Hans Fehrmann: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

L'Orage sur la Montagne

1942 | Drama

Zwitserland 1942. Drama van Eduard Probst. Met o.a. Geny Spielmann, Madeleine Koebel, Antoinette Steidle, Doris Raggen en Hans Fehrmann.

Het wel zeer afgezaagde verhaaltje over een berggids die in het dorp niet geaccepteerd wordt en die het goedmaakt met een heldendaad. Het eindigt ditmaal met een huwelijk, het toppunt van idioterie in een film die wat vormgeving betreft al uit de mode was toen hij uitkwam. De mening van de criticus Emile Gr[KA4]et is dan ook leuk om nog eens aan te halen: een `reusachtige dwaasheid`. Resteren de mooie landschappen, want het merendeel van de film werd opgenomen op de gletsjer van Aletsch (Georges C. Stilly en Willy Schenkel) op 3000 meter hoogte; het enige positieve in deze idioterie.

Le Bâtard

1941 | Familiefilm, Drama

Zwitserland 1941. Familiefilm van Edmund Heuberger. Met o.a. Leopold Biberti, Petra Marin, Röbi Rapp, Hans Fehrmann en Walburga Gmür.

Min of meer trouwe bewerking van de succesvolle gelijknamige Zwitserse roman van Paul Ilg, handelend over de teleurstellingen waar een buitenechtelijk kind mee te maken heeft. De regisseur (en zijn producent Markus) heeft aan dit realistische en wrede werk alle pit ontnomen, met name door het een gelukkige afloop te geven. Bovendien is er gefilmd zonder een greintje visuele fantasie. In ieder geval wordt de microkosmos in de provincie aardig, soms meedogenloos, weergegeven. Een van de weinige Franstalige Zwitserse films die in die tijd enig succes in Europa kenden. Ook bekend als TROIS DANS LA VIE.

L' Eternelle victime

1940 | Drama

Zwitserland 1940. Drama van Edmund Heuberger. Met o.a. Léopold Biberti, Marina Reiner, Fritz Schulz, Margarete Fries en Rita Liechti.

Zwaarmoedig melodrama waarin sprake is van een mondaine verleider die de dochter van een gynaecoloog verleidt. Zij wil een abortus en het eindigt allemaal voor de rechtbank. Sinds die tijd heeft Cayatte ons `overstelpt` met dit soort tendensfilms. Deze veroorzaakte een schandaal in Zwitserland, haalde zich de banvloek van de censuur op de hals maar hield een triomftocht langs het publiek. Het verouderde scenario daargelaten vallen een aardige vertolking met het zeer dubbelzinige personage van de gynaecoloog [KA1]en verzorgd camerawerk (Stilly) op. Het moet allemaal zeer gewaagd lijken.