Barun Raha: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Agantuk

1991 | Drama

India​/​​Frankrijk 1991. Drama van Satyajit Ray. Met o.a. Dipankar De, Mamata Shankar, Deepankar De, Bikram Bhattacharya en Utpal Dutt.

Anila Bose (Shankar) ontvangt van haar oom Manmohan Mitra (Dutt), die bijna drie jaar ervoor op wereldreis was gegaan, een brief dat hij haar in Calcutta zal bezoeken. Anila's echtgenoot is tegen het bezoek: is Mitra wel haar oom of is het een bedrieger, die komt profiteren? Zwanenzang van de grote meester van het witte doek uit India vol speelse dialogen en een warm pleidooi voor tolerantie en een fel pamflet tegen het vooroordeel. Een mooie rol van Dutt. Ray schreef, regisseerde en overwon! De fotografie is van Barun Raha. Een must voor cinefielen.

Shaka Proshaka

1990 | Drama

Frankrijk​/​​India 1990. Drama van Satyajit Ray. Met o.a. Ajit Bannerjee, Haranda Bannerjee, Soumitra Chatterjee, Deepankar De en Ranjit Mullik.

Vier broers staan aan het ziekbed van hun vader voor wie eerlijkheid de grote deugd is. Twee zoons trekken voordeel uit de mogelijkheden die de moderne maatschappij hen biedt, een wil onkreukbaar blijven, terwijl de ander ondergedompeld is in de onschuld als het gevolg van een auto-ongeluk. De laatste wordt de redder van de oude man. Ray confrontreert de kijker door middel van deze eenvoudige, maar mooie parabel met een kernvraag: kunnen luxe en eerlijkheid in de moderne maatschappij samengaan? De regisseur geeft ons hoop en zegt dat uitzonderingen de regel bevestigen en dat vriendschappen bestaan. Het werk van Ray wordt gekenmerkt door een groot menselijk gevoel. Deze voorlaatste film is wederom een getuigenis van Ray's grootse talent. Camerawerk van Barun Raha.

Ganashatru

1989 | Drama

India 1989. Drama van Satyajit Ray. Met o.a. Soumitra Chatterjee, Dhritiman Chatterjee, Ruma Guhathakurta, Mamata Shankar en Dipankar Dey.

De eerste film die Ray sinds vijf jaar gemaakt heeft, is een moderne bewerking van een toneelstuk van Ibsen dat hij gesitueerd heeft in Bengalen. De boodschap die gebracht wordt, over het risico van hebzucht, religieus fanatisme en milieuverontreiniging, mag dan actueel zijn, de film is te statisch om een echt schokeffect teweeg te brengen. Er zitten echter genoeg briljante staaltjes van Ray in deze film om hem de moeite waarde te maken. De regisseur schreef tevens het scenario. Camerawerk van Barun Raha.