Paul Faßnacht

Acteur

Paul Faßnacht is acteur.
Er zijn 26 films gevonden.

Die Fischerin

2014 | Drama

Duitsland 2014. Drama van Jan Ruzicka. Met o.a. Alwara Höfels, Rüdiger Vogler, Max von Thun, Golo Euler en Paul Faßnacht.

Nadat haar vader Erich een hartinfarct heeft gekregen, gaat de in Berlijn woonachtige Meike met haar zoon Paul terug naar haar geboortedorp om voor haar vader te zorgen.

Saniyes Lust

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Sülbiye V. Günar. Met o.a. Idil Üner, Daniel Krauss, Ellen Schlootz, Silvan-Pierre Leirich en Max Gertsch.

Titelheldin Saniye (Üner) is een jonge Duitse vrouw van Turkse komaf die een sterke voortplantingsdrang voelt opkomen nadat haar baas haar een promotie aanbiedt. Kersverse Duitse echtgenoot Tom (Krauss) voelt niets voor een gezin maar Saniye zet door, met een vruchtbaarheidskliniek als wanhopig hulpmiddel en haar huwelijk als slachtoffer. Saniyes Lust hinkt krampachtig op twee gedachten: de dynamiek van een intercultureel huwelijk en de vertwijfeling vanwege een wellicht onvervulbare kinderwens. Geen van beide komt uit de verf waardoor het drama een mat gevoel achterlaat. De Turks-Duitse filmmaker Sülbiye Günar (Stuttgart, 1973) studeerde met deze televisiefilm af aan de Berlijnse filmacademie.

Ein Engel und Paul

2003 | Romantiek

Duitsland 2003. Romantiek van Manfred Stelzer. Met o.a. Eva Haßmann, Pierre Besson, Gunda Ebert, Klaudia Balawender en Paul Faßnacht.

Aantrekkelijk blondje Marie (Hassmann) werft eenzame heren voor het huwelijksbureau van Charly (Naujoks) om ze tegen een forse betaling aan de vrouw te helpen. Ze walgt van haar werk, want het grenst aan tippelen voor de monomane Charly die eigenlijk niet meer dan een keurig aangeklede souteneur is. Als ze Paul (Besson) in een café ziet, slaat ze hem aanvankelijk als animeermeisje aan de haak. Dan blijkt Paul een succesvolle advocaat te zijn en ziet ze in hem de mogelijkheid om los te komen van Charly, die haar als lokvogel liever niet verliest. Het feit dat Paul getrouwd is, lost Marie op met haar geroutineerde verleidingskunsten. Als ze in Pauls vakantiehuis in Zuid- Frankrijk verblijven, haalt het verleden hen in: Pauls vrouw Louise (Ebert) begrijpt niet waarom haar man weg is en Charly wil zijn inkomstenbron terug. Ook Pauls zakelijke partner Hans (Faßnacht) heeft hem nodig. Het scenario van Tatort- producente voor omroep NDR Doris J. Heinze is niet slecht, want ze houdt de kijkers in spanning over de keuze, die de hoofdrollen gaan maken, maar esprit en humor ontbreken een beetje. De rolverdeling daarentegen doet zeer zijn best. Het camerawerk is van Tomas Erhart.

Die Musterknaben - 1000 und eine Nacht

2003 | Komedie, Actiefilm, Misdaad

Duitsland 2003. Komedie van Ralf Huettner. Met o.a. Jürgen Tarrach, Oliver Korittke, Franziska Schlattner, Sanna Englund en Walter Gontermann.

Smerissen Docker (Tarrach) en Dretzke (Korittke) uit D[KA3]usseldorf zullen onderscheiden worden als beste cops van het jaar. Terwijl Dretzke wacht op de minister die hen het lintje zal aanreiken, wordt Docker in de kantine van het ministerie van binnenlandse zaken geronseld om stand-in te zijn voor een marahadja (Vithanyathil), die een prostaatoperatie moet ondergaan, maar zijn leven niet zeker is. Docker moet plaatsnemen in de limousine van het vliegveld naar het ziekenhuis. Een klusje van niks, maar het blijkt veel gevaarlijker te zijn dan hij dacht. Nadat hij plaatsgenomen heeft naast de oogverblindende Selinda (Schlattner), loopt echter alles goed af. Juist op het moment dat hij dacht dat het een fluitje van een cent was en Selinda voorstelt aan Dretzke, wordt er een aanslag op hen gepleegd. Doch Docker en Dretzke waren niet voor niets de beste mannen van hun korps! Hoewel ze de bewondering en dankbaarheid van Selinda verkrijgen, mogen zij hun heldendaad vieren met een kratje bier op het balkon van Dockers appartement. Passieve ontspanning en een tamelijk ongeloofwaardig verhaal met uitstekende karakterspelers Tarrach en Korittke. Schlattner mag er zijn - ze is een schatje om te zien. Het scenario is van Dominic Raacke en regisseur Huettner. Het camerawerk is van Hannes Hubach.

Tatort - Schrott und Totschlag

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Ulrike Folkerts, Andreas Hoppe, René Hofschneider, Nina Hoger en Cara Wiedke.

Het scenario van Dorothee Sch[KA3]on is niet slecht, bevat aardige dialogen en behoorlijk wat humor. Ze haakt qua thema in op kinderverkrachters en schept daartoe eerst voorzichtig een psychologisch klimaat dat geleidelijk van goed naar slecht omslaat. Een zelfmoord van een twaalf-jarig zigeunermeisje zet Odenthal (Folkerts) aan het denken, maar ze heeft geen motieven en aanknopingspunten voor moord. De kijker weet wie de dader is en ziet hoe hij bij het laten verdwijnen van sporen een tweede moord begaat. Wederom heeft Odenthal geen aanknopingspunt totdat Mario Kopper (Hoppe) toch een spoor vindt. We zitten dan middenin een zuivere misdaadfilm, hebben alle sympathie voor de ziekelijke dader volledig verloren en vragen ons af hoe snel Odenthal en Mario hem in de kraag grijpen. We kijken niet eens op ons horloge om te zien of het al kwart voor tien is, want we weten uit ervaring dat het duo Odenthal-Kopper vlak voor het eindsignaal de zaak heeft opgelost. Goed gespeeld en goed in elkaar gezet, al staat een enkele draai en wending in verband met de speelduur van anderhalf uur. Folkerts ziet er robbedoesachtiger uit dan ooit door haar jongenskopje met brillcream en ze heeft een stoere ring op haar bovenarm laten tatoe[KA3]eren en de toekomst zal ons leren of het om hennep of om echte inkt gaat. Ze helpt Mario bij het zoeken van een appartement door zich voor te doen als een echtpaar; ze delen als broer en zus Odenthals flat en ze mogen om beurten in bad liggen. Mario krijgt de zenuwen als zijn dertig jaar oude Alfa Romeo door een grijper van de sloper gepakt wordt om de shredder in te gaan. De ruiten gaan eraan maar hij kan zijn oldtimer nog net redden voordat zijn rode wagentje tot een pakje metaal is samengeperst; hij ziet dan de clou voor de tweede moord. In de finale krijgt hij nog een keer de zenuwen als Lena zijn geliefde karretje met zwaailicht dwars door de ruiten van het zwembad rijdt (pikant detail: de achterruit is met plastik afgeplakt vanwege het shredderavontuur). Lena moet in deze film Mario's klassieke auto regelmatig aanduwen; hoewel ze dat met frisse tegenzin doet, staat zij natuurlijk haar mannetje. Het camerawerk is van Jürgen Carle. Aflevering 492.

Tatort - Schatten

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Thorsten Näter. Met o.a. Sabine Postel, Oliver Mommsen, Camilla Renschke, Dieter Pfaff en Mathias Koeberlin.

Hauptkommissarin Inga L[KA3]ursen (Postel) wordt door haar links-radicale verleden ingehaald. Zij drong ooit als lid van een groepje demonstranten na de moord op Ulrike Meinhof op 9 mei 1976 binnen bij het dagblad Weserexpress. Een bewaker liet toen in het tumult het leven. S[KA3]oren Feldmann (Horwitz) eiste indertijd de daad voor zich op en verdween in het niets. Sedert die tijd staat hij als terrorist in het opsporingsregister. De anderen zijn inmiddels eerzame burgers geworden. Ze hebben het ver geschopt: politici, advocaten, journalisten, een rijke uitgever, en Inga die bij de afdeling moordzaken in Bremen zit. Een sensatiereporter, die toen ook tot de demonstranten behoorde, wil met `onthullingen` komen over het verleden van de voormalige sympathisanten om zijn zak te spekken. Hij wordt als lijk gevonden, en algauw blijkt dat hij over brisante informatie beschikte, genoeg om heel wat lieden te chanteren. Dan wordt Feldmann opgepakt en hij beschuldigt Inga. Er ontstaat een vertrouwenscrisis met haar collega Stedefreund (Mommsen). Inga wordt geschorst en moet alles op alles zetten om te bewijzen dat zij onschuldig is. Het scenario van regisseur Näter is heel aardig, vooral wat Duitsland betreft, al staat de afloop van te voren vast. Behoorlijke spelprestaties en dito regie. Het camerawerk is van Michael Faust. Aflevering 506.

Polizeiruf 110: Wandas letzter Gang

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Bernd Böhlich. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Bettina Kurth, Claudia Geisler en Axel Prahl.

Paul Kieslowski (Prahl) moet terechtstaan wegens een poging tot doodslag op zijn vrouw Maria (Geisler). Hij heeft haar in de buik gestoken voor de ogen van zijn stiefdochter Theresa (Wolfram), een tiener, en zijn zoontje Enrico (Benner). Op Theresa`s beschuldigingen werd Kieslowski door Kommissarin Wanda Rosenbaum (Hoffmann) gearresteerd, maar Wanda vraagt zich tijdens het proces af of zij niet al te snel gehandeld heeft en waarom Enrico de vragen van de vrouwelijke rechter niet beantwoorden wil. Ze gaat buiten haar boekje als ze de bewakers en collega- smerissen aanbiedt Paul terug te brengen naar het huis van bewaring. Zij maakt een omweg om hem te confronteren met Enrico, die in een sporthal op de handbaltraining is. De zaak loopt uit de hand als blijkt dat Enrico al eerder naar huis was gegaan. De wanhopige Kieslowski wil zich de handboeien niet meer laten aanleggen. Hij neemt Wanda, haar dochter Annette (Kurth) met haar tien-jarige stiefzoontje, een aantal kinderen en de trainster in gijzeling nadat hij Wanda`s dienstwapen gepakt heeft. Annette is juist op die dag getrouwd en was net binnengekomen. Annette waarschuwt haar kersverse echtgenoot via haar portable waardoor de oude sportzaal door een elite-eenheid van de politie wordt omsingeld. Kieslowski eist dat hij Enrico wil spreken. Als de politie hem thuis wil ophalen, hebben zijn moeder en stiefzus hem al verstopt. Gelukkig verliezen koddebeier Krause (Krause) en Tamara (Angerer) hun koelbloedigheid niet. Terwijl de gijzeling voortgaat en er wanhopig naar Enrico gezocht wordt, stapelen de bewijzen zich op dat Kieslowski onschuldig is, terwijl zijn vrouw en stiefdochter hem met meineed achter de tralies hopen te krijgen. Theresa zal zelfs niet rouwig zijn als de politie hem doodschiet. Als alle kinderen, de trainster, Annette en haar stiefzoontje vrij zijn, heeft Wanda Kieslowski zo ver gekregen om met haar naar buiten te komen. Dan valt er een schot dat de verkeerde treft. De zestig-jarige Hoffmann die de DDR tien jaar voor de val van de Muur van Berlijn kon verlaten, wordt wel op een hele rauwe wijze uit de serie geschoten. Het spel van de hoofd- en bijrollen is geloofwaardig en goed. Het scenario van Stefan Kolditz heeft psychologische diepgang, maar is enigszins traag en voorspelbaar, op de onaangename verrassing in het einde na. Het subplot van de verstoorde moeder-dochter verhouding tussen Wanda en Annette is goed en consequent doorgetrokken uit gebeurtenissen in andere films met Wanda Rosenbaum. De film eindigt met beelden uit Wanda Rosembaums carrière. Het camerawerk is van Thomas Plenert. Stereo, 16:9.

Mit dem Rücken zur Wand

2002 | Misdaad, Drama

Duitsland 2002. Misdaad van Thorsten Näter. Met o.a. Oliver Bröcker, Tim Wilde, Christoph Hagen-Dittmann, Faith Alas en Burghart Klaußner.

Martin Lebeck (Br[KA3]ocker) uit een achterbuurt in Hamburg kreeg de kans naar de politieacademie te gaan en was blij dat hij zich uit zijn klein-criminele milieu ontworsteld had. Na actieve dienst in de provincie wordt hij overgeplaatst naar het gevreesde 13. Revier in Hamburg. Het is de ongure buurt, waaruit hij afkomstig is. Zijn minderjarige zus Doro (Thiemann) dealt in drugs en de jeugdgevangenis dreigt. Zijn jongere broer Tim (Gerk) loopt het risico aan de ouderlijke macht onttrokken te worden en zal in een kindertehuis geplaats worden. Ter elfder ure weet Martin te voorkomen dat de raad voor de kinderbescherming hun voornemens tegen zijn weerloze ouders (Fa[KL29]nacht en B[KA3]ottrich) doorzetten. Dan ontdekt hij dat Doro een koffer vol drugs van zijn jeugdvriend Tarek (Alas) bewaart. Martin moet alles op alles zetten om de augiasstal schoon te maken en zelf niet ten onder te gaan aan de macht van de buurt. Een doorsnee krimi met een sociaal kantje, die eventueel de pilot voor een serie zou kunnen zijn bij enthousiaste kijkersreacties. Spel en regie zijn OK voor het niveau van de rolprent. De film ging op 24 september 2002 in première op het filmfestival van Hamburg en zou daarom recht hebben op bioscoopstatus, maar ging niet in roulatie in de Duitse donkere zalen. Derhalve houden wij het op een tv-film. Het scenario is van regisseur Näter. Het camerawerk is van Achim Hasse.

Bis dass dein Tod uns scheidet

2002 | Komedie

Duitsland 2002. Komedie van Manfred Stelzer. Met o.a. Senta Berger, Günther Maria Halmer, Loretta Pflaum, Hanna Burgwitz en Hanno Pöschl.

Na een bijna-verdrinkingsdood, een bedrijfsongeval, realiseert Gunnar Mosbach (Halmer) zich, dat zijn leven zich te snel voltrokken heeft en dat de tijd die hij nog te leven heeft minder zal zijn. Hij wordt hierdoor uiterst somber, en laat de greep op zijn goedlopende duiksportzaak verslappen. Zijn vrouw Edith (Berger), is een stuk levenslustiger en cynischer, maar ook zij vindt diep in haar hart dat de tijd te snel voorbij gegaan is. Edith werkt als freelance journaliste voor een vrouwenblad dat eenmaal in de veertien dagen verschijnt onder de titel Britta. Edith moet een artikel schrijven over (in onze ogen een morbide) een fantast, die een computerprogramma heeft ontwikkeld, waardoor je na invoering van allerlei co[KA3]ordinaten, het tijdstip van je eigen dood kunt berekenen. Zowel Edith als Gunnar geven hun persoonlijke gegevens door voor de berekening, krijgen de resultaten, maar Gunnar wil er (heel begrijpelijk) niets van weten. Ondertussen besluit Edith dat het wel mooi is geweest bij Britta, zegt haar baan op en besluit dat het de hoogste tijd is om dikke romans te schrijven. Ze haalt Gunnar over om samen op een zuidelijk eiland (het zou Mallorca kunnen zijn) een nieuwe fase in hun leven te beginnen. Als ze eenmaal ter plekke zijn, waagt Gunnar zich eraan om de uitkomst van de computerberekening te bekijken - de schrik slaat hem om het hart. Een kluchtige film rondom de inmiddels zestig-jarige Berger die alle moeite doet er vijf of zes jaar jonger uit te zien met een wat opgebruikte, vermoeide Halmer (bekend uit de serie ANWALT ABEL) in de bijwagen. Niet onaardig, maar de Senta-films van dit kaliber kennen we zo langzamerhand wel en ze beginnen op een overdosis te lijken. Dergelijke computerprogramma`s zijn op Internetsites inderdaad te vinden en zijn net zo betrouwbaar als het bekijken van koffiedik. Het schrijven van romans is geen sinecure, ook al heb je jaren meegewerkt aan een damesblad (bedoeld is hier het tijdschrift Brigitte). Het ironische scenario vol make- believe en wishful thinking is van Michel Bergmann en Anke Apelt. Het camerawerk is van Frank Grunert.

Aus lauter Liebe zu Dir

2002 | Romantische komedie

Duitsland 2002. Romantische komedie van Ariane Zeller. Met o.a. Claudine Wilde, Michael Roll, Max Herbrechter, Lina Rabea Mohr en Julius Jellinek.

Juliane (Wilde) heeft een schoonheidssalon met chique klanten. Haar vriend René (Roll) is galeriehouder. Hij exposeert dure schilderijen in haar salon, die de rijke mannen van Juliane's dure dames kunnen kopen. Het gaat dus heel goed met Juliane en René, want ze hebben alles wat hun hartje begeert. Dan ontmoet Juliane de ruige timmerman Johannes (Herbrechter) en meent dat haar relatie met René een uitzichtloze sleur is geworden. Het kost haar de salon en ze krijgt later toch mot met Johannes. De aan de grond zittende Juliane heeft evenwel een lumineus commercieel idee en de kijker wordt in spanning gehouden met wie ze dat gaat delen: Johannes of René. Het ongeloofwaardige scenario voor deze onbenullige liefdesleut is van Kerstin Österlin en Jessica Schellack naar een korte boeksynopsis van Lea Wilde die zich bedient van het pseudoniem Annegrit Arens. Het camerawerk is van Axel Henschel.

Tolle Lage

2001 | Drama, Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Drama van Sören Voigt. Met o.a. Ill-Young Kim, Paul Faßnacht, Phi Dang, Henriette Heinze en Gabi Methner.

Weliswaar luidt de naam van de camping in het bos 'de Perfecte Plek', het is niet voor iedereen een paradijselijk vakantieoord. De bezoekers zijn onder meer een jonge Vietnamese immigrant, een bankemployé die zijn eigen bank heeft beroofd en een ooit in Oost-Duitsland immens succesvolle zanger. In zijn debuut volgt regisseur Voigt (1968) zijn personages, die allen op hun eigen manier worstelen met het 'nieuwe Duitsland', naar een dramatisch hoogtepunt. (RdL/VPRO Gids)

Stiller Sturm

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Tomasz Thomson. Met o.a. Jana Thies, Brigitte Hobmeier, Marcus Born, Christoph Bach en Doreén Dietel.

Twintiger Anne woont in een bruisende stad, heeft vrienden en aanspraak, maar vindt geen aansluiting. De dierengeluiden uit de kooien van de dierentuin naast haar appartement versterken haar gevoel van opgesloten zitten. Tijdens een zomer gaat zij op zoek. Naar wat weet ze niet, maar haar pad wordt gekruist door vier mannen. Stiller Sturm geeft op een rustige manier indringend een uitsnede weer van het leven van een jonge eigentijdse vrouw. De elektronische muziek van de productieve en invloedrijke Keulenaar Jörg Burger mengt zich hierin, meer dan alleen als ondersteuning - eerder als stem in het hoofd van Anne.

Ein Starkes Team - Der schöne Tod

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Kilian Riedhof. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Lena Stolze en Paul Faßnacht.

Het scenario van Christian Jeltsch en Klaus H[KA3]uttmann voor deze aflevering van ons sterke stel gaat over een niet geringe plaag in de sport: doping. Voornoemde schrijvers nemen echter een kijkje in de toch nog als besmuikt bekend staande bodybuildingwereld, ondanks het feit dat fitness, waartoe het pompen met ijzer behoort, door de inspanningen van o.a. persoonlijkheden als Jane Fonda en Arnold Schwarzenegger maatschappelijk werd geaccepteerd. Bodybuilder en bezitter van een fitnessstudio Ralf Neutzner (Fa[KL29]nacht) heeft volgens de dokter nog maar enkele maanden te leven omdat hij zijn lichaam verwoest heeft met stero[KA3]iden, spierversterkende middelen. Hij sterft toch nog vroegtijdig als het slachtoffer van een misdaad. Het team, Verena (Maranow), Otto (Martens) en Georg (Lansink), hebben algauw een rijtje verdachten: zoon Jan (Schick) die afgehouden werd van de middelen door zijn vader en daardoor zijn kans op een Europees kampioenschap in het water zag vallen, Frank (Jovanovic), die de dopingmiddeltjes levert en Tina Bark (Soydan), Ralfs maîtresse. Verena meent dat ze moeten zoeken naar de mensen die zich verrijken aan de illegale preparaten zonder zich over de gevolgen voor de gebruikers te bekommeren, en ze besluiten dat Otto undercover moet gaan trainen in de studio om zo achter het netwerk van de illegale handel te komen. Geen verkeerd idee. Behalve het thema een weinig opvallende aflevering. De kwaliteit wordt opgehouden, dus daarover hoeven vaste fans niet te klagen. Het camerawerk is van Axel Henschel.

Doppelter Einsatz - Das Alibi

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Thorsten Näter. Met o.a. Despina Pajanou, Petra Kleinert, Gerhard Garbers, Jockel Tschiersch en Jürgen Janza.

Bij het zoeken naar de buit van een roofoverval wordt een pistool van Russische makelij gevonden in de zadeltas van een motorfiets, die uit de modder van een kanaal is opgevist. Met dit wapen werd in 1970 Lembke, de peetvader van de Hamburgse rosse buurt, doodgeschoten. Er waren indertijd twee verdachten, Bauer (Fa[KL29]nacht), een souteneur die tegenwoordig in een psychiatrische inrichting verblijft en Hollmann (Kirchlechner), een schurk uit het milieu die tegenwoordig met pensioen is. Het smerissenduo Sabrina Nikolaidou (Pajanou) en Ellen Kleinert (Ludwig) weet dat de dertig jaar oude zaak verjaard is, maar meent dat opheldering in het algemeen belang zou zijn; bovendien is het voorpaginanieuws. De oude verdachten worden aan de tand gevoeld, maar schuiven elkaar de schuld in de schoenen. Ellen ontdekt dat een getuigenverklaring van haar vader (L[KA3]uttge) die indertijd bij de politie in haar district Sankt Pauli zat, cruciaal was. Hierdoor had de vermoedelijke dader een alibi en kon daarom nooit in de kraag gevat worden. Ellen gaat bij haar ouders op zolder snuffelen en ontdekt tot haar ontzetting dat haar vader een relatie onderhield met Karin (Focke), een prostituée en dat haar moeder op de hoogte was. Ze komt er verder achter dat haar vader gechanteerd werd en ze begint nu ernstig aan zijn verklaring te twijfelen. Sabrina helpt de zaak te ontrafelen. Ellens vader beweert bij hoog en laag dat hij de waarheid sprak, maar dat niemand hem geloven wilde. Het scenario van Rolf Basedow is beter dan normaal en meet list en bedrog lekker breed uit. Aardig om te weten is dat Lüttge in Duitsland heel erg bekend is als Kommissar Bernd Flemming uit de serie TATORT; hij loste tussen 1992 en 1997 vijftien zaken op, maar is nu met pensioen.

Der Millionär und die Stripperin

2001 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2001. Romantiek van Donald Kraemer. Met o.a. Katja Giammona, Walter Sittler, Paul Faßnacht, Sonja Baum en Sebastian Rudolph.

Ondernemer Wolff (Sittler) loopt tegen de vijftig. Hij is weduwnaar. Hij komt geheel tegen zijn gewoonte in met zakenrelaties terecht in een exclusieve striptent buiten de stad, maar bij het nummer van Bambi (Giammona) houdt hij het voor gezien en vertrekt. De directie ontslaat daarop Bambi, want die moet klanten lokken en niet verjagen. In het bos heeft Wolff pech met de auto en Bambi stopt om hulp te bieden. Dan herkent zij de klant die haar d'r baan kostte. Ze is niet op haar mondje gevallen en het komt tot een woordenwisseling. Wolff wil zich revancheren en biedt haar een baantje in zijn bedrijf aan, wat ze accepteert. Haar aanwezigheid valt niet in goede aarde bij de familie die in de directie zit, in het bijzonder bij zijn dochter. Bambi die eigenlijk Rita heet, houdt het algauw niet meer uit, maar intussen is Wolff verliefd op haar geworden. Als iedereen alle moeite doet om Wolff uit de buurt van Rita te houden, bereikt men juist het tegenovergestelde. Rita en Wolff naderen elkaar steeds meer. Bij een zakelijke transactie met een Aziatische groep meent Wolffs dochter een definitieve zet te kunnen doen. Ze krijgt het voor elkaar dat Rita als Bambi haar stripact doet ter afsluiting van het bezoek. Nu bereikt zij het tegenovergestelde: de bezoekers lopen hardhollend weg zonder de contracten te tekenen, terwijl Wolff en Bambi elkaar definitief vinden. Dat Wolff de firma voor de ondergang redt is dan nog maar bijzaak. Het scenario van Rolf Silber en Rudi Bergmann stelt niets voor en de duffe film moet het hebben van de hoofdrollen, die onder Kraemers regie proberen hun best te doen.

Die Männer vom K3 - Blutrache

2000 | Misdaad

Duitsland 2000. Misdaad van Jan Ruzicka. Met o.a. Harald Dietl, Hartmut Reck, Wolfgang Müller, Alexander Pelz en Erika Marozsán.

Bij een arrestatie onder leiding van K3-commissaris Pepe Kirchhoff (Pelz) wordt de vriendin van peetvader Lasse (Fa[KL29]nacht) doodgeschoten. Lasse, die zelf gearresteerd wordt, zweert zich te wreken op Kirchhoff. De Spaanse politie vraagt commissaris Carmen Esteban (Marozsan) om assistentie te verlenen bij de opsporing van een vrouwenmoordenaar, die zich in Hamburg schuil zou houden. Kirchhoff gaat Esteban van het vliegveld halen en is diep onder de indruk van zijn knappe Spaanse collega. Lasse's bedreiging is hij glad vergeten. Plotseling ontploft er een bom, die Carmen bijna het leven kost. Dan hoort hij dat Lasse ontsnapt is uit de gevangenis. Vervolgens wordt Carmen gekidnapt en de gehele afdeling komt in beweging en verklaart de Hamburgse onderwereld van Lasse de oorlog. De gebeurtenissen nemen echter een merkwaardige wending. Een van de betere afleveringen in de serie dankzij het scenario van Felix Huby, die o.a. de nodige TATORT-delen op zijn naam heeft staan. Het camerawerk is van Michael Tötter.

Tatort - Bienzle und die blinde Wut

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rita Russek, Rüdiger Wandel, Simone Thomalla en Paul Faßnacht.

De relatie van Ernst Bienzle (Steck) met de kunstzinnige Hannelore wil niet vlotten en zij is vertrokken naar Heimerbach in de bergen om iemand te ontmoeten. Bienzle reist haar discreet na om erachter te komen wie zijn rivaal is. Zo is hij getuige van het opvliegende karakter van Albert Horrenried (Fa[KL29]nacht) die in een woedeuitbarsting zijn broer Martin (Goritzki) wil doodschieten. Bienzle weet Albert nog net tot bedaren te brengen. De volgende morgen wordt Albert echter levenloos aangetroffen in zijn houtzagerij. Eigenlijk komt deze moord Bienzle wel goed uit, want zo kan hij in een offici[KA3]ele hoedanigheid Hannelore bespieden, terwijl zijn assistent G[KA3]achter, de eerste stappen van het onderzoek zet. Albert Horrenried was een nare man zonder scrupules en hij had veel vijanden; niet alleen zijn broer Martin die hij tekort gedaan had bij het verdelen van de erfenis, maar ook zijn ontrouwe vriendin Claudia Kranzmeier (Thomalla) en zijn personeel. Een aardige wie-is-de-dader met onvervalste heimattrekjes. Het scenario is van Felix Huby. Het camerawerk is van Hans-Jörg Allgeier. Aflevering 427 trok een zeer hoog aantal kijkers, bijna tien miljoen.

Stille Nacht - Heilige Nacht

1999 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1999. Thriller van Thomas Stiller. Met o.a. Barbara Auer, Christian Berkel, Marek Harloff, Charlotte Schwab en Dominique Horwitz.

Architect Richard (Berkel), zijn tweede vrouw Simone (Schwab), zijn zoon Frank (Harloff), collega van het werk Joachim (Horwitz) en een vriendin, Marianne (Auer) brengen de kerstdagen door in een eenzame skihut in de besneeuwde bergen. Richard hoopt dat het tussen Joachim en Marianne wat wordt, maar Frank ontdekt dat zijn stiefmoeder een relatie onderhoudt met Joachim. Op kerstavond overvallen drie als kerstmannen verklede gangsters, Kramer (Teschner), Winter (Fa[KL29]nacht) en G[KA3]unther (Uenel), de bank in de stad. De hold-up mislukt. Het misdadige trio neemt de wijk naar de hut en gijzelt het vijftal. De sadistische bendeleider Kramer heeft algauw door dat het onderling niet botert tussen de vijf bewoners en zet ze op een beestachtige wijze tegen elkaar op. Uitstekend gespeeld huis- clos-drama. Het scenario met een David Cronenberg-touch is van regisseur Stiller, die zelf even te zien is in de John Woo- achtige actiescène's van dit drama over ontblote en vernederde zielen, dat zich vrijwel uitsluitend in de gesloten ruimte van de hut afspeelt. Het mooie camerawerk is van Marc Liesendahl.

Sperling und der brennende Arm

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Dominik Graf. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, André Hennikke en Kathrin Saß.

Tijdens het avondeten in een petit-restaurant ziet Hauptkommissar Sperling (Pfaff) hoe de eigenaar (Hennicke) twee gasten eruit gooit als zij de rekening weigeren te betalen. De volgende dag viert Sperling er met enkele collega`s zijn dertigjarige jubileum. In zijn carri[KA2]ere heeft hij nooit een schot gelost en ook heeft hij geen grote vergissingen begaan. Hij ziet hoe een opdringerige accordeonspeler met moeite naar buiten wordt geduwd, en kort erop komen jongeren naar binnen en slaan alles kort en klein. Sperling probeert met de collega`s de helpende hand te reiken, maar de mouw van zijn jasje vat vlam. Zo snel als het schorem gekomen was, zo snel zijn zij ook weer verdwenen. Twee jongeren zijn toch in de kraag gevat, maar de restaurateur en de jongens beschuldigen elkaar over en weer; geen van allen is bereid aangifte te doen of een verklaring af te leggen. Het geweld neemt toe en we zitten midden in een spannende afpersingszaak om een vaste beschermingspremie met een Albanese bende die in grote stijl opereert. Dat is uiteraard niet naar de zin van onze gezellige Kommissar die zijn blonde, mollige assistente Vera Kowalski (Kleinert) als serveerster aan het werk zet. De vrouw (Saß) van de restauranthouder wil uiteindelijk wel praten en dan is het bijna te laat, want de restaurateur besluit het recht in eigen hand te nemen. Het scenario van Rolf Basedow is schitterend. Alles klopt: de milieuschildering, de dialogen, de personages, en de camera heeft aardig wat aandacht voor details. Opvallend veel ruimte is gemaakt voor Führmann als assistent Karsten Rohde en Kleinert, rollen die met verve gespeeld worden. Bekroond als Beste TV-Movie op het Münchener Filmfest 1998.

Polizeiruf 110: Mörderkind

1999 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1999. Mysterie van Matti Geschonneck. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Kathrin Angerer, Robert Stadlober en Dominique Horwitz.

Zonder enige emotie bekent de dertien-jarige Mark (Stadlober) de moord op de vijftien-jarige Jennifer. Tot grote verbijstering van de bewoners van zijn dorpje in Brandenburg mag hij als minderjarige in afwachting van de beslissing van de kinderrechter naar huis. Het onderzoek van commissaris Wanda Rosenbaum (Hoffmann) uit Potsdam neemt een totaal andere wending als er sperma op de kleding van Jennifer gevonden wordt. Uit laboratoriumonderzoek blijkt namelijk dat het niet van Mark kan zijn. Nu wordt de plaatselijke dierenarts (Horwitz) de belangrijkste verdachte. Onder de behoedzame regie van Geschonneck, noch voyeuristisch noch op effecten mikkend, slaagt Hoffmann in haar debuut als nieuwe Kommissarin Wanda Rosenbaum met gevoel voor humor en met de nodige ironie een supersmeris te spelen, die af en toe een vergissing maakt. Bovendien, zoals later blijkt, is zij een eenzame vrouw die niet ongevoelig is voor een verleider, zelfs als die eigenlijk iets te jong voor haar lijkt. Zij krijgt bij haar onderzoek hulp van gemoedelijke koddebeier Krause (Krause), die algauw uitgroeide tot een cultfiguur in de serie. Zelf is Wanda Rosenbaum in de plaats gekomen voor Tanja Voigt (Katrin Saß), die sinds 1993 tien zaken oploste. Ooit werd Hoffmann in de DDR de Audrey Hepburn van het Oostblok genoemd. Het scenario is van Stefan Kolditz, die zijn eigen verhaal bewerkte. Deze aflevering scoorde op dat moment de hoogste kijkdichtheid, die de reeks ooit behaalde.

Eine Sünde zuviel

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Udo Witte. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Heiner Lauterbach, Marion Mitterhammer, Redbad Klynstra en Rolf Hoppe.

Eens moest het ervan komen, wat in de bioscoop maar nauwelijks gelukt was: de verfilmingen voor het kleine scherm van de veel gelezen pulpromans van Heinz Konsalik. Vier boeken om mee te beginnen in opdracht van Duitslands publieke omroep nummer 1, ARD. Deze film is de bewerking van het gelijknamige boek door Thomas Cook en Karin Howard, beiden script-doctors, die een weinig origineel scenario schreven met ongeloofwaardige personages. Hieraan werd een competente cast toegevoegd met een brede ervaring op het kleine scherm en hoofdrollen, die het ook in de Duitse donkere zalen goed gedaan zou hebben. Laura von Manstedt (Landgrebe), erfgename van een pigmentfabriek, die voor de textielververij werkt, raakt blind door een explosie in het laboratorium. Zij was juist bezig een koers uit te zetten naar een milieuvriendelijkere productie. Haar man Bert Feltoff (Lauterbach) is manager en ziet zijn kans schoon zich meer op het gewin te concentreren, nu zijn vrouw uitgeschakeld is. Laura`s jongere zuster Sandra (Mitterhammer) die kunstenares is, zegt haar leven als boh[KA1]emienne vaarwel en kiest voor het gemakkelijke, rijke leven thuis. Ze begint een verhouding met Bert, maar de blinde Laura merkt dat er iets gaande is. In Itali[KA3]e bevindt zich een getalenteerde oogspecialist, dottore Margoni (Di Mauro), die Laura haar gezichtsvermogen teruggeeft, maar ze houdt het geheim voor de familie. Samen met haar beschermeling Marek Zloska (Klynstra), een oosteuropese choreograaf, neemt Laura zoetjes wraak als Bert zich heer en meester wil maken van de onderneming. Genietbare, maar ozo banale ontspanning van de Duitse Harold Robbins voor de tv-kijker. Het talent van Landgrebe is volledig verspild aan dergelijk kijkbuisvoer. Het camerawerk van Jochen Radermacher is heel behoorlijk en de locatie is mooi, maar het nodigt niet uit om naar volgende delen te gaan kijken.

Tod eines Callgirls

1997 |

Duitsland 1997. Erwin Keusch. Met o.a. Katharina Müller-Elmau, Paul Faßnacht en Jenny Gröllmann.

Eens moest het ervan komen, wat in de bioscoop maar nauwelijks gelukt was: de verfilmingen voor het kleine scherm van de veel gelezen pulpromans van Heinz Konsalik. Vier boeken om mee te beginnen in opdracht van Duitslands publieke omroep nummer 1, ARD. Deze film is de bewerking van het gelijknamige boek door Thomas Cook en Karin Howard, beiden script-doctors, die een weinig origineel scenario schreven met ongeloofwaardige personages. Hieraan werd een competente cast toegevoegd met een brede ervaring op het kleine scherm en hoofdrollen, die het ook in de Duitse donkere zalen goed gedaan zou hebben. Laura von Manstedt (Landgrebe), erfgename van een pigmentfabriek, die voor de textielververij werkt, raakt blind door een explosie in het laboratorium. Zij was juist bezig een koers uit te zetten naar een milieuvriendelijkere productie. Haar man Bert Feltoff (Lauterbach) is manager en ziet zijn kans schoon zich meer op het gewin te concentreren, nu zijn vrouw uitgeschakeld is. Laura`s jongere zuster Sandra (Mitterhammer) die kunstenares is, zegt haar leven als boh[KA1]emienne vaarwel en kiest voor het gemakkelijke, rijke leven thuis. Ze begint een verhouding met Bert, maar de blinde Laura merkt dat er iets gaande is. In Itali[KA3]e bevindt zich een getalenteerde oogspecialist, dottore Margoni (Di Mauro), die Laura haar gezichtsvermogen teruggeeft, maar ze houdt het geheim voor de familie. Samen met haar beschermeling Marek Zloska (Klynstra), een oosteuropese choreograaf, neemt Laura zoetjes wraak als Bert zich heer en meester wil maken van de onderneming. Genietbare, maar ozo banale ontspanning van de Duitse Harold Robbins voor de tv-kijker. Het talent van Landgrebe is volledig verspild aan dergelijk kijkbuisvoer. Het camerawerk van Jochen Radermacher is heel behoorlijk en de locatie is mooi, maar het nodigt niet uit om naar volgende delen te gaan kijken.

Schwanger in den Tod

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Rainer Wolffhardt. Met o.a. Martin May, Paul Faßnacht en Mariele Millowitsch.

Eens moest het ervan komen, wat in de bioscoop maar nauwelijks gelukt was: de verfilmingen voor het kleine scherm van de veel gelezen pulpromans van Heinz Konsalik. Vier boeken om mee te beginnen in opdracht van Duitslands publieke omroep nummer 1, ARD. Deze film is de bewerking van het gelijknamige boek door Thomas Cook en Karin Howard, beiden script-doctors, die een weinig origineel scenario schreven met ongeloofwaardige personages. Hieraan werd een competente cast toegevoegd met een brede ervaring op het kleine scherm en hoofdrollen, die het ook in de Duitse donkere zalen goed gedaan zou hebben. Laura von Manstedt (Landgrebe), erfgename van een pigmentfabriek, die voor de textielververij werkt, raakt blind door een explosie in het laboratorium. Zij was juist bezig een koers uit te zetten naar een milieuvriendelijkere productie. Haar man Bert Feltoff (Lauterbach) is manager en ziet zijn kans schoon zich meer op het gewin te concentreren, nu zijn vrouw uitgeschakeld is. Laura`s jongere zuster Sandra (Mitterhammer) die kunstenares is, zegt haar leven als boh[KA1]emienne vaarwel en kiest voor het gemakkelijke, rijke leven thuis. Ze begint een verhouding met Bert, maar de blinde Laura merkt dat er iets gaande is. In Itali[KA3]e bevindt zich een getalenteerde oogspecialist, dottore Margoni (Di Mauro), die Laura haar gezichtsvermogen teruggeeft, maar ze houdt het geheim voor de familie. Samen met haar beschermeling Marek Zloska (Klynstra), een oosteuropese choreograaf, neemt Laura zoetjes wraak als Bert zich heer en meester wil maken van de onderneming. Genietbare, maar ozo banale ontspanning van de Duitse Harold Robbins voor de tv-kijker. Het talent van Landgrebe is volledig verspild aan dergelijk kijkbuisvoer. Het camerawerk van Jochen Radermacher is heel behoorlijk en de locatie is mooi, maar het nodigt niet uit om naar volgende delen te gaan kijken.

OP ruft Dr. Bruckner - Die Besten Ärzte Deutschlands: Das Wolfskind

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Udo Witte. Met o.a. Bernhard Schir, Gundula Rapsch, Ercan Özcelik, Michael Degen en Bèrivan Kaya.

Het kon niet uitblijven. Een Duits antwoord op de Amerikaanse successerie [KL]ER[KLE]. Plaats van handeling: het Medical Center Berlin (!). De specialiteit: medische grensgevallen. Hier tellen alleen nog maar de pati[KA3]enten. De held: Dr. Thomas Bruckner (Schir). In de pilootfilm wordt de volledig gestresste dokter Bruckner geconfronteerd met een Pakistaans meisje dat buitengewoon behaard is op zowel haar lichaam als gezicht; ze heeft bovendien een enge afwijking aan haar hart. Het meisje heeft inmiddels de bijnaam uit de titel. Zijn medewerkers weten zich geen raad over de te volgen behandeling. Als of deze medische puzzel nog niet genoeg is, zijn er nog talloze zeldzame gevallen: een hockeyteam waarvan de leden een onophoudelijke erectie hebben; een fotoreporter die daarin brood ziet, scheurt bij een wilde achtervolging in het ziekenhuis zijn knieband; Dr. Virginia Moll (Rapsch) krijgt het verzoek om alvast een borstamputatie uit te voeren, die niet medisch noodzakelijk is; Dr. Oswald Weinroth`s dochter Angela (Satorius) wordt bij een acupunctuur door Dr. Ramin Beroz ([KA3]Ozcelik) per ongeluk in het hart geprikt, waardoor zij sterft; ondanks deze tragische gebeurtenis opereert Dr. Weinroth (Gavajda) verder, maar maakt een fout: hij snijdt in het gezonde been van journalist Kalbus (Semmelrogge). Kortom vermaak te over en soms bij het belachelijke af, maar dat zal echte hospitaal-soap liefhebbers en passieve ontspanners geen zier kunnen schelen. Redelijk gespeeld door een cast die bij film en tv het vak leerde. Regisseur Witte heeft verstand van het medische vak: hij draaide al eerder de reeks DR. Stefan Frank. Scenario van Henning Borgelt en Lienhard Wawrzyn.

Die Stimme des Mörders

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Otto Alexander Jahrreiss en Otto Alexander Jahrreis. Met o.a. Jochen Horst, Anouschka Renzi, Paul Faßnacht, Hermann Beyer en Rudolf Kowalski.

Het leven van Claus Heintzen, makelaar in onroerend goed, staat van de ene op de andere dag volledig op z'n kop. Hij wordt getuige van de liquidatie van een drugsdealer. Vervolgens wordt hij zelf door de politie achtervolgd. Hij past namelijk precies in het profiel van de dader en zijn vingerafdrukken worden gevonden. Als hij op het politiebureau de stem van de man hoort die hem verhoort, lopen hem de rillingen over de rug...

Tatort - Verdeckte Ermittlung

1984 | Mysterie

Duitsland 1984. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Pierre Franckh, Martin Schwab, Nate Seids en Karin Hardt.

De vijftien-jarige Silke Wilbrandt (Goosmann) is ontvoerd en de daders eisen een losgeld van driehonderdduizend mark. Haar rijke tante is bereid het geld te betalen. Haar ouders mogen de politie niet waarschuwen, maar de bankdirecteur haalt haar tante over om contact met de politie op te nemen. Zo komen Kommissar Lutz (Schumacher) en zijn assistent Nordenstedt (Frankh) terecht bij Ursula Wilbrandt (Seids), de moeder van het meisje. Ze laten de telefoon afluisteren en het vervolg laat zich raden. Het scenario is van Peter Scheibler en het camerawerk van Justus Pankau. De veertiende zaak van Lutz. Aflevering 155.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Paul Faßnacht op televisie komt.

Reageer