afgelegen buitenhuis nabij Ulm. De enige aanwijzing waarover procureur Lotte Pigge (Hammacher), die het onderzoek leidt, beschikt is een kettinkje. Een moeilijke opdracht voor Da Costa die het onderzoek niet enkel op professioneel vlak beschouwt, maar zich er ook persoonlijk bij betrokken voelt. Goed uitgewerkte politiefilm die weinig origineels te bieden heeft. Pretentieloze spanning, gezien en vergeten. Wolfgang Brenner en Patrice Dard baseerden het routine-scenario op een idee van Frédéric Dard. Fotografie van James Jacobs.

Kinder der Nacht

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Nina Grosse. Met o.a. Natalia Wörner, Herbert Knaup, Matthias Paul, Max Herbrechter en Tatja Seibt.

De jonge en ambitieuze Meret (W[KA3]orner) is een succesvolle psychologe. Ze gaat met David (Knaup) trouwen. Op de dag van de bruiloft duikt haar broer Boris (Paul) weer op, met wie zij tien jaar ervoor een incestueuze relatie had. Aanvankelijk verzet zij zich tegen haar onderdrukte verlangens naar haar broer, maar nu gaan ze toch verder. Als zij tenslotte zwanger blijkt te zijn, zonder dat zij weet van wie, stapelen de tragische gebeurtenissen zich op. Tv-film met een delicaat thema, dat nog steeds tot een van de grote taboe-onderwerpen behoort. Helaas is het een kwellend lang verhaal, waarin de innerlijke verscheurdheid van de personage Meret jammer genoeg niet overtuigend op de beeldbuis overkomt. Het scenario is van Harald Göckeritz. Het camerawerk van Hans-Jörg Allgeier is netjes. Zowel de regisseuse en de scenarist deden o.a. ervaring op met TATORT- films.

Operation Medusa

1995 | Thriller

Zwitserland/Duitsland 1995. Thriller van Thorsten Näter. Met o.a. Franziska Petri, Uwe Kockisch, Daniel Hajdu, Eva-Maria Kerkhoff en Katrin Pollitt.

De jonge Gilda was getuige van de zelfmoord van een schoolvriend van vroeger. Hij was lid van een sekte. Ze denkt dat hij de dood ingejaagd werd. Zij wil de zaak tot op de bodem uitzoeken en besluit zelf lid te worden van die gemeenschap.

Die einzige Zeugin

1995 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1995. Misdaad van Mario Azzopardi. Met o.a. Nina Kronjäger, Heio von Stetten, Peter Rappenglück, Bernd Tauber en Hans Schenker.

Mascha (Kronj[KA3]ager) is blind. Ze is getuige van een misdaad en weet ondanks haar handicap Kommissar Weihmann (Von Stetten) een nauwkeurige beschrijving te geven. Weihmann meent dat hij met een dergelijke getuigenis niets bij de rechter kan aanvangen, maar als Mascha door de gangsters wordt opgejaagd, moet de commissaris haar wel beschermen en zij helpt hem wat dan tot de aanhouding van de daders leidt. Misdaadfilm in het kielzog van de veel beter uitgedokterde TATORT-Krimis uit de productiefabriek van de Frankfurter Filmproduktion. Het feit dat Canadese regisseur Azzopardi werd aangetrokken, maakt er beslist geen WAIT UNTIL DARK van, al proberen de producenten ons dat te laten geloven. Ook bekend als BLIND WITNESS.

Die Spur der roten Fässer

1995 | Familiefilm, Misdaad

Duitsland 1995. Familiefilm van Kai Wessel. Met o.a. Florian Bamberg, Meike Fellinger, Evren Sahin, Florian Schön en Teresa Harder.

Zoals de titel doet vermoeden, loost iemand illegaal vloeistof uit rode vaten. De kinderen Steink[KA3]uller, Roman (Bamberg), Julia (Fellinger), Jonas (Sch[KA3]on), en Steffi (Harder) komem tijdens de zomervakantie ondernemer Otto Schlange (Krause) op het spoor die zijn zakken vult met het laten verdwijnen van gif. Zij zorgen ervoor dat hij in handen komt van Kommissar Kaminski (Sodann). Redelijk spannende, goed gemaakte milieuthriller voor het jonge volkje met zelfs een boodschap over verdraagzaamheid. Speelt in Noord-Duitsland, de voormalige DDR, en werd in feite gemaakt voor de omroepen NDR en MDR met steun van omroep ORB. Het scenario is van regisseur Wessel, die zich baseerde op een verhaal van Ursula West. Camerawerk van Hagen Bogdanski.

Ein Bett für drei

1994 | Komedie

Duitsland 1994. Komedie van Bettina Woernie. Met o.a. Max Herbrechter, Nina Hoger, Maria de Braganca, Cathrin Vaessen en Oliver Stritzel.

Wanneer Herbrechter, een jonge zakenman, door zijn vriendin Petri op straat wordt gezet, moet hij een nieuw onderkomen zoeken. Zo leert hij de zonderlinge Hoger kennen, die met haar dochtertje De Braganca ook op zoek is naar een huis. Om hun kansen op de woningmarkt te vergroten, besluiten ze zich voor te doen als een gelukkig gezinnetje. En jawel hoor: Aus gemeinsamer Not wird Liebe. Het scenario van J[KA3]urgen Starbatty, naar een idee(!) van Klaus Peter Wolf, stelt nauwelijks iets voor. Wie eenmaal plat gaat voor deze kanonnade van ongein, zal de hele avond niet meer bijkomen.

Der Neger Weiß

1994 | Komedie

Duitsland 1994. Komedie van Michael Günther. Met o.a. Gunter Berger, Andrea L'Arronge, Kathrin Schrewe, Judith Klein en Ursela Monn.

Berger die de dubbelzinnige bijnaam Wei[KL29] heeft, haat alles en iedereen die een andere huidskleur heeft. Op een kwade dag (voor hem) botst hij tegen een heuse neger op en dat is nog niet het ergste, maar hij merkt de volgende morgen dat er een zwarte vlek op zijn lichaam zit. Deze plek breidt zich razend snel uit en binnen de kortste keren is Berger zelf roet zwart en kan hij aan den lijve ondervinden welke vooroordelen onze westerse maatschappij tegen kleurlingen heeft. Naïve komedie over het rassenprobleem die geen ogenblik een volwassen kijker kan boeien. Het is allemaal zo voor de hand liggend. Het scenario van Thomas Kirdorf had misschien nog doel kunnen treffen in de jaren 1960, maar tegen het jaar 2000 wil een kijker die een schoolopleiding heeft genoten, toch wel meer dan wat oppervlakkig idealisme.

Auf eigene Gefahr

1993 | Actiefilm, Thriller

Duitsland 1993. Actiefilm van Dieter Berner. Met o.a. Thekla Carola Wied, Roland Schäfer, Günther Naumann, Ulrich Pleitgen en Max Herbrechter.

Wied vult de dagelijkse society-rubriek in de Bonner Zeitung. Bij de opening van een nieuwe casino ontmoet ze een hoge ambtenaar die zich vijandig tegenover haar uitlaat. Wat later pleegt een meisje dat in zijn gezelschap vertoefde zelfmoord. Voor haar is dit genoeg om op onderzoek uit te gaan. Routineuze actie-thriller met een journaliste die zelf op onderzoek gaat en een moorddadig complot op het spoor komt. Deze pilot-film voor een tv-reeks kreeg als ondertitel PECH IM SPIEL...UND GLŸCK IN DER LIEBE. Het scenario van Berner en Hilde Berger, naar de roman Grenzfälle van Christine Grän biedt spanning en heeft een goede climax, maar bevat tevens een eindeloos aantal afgezaagde clichés. Fotografie van Walter Kindler en Karl Hohenberger. De leuke score is van de hand van Pino Donaggio.

Barmherzige Schwestern

1992 | Komedie

Duitsland 1992. Komedie van Annelie Runge. Met o.a. Anne Kasprik, Nina Petri, Matthias Brandt, Martina Gedeck en Lucia Stefanel.

De film gaat over twee verpleegsters die meer willen dan verplegen en een arts aan de haak slaan. Door het inspannende werk, het gebrek aan waardering en een mislukte liefdesaffaire komen ze in de verleiding het lot een handje te helpen. Zij doen in emoties en injecties. Een geslaagde ironische komedie in de stijl van de Duitse doktersfilm uit de jaren 1950-60. Speelt zich in de tredmolen van het ziekenhuis die vijf dagen duurt. Camerawerk van Jan Malir. Scenario van regisseuse Runge.

Tatort - Schimanski: Bis zum Hals im Dreck

1991 | Mysterie

Duitsland 1991. Mysterie van Peter Carpentier. Met o.a. Götz George, Peter Striebeck, Ilona Schulz, Eberhard Feik en Chiem van Houweninge.

In een idyllisch dorpje, dat favoriet is bij hengelaars, in de buurt van Duisburg wordt iets afschuwelijks ontdekt dat de vakantie van de onconventionele, anti-Kommissar Horst Schimanski (George) ernstig verstoort. Een dierenarts wordt opgeknoopt gevonden. Uitgerekend op de dag dat hij zou trouwen. Zijn bruid, Silke Faber (Schulz), de dochter van een rijke boer, gelooft niet in zelfmoord. Schimanski ook niet. Hij gaat op zoek naar eventuele vijanden van de dierenarts en slaagt erin, zij het helemaal aan het einde, de ware toedracht uit te pluizen. Niet meteen het sterkste Schimanski-verhaal: de plot is vaak absurd, de ontknoping erg on-Schimanski en nogal clichématig. Het scenario voor deze wie-is-de-dader is van Nederlander Chiem van Houweninge, die de rol van Hänschen speelt. Nostalgische muziek van Tangerine Dream en de onvergankelijke Chi Coltrane. Het camerawerk is van Viktor Ruzicka en Michael Sigloch. Aflevering 244.

En desespoir de cause

-1 |

Frankrijk. Detlef Rönfeldt. Met o.a. Max Herbrechter, Dietz Werner Steck en Roger Hanin.

In een idyllisch dorpje, dat favoriet is bij hengelaars, in de buurt van Duisburg wordt iets afschuwelijks ontdekt dat de vakantie van de onconventionele, anti-Kommissar Horst Schimanski (George) ernstig verstoort. Een dierenarts wordt opgeknoopt gevonden. Uitgerekend op de dag dat hij zou trouwen. Zijn bruid, Silke Faber (Schulz), de dochter van een rijke boer, gelooft niet in zelfmoord. Schimanski ook niet. Hij gaat op zoek naar eventuele vijanden van de dierenarts en slaagt erin, zij het helemaal aan het einde, de ware toedracht uit te pluizen. Niet meteen het sterkste Schimanski-verhaal: de plot is vaak absurd, de ontknoping erg on-Schimanski en nogal clichématig. Het scenario voor deze wie-is-de-dader is van Nederlander Chiem van Houweninge, die de rol van Hänschen speelt. Nostalgische muziek van Tangerine Dream en de onvergankelijke Chi Coltrane. Het camerawerk is van Viktor Ruzicka en Michael Sigloch. Aflevering 244.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Max Herbrechter op televisie komt.

Reageer