Randy Graff is acteur.
Er zijn 2 films gevonden.

Moon Over Broadway

1997 | Documentaire, Experimenteel, Musical

Verenigde Staten 1997. Documentaire van D.A. Pennebaker en Chris Hegedus. Met o.a. Carol Burnett, Philip Bosco, Randy Graff, Jane Connell en James Valentine.

Vanaf het prille begin in maart 1995 tot de uiteindelijke première op Broadway in oktober 1995 volgen we de totstandkoming van de productie Moon Over Buffalo, een komedie geschreven door Ken Ludwig en geregisseerd door Tom Moore. Dit stuk betekende de terugkeer naar Broadway van Carol Burnett na een afwezigheid van dertig jaar. Het speelt zich af bij een theatergezelschap in een provinciestadje begin jaren 1950. De bekende regisseur Frank Capra is op zoek naar een acteur en een actrice voor zijn nieuwe film en volgens geruchten zou hij die avond in de zaal zitten. Reden genoeg voor de twee steracteurs, gespeeld door Burnett en Bosco, om hun beste beentjes voor te zetten, met desastreuze gevolgen. Tot in het detail zijn we getuige van de groei van een toneelstuk vanaf de eerste lezing, over de repetities, de discussies over de tekst, interviews met de pers en de eerste try-outs in Boston. Tijdens het productieproces verandert zowat het hele stuk en als blijkt dat de eerste kritieken in Boston niet bepaald mals zijn wordt er nog verder geschaafd aan de tekst en nieuwe grappen bedacht. De toeschouwer wordt helemaal meegesleept door de hoogspanning die heerst bij de officiële première. Een schitterende documentaire die ons een idee geeft van hoe het eraan toe gaat achter de coulissen bij een topproductie op Broadway. Onder de aanwezigen op de première herkennen we o.a. Bernadette Peters, Carrol O'Connor en Dom De Luise. Pennebaker en Hegedus schreven het scenario en stonden in voor de montage. Ze leveren er zelf geen woord commentaar bij. De camera werd bediend door Pennebaker, Nick Doob en James Desmond. Dolby Stereo Digital.

Keys to Tulsa

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Leslie Greif. Met o.a. Eric Stoltz, Cameron Diaz, Randy Graff, Mary Tyler Moore en James Coburn.

Het kansrijke scenario van Harley Peyton naar de roman van Brian Fair Berkey bevat teveel wendingen en subplots en te weinig sympathieke figuren, waarmee de kijker zich zou kunnen associ[KA3]eren en dat is verschrikkelijk jammer. Richter Boudreau (Stoltz) is een karakterloze figuur van goede familie, wiens streberige moeder Cynthia (Moore) hem een baantje als filmcriticus bezorgt bij de plaatselijke krant, Tulsa Journal. Helaas is Richter te beroerd om een stukje in te leveren en rookt, snuift en zuipt liever dan dat hij wat doet. Als er een aardige meid op zijn weg komt, dan zegt Richter nooit nee. Zo komt hij Vicky Stover (Unger) tegen, een sweetheartje van de high school dat ook uit een goed nest komt. Zij is door haar huwelijk met drugsdealer Ronnie (Spader) onterfd. Ze wil wat van Richter, maar dat is niet meteen duidelijk. Richter is Ronnie nog geld schuldig voor stuff, en Ronnie wil dat Richter hem helpt bij een chantagezaak met compromitterende foto`s van de overjarige stripper Cherry (Going), voor wie Richter prompt valt. Cherry was getuige van een moord en daar wil Ronnie munt uit slaan. Ondertussen verdenkt Vicky`s broer Keith (Rooker) dat zijn zus hem een deel van de erfenis wil afpikken. Na een tijdje loopt de kijker het risico dat zijn aandacht verslapt en hij deze op zich intrigerende, maar veel te lange film niet meer kan volgen. Stoltz als Richter toont te weinig personage en dat werkt dodelijk. De scène's schieten te kort en het camerawerk van Robert Fraisse laat de kijker af en toe behoorlijk in de steek. Debuterend regisseur Greif is er niet in geslaagd om een THE BIG SLEEP van de 21e eeuw te brengen. De film werd in Texas gedraaid en niet in Oklahoma.