Aaron Stell: montage.
Er zijn 7 films gevonden.

Steel Cowboy

1978 | Actiefilm, Drama

Verenigde Staten 1978. Actiefilm van Harvey S. Laidman. Met o.a. James Brolin, Rip Torn en Melanie Griffith.

Koning der weg Brolin is een zelfstandige vrachtrijder, die zich een fraaie truck heeft aangeschaft, maar in de knel zit met zijn afbetalingstermijnen. De gemene Brock, die voor de financieringsmaatschappij werkt, verziekt zijn huwelijk en maakt hem zwart in het vrachtwereldje, zodat hij alleen nog maar linke ladinkjes kan krijgen. Om zijn oplegger te behouden moet hij wel gestolen vee vervoeren. Een film over 'de cowboys van het asfalt', stoere binken en de vlam in de pijp. Scenario van Douglas Wheeler en Bill Kerby. Het camerawerk is van Frank Holgate.

Flareup

1969 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1969. Misdaad van James Neilson. Met o.a. Raquel Welch, James Stacy, Luke Askew, Don Chastain en Ron Rifkin.

Go-go-danseres Raquel wordt op weg van Las Vegas naar L.A. lastig gevallen door de psychopatische ex-man van haar vriendin die haar de schuld geeft van het mislukken van zijn huwelijk. Snel melodrama profiteert van goed locatiewerk. Scenario van Mark Rodgers. Camerawerk van Andrew J. McIntyre.

Welcome to Hard Times

1967 | Western, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1967. Western van Burt Kennedy. Met o.a. Henry Fonda, Janice Rule, Keenan Wynn, Janis Paige en John Anderson.

Bandiet Ray stormt het stadje Hard Times binnen, schiet twee mannen neer die hem willen tegenhouden, verkracht Rule, de vriendin van de burgemeester, en laat een spoor van vernieling achter. De meeste burgers vertrekken uit het stadje, maar burgemeester Fonda, zijn vriendin en enkele getrouwen wachten, nu voorbereid, op de terugkeer van de bandiet. Vreemde western, gemarineerd in een sausje van symboliek. Door de vele dubbele bodems wordt het verhaal uit het oog verloren, met als gevolg dat de film niet helemaal bevredigt, ondanks uitstekend spel van een aantal geroutineerde western-acteurs. Regisseur Kennedy baseerde zijn scenario op een roman van E.L. Doctorow. Uitstekende fotografie van Harry Stradling. Ook bekend als KILLER ON A HORSE.

Not with My Wife, You Don't!

1966 | Komedie

Verenigde Staten 1966. Komedie van Norman Panama. Met o.a. Virna Lisi, Virna Lisa, George C. Scott, Tony Curtis en Bob Hope.

Curtis speelt een militair die alle reden heeft om aan te nemen dat kameraad Scott achter zijn mooie Italiaanse vrouw aanzit. Ze staken elkaar immers al de loef af tijdens de Koreaanse oorlog. Niet voortdurend leuk.

Baby, the Rain Must Fall

1965 | Drama

Verenigde Staten 1965. Drama van Robert Mulligan. Met o.a. Steve McQueen, Lee Remick, Don Murray, Paul Fix en Josephine Hutchinson.

Een nogal ondergewaardeerd verhaal over ex-boef McQueen die naar vrouw en kind terugkeert, maar die niet in staat is zijn rusteloosheid de baas te worden. Murray is de oprechte sheriff die hem wil helpen.

To Kill a Mockingbird

1962 | Drama, Misdaad, Mysterie

Verenigde Staten 1962. Drama van Robert Mulligan. Met o.a. Gregory Peck, Brock Peters, Mary Badham, Philip Alford en John Megna.

Gregory Peck schetste in deze knap opgebouwde klassieker de contouren van de moderne man: rechtvaardig, stoer, stiekem gevoelig, en liefdevol voor kinderen. Hij won een Oscar voor zijn rol als gebrilde plattelandsadvocaat Atticus Finch, die een van verkrachting beschuldigde zwarte man verdedigt, zeer tegen de zin van zijn racistische dorpsgenoten. Het verhaal wordt verteld vanuit het gezichtspunt van zijn dochtertje Scout, die een kinderlijke angst koestert voor de griezelige buurman Boo Radley (Duvall). Naar de Pulitzerprijswinnende roman van Harper Lee.

Touch of Evil

1958 | Drama, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1958. Drama van Orson Welles. Met o.a. Charlton Heston, Janet Leigh, Orson Welles, Joseph Calleia en Akim Tamiroff.

Fameus karakterspel met Orson Welles en Charlton Heston als eigengereide politiechefs aan weerszijden van de Amerikaans-Mexicaanse grens, met een dodelijke bomaanslag op een rijkaard als gangmaker. In 1998 werd de film opnieuw gemonteerd op aanwijzing van een 58 pagina's tellend klaagschrift van regisseur Welles die in 1958 woedend was vanwege de ingrepen van filmstudio Universal. De opbrengst is een meesterstuk van onconventionele cameravoering, overlappende gedragen Welles-dialogen, summiere verluchting en claustrofobische enscenering. Alleen al de moeite waard vanwege de minutenlange onversneden openingsscène rond de noodlottige bomauto in de drukke grensstad.