József Tóth: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Fausses noces

1993 | Drama

Frankrijk​/​​Hongarije​/​​België 1993. Drama van János Zsombolyai. Met o.a. Eszter Nagy-Kálózy, Edit Vlahovics, Olga Koós, József Tóth en Géza Kaszás.

In 1989 is een jonge Hongaarse journalist bereid een Roemeense vrouwelijke arts, die steeds lastig gevallen wordt door de Securate van Ceausescu, te helpen het land te ontvluchten. De enige mogelijkheid is een papieren huwelijk aan te gaan. Het plan lukt, maar zelfs in Boedapest blijkt de jonge vrouw niet veilig te zijn voor de moordenaars. Aangrijpend vertelde ware geschiedenis, die model staat voor zovele andere gevallen tijdens het bewind van de Roemeense dictator. De acteurs leven zich goed in hun rol in, zodat de angst waarin de gewone mensen leefden voelbaar wordt. In dit scenario van Ferenc Jeli en Akos Kertész loopt alles goed af, hetgeen meestal niet het geval was. Knappe fotografie van Sándor Kardos.

Városbújócska

1986 | Muziek, Drama

Hongarije 1986. Muziek van Mária Sós. Met o.a. János Másik, György Dörner, Annamária Prepeliczay, Simon Gévai en Mariann Urbán.

Het klassieke verhaal van twee vrienden, enthousiaste jazz- musici, die samen een band beginnen, maar als de formatie eenmaal naam maakt, heeft hun vriendschap er z[KA1]o onder geleden, dat de [KA1]e[KA1]en (die pianist is) de band verlaat en de ander, verwonderd over de opgekropte gevoelens achterblijft. Drama over innerlijke en sociale conflicten. Het scenario is van Ádám Rozgonyi en regisseuse Sós. Het camerawerk is van Gábor Szabó.

Visszaes[KA11]ok

1982 | Drama

Hongarije 1982. Drama van Zsolt Kézdi Kovács. Met o.a. Lili Monori, Miklós B. Székely, Mari Tör[KA11]ocsik, József Horváth en József Tóth.

Een op ware feiten berustend verhaal over de hartstochtelijke liefde van twee kinderen van dezelfde moeder in een vijandige dorpsgemeenschap. De behoefte aan kinderen doet hen in een cyclus van vrijheid en gevangenis belanden. Hoewel het thema (incest) op zich gedurfd is, zijn de politieke consequenties van de recidive voor de filmautoriteiten het grootste probleem geweest. Een menselijke film - net buiten de grenzen van het melodrama gehouden - die mooi in beeld is gebracht en sterke rollen heeft van Monori en Tör[KA11]ocsik.