Johanna Lier: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Männer auf Rädern

1992 | Komedie, Sportfilm

Duitsland 1992. Komedie van Thomas Carle en Thomas Carlé. Met o.a. Eberhard Wolf, Johanna Lier, Peter Konopka, Michael P. Degen en Werner Wille.

(Eva) Lier is de uitstapjes van haar geobsedeerde vriend- fietsfanaat Felix (Wolf) beu en zij stelt hem voor de keuze: zij of zijn rijwiel. Felix kiest na rijp beraad voor zijn racefiets. Hij kan zich voortaan ongeremd aan zijn passie overgeven. Tragikomische fictie, door Carle geschreven, geregisseerd en gemonteerd, zou gebaseerd zijn op een waar verhaal over een man die gaandeweg afhankelijk werd van zijn fiets, het parcours waarop hij reed, de natuurelementen op zijn huid. Opgenomen in de prestigieuze reeks Das kleine Fernsehspiel in de serie Männer auf Rädern.

Noch ein Wunsch

1989 |

Zwitserland 1989. Thomas Koerfer. Met o.a. Johanna Lier, Hannelore Elsner en Matthias Habich.

(Eva) Lier is de uitstapjes van haar geobsedeerde vriend- fietsfanaat Felix (Wolf) beu en zij stelt hem voor de keuze: zij of zijn rijwiel. Felix kiest na rijp beraad voor zijn racefiets. Hij kan zich voortaan ongeremd aan zijn passie overgeven. Tragikomische fictie, door Carle geschreven, geregisseerd en gemonteerd, zou gebaseerd zijn op een waar verhaal over een man die gaandeweg afhankelijk werd van zijn fiets, het parcours waarop hij reed, de natuurelementen op zijn huid. Opgenomen in de prestigieuze reeks Das kleine Fernsehspiel in de serie Männer auf Rädern.

Höhenfeuer

1985 | Drama

Zwitserland 1985. Drama van Fredi M. Murer. Met o.a. Thomas Nock, Johanna Lier, Dorothea Moritz, Rolf Illig en Tilli Breidenbach.

Bij een geïsoleerde familie in een boerderij in de Alpen lijkt alles koek en ei, maar dan lopen de zaken uit de hand. De doofstomme zoon beleeft op zeer intense wijze de perikelen van de puberteit. Hij gaat er af en toe vandoor, maar daar maken zijn ouders zich geen zorgen over. Het gevaar ligt elders: hun zoon hecht zich steeds meer aan zijn iets oudere zus. Tussen de regels door stuurt het hele verhaal op incest aan, maar het probleem doet zich tijdens de film niet voor. De hele film bestaat uit close-ups of vergezichten, terwijl alles daar tussen in buiten beschouwing gelaten wordt, zodat zowel de mensen als de dingen zeer suggestief overkomen. De natuur is overweldigend of zelfs benauwend aanwezig: 'Zodra je bergen kunt filmen, kun je ook mensen filmen'. Deze woorden van Lubitsch blijken in dit geheimzinnige gedicht met haar zeer muzikale innerlijke weerklank maar al te waar.